Jag väntar bebis nummer fem
Vill berätta för hela världen. Men det går ju inte :)
Hoppas på en kille så om någon är synsk så får den gärna dela med sig av vad den tror detta blir och om allt går bra. Enda orosmolent är min vikt som är långt över 35 i BMI. Vill banta nu men det får man ju inte ;( |
Grattis.
Strunta i vikten och njut istället. Så gott det går i alla fall. Banta kan du väl göra sen:-) Och med 5 barn så går du nog ner i vikt. Än en gång. Ett stort GRATTIS. ElisabethS |
tack tack, är så himla glad :) Har väntat på detta i ett år nu.
|
Grattis!
|
Ja Grattis! Bebisar är världens största underverk och jag älskar dom! Är tyvärr inte synsk men jag hoppas på dina vägnar på en pojke jag med :)
|
Jag väntar bebis nr 1!
Ville bara också berätta. :) Grattis Miao!! Hoppas du får en pojk, själv vill jag ha en tös. :) /Frida |
Åh, jag önskar att jag och min sambo också kunde få barn. Men men, det kan vi inte tyvärr.
|
Grattis!
Det är en härlig känsla att vara gravid.Jag har fått reda pa att jag har en tjej och en kille i magen så jag var jätte glad.Trodde med att detta var 5an men det blev 5 o 6 istället.Så nu har vi om allt går bra 3 av varje.Hur långt gången är du?Och att inte kunna få barn måste vara hemskt jobbigt och sorgligt.Jag känner så med dig!
Susanne:) |
Vilken grej tvillingar i vilken vecka? Jag är bara i v.8 än så länge så det kan hända saker ännu.
Jag lider med alla som inte kan få barn, jag och exet försöte i fem långa år innan det till slut tog sig. Så jag vet hur det känns. |
Jo, tjejer kan du ju och jätte fina är de. Själva längtar vi bara efter bebisen, vad det blir kvittar
Hur går det med mössan? Syrran tippsa om att man kan ju börja i neder kant och arbeta sig uppåt om man inte vill göra massor med små snuttar innan man kommer på hur, eller så gör man en basker ;) Hur har det gått för din kompis, började inte hon på en mössa, när du gjorde påsen? /Erika |
Jag är i v. 17, snart 18 så ultraljudet närmar sig. Det ska bli så spännande!
Dags att börja bebis-syverkstad på allvar snart. :) Har så mycket planer, hoppas jag orkar sy allt. |
Erika: jodå tjejer kan jag ju :)
jag tänkte börja nedifrån nu för jagf har spootat och svurit och sliti mitt hår när jag inte fick ihop det från ovansidan. Anna började på en schal men har nog inte hunnit jättelångt ännu :) Vi får väl ha en kurs när bebbarna kommer sedan ;) Frida: Lycka till med Ultraljudet, det är skoj |
Åh vad kul med alla bebbar :p
själv har jag tre glin - minste är nu 17 år så fler lär det inte bli tyvärr. Det var faktiskt en sorts sorg att ta sig genom när vi bestämde att det räckte med dessa. Så njuuuut av tiden med ungarna o lycka till :D |
Hej Framför allt till dig jennifer.
Tyvärr har det varit lika dant för mej och min gubbe,vi fick inga barn heller.Det är konstigt för man blir tonåring och börjar skydda sig för att inte få barn och åren går och jag hade aldrig ett oskyddat samlag . sen en dag var man framme vid att NU vill vi ha barn och då var jag 30 år.Komiskt så trodde man att man skulle bli med barn direkt. men inget hände.Och sedan följde år av tempkurver och undersökningar och plannerade samlag men tyvärr det blidde inget. Sedan förlikar man sig med det och tycker att det är skönt att slippa hela fokuseringen med barnaskapande. Nu så har åren runnit iväg och min tid för barn. Men det jag mest vill säja är att du kan få ett mycket bra förhållande och göra saker tillsammans och verkligen få en tvåsammhet pga av att inga barn har tagit tid från en. Vi har och är mycket tillsammans, gjort cykelsemester på 100-talsmil.Åkt motorcykel runt hela europa,varit mycket i Usa, Och nu åker vi runt i europa med husbil. Om man kan släppa fokuset på barn som det enda som betyder något i livet då har du vunnit mycket. Det är ju trots allt så att har du ett liv som du trivs med och har roligt och ett bra förhållande, innan du fokuserade på barnaskapande så försvinner inte det för att du får veta att du blir barnlös. Jag vill mest ge lite tröst till er som är unga åch råkar vara i en sådan sits. Ann-Christin |
Jag sitter i samma sits som er tjejer. Vi kan inte heller få barn.
Du är inte ensam Jennifer86, vi är många härute.... |
Grattis Miao! Va roligt!
Det är inte så självklart med barn alla gånger. En jobbig process att gå igenom när det inte går så smidigt som man tänkt sig. Väldigt jobbigt när hoppet tagit slut. Men TeknikFreeks ord är väldigt kloka även om de kan vara svåra att ta till sig när man är mitt uppe i det. Vi fick vänta länge på Linn, 3,5 år och Oskar "bara" 2,5 år. |
Jättegrattis Miao till lilla Femman.
Gud vad roligt med en ny liten bebis i familjen =). Är också gravid med mitt femte barn ( i ve 10), är nästan lika gammal som dig och dras också med övervikt vilket känns lite "stressande" nu när jag kommer att gå up i vikt iallafall. Har dessutom min minsting på bara fem månader, så något kilo sitter väl kvar sedan den graviditeten. Återigen, superstort grattis. |
Erika, Frida och Susanne,
ett stort grattis till era graviditeter också förståss =) |
Alissa, tack det samma.:)
Alissa och Susen Vi är gansk så bebissynkade då. Kan vi inte höras via mail och prata mage7vikt/barn etc, vore skojigt. kram MIa |
Hej!
Väntar tvilling BARNBARN - imorgon!!! Och kommer de inte då så sätts förlossningen igång på måndag! Vi har väntat hela sommaren, för alla sa ju att tvillingar kommer för tidigt. Som mormor ska jag ju rycka in och passa tvårige storebror, så jag är beredd! Och lapptäckena är klara! Gunnel:) |
Femfaldigt Grattis!!
Stora gratulationer!!
Min första bebis fyller snart ett, och jag hade (och har även nu) BMI på runt 38 - han föddes frisk och kry och följer alla kurvor perfekt, så om du bara sköter om dig så bör det inte vara nåt problem. :D Kan tyvärr inte hjälpa med att veta vad det blir, själv valde jag att inte veta förrän det var klart - även om jag sa "han" hela tiden. Kanske vet man undermedvetet? |
Grattis till barnet!
Du berättar också att du har hög BMI, då tycker jag att du ska försöka att inte äta mer än normalt. Ät hälsosamt och i lagom portioner så mår båda du och barnet bäst. :) Du måste ju inte gå ner i vikt heller nu under graviditeten. Jag tror det inte gör så mycket om man är överviktig bara man "håller vikten" eller i alla fall går upp i rimlig vikt i takt med att barnet växer? Eller skit i mig, ha ha, jag vet hur irriterande förståsigpåare är! :D Roligt med att få en liten knodd! |
Bra att inte vara ensam.
Jag kan ju få barn med ngn kompis lr så, eller så kan min sambo få barn med ngn annan, t.ex. en vän. Så kan jag adoptera barnet. Men det är så synd att aldrig kunna få barn tillsammans med den man älskar. |
Jag mailade dig privat Jennifer, om du vill prata lite...
|
GRATTIS! Vad roligt med så många nya sysidebebbar. Själv har jag tre vuxna barn och för tillfället 4 barnbarn. Trodde det var slut på barnbarnen efter de tre första men så kom en liten Benjamin i januari. Nu verkar även yngsta dottern fundera på ännu en så man vet aldrig.
Jag var en ung mamma (18) och min mamma var 20, fördelen med det är att man får vara med lääänge. Min mamma är bara 70 och har tre barn, 6 barnbarn och 4 barnbarnsbarn. Lever hon till 90 hinner hon kanske med barnbarnsbarnbarn. Jag önskar dig inte guld mitt barn ej heller pengar och makt Jag önskar dig modet att vara dig själv och stå för vad du har sagt Jag önskar dig inte en stenfri väg men kraften att vägen gå Jag önskar dig kärlek i riklig mått och vänner att lita på Ursprung okänt (för mig) |
Bmi
Hej,
Är detta ngt nytt med att de räknar ut BMI på mödravårdscentralen.Blev själv förvånad när jag var hemma i sommras och barnmorskan sa ,nu skall vi räkna ut din BMI.?????Jag låg på underkanten till vad som var normalt för min längd och vikt.Skall då till lägga att jag inte är smal på ngt sätt utan normal med fladder på magen efter 4 födslar.Varför kollar de det?Är bara nyfiken.Jennifer,Innan jag träffade min man så var jag tilsammans med 2 killar en i 7 år och en i ett par år.Jag åt inget preventivmedel då vi har hjärt problem i familjen och inte fick för min läkare.Blev aldrig gravid och trodde att det var ngt fel p¨å mig.Träffade sen min man och vi behöver tydligen bara titta på varandra för att bli gravida.Så kanske är det så ibland att man kanske inte passar ihopa på det sättet.HAr med haft 4-5 missfall och de har kommit då jag absolut har velat bli gravid ,helst igår och då blev det inget men så fort jag släppte tanken på att bli gravid har jag blivit gravid.Så det är kanske oxså många gånger i huvudet.kram Susanne |
Jag och min älskade passar på alla sätt som går. Men, vi är kvinnor bägge två så jag kan aldrig få barn med min sambo.
|
BMI
Det var ingen som räknade ut mitt BMI på mödravården, men jag är överviktig sen tidigare så jag hade koll på det själv.
Jag tror att orsaken att de tittar på sånt är att det KAN bli komplikationer om man har otur. Själv fick jag högt blodtryck i slutet av graviditeten och åkte på en lätt havandeskapsförgiftning - lyckligtvis när det bara var några veckor kvar, annars kan man bli inlagd på sjukhus ett tag för att se till att det inte blir fara för barnet. Jag gick upp totalt 11 kg under min graviditet, och såg till att inte äta nåt onödigt - kände att jag inte behövde ytterligare 30 kg att kämpa med efteråt utan att det räcker med det jag hade till att börja med... |
jaja säg den lycka som varar. Jag har antagligen ett dött foster och bör blöda ut det enl läkaren. Så nu är jag lité deppig. Kramar om alla som brytt sig om
|
Men lilla du. Kramar om. Vad skall man säga? Ord blir så futtiga. Sänder varma tankar.
|
Åh nej.. :(
|
Men åh,
vad ledsen jag blir för din skull. Det är så svårt att hitta rätt ord, men jag skickar en stor kram och hoppas att du snart har ett nytt litet frö i magen. *KRAM* |
Ja - en STOR KRAM
|
Tråkigt.
Kram. |
Å så tråkigt!
Kramar |
Skickar massa styrkekramar!
|
Hej,
Jag tycker så synd om dig,vet hur det känns och det är inte roligt alls.Stor kram Susanne |
Tänker på dej
kram suss
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:39. |