M. L.
Hej!
Magnus Ladulås blev Sveriges regent 1275. Anledningen till att jag tog upp den lilla infon är att jag gett just 1275 bildkommentarer. Vid vilken regent står du just nu? MVH |
Nu blev Birger Magnusson regent i Sverige, för året var 1290.
|
Å jag har 72 år kvar till slaget i Hastings....
|
Du har 874 kommentarer kvar till den första regenten i Sverige år 970, då Erik Segersäll blev regent. Kul att leka med historia...
|
Magnus Eriksson blev regent 1319 i Sverige.
|
1356 bild kommentarer ger året 1356, då Erik Magnusson blev regent i Sverige.
|
Nu står jag på 1396 bildkommentarer. Året 1396 var det Erik av Pommern som blev regent i Sverige!
|
Nästa regent blir inte lätt.
Man byter mellan Engelbrekt Engelbrektsson, Erik av Pommern och Karl Knutsson Bonde några år. Du får skynda dig lite 1440 lugnar det ner sig :) / Bibbi |
Ja. Du har helt rätt ! :)
|
Kristofer av Bayern blev regent i Sverige år 1440. Det betyder att jag står på 1440 bildkommentarer nu.
|
Det är så gott med dina kommentarer :) /Bibbi
|
Tack, Bibbi! Det är snällt av dig..
|
Nu har faktiskt både Karl Knutsson,1448, och Kristian I,1457, hunnit bli regenter i Sverige.
|
År 1470 blev Sten Sture d.ä. regent i Sverige.
År 1497 fick Hans makten. nu står ja på 1499. Jag får vänta fem kommentarer till innan nån annan blir regent. |
År 3930: Helena blir kejsarinna över Vintergatan.
Ja jag kommer bli odödlig. :D;) |
Hahaha.
Vi behöver inte vänta så länge. Du får nu min röst för att styra Sverige till att börja med. |
Tack du är snäll du. Jag ska försöka vara god regent. :D
Men jag kan redan nu säga att jag kommer ställa krav på att symaskiner skall vara mer gedigna och tillverkas för att hålla. Så fabrik som satsar på att kombinera det fina och det tåliga av de gamla tillsammans med lite moderniteter (olika för olika modeller vet du) ska få skattelättnader. ;) Vad sägs om fin maskin av kurvig järn och guldkrusiduller som klarar av att brodera på båge, t.ex. Och lite hot-rod-inspirerande symaskiner för bassömnad. Bannlyser plasthölje som buktar ut så mycket att man inte ser trådbanan och hindrar siktet. |
Som sagt , du har min röst. De saker du lovar gör valet ännu bättre...
|
År 1504 blev Svante Nilsson Sture regent i Sverige.
|
Nu har jag skrivit 1654 kommentarer, vilket ger denna tråd året 1654 då Karl X Gustav blev regent i Sverige. En kort lektion i historia skadar inte :)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:15. |