Anmält mig till underklädessömnad
Nu har jag äntligen kommit mig för att anmäla mig till en kurs i "Bad- och underklädessömnad", jag har tänkt göra det i flera år. Jag hittade en helgkurs som passar mig bra jag vill inte gärna binda upp mig en dag i veckan en hel termin.
Nu är det bara att hålla tummarna så det blir någon kurs än så är det för få anmälda. |
Va kul! Hoppas att kursen blir av. Det är jätteroligt att sy bad- och underkläder. Jag är biten sedan många år.:D
|
Vad spännande! Berätta mer. Var är kursen? När? Vad kostar den? Skulle också vilja gå på underklädeskurs.
|
Det är en helgkurs (9-10 okt)hos ABF i Stockholm som jag anmält mig till och den kostar 680 kr, de har flera helger att välja mellan och även en kväll i veckan en hel termin. Jag tycker att just det att det bara är en helg som passade mig.
|
Jag har oxå gått kurs i underklädessömnad (hos LG Sömnad) och det är urkul att sy sina trosor och bh själv. Då får man dom precis som man vill... Ha så kul på kursen :D
|
Tack för tips!
Å vad det lät roligt! Jag anmälde mig bums till helgkursen 9-10 oktober!
Katarina |
Vad roligt Katarina då får vi hoppas att vi ses den 9-10 oktober, att det är fler som blivit frestade.
|
Va kul! Det är skoj :D Hoppas man får se lite alster senare.
|
Har försökt att hitta kursen som ni pratar om. Men jag lyckas inte!
Detta låter så roligt! //Lotta |
Hej Lotta vad roligt att du också är intresserad, här finns den
http://www.abfstockholm.se/cirklar/t...verk/index.htm |
Nu har jag oxå anmält mej!!!
Hur många måste det vara för att det ska bli någon kurs? Jag såg inte det (heller) någonstans... //Lotta |
Hurra, idag kom bekräftelsen att kursen blir av. Det ska bli mycket intressant och roligt att gå den kursen.
Jag kanske har blivit kursoman nu för i måndags gick jag en kurs i intruktion i japansk paketinslagning och det var mycket givande så det blir nog en fortsättningskurs där senare. |
Fick min oxå i dag!
Ska bli kul. Jag hoppas att det kommer att bli lärorikt! |
Åååhhh, vad sugen jag blir, det är ju egentligen inte så farligt att åka fram och tillbaka lördag, söndag. Är kursen fulltecknad ?
|
Lyssna med ABF. Länk finns i tidigare tråd.
//Lotta |
Underklädssömnaden
Jag gläder mig också! Men kan inte bestämma mig för om jag skall sy bad- eller underkläder! Jag får väl rota i mina tyghögar och ta en tur till Söders Tyger och se vad som finns. Det är väl knappast badsäsong förstås. Undrar vad som är mest lärorikt?
Katarina |
åh, vad roligt för er!! Jag skulle jätte gärna vilja gå en sådan kurs också =) För, jag skulle vilja lära mig att sy badkläder.
|
Jag är mest nyfiken på att lära mej sy Bh:ar och trosor.
Jag var i dag till Dollys tyger vid Odenplan och kikade vad dom hade. Tyvärr så var utbudet begränsat. Så det får bli som det blir. Man får väll plocka med sig ur gömmorna och ta med det som saknas till på söndagen! >^..^< |
Underklädessömnad
Nu ska jag iväg till helgen på kurs,o sy underkläder.
Ska åka till LG sömnad. Susanne L |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:18. |