Tygswap - Eller: Förnya din tygdepå
Finns det nåt intresse för att vara med i en tygswap?
Tänkte att man skulle byta tygbitar av s.k. fat quarter storlek (ca 48 x 54 cm), kanske 4-5 st som ett paket. Har några idéer kring detaljerna. För att det ska bli lite sömnad också, skulle man kunna sy en enkel påse att lägga tygerna i. Såna går alltid att använda till allt från att packa med, till att förvara sysaker i! Skriv en rad här om intresse finns! |
Det tycker jag låter som en bra ide´.
Jag är med!! |
Om man utvecklar det hela så kan det bli en kul grej.
Kanske blir det här utmaning nr.2 för mig. |
Så här tänkte jag mig att man skulle kunna göra.
Swap-paketet ska innehålla: 1. 5 tygbitar av bomull i fat quarter storlek (ca 48 x 54 cm). Storleken behöver inte vara exakt på millimetern, men för rättvisans skull i alla fall inte mindre. Inga stretch- eller mjukistyger. Försök göra någon slags temapaket. T.ex. en färg, motiv eller nåt lite klurigt samband. Hitta på ett fiffigt namn åt paketet och lägg med en lapp där du berättar sammanhanget för mottagaren. Ex: Ett paket med tyger med tulpanmotiv skulle kunna heta "Med en enkel tulipan", eller "Vårkänslor". 2. Till varje tygbit lägger du med 2 knappar som passar till. 3. Tygerna ska vara HELA, RENA och NYPRESSADE. Inga dammiga, solskadade eller skrynkliga trasor från botten av tyghögen. Ge bort det du gärna skulle ta emot också. 4. Sy en enkel tygpåse där du lägger din skatt. Storlek valfri, men allt ska få plats. Påsen bör kunna stängas på nåt sätt, t.ex. dragsko, blixtlås, tryckknapp eller annat. 5. Ange om det är nåt du absolut INTE vill ta emot, t.ex. "Inga barnmotiv". Vad tycks? |
Låter väldigt intressant så jag är med.
|
Låter väldigt roligt - jag är gärna med!
|
Tycker oxå att det verkar intressant och kul! Jag är med!;)
|
Jag är också med som en del av mina utmaningar under året.
|
Jätteskoj, det låter som om intresse finns!
Då kör vi enligt mitt inlägg ovan, och här är det praktiska: Maila din anmälan till mig (klicka på mitt namn här till vänster) med ditt användarnamn på Sysidan, din hemadress och ev. Nej tack enligt pkt 5 ovan. Sista dag för anmälan: onsdag 12 januari Paketet ska postas: måndag 24 januari Fotona publiceras TIDIGAST torsdag 27 jan och SENAST söndag 30 jan Ta ett foto av det du sätter ihop, inkl. den sydda tygpåsen och knapparna. Och berätta i bildtexten vad pakettemat är och namnet naturligtvis. Fotot lägger du upp tidigast tors 27/1. Swappartner mailas ut till de anmälda efter den 12/1. P.g.a tidigare tråkiga erfarenheter måste jag lägga till detta "finstilta": Genom att anmäla mig till swapen är jag införstådd med reglerna och tidsramarna. Om något oförutsett skulle hända kontaktar jag omedelbart swapmoster Merja. Välkommen till en kul tygkarusell! /Merja |
Karusellen går hoppa på.
|
Tack till er som har anmält er!
Ni som skrev om intresse, skicka ett mail till mig med era uppgifter, tack! Ju fler vi är desto roligare... så hoppa på karusellen som är garanterat yrsel-fri! |
Vi är nu 6 st deltagare, men vill gärna bli fler!
Kom och anmäl dig! /Merja |
Ingen mer som vill vara med och byta tyg??;)
|
STÄDA BLAND ERA TYGER!
Det gör jag så gör det ni andra också så blir vi fler som kan byta. Alla har säkert några bitar i lådorna som inte passar in i ditt TÄNK. Det kan bli ett bra motto. |
Nu har jag skickat ut mail med swapkompis till alla deltagare.
Vi blev 6 st: HAGABRODYREN dolov kickelina Beasfarmor Pysseltant symamsell Det ska bli jättekul att se alla tygpaket som får ett nytt hem, och se vilken fin påse de åkte i! |
Hej swappare!
Hur går det för er?
Mina tyger är pressade och knapparna utvalda. Påsen är sydd och nu ska allt packas i den. På måndag postas paketet! /Merja |
Samma gäller för mig allt är klart. Ska bli kul att se alla resultat.
Ha en skön lördag Anita. |
Hej!
Allt är klappat och klart. Har just tagit foton. Skickar iväg på måndag och jag hoppas mottagaren blir glad! |
Allt är klappat och klart här med!
Skall bara handla några fler frimärken så att portot räcker ;)) Skall bli så spännande att se vilka tyger som kommer! Iväntan på dessa har jag sytt tre kassar med stack and slash-teknik, något liknande som du har Merja.:D |
Det ska bli jättespännande att se alla tyger som får ett nytt hem!
|
Citat:
|
Merja! det kommer foton snart! ;))
|
Nu har jag skickat mitt tygpaket.
|
Tack Anita!
Tygpaketet "Sommaräng" från Anita har landat hos mig!
De låg i en FANTASTISK kuvertväska! "Liten enkel påse"... jojo... Vänta bara tills ni ser foto på den! Så välsydd och vackert broderad! Den kommer verkligen att användas och vårdas. Tygerna och knapparna är helt i min smak, och lär dyka upp på en eller annan väska under våren. Nu ska det bli spännande att se alla foton i slutet av veckan. |
Även jag har fått mitt paket med vårkänslor idag. Det kan verkligen behövas efter denna vinter med en gullig påse till
utflykten. Nu är det bara att börja fantisera. Tack Ingrid för dessa vårkänslor. |
Hos mig har det landat ett paket fina vårtyger med titeln Mot ljusare tider. Påsen helt underbart läcker. Stort Tack!
MEN jag hittade inga knappar..... undrar om dom inte ligger kvar hemma hos dig Dolov??? |
Jag har oxå fått paket idag "Asien" med asieninspirerade tyger.
Tror jag redan vet vad jag skall göra. dyker nog upp någon bild snart. Skall bli spännande att se alla tygerna och vad ni gör av tygerna. /Ingrid :D |
Jag fick också mitt paket i dag. Paketet heter heter semesterklipp.Jättefina tyger och en jättefin påse med maskinbrodyr på.
|
Tack alla swappare!
Jag hoppas att alla har fått sina tygpaket vid det här laget! Det var verkligen jättevackra tyger och knappar som har åkt runt i karusellen och landat i nya syrum. Och alla vackra påsar också!
Här är de foton som lagts upp hittills: Anita http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=74798 Merja http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=74846 Christina http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=74816 Ingrid S http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=74813 Ingrid W http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=74796 Nu ska det bli spännande och se vad det blir för alster som sys av dessa tyger! Än en gång tack till alla som var med! Det här var så roligt att det säkert blir fler gånger. /Merja |
|
Stort tack till dig Merja som ordnade den här roliga swappen. Hoppas vi kan göra om det, för det var riktigt roligt.
Christina |
Håller med Christina! Tack Merja!
Det var så roligt att får byta tyger och få något annolunda. Jätteskoj! Kram till dig Merja!;) |
Citat:
|
Instämmer med dom andra att det var ett roligt projekt.
Tack Merja för att du har energi att dra igång sånt här. Hoppas på flera projekt framöver. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:58. |