Mjukatyger.se
Hej!!
Är det någon som beställt från mjukatyger.se? Hur lång leveranstid är det? Jag beställde och betalade in för 1 vecka sedan och när jag loggar in så står det fortfarande "inväntar betalning" Har mejlat de om en annan sak men inte fått något svar:( Så vad har ni för erfarenheter av de? |
Det finns någon tråd om detta företag om den inte är bortplockad. Sök i forumet. Personligen tycker jag att det är ett dåligt, eller rättare sagt uselt, företag även om de har fina tyger.
|
Sökte men fick bara upp en tidigare tråd men den var mest om deras tyger.
Ja, jag kommer absolut aldrig beställa där ifrån mer:mad: |
Oj....jag som tänkt beställa därifrån! Kanske man inte vågar göra...sökte lite o fick upp lite mera negativt....synd...
|
Ja, det är synd för de har ju jätte fina tyger. Ska bli spännande att se hur och när jag får mitt ag har beställt.
|
Jag tycker det är lite olyckligt att ni bara går efter det negativa som har varit. Om jag förstod det rätt så var det en rad olyckiga omständigheter som gjorde att det blev en massa fel då. Varför inte ge henne en ny chans. Vem säger att det skulle vara lika illa nu?
|
I normala fall skulle jag hålla med dig, chery. Jag läser lite i Sytråden på Familjeliv och på endel andra forum och folk har fortfarande problem med henne. Tygerna i sig verkar OK men bemötandet är fortfarande dåligt.
|
Citat:
|
Visst är det så, men vissa av de här personerna känner jag personligen och jag litar på dem. Var och en får göra sin egen bedömning. Man får beställa varifrån man vill. Man får också välja att avstå. Jag avstår och kan med gott samvete heller inte rekommendera någon att göra affärer med mjukatyger. Jag har dåliga erfarenheter och folk jag känner har dåliga erfarenheter, inte bara från när det var extra stökigt. Därmed är det inte sagt att alla har det. Man får helt enkelt avgöra själv varifrån man vill handla men om någon frågar så säger jag vad jag tycker.
|
Citat:
Det finns andra ställen där man får tygerna på ett par dagar bara. |
Måste tyvärr hålla med...
...väntar fortfarande på mina tyger som jag betalade för 2 veckor sedan. Har mailat och frågat om de är skickade, men hon svarar inte och det får jag väl tolka som ett nej. Urtrist! Jag vill inte ligga ute med pengar i flera veckor för tyg jag inte säkert vet finns kvar ens...synd, för hon har en del fina tyger.:mad:
|
Suck
Jag beställde och betalade mina tyger 21/9, alltså över tre veckor sedan. På mitt konto på hemsidan står det "plockas". Har mejlat.
Saken är den att jag beställde tyger från ett annat företag samma dag, betalade på samma sett. Trots att detta företaget gått ut med mejl om att de hade hur mkt som helst att göra och hade långsamma leveranser, så kom de tygerna i måndags. Tre veckor är alldeles för lång tid för att leverera. Jättefina tyger, som det ser ut, men jag tänker inte ligga ute med sådana summor igen, speciellt inte när det är helt tyst från företaget. |
Man börjar undra om man får några tyger:confused:
Vill ha de nu och inte om ett år typ.. |
Har ni provat att ringa och fråga?
|
Hittat inget telefon nummer på deras hemsida, har kanske missat det men det står inte vid deras kontakt ovj mejladress i alla fall
|
En annan sak...
...undrar vad som hände med den där testpanelen...:confused:
|
Hittade inte heller nått telefonnr... Hittade nummer på Kameleonts hemsida, är det inte samma tjej som har mjukatyger?
|
Om man söker reda på kontaktinfon på domännamnet på www.iis.se så finns det i alla fall ett telefonnr. Den personen måste kunna hänvisa rätt om det inte är rätt person. Lycka till! Jag lider med er alla som inte får era varor!
|
Företaget drivs av ett annat företag, kontaktuppgifter finns här. http://www.kameleontdesign.se/kontakta_oss.php
|
Snabbt svar.
Jag fick svar på mitt mejl! Tydligen så har det ena tyget jag beställt tagit slut, och hon har försökt mejla mig med bara fått upp felmedd. Har ju helt vanlig Teliamejl :P
Iaf, så fick jag välja två meter annat tyg eller få pengarna tillbaka. Valde nytt tyg. Dessutom får jag vänta ännu en vecka, eftersom det ett annat tyg jag beställt inte hade kommit in än... Hade jag inte redan betalat så hade jag nog avbeställt hela rasket. Men nu är tygerna sedan länge betalade, och hon erbjuder sig att lösa det. |
Någon mer än jag som fått mejl ifrån företaget som diskuteras i tråden om deras leveranstider och sådant??
Tydligen är det en som gett mitt namn så jag vill gärna veta vem det är? |
Citat:
|
Ägaren till detta företag kan själv har varit inne och läst. Hon var inne och kommenterade i någon annan tråd tidigare.
|
Citat:
Men tydligen kan man inte diskutera eller höra med folk vad de tycker om ett företag så därför har jag ändrat det :mad: |
Citat:
Förstår inte vad det är att hetsa upp sig för. |
Jag är helt nöjd med mjuka tyger, har handlat mycket därifrån och brukar få svar på mail, vet att det har varit mycket nu men också att Anna ligger på allt vad hon kan för att hinna med.
|
Aldrig kul att vänta på tyger, men Anna har faktiskt gått ut med att leveransera är längre just nu då hon har mässor varje helg. Man kanske får ha i bakhuvudet att det är ett enmansföretag ibland med. Man kan inte jämföra det med stora tygbutiker.
|
Jag köpte tyg av dem på mässan och när jag kom hem och mätte tyget var det kortare än vad jag sagt att jag skulle ha. Men fullt betalt tog de. Dåligt.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tycker ändå det är fel att kasta så mycket skit på Anna hela tiden. Visst har det varit mycket strul men det har haft sina anledningar och dessutom brukar hon alltid försöka att kompensera när något går snett. Jag tycker vi ska vara tacksamma att hon finns och tar fram otroligt fina tyger åt oss, marknaden är ju inte direkt jätte stor för mjuka barntyger. |
Såg tygerna på Syfestivalen. Det är otroligt fin kvalitet och bra pris.
|
grrrr
Vore ju bra om hon kunde kompensera då!
Jag har betalat för mer än 6 veckor sedan...fick efter 2 veckor veta att en del av tygerna inte fanns kvar, hon skulle återbetala. Efter ytterligare en vecka mailade jag och undrade om resterande tyger var skickade och om övriga pengar var återbetalade. Fick till svar att det skulle ta 2-3 dgr innan pengarna syntes och att paketet skulle gå imorgon. Detta var den 22 september!!!! Nu har jag mailat tvåggr och undrat var mina tyger är!!! Jag får inga svar! Nu vill jag bara ha mina tyger eller mina pengar- kommer aldrig mera att beställa därifrån, hur fina tyger hon än har. Fruktansvärt dåligt kundbemötande att inte ens svara på mail! Jag struntar faktiskt i om det är syfestival eller liknande. Detta ärende är så pass "gammalt" att det borde vara väldigt viktigt! Inte så ofta jag verkligen blir jättearg på företag men nu är jag det! Ska man behöva polisanmäla för att få sina pengar alt tyger?? |
Citat:
Jag har äntligen fått tygerna och de är jätte fina MEN jag kommer aldri att beställa därifrån igen. Tyvärr. |
Jag har fått beskedet att jag ska få kompensation för den långa väntan, men jag har fortfarande inte fått några tyger.
Hon verkar ha problem med mejlen, så försök nå henne via blogg eller telefon. om/när jag får mina tyger... Tyvärr kommer jag nog inte beställa igen. |
Förstår hur ni har det, måste vara riktigt irriterande när det händer igen och igen.
Jag har beställt några tyger den 23:e September från en Etsysäljare. Tygerna kom aldrig och nu visade det sig att säljaren höll på att flytta och tygerna låg i flyttlådor någonstans. Då blev jag förbannad och tänke att om man vet att man flyttar ska man minsann stänga shopen under tiden. Eller ha bättre organiserat med noggrannt märkta lådor! ;) Väntar fortfarande, nu ska säljaren tydligen ha skickat! (nej det här gäller alltså inte mjukatyger.se utan en annan utländsk person, skriver bara för att visa att jag förstår!) |
Nu har jag haft kontakt med MjukaTyger igen.
Jag beställde där ifrån främst p.g.a två tyger som jag ville ha. Nu visar det sig att det ena är helt slut, och det andra antagligen också är slut. Hon ville betala tillbaka för de tygerna, men jag mejlade och förklarade att jag ville avbeställa allt. Jag hade beställt dessa två tyger och tre tyger till, som matchade. När de två första tygerna inte finns så känns hela beställningen onödig! Det som stör mig mest, är att jag bortsåg från det jag läst här, och inte beställde från de företag jag brukar. Då hade jag haft mina tyger nu, och jag hade sluppit bli sur. Nu återstår bara att se om jag kan få ångra mitt köp som jag bad om... |
Jag har varit nöjd med leveranserna därifrån... det är ju skillnad på ett litet företag som en ensam person driver och större som Stoff och stil och liknande. Kanske man får ha lite tålamod då.
|
Jag fick tillbaka mina pengar.
Personligen så jämför jag inte med stora företag, utan med JnyDesign. Hon är ensam men leverar alltid, har bra kontakt med oss köpare och ger alltid raka, ärliga besked. Det blir inte mer Mjuka Tyger för min del, tyvärr. |
Jag har alltid varit nöjd med leveranserna från mjuka tyger. Beställde från flera ställen samma dag och mjuka tyger var faktiskt snabbast.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:13. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.