Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Husqvarnas nya 3D broderi program (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=503)

Lottaa 2004-11-03 21:59

Husqvarnas nya 3D broderi program

:) Hallo alla " Ja jag måste bara berätta om "Husqvarnas nya broderi program"
Vilket program !!! Vilken AHA upplevelse....
Fick hem det igår och har varit klistrad sen dess
Jag hade testat lite förut på Jannes dator men nu när jag köpt det själv så har jag verkligen kunnat kolla det mesta ,, det finns bara på Engelska än det släpps först efter jul på Svenska (jag kunde inte hålla mig )
jag som är intresserad av att göra logger och tycker alla texter är en av det viktigaste i programmen ,,det har ca 200 färdiga texter + att
quick font (som är verkligen förbättrat) sitter i själva studio delen ,, så det är bara att hämta vilken som helst av sina fonter i datorn och med ett par enkla tryck så vips så stygnlägger den den text du vill ha ( bra hittils dom texter jag provat ivarjefall ) och sen är det bara att skriva med dom som alla andra texter mmmmm......jag skulle kunna skriva hur mycket som helst bra o vad man kan göra
det är verkligen något extra ,gå till eran Husqvarna butik och be dom visa er .
Hälsningar Lotta

Ann-Marie 2004-11-04 07:04

Är det här någon funktion som inte finns i Embird?

Avslutat medlemskap 2004-11-04 08:43

Med Font Engine, extra modul till Embird kan du göra i princip samma sak vad gäller text.
Personligen tycker jag att Font Engine är lite knölig om man jämför med motsvarande funktion i t.ex. PE Design (där har den funnits sedan version 4, ett antal år sedan), men vi talar ju också om en helt annan prisnivå!

Lottaa 2004-11-04 09:00

Om embird

Jag måste säga helt ärligt att jag inte är så
insatt i Embird eller PE Design ,,
jag har provat embird bara för länge sedan ,,
Och tyckte då det var lite krångligt ( men man tycker ju alltid att det man är van vid är det bästa ) så jag använder alltid bara "Husqvarnas program ..så tyvärr kan jag inte svara på om det finns just den funktionen jag berättade om .:confused:

Ann-Marie 2004-11-04 09:25

Jag har köpt embird eftersom jag inte är intresserad av att göra egna mönster och så är det ju prisskillnaden också, enorm i mina ögon.
Men det är ju som man är van vid, jag arbetar ju hellre i Word än Open office och ändå är de ju så lika varandra.

Avslutat medlemskap 2004-11-04 17:07

Embird är ju kanon för att öppna mönster i olika format och konvertera om det behövs, ändra storlek, kombinera mönster. Så kan man ju köpa ett par alfabet och kombinera med mönstren.
Har just gjort en haklapp till min guddotter med alfabet nr.17 som är lite roligt till barngrejor!
Man kommer långt med små pengar i Embird!
Och Iconizer-funktionen är ju superb!!

AnnikaB 2004-11-14 22:28

Hej Lotta!
vad hade du för program innan du köpte 3 D programmet? Jag har husqvaras vip embroderi som jag köpte för knappt 3 år sedan. Är det stor skillnad och vad kostade det nya programmet? Vip programmet var ju inte så billigt, det känns lite taskigt nu.Jag vill också kunna stygnsätta typsnitt på ett enkelt sätt. Många skriver om Embird, hur fungerar det i förhållande till husqvarnas program.
Hälsningsr Annika

Janne 2004-11-15 14:42

Hej Annika och alla ni andra.

Det är vi på Husqvarna Viking Sandviken Lotta har provat 3D Embroidery Studio, och hon föll på en gång för programmet!

Sen tyckte hon att det var enklare att jag svarar på Annikas fråga, så därför skriver jag i hennes ställe.

Lotta hade Professional Plus innan hon uppdaterade till 3D Professional -
ni som har köpt ett Professional Plus i år 2004, har ett års fri uppgradering av programmet (förutsatt att ni har registrerat det också).

Då kommer ni att få en gratis uppgradering till 3D Pro i början på 2005 när dom svenska handbökerna finns ute :D

Ni andra som har dom enklare programmen, Customizing Plus ( eller VIP som några säger ) Digitizing Plus eller Stitch Editor Plus kan även ni uppgradera till 3D programmen.

När ni vill uppgradera ert Plus program, kontaktar ni en Husqvarna Viking återförsäljare med lisenciering (vi har det bl.a. i Sandviken).

När ni sen beställer ett 3D program ex. 3D Studio och återförsäljaren har fått hem det, tar ni med er VIP Customizing dongle samt CD, då får ni tillbaka 40% av priset på ert gamla program!

t.ex.3D Embroidery Studio kostar: 4.495 kr
Med ett inlämnat Customizing Plus betalar ni endast: 3.211 kr!
Ni har alltså fått tillbaka 1.284 kr på er gamla program!

( ni som har köpt Professional Plus i år 2004 och har fri uppgradering inom 1 år måste FÖRST lämna in er dongle samt CD INNAN återförsäljaren kan skicka efter ett 3D Professional Plus, ni som har ett Pro.program som är ÖVER 1 år gör som jag skrivit i texten ovan ).

Uppgraderingen, att få tillbaka 40% på det gamla programmet, gäller inte äldre program än Plus (VIP).

Systemkrav för 3D software:
Windows XP - 256 RAM - 600 MB plats på hårddisk - 1 GHz Processor eller högre - Skärmupplösning 1024x768 - USB port - Diskettenhet - CD eller DVD spelare.

Programmet är mycket bra!
Husqvarna Viking har support från Januari 2005 när Svensk version släpps.

Att jämföra 3D med Embird ger jag mig inte in på eftersom vi är utbildade på våra program, har bara hört att till Embird köper man till fonter etc.
Till 3D ingår dom......

Välkommen in till din Husqvarna Viking handlare i början på 2005 och jämför. 3D är ett mycket utvecklat dataprogram, där det går att göra nästan allt!

Hälsningar:
Jan Lindström
Fackman på Husqvarna Viking i Sandviken

Ann-Marie 2004-11-15 16:21

I Embird kan man använda nästan alla True Type fonter. Det finns flera fonter att köpa. De har ett korsstygnsprogram som ligger med som demo nu i sista versionen av Embird. På www.embird.biz kan ju kolla vad som finns. Man kan ladda hem det i 30 dagar och sen registrera det om man vill ha det. Det är enklare att kolla där vad som finns än att skriva det här :-))

Egentligen borde ni som säljer andra digitizingprogram lära er Embird också för att kunna framhäva era fördelar. Jag litar ju mer på en försäljare som kan tala om vad som är bäst i det och det programmet. Men en sån får man väl leta i himlen efter, alla vill ju framhäva sitt vad det än gäller. Men det inger inte förtroende.

Avslutat medlemskap 2004-11-15 16:44

Förstår jag det rätt att Embroidery Studio, det som kostar 4495kr enbart är för att ändra i färdiga mönster och greja med bokstäver? För att stygnsätta behövs mer?
I så fall ska det jämföras med Embirds basmodul + Font Engine + Ev några alfabet + Iconizer. Alltså under 2000kr. Stygnsättningsmodulen kostar sedan ca. 1000kr ytterligare.
Att jämföra programmen ger jag mig inte in på. Jag antar att man får något extra för pengarna om man köper Husqvarna. T.ex. användarvänlighet? Och svenska instruktioner är ju värt en del för många! Och support på hemorten! (Kan inte sättas pris på! Guld värt!!!)

Ann-Marie 2004-11-15 17:07

Support från Huskvarna? Min försäljare i Hudik är jättegullig och hjälpsam, han har en suverän service. Men när jag vände mig direkt till Huskvarna, Jönköping tro, var de väldigt snorkiga och inte speciellt hjälpsamma. Det var inte med själva programmet jag behövde hjälp då utan med ett d-card, då jag har en äldre D2.

Eftersom jag inte har support på hemorten så gör det mig detsamma om jag har Embird eller Huskvarna, Embird har flera listor på Internet som man får snabb hjälp från. Gäller förstås om man inte vill ha ett program på svenska.
Nu använder jag inte Embird så mycket men det hjälper där jag behöver. Och jämföra programmen kan jag inte heller eftersom det enda huskvarna jag har är customizing.

irre4ever 2004-11-15 22:21

Husqv.Nya 3D-program

Nu är det så att jag fått besked hos min handlare att programmet inte är på svenska efter nyår heller. Utan på engelska men det kommer en manual på svenska-språket. Fick uppfattningen att de skulle vara nån form av bok eller häfte. Men tyvärr inte programmet i datorn. Om jag har fel så blir jag väldigt glad. Då köper jag nog programmet direkt.
Mvh Irene

Avslutat medlemskap 2004-11-16 06:59

Om du har en handbok på svenska tror jag inte du behöver bekymra dig om att programmet är på engelska. Du kommer snart in i det ska du se!

Janne 2004-11-16 10:15

Jätte kul att så många är intresserade

Hej igen :)

Jätte roligt att det finns så många intresserade av olika data program!

Klart att det inte bara finns en sort att välja på, det finns massor av data program till olika modeller av brodersymaskiner!
Alla program är nog bra på något vis och kanske lite sämre på ett annat - det är att hitta ett program som är bra på det mesta för alltid tycker man att "varför kan man inte göra så" som oftast gör en frustrerad!

Jag har arbetat med data sedan 1993, då fanns det inte Windows i det utseénde som det är idag utan det hette Windows 3.11 och man gjorde mycket kommando genom att skriva i dos system.

Husqvarna hade sitt första program 1994, ett dos program som vi började att arbeta med. Sedan kom Windows 95 versionen och med version 3D Embroidery Studio som nu snart släpps har man utvecklat programmet oerhört - om inte till fulländning så inte långt ifrån, det är ett oerhört kraftfullt program att göra saker i och sen att det går att utveckla det i ännu fler program, lika bra som grundprogrammet 3D Embroidery studio - jag som har varit med och sett utvecklingen under 10 år kan bara säga - bra jobbat!

Handboken till 3d Embroidery Studio är på ca. 150 sidor och innehåller mängder av övningar/ bilder/ text på hur man gör i programmet, och i Januari på Svenska! Att programmet i sig själv blir på engelska märks inte mycket, för det är lite text i ett sånt program, mycket bättre är ju att få hjälp från oss lisencierade återförsäljare muntligt eller med hjälp av den svenska handboken.

Att som Ann-Marie tycker, att vi återförsäljare till Husqvarna Vikings produkter även ska kunna alla andras produkter också blir nog en lite för stor kaka att jobba med, det räcker att man har haft semester på sommaren så är man "ring rostig" i våra egna program (i Professional ingår det 9 st. program som vi ska kunna).
Det är bättre att vi är bra på det vi gör, än att vara halv dålig på allt - eller hur.

Tänk också på att överföringen till maskiner inte är lika heller, så kolla att det går att spara till din modell av symaskin om du väljer ett annat fabrikat av dataprogram.

Hälsningar: Janne ;)

Ann-Marie 2004-11-16 12:04

Hej
Det var bara en önskan (orimlig som jag också skrev) att ni ska kunna alla program även om det skulle vara jättebra :-)

Ja tänk på hur ni ska föra över från datorn till er symaskin. D1 har ju diskett. Jag har en D2 så jag använder d-cards och reader/writer men jag hörde då jag köpte min maskin för två år sen att det fanns maskiner som man förde över med en sladd mellan datorn och symaskinen. I mitt fall skulle jag fått bära min maskin från källare till mellanvåning varje gång och det hade jag ingen lust med. Janome har små kort som man också kan använda i digitalkameror. Vad Pfaff och resten av maskinerna har har jag inte en aning om. Men det tål att tänka till när man ska köpa maskin. Och att det program du väljer stöder det din maskin använder. Tex .hus och .vip för Huskvarna, .jef tror jag det är för janome. Jag vet att Embird stöder massvis med filändelse -:)

gunnsan 2004-11-16 12:28

Digitizer 10000

Hej!
Janome har filändelserna SEW, JEF och JAN. JAN-filer är arbetsfiler när man arbetar i Janomes program Digitizer 10000, som jag köpte för ett par år sedan. Det verkar inte vara så många som har detta program här på sysidan, men det är väldigt avancerat. Det har stöd för både automatisk stygnsättning och helt manuell stygnsättning. Det finns en massa typsnitt att använda i programmet och det går att göra olika former av text-objekt (lägga texten i en cirkel, båge, S-båge osv).

Det går att konvertera broderier till hus, jef, sew, pes, pec... minns inte alla. Det bästa är nog funktionen "turning-angle fill", som jag ser att många andra saknar i sina program..., samt möjligheten att välja satäng-stygn, väv eller embossed fill (massa att välja på). Överlappning och lager på lager (skuggningar) är en annan fördel. Man kan då självklart ställa in tätheten i objekten, dvs hur glesa eller täta stygnen ska vara, och i vilken riktning de ska gå (gradvis skala). "Feathering" är en annan kul funktion, dvs lite spretighet i stygnen.

Programmet har även 3D-vy, men det borde väl vara självklart vid det här laget, liksom att kunna bestämma ordningen på objekten, skjuta in nya objekt mitt i... och sätta start och slutpunkt på ett objekt. På så vis kan man minimera uppkomsten av hoppstygn. Det går att zooma in i det oändliga nästan, så att man kan förstora en pytteliten detalj och redigera punktvis. Det går på så sätt även att "se igenom" broderade ytor, i de fall man kalkerar av en bild som ligger bakom.

Det går även att "provbrodera" på skärmen, 1, 10 eller 100 stygn per klick, alt. färg/objekt-vis. På så sätt kan man testa broderiet litegrann innan man bestämmer sig för att det är klart att köra ut till symaskinen.
Kul forum :)
/Gunilla

mariaanneli 2004-11-16 15:26

Nöjd användare

Jag har uppdaterat till 3D och programmet kan verkligen många olika saker. Jag har bara brjat att använda det i skolan med mina elever, men de som körde i dag tyckte att det vat väldigt enkelt och kul. Mina elever går i 6:an. Många funktioner är gjorda smidigare så att det löper på bättre. Som när man ska skriva ut ett broderi i 3-dimensionellt, eller då man gjort klart en bild och sparar den och skickar den dirkt till mitt programmerbara kort, utan att öppna ett nytt program.
Jag kan rekomendera programmet 3D.
Anneli

cinna 2004-11-16 18:31

Jag har också haft förmånen att kolla in det nya programmet 3D embroidery men då i Pfaffs version, vilket om jag förstått det hela rätt är ganska så likt det som Huskvarna har. Det finns olika delar till programmet och man kan även köpa alla programmen i ett helt set. Jag har inte testat Embird eller andra program så jag har inget att jaämföra med, men jag kan verkligen stark rekomendera detta för jag tyckte det var helt suveränt, det finns knappt några begränsningar...Det finns med ett program som heter Picture stitch där man stygnsätter ett foto på bara några minuter - syr ut och det blir kanonbra. Dessa program kan man använda till vilken maskin som helst man väljer bara formatet man sparar i. Till Pfaff sparar man i Vp3 eller VIP format.

Avslutat medlemskap 2004-11-16 18:43

Men kan någon tal om vad kalaset kostar? Hela bibban alltså, så man får alla de funktioner ni talar om. Stygnsättning, Picture stitch etc.
Jag har i andra diskussioner sett att Husqvarnaprogram i tidigare versioner kostat över 12000 kr. Men priset har kanske gått ner?

IrenePanik 2004-11-16 20:08

Det är jättekul att läsa om brodyr, även om jag inte har något egentligt intresse av det...

Men något jag är intresserad av (och hyfsat insatt i) är datorer, så jag har ett tips till Ann-Marie: Det finns jättelånga datorkablar!!!

Antar att det är en USB-kabel till symaskinerna? Dom kan man ju få skapligt långa... Man kan dra en tillfällig kabel genom huset om man inte behöver den alltför ofta, eller en permanent lite snyggt i fall man behöver den ofta (man kan ju göra små hål här och där).

Så har jag det i hemmanätverket (symaskinerna oinblandade). Jag hade nog kollat det alternativet också, om jag nu skulle få för mig att skaffa brodyrmaskin.

Hälsningar Irene Panik

Ann-Marie 2004-11-16 20:22

Hej
Nu har jag ju d-card så jag behöver ingen lång kabel men om jag skulle behöva skulle den nog vara åtminstone 15 m :)

Det där att se hur maskinen syr ut broderiet direkt på datorn tycker jag är bra, I embird syr den med 5, 20, 50, 100, 250, 500, 750 eller 1000 stygn. Det är rätt fascinerande att titta på och så ser jag och kan skriva upp vilken yta som sys i rätt ordning, jag har ingen display som visar mönstret på min maskin

det är mycket man ska tänka på innan man köper maskin minsann

Lottaa 2004-11-16 22:31

3 D Broderi program

;) Hej Alla "
Tänkte jag skulle berätta mer nu om mitt nya 3D broderi program eftersom jag nu startade upp den här diskussionen Hi hi
Jag har nu testat det ett par veckor och är mer än nöjd ,, jag har ju broderat så gott som dagligen i nästan 9 år och använt Husqvarna hela tiden men har använt andra program med eftersom jag tyckt att det programmmet kan det och det andra programmet är bra på det ....för mig har det inte handlat så mycket om vilket märke det har varit utan att det har dom funktioner jag behöver ,, men har alltid köpt och uppgraderat Husqvarnas när det kommit ,,,men saknat en del funktioner som jag har använt andra program till.
Så för första gången nu i min Broderitid så kan jag säga att det här 3D broderi programmet har allt jag vill ha och jag behöver inte använda andra program tillika ...
Hmmm... nu vill ni nog att jag berättar allt själva 3D studion kan Hi hi
ska försöka ta det i rätt ordning
Man öppnar programmet och då ser man allt i 3D direkt och man arbetar i själva bågen direkt ,
programmet hade när jag köpte det 200 st olika text stilar ( det har kommit redan nu i veckan 2 nya man har kunnat gå o uppdatera gratis ) så nu har jag 202 st :eek: dom är uppdelade på ett praktiskt vis i olika kategorier så man inte behöver sitta o bläddra igenom alla varje gång .
det finns olika line stilar där att välja mellan massvis (hur du vill ha texten ) du kan välja fyllnadsytor på texten , och där finns med en knapp som heter Quick Stitch där hämtar man sina textstilar som man har i datorn och snabbstygnlägger dom med ett par knapptrycknningar ( jag har stygnlagt nästan 30 st olika mycket för attt testa att det verkligen håller och en del är loggjobb ) och det funkar verkligen kanon .
Du kan även klippa o klistra i dina bilder direkt , förminska o förstora ,,,lägga in flera färgbyten ,,, det finns med en flik som heter "Shapes "
där kan du hämta massvis av olika saker som t.e.x knapphål,, ramar,, hörn,, olika hjärtan,, ja + en hel del andra grejor du kan a användning av .
det finns med nåt som heter "3D vision"
där kan du använda din broderibild hur det blir på ett färdigt plagg eller var du ska sy på ( du kan välja mellan många olika saker ( t.e.x om ska sy ett märke på en svart T-Shirt så väljer du en sådan hämtar ditt broderi sätter dit det så kan du se hur det blir ett färdigt resultat )du kan även välja mella en massa olika tyger o färger + välja bakgrunder ..finns även där att man kan sätta dit olika pärlor o se hur det blir ( hmm har ödslat många timmar och suttit o lekt där Hi hi )
Sen finns det någonting som heter "3D Organizer"
där kan du titta och organisera alla dina broderier hur du vill ha dom ( som alla vet så blir det massvis av olika o lätt oordning ,, skönt att kunna få ordning på allt där finns med andra funktioner .
Hmmm... har säker glömt en del nu Hmmm.. jo det ingår med ca 200 bilder i själva programmet .jo någonting som är kanon är att man helat tiden är i samma program bara att trycka på knappar man behöver inte sitta i flera på en gång
DET är själva 3D studio delen ,,själva huvudprogrammet och det är den delen som kostar ca 4500kr sen får man ju en viss rabatt om man har så man kan uppgradera ,, ( jag bara säger ca priser eftersom jag är ingen symaskinhandlare )Sen finns det flera program att köpa till naturligtvis .
"3D Digitizing " ( där du stygnlägger
" 3D korsstygn program
3D stitch editor " där finnns med en kanon funktion tycker jag som heter split Design där du kan dela lite större bilder till 2 mindre ,,bra för den som inte har stora bågar..
3D picture stitch ,, där du stygnlägger på ett ganska enkelt vis foton ,,
jag kan inga priser på dom programmen ,jag har köpt hela mitt som ett paket (3D Professional)där alla program ingår.
Skrivkramp här nu Hi hi men bäst kanske att säga att jag säljer inga program och jag har ingen förtjänst att andra köper det utan skriver enbart för att det är såå bra och vill gärna berätta för andra som syr det :D
Varma hälsningar från Lotta

Ann-Marie 2004-11-17 05:43

Vad kostade det att köpa hela programmet?

Janne 2004-11-17 09:42

Prisuppgift på 3D...

Hej igen alla sömnads glada :p

Väldigt vad det blev fart på intresset av dom nya 3D programmen, och det är ett kanon program!

Här får ni en länk att själva läsa om programmen:
http://www.husqvarnavikingsoftware.com/web/index.htm

Det rekomenderade priset blir ca:
14.000 kr på 3D Professional
4.495 kr på 3D Embroidery Studio
4.495 kr på 3D Digitizing
1.995 kr på 3D Stitch Editor
1.895 kr på 3D Cross Stitcher
895 kr på Organizer

När man köper 3D Embroidery Studio, ingår det 3Dvision samt 3D Organizer i programmet samt även ett stort antal broderbilder.

Ni som har Plus program kan som jag har skrivit i tidigare inlägg lämna in det och få tillbaka 40% av priset mot ett 3D program.

Vid köp av 3D Professional får man gratis uppdateringer under 1 år!

Undrar ni över något så kontakta gärna oss:

Jan Lindström
Husqvarna Viking i Sandviken
Tel. 026 - 253674
www.husqvarnasandviken.com

Avslutat medlemskap 2004-11-17 09:58

Ojoj! 14000... Ja, då gäller det ju att man får en hel del...

Ann-Marie 2004-11-17 11:41

Ingår alla programmen i de 14000:- ?

irre4ever 2004-11-17 15:34

3D Embroidery Studio ihop med "gamla" program?

Hej, nu är jag också nyfiken på det nya 3D Studio och undrar om man kan använda de nuvarande Digitizing plus och Stitch editor sen också? Man måste ju lämna ifrån sig den dongel man har vid ett uppgraderins-köp.
Hälsn. Irene

mariaanneli 2004-11-17 16:29

Man kan inte öppna dessa program utan dongeln.

Ann-Marie 2004-11-17 17:08

Varför måste man ha en dongle? (Ja jag vet att man ska ha den för att det ska fungera, men överhuvud taget) Den kan ju gå sönder om hubben ramlar i golv (använder hub då jag har flera USB-sladdar) och då är man ju låst. Det måste väl finnas något smartare sätt med lösenord. Och ska man uppdatera borde man ju få ha kvar donglen så man kan använda programmet man har tills man får det nya.
Eller har alla fabrikat dongle? Brother, Pfaff, Janome m fl???

Avslutat medlemskap 2004-11-17 17:24

Det är antagligen svåreare att knäcka/ta sig förbi dongleskydd än lösenord. Lösenord kan "kapas" (T.ex finns det en dam som fått sina Embirdlösenord "kapade" och offentliggjorda. Hon rapporterade in det till Embird, så det byggdes in en spärr i nya versioner, och hon fick nya lösenord. Alla bolag är nog inte lika lätta att ha att göra med!)
De flesta har nog någon form av dongleskydd. T.ex. i PE Design 5 och 6 ligger det in byggt i kortläsaren. I version 4 var det en parallellportsdongle.
Om man gör sönder den har bolagen oilka policy. Jag tror att just Husqvarna låter kunden köpa en ny (men de tar nog rätt bra betalt!) om den andra lämnas in. Däremot har jag hört att Artista inte tillåter detta. Jag kan ha helfel, och röra ihop det fullständigt nu!
Jag ahr fått förslaget att ha en kort skarvsladd att sätta dongeln på till i alla fall laptopen. Eftersom den hanteras lite vårdslöst emellanåt så är sånt som sticker ut och sitter fast lätt att bryta av. Eller lätt och lätt... risken finns... Men det är ju inget kul med en dingel-dongel heller...

irre4ever 2004-11-17 21:29

3D Embroidery Studio ihop med "gamla" program?

Ja jag vet att man behöver dongeln för att använda programmen men jag menar:
Funkar digit.plus och stitch editor med den NYA dongeln och 3D Embr.Studio?
Eller måste man byta upp sig på samtliga program?
Hälsningar Irene

mariaanneli 2004-11-17 21:39

Du kan inte öppna digitizing och stitch editor utan dongeln. Däremot kan du öppna resize, men jag vet inte om du kan spara. pröva och ta bort din dongel och se vilka program du kan och inte kan använda.

Avsl090119 2004-11-17 22:15

Var finns rezizprogrammet nu?

Hej!
Var någonstans finns programmet som bland annat
förstorar och förminskar broderier i det ny
3D programmet som Husqvarna gett ut?

Lottaa 2004-11-17 22:41

3D Broderiprogram

Hej igen Alla
Lite svar här om programmet,,,
Dongeln är väl till just för som någon annan svarade att skydda programmen med , det är som en nyckel eller hur man ska beskriva den :D man sätter den bak i burken i sin USB port eller var man har porten ,,man får med en nyckelring man sätter fast den i Hi hi inte är det någon risk man bryter av den om man nu inte är väldigt hårdhänt av sig ,,man bara sätter fast den i USB porten och sen så märker man inte den nå mer .
En undrade var man Förminskade o förstorade någonstans
Var det programmet var nu? ,, man gör det direkt i 3D studio där man arbetar med sina bilder man behöver inte köpa till nå extra program till det " Bra Va ""
Jag kan tyvärr inte svara på hur "Husqvarna löst det om man vill ha bara nya 3 D studio och behålla o använda sina gamla program med ,, ska be Janne svara er om det .
Natt Natt från Lotta

Ann-Marie 2004-11-18 05:41

Inte fick jag någon nyckelring till dongeln, hur ser den ut?

Janne 2004-11-18 11:25

Många frågor

Lite till svar för er som kanske tänker uppgradera till 3D program.

Dongle som är till 3D programmen går inte att använda till dom äldre programmen.

Byter ni in Customizing Plus till 3D Embroidery Studio kommer inte era andra Plus program att fungera. Men har ni Digitizing Plus så får ni också tillbaka pengar på det programmet vid en uppgradering till det nya 3D.

Ni får 1.284 kr (40%)tillbaka på Customizing Plus
När ni köper ett 3D Embroidery Studio.
Ni får 1.670 kr (40%)tillbaka på Digitizing Plus
När ni köper ett 3D Digitizing.
Ni får 771 kr (40%)tillbaka på Stich Editor Plus
När ni köper ett 3D Stitch Editor.

Givetvis får ni också tillbaka dom summorna vid en uppdatering till 3D Professional.

I 3D Professional ingår alla Husqvarna Vikings Dataprogram. Titta på länken här under:
http://www.husqvarnavikingsoftware.com/web/index.htm

Dongle är till för att inte oärliga personer ska kunna kopiera av programmet och "åka gratis på andras bekostnad". Det ligger många timmars arbete och kostnader att framställa så stora program och mycket extra kostnader att t.ex. översätta handböckerna till Svenska.

Skulle Dongle själv gå sönder får man byta den gratis mot en ny, skadar man den själv så kostar den 500 kr att ersätta till en ny.

Vi försöker att hjälpa er här på sidan så gott det går, men ring oss gärna direkt om frågor också, det kan ibland bli lite fel information på sidan utan att man menar det ;)

Hälsningar:
Jan Lindström
Fackman på Husqvarna Viking i Sandviken
www.husqvarnasandviken.com

Ann-Marie 2004-11-18 12:30

Inte fick jag någon nyckelring till dongeln, hur ser den ut?

irre4ever 2004-11-18 13:47

3D studio ihop med "gamla" progr. igen.

Hej Janne, tack för din information betr. de nya dataprogrammen. Jag är lite tjatig.. men det blir lite mycket pengar för mig om jag ska byta upp alla programmen till 3D och då är ju min nästa fråga:
Funkar det hela om jag beslutar mig för att köpa 3D studio till fullpris och behåller den gamla dongeln till digitizing plus/stitch editor så att jag kan köra programmen vidsidan om varandra? Hoppas du förstår vad jag menar?
Hälsn. Irene:D

Janne 2004-11-18 14:22

Det ska fungera

Till Irene

Det ska fungera, jag själv hade Plus Professional och 3D Professional samtidigt i datorn.
Men du missar samtidigt en hel del pengar -

Lämnar du in Customizing Plus samt Digitizing Plus betalar du: 3.211 kr + 2.825 kr = 6.036 kr
Ord. pris för båda 3D programmen: 8.990 kr

Köper du 3D Embroidery Studio utan inbyte kostar den: 4.495 kr

Du behöver alltså betala 1.541 kr. till vid köp av 3D Digitizing (som kostar ord. pris 4.495 kr).

Skulle jag råda dig så spara lite extra pengar några månader och uppdatera dig sen med alla dina program, du tjänar en hel del pengar på det!

Hälsningar: Janne

Ann-Marie 2004-11-18 15:40

Kan man fråga Huskvarna om deras ramar här också??
I alla fall, endless hopp har en jättebra spännanordning men ramen är så liten. jag skulle vilja ha det spännet på alla ramar så man slapp skruva (dåliga händer). Maken har gjort ett extra handtag att sättta på den grå extraskruven så det funkar lite bättre. Är det någon som har någon aning om det kommer andra ramar med det spännet.

Och en fyrkantig ram??

Eller finns det andra ramar som passar till Huskvarnas maskiner?

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:03.