Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt om symaskiner (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Brother NV-900 + PE Lite Klubben (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=20323)

Händigecarl 2010-01-21 19:49

Brother NV-900 + PE Lite Klubben

hejsan, alla brother nv 900 ägare det borde finnas en användarklubb, för denna maskin har mer finesser och möjligheter än vad nån person nånsin kan hinna lära sig på egen hand!

såg på blocket att det var ny kampanj 7995 kr med programmet pe lite på köpet, ville bara tipsa så fler får möjligheten och fler kan lära varandra om denna maskin och programmet.

såg även på tyska brothersidan att de släpper en ny enbart broderivariant NV-90 för ca 6000 kr

jag är helnöjd, som nybörjare är bruksanvisningen för varje deluppgift på pekskärmen superbra.
vilka nackdelar finns och vad skall se upp med för nåt dåligt måste väl finnas på varje maskin?
man skulle unvika att trycka på trådkniv-knappen om ingen tråd finns men vad händer? går den sönder?

Biancca 2010-01-21 21:19

Hej!

NU och HÄR bildar vi en klubb!

Jag väntar en nv-900 med posten när som...MEN jag kommer ha rest bort när den kommer mest troligt. Beställde i början av jan men den var slut på fabriken så den kommer i slutet eller i början av feb.

Berätta lite, är det en bra maskin?

Jag var främst ute efter en basmaskin men broderidelen lät lite intressant och om detta går att kombinera till en rimlig peng är det ju skitbra.
/K

Händigecarl 2010-01-22 20:42

har inte hunnit att sy så mycket, men ju den är nog bästa köp alla kategorier. kan kanske kännas lite plastig men alla delar håller nog, är nog troligen kompositplast. de delar som belastas är i metall och stommen är i tjock stålplåt. perfekt kombination då den blir väldigt lätt att lyfta.
den smidiga formatet med den smäckra huven gör den bra att ta med som en resesymaskin.den var bra förpackad i kartongen.