Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Leverantörsforum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Förb***ade tyg.se fabfab (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=27403)

pSYkopat 2012-10-23 14:09

Förb***ade tyg.se fabfab
 
Nu har jag väntat i en månad på mina tyger. De har inte varorna i lager!
De som fattas är inte heller reavaror utan vanlig jädra fleece. 1/12 är ett av tygerna beräknat att inkomma, har mejlat att jag inte kan vänta till dess. Det svarar man inte på. I morse fick jag mejl om att tyger som tidigare funnits i lager på min order tagit slut, och kommer inte in mer. Jaha? Jag trodde att de reserverats för mig.
Jag har mejlat TRE ggr och önskat få veta vilket fleece som finns, så kan jag ta detta istället, men nä, jag får goddag yxskaft bara.
Det här är oerhört. Förra gången väntade jag tre veckor. Samma där med restnoterat. Makalöst dåligt att de inte kan ändra i ordrar man har förbetalat!

Inte svarar de i telefon heller.

Fyyyy vad jag är arg.

carlm 2012-10-23 14:35

Hur har du betalt? Kanske kan du reklamera köpet hos betalningsförmedlaren (tror det går med betalkort m.m.) om tyg.se inte går med på annulering av ordern och pengarna tillbaka.

pSYkopat 2012-10-23 14:45

Har betalt med Paypal. Javisst, jag kan häva köpet, men jag vill ju ha mina tyger, det var några ylletyger som jag skulle sy kjolar av. De finns ju i lager, så jag förstår inte varför de inte dellevererar :(

Appolonia 2012-10-23 19:18

Konstigt, jag beställde från tyg.se och fick ett mail där de frågade om jag vill ändra min order eftersom en av varorna inte fanns. Jag ändrade ordern och fick mina andra tyger.
Karin

pSYkopat 2012-10-26 13:48

Citat:

Appolonia skrev: (Inlägg 172431)
Konstigt, jag beställde från tyg.se och fick ett mail där de frågade om jag vill ändra min order eftersom en av varorna inte fanns. Jag ändrade ordern och fick mina andra tyger.
Karin

Det varierar tydligen väldigt deras service. Grejorna är fortfarande inte på väg. Har varit i kontakt med paypal. Besvarade ett mejl som kom från tyg.se i onsdags som jag väntar på svar på. Skitdåligt. :mad:Telefonen svarar de inte på. De beter sig som ett företag som är nära att kursa.

pSYkopat 2012-10-26 13:53

Nu fick jag svar. Men inte på frågan om mina varor kan komma. Se nedan.

"Hej,

om du öppnar en Pay Pal konflikt så dröjer återbetalning ca 4 veckor.


Med vänliga hälsningar

Xx"

SvandisRos 2012-10-26 18:43

Så dåligt!
 
Citat:

pSYkopat skrev: (Inlägg 172509)
Nu fick jag svar. Men inte på frågan om mina varor kan komma. Se nedan.

"Hej,

om du öppnar en Pay Pal konflikt så dröjer återbetalning ca 4 veckor.


Med vänliga hälsningar

Xx"

Men om du låter bli o öppna en paypal konflikt - kommer de återbetala snabbare då? Eller hur menar de????

Jag har aldrig handlat av tyg.se o kommer inte göra. Skickade förfrågan till dem ang. tyg men fick så dåligt svar tillbaka... så de kan glömma att jag handlar hos dem.

Bingerts är jag mycket nöjd med. Stoff o Stil också.

ichigo 2012-10-27 23:50

Om de vill få dig till att ta bort paypals konflikt (eller vad det nu heter på svenska. :) är van vid engelska) så skulle jag rygga till mig och ha det kvar och låta det löpa ut. Eller jag vet inte riktigt... Det känns som att företaget inte går så bra och håller på att gå under.

Om DU vill så kan du skriva till www.fairshopping.se så sätter det press på företaget att svara då de kontaktar företaget också.

pSYkopat 2012-11-01 13:34

I fredags em blev jag lovad leverans omgående. I söndags kom mejl om att de ej kan leverera vilket jag hörde av mig om, och de svarar förstås inte då. *suck*

ichigo 2012-11-01 15:57

Så dumt! Kan de inte bestämma sig någon gång?

pSYkopat 2012-11-01 16:32

Har nu öppnat ärende hos Paypal. Väntat på mejl sedan i måndags, utan resultat.

ichigo 2012-11-01 16:48

Det är nog bäst så. Måste sätta lite press på dem.

pSYkopat 2012-11-05 09:16

Kräver nu annullering och pengar tillbaka.
Fortfarande inget svar, och nu är det sex veckor sedan beställning och betalning. Anmält till fairshopping.

Appolonia 2012-11-05 09:45

Vilken otur du har haft. Hoppas det ordnar sig.
Karin

Spader-Dam 2012-11-06 00:17

Usch låter ju som rena myskobolaget hoppas du får dina pengar tillbaka.
Har handlat av dom själv men för mig gick det bra och dom svara på mina mail. Verkar va nåt konstigt med dom massa får krångel sen är det några som inte får några problem handla där :confused:

pSYkopat 2012-11-06 20:33

Efter att jag skrivit på deras facebooksida blev det en väldig fart och de påstår sig ha annullerat min order. Det vill jag se först. Money talks - bullshit walks.

pSYkopat 2012-11-15 20:00

Pengarna!
 
Jag har fått tillbaka pengarna.

ichigo 2012-11-15 22:07

Äntligen nu kan du gå vidare. :)

Fuego 2013-01-23 09:43

Hmm detta fick mig att dra till mig öronen för detta företag. Ska nog inte handla från dom känns det som. :/

margcam 2013-01-23 13:45

Jag kommer inte att beställa därifrån mer, en gång, aldrig mer!
Beställde tyg därifrån den 6 jan. Efter nio dagar efterlyste jag beställningen och fick till svar att ett av tygerna var tillfälligt slut. Dom undrade också hur jag ville göra med beställningen. Jag föreslog att dom skulle skicka det som fanns och antingen restnotera eller annullera varan som var slut. Sen hördes ingenting. Mailade efter sex dagar ytterligare och talade om att jag tröttnat på att vänta - ville dom skulle stryka beställningen. Fick mail dagen efter - nu var det ytterligare ett tyg som var slut i lager! Dom meddelade också att den 28 jan skulle jag få nytt meddelande om statusen för beställningen.
Ska bli intressant att se fortsättningen!

kelda 2013-01-23 22:00

Mysko de har skrivit i sin blogg att de har varit underbemannade men nu var det bättre,det var inte längesen alls.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.