Har inte kvinnor sätt ett par bröst
Ofta när jag är på badhuset är det många kvinnor glor på mig när jag är i omklädningsrummet. Det är inget jag stör mig på så mycket men man kan fråga sig en sak?
Måsta folk glo på en bara för att man har jätte stora bröst.? Är de någon annan som har liknade erfarenheter eller sätt sådana saker. |
Kvinnor glor!
Det enda jag kan säga om folk som glor är att på sommaren när jag går i kjol så glor andra kvinnor så att ögonen håller på att trilla ur huvudena på dem! På vad? Jo, på mina orakade smalben... Jag är så trött på det att jag faktiskt rakar mina smalben på sommaren! Har aldrig varit med om att män glor på det där viset. Liksom synar en uppifrån och ner, och så när de ser håren på smalbenen så får de en djupt ogillande blick, tittar upp och möter ens blick med förakt... Ja vad ska man säga? "Det ska väl du skita i!" kanske... Män skulle väl älska oss även om vi hade babianpäls på benen. |
Re: Kvinnor glor!
Citat:
|
Jag har oxå rätt stora bröst, i alla fall till min kroppslängd och jag älskar att framhäva dom genom snygga urringningar och så... och speciellt på sommaren stirrar ALLA och speciellt då kvinnor - som går tillsammans med en man - som själva inte har en så stor byst.... jag sätter inte på mig tröjor på det sättet för att göra tjejerna avis eller locka till mig deras killar... men det verkar som om dessa tjejer tror det, vilket jag tycker är väldigt synd :(
|
Citat:
|
Kanske dom glor och är avundsjuka på ekonomin. Många tror ju att allt vad byst heter är silicon nu för tiden och det kostar pengar. Att ha en naturligt stor byst verkar vara sällsynt. Låt dom glo och känn er stolta tjejer, med byst och babianpäls på benen. Vi är människor och ska inte behöva göra om oss för att passa in någonstans. Varken i badhus eller på stranden. Det finns plats för oss alla!
|
Citat:
|
Jag har själv ganska små bröst och jag kommer på mig själv med att glo på andra kvinnors bröst ganska ofta. Det är ganska pinsamt...
Man vill kanske ha det man inte har. |
Dom gånger det händer att jag tittar på andra kvinnors bröst så är det för att jag tänker "orättvist, varför har inte jag?"
|
Varför skall det vara så positivt att släpa på tunga bröst. Det är mest ett elände. Små fina bröst är mycket enklare i det långa perspektivet.
Bättre med små hängbröst än stora hängbröst. |
Citat:
|
Citat:
|
Jag tycker att det är fuskit att inte kunna köpa alla små söta behåar utan måste slänga ut runt 500 pix bara för en behå som inte alls är lika söt.
Åsa |
Citat:
senaste bhn jag köpte kostade ca 650 kr |
Jag har så små bröst att jag aldrig har bh. Jätteskönt =O)
|
Citat:
|
Tja, smaken är väl som baken, vissa män gillar små och andra gillar stora. Vissa gillar smala kvinnor och andra gillar former. :D Det ena är definitivt inte mer kvinnligt än det andra.
Själv är jag ganska smal, eller kanske väldigt smal och har ganska små bröst i normala fall. När jag har varit gravid eller ammat så har jag haft c-kupa, och jag har nog aldrig kännt mig så fet och oattraktiv som med de där grejjerna där fram trots att jag även då varit ganska smal. Så för mig är det ett kärt återseende när kroppen nu har blivit sig själv igen med mina lagom små bröst. Skulle aldrig få för mig att bedöma en mans manlighet med avseende på storleken på hans pung så att göra motsvarande med en kvinna är lite långsökt om man tänker på det. För övrigt är den kvinna som jag känner med störst bröst både lesbisk och butch därtill, och således ganska okvinnlig trots sin mullighet. :D |
Jag har väldigt små bröst och för mig börjar det bli ett problem. För det första är de väldigt opropetionerliga till resten av min kropp. För det andra så har jag minsta a-kupa och om den skulle vara för stor.. ja, vad gör man? Går till barnavdelningen?
Tycker bara inte att man atomatiskt ska tro att man är glad för att man kan köpa "alla gulliga bh:ar". Just nu är jag så sjukt trött på att även om jag köper den minsta storleken på tröjor så är de för stora för att man förväntas ha bröst.. Sen har jag 38 nertill. Så nu suktar jag faktiskt efter större (normalstora för min övriga kroppstorlek), men jag tror inte att jag går å glor på andra för det :) |
Jag har små bröst (A-kupa) och har alltid velat ha större. Men båda mina senaste pojkvänner har älskat mina bröst och då har jag kommit att göra detsamma... Skulle inte vilja byta ut de för allt i världen! Och hade jag haft stora bröst hade jag antagligen känt så också. Våra gener kan vi ju inte ändra på - det är dem som gör oss till den speciella person vi är!
|
Egna bröst är mycket vackrare än silicon bröst,hur dom än ser ut.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
För några veckor sedan så var det en tjej jag känner som sa, när vi pratade kläder i en grupp, att "sådana som hon och jag med stor byst gör allt för att dölja den". Jag fatta inte vad hon mena. Jag gillar mina bröst och försöker inte dölja dem, de är alldeles lagom till min kropp. Sen framhäver jag dem inte heller, de får vara där de är och tyckas om av dem som vill. Sedan om någon vill förminska eller förstora ska de få göra det om de gör att de mår bättre av det. Själv har jag gjort en förminskning men det var endast för att jag fick problem med ryggen. Har nu 85 DD jättebra! Jag trivs äntligen rätt bra med mig själv, har accepterat mitt utseende. Numera vill jag endast gå ner i vikt eller ändra bitar på mig själv för att det skapar hälsoproblem eller praktiska problem (som skavande lår när man bär kjol) inte för att behaga någon annan utan för att trivas och må bra med mig själv. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Naturlig storlek är vad var och en tycker själv. de en tycker är naturlig storlek kanske en annan inte tycker |
Jag bara undrade hur man kan säga så, särskilt som du tidigare har sagt att det är okvinnligt att inte använda bh. Man väljer inte hur man föds. Kul att du är nöjd med dina bröst men du kanske inte bör göra såna uttalanden.
Jag har läst hela diskussionen och tänker inte läsa den igen för nu börjar den bli ganska personlig och onödig. |
Ena stunden säger du att man ska vara som man är och i nästa att det är okvinnligt med små bröst. I mina öron blir det väldigt motsägelsefullt.
|
Citat:
|
Madde ! Det finns väl inget som säjer vad som är normalstora bröst. Brösten skiljer sig åt i både storlek och utseende prisis som vara näsor och öron och allt annat.
Det är just sådana här korkade diskutioner som driver på att flickor med helt vanliga fina bröst förstör sin kropp med operationer. Alla ni som har era egna bröst små eller stora var glad åt dom, dom skänker ju er trevliga känsler när någon rör vid dem och ni kan amma era barn helt förträffligt ovavsett om dom är stora eller små. Det handlar absolut inte om kvinnlighet. Jag tycker faktiskt synd om alla unga flicker som växer upp idag och matas med att man skalll se ut på ett visst sätt för att vara nöjd med sin kropp. |
Citat:
/Alice |
Citat:
Vill man så har man tid att skriva här |
Jag håller med, det här börjar likna personangrepp!
Tyvärr fick vi med små bröst inte välja storlek på dem!!! Kvinnligheten sitter inte i hur stora tuttarna är! Och de fungerar alldeles utmärkt till vad de är ämnade till. |
Håller med er som skriver att kvinnligheten inte har med jättestora bröst att göra.
Jag har a-kupa, men känner mej inte mindre kvinnlig för det. Dom passar bra till min längd och vikt. Visst brukar jag bli avundsjuk på dom som har större, å brukar tänka att "kunde jag inte fått b iaf" men jag trivs ändå med mina a. Å som tur är så finns det killar som gillar små bröst,å min är en av dom :D |
Jag har läst inläggen och håller med. Kvinligheten sitter inte i bröststorleken. Jag är 21 år och har 65AA och ingen kille har någonsin klagat på dem. De enda som kommenterat dem på ett kritiskt sätt är tjejer! Tjejer med C-D kupa oftast! Jag kan erkänna jag funderat på förstora dem men insåg att dem är fina som dem är. Tids nog blir dem nog större.
Visserligen är de svårt, för inte säga omöjligt, att hitta en BH som ser "vuxen" ut och inte har enorma Snobben-tryck på kupan, men de är ju bara att sy en själv. |
Tjejer, låt oss enas i att vi är nöjda med oss själva och som vi blev skapta. Det finns inte en given form och normalt existerar inte. Vi är som vi är och inget annat. Var stolt över dig själv och strunta i vad andra tycker är normalt eller lagom. Så typiskt svenskt dessutom "lagom". Försökte översätta det till en amerikan på en kryssning men hittade inget att jämföra med. Så typiskt svenskt så det existerar inte utanför vårt lands gränser. Stor eller liten byst, var nöjd för du är född med den.
glömde en sak... Stavningen sätt passar inte så bra här, sett ska det vara. Har inte kvinnor sett..... Petitess men ändå :) |
tack för alla åsikter
alla har vi olika åsikter.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:45. |