Färger på tråd.
Vilka färger är bäst att börja med att ha hemma. Har precis beställt min brodyrsymaskin och kollar tråd nu.
Passar alla rtådar till alla maskiner:confused: |
Det bästa är egentligen att ha en hel del färger.
Härifrån har jag köpt 260 rullar för ett par år sedan. Dollarn är ju låg nu igen så det kostar inte så mycket http://www.annabovecollections.com/e..._category.aspx |
Tack för ditt svar:)
kostar det inte en massa extra att få det hit skickat? med tullavgifter och sådant. Är så kass på engelska så jag vet inte om jag vågar beställa:eek: |
Tull och moms riskerar det att bli, ja. Hur mycket räknar du ut här: http://www.tullverket.se/sokordao/tj...800010387.html
Men, det kan fortfarande bli billigare, beroende på vilken vara det handlar om, så, det kan ändå vara värt att räkna på det och jämföra priser. :) |
När jag köpte mina betalade jag 400 dollar frakten inräknad, det blev i svenska pengar ca 2600,- exakta summan kommer jag inte ihåg just nu.
Det blev inte mer än 11,-/rullen Någon tullavgift betalde jag inte. |
Hos Brodyrvaruhuset (Indukta Progenta) har de "startpaket" med de färger man behöver för en lite lägre summa och de skickar istort sett samma dag! Märket där är GunoldSulky och jag har provat de på flera olika maskiner.
Jag känner mig tryggast med produkter som skickas från ställen där jag varit... även om de är några kronor dyrare. |
Citat:
|
Är detta ett bra pris?
Och framför allt en bra tråd.. http://www.symaskinsexperten.se/Traa...rodyrtraad.htm |
Det är ju samma tråd som Indukta säljer, en mycket bra tråd. Där kostar en rulle 28:- plus moms. För trådarna i setet får du betala c.a 40:-/st. Är frakten inräknad där?
|
Citat:
Vad blir det med moms :o |
Momsen är 25 %, så 35:-/st inkl. moms. Är det fraktfritt hade jag inte tvekat :)
|
Ska mejla ett par ställe till och höra vad de har och vad de har för priser innan jag slår till :D
|
Jag tycker att du ska plocka de färger du gillar. Inte alla ytcker om samma färger. Annars kanske man får färger som bara ligger och inte blir använda. Själv gillar jag mer klara och mättade färger än vad som brukar finnas i färdiga paket. Men en snäll kvinna hjälpte mig köpa en del tråd så jag är nog rätt så nöjd nu. Men jag vill nog ha lite neonfärger också, och det finns ju inte Sulky.. hmm.
|
har funderat på det också men tycker det verkar smidigare att köpa ett start paket.
Har en butik i närheten och de säljer också brodyrtråd kanske skulle dit och titta också innan. |
Var kan jag beställa neonfärgad tråd?
//Symyra |
Du kommer snart at märka att man inte kan göra så mycket med 27 rullar, om jag vore du så skulle jag mycket hellre beställa ifrån den adress som Dahlia gav dig, där kan du köpa 100 rullar Rayon eller Polyestertråd för 169 dollar inklusive frakt.Alltså nästan samma pengar som kitet med 27 rullar. Då har du många flera nyanser av varje färg att välja på.
Om jag hade vetat det jag vet idag när jag köpte min första maskin så hade jag direkt satsat på ett stooort kit med iooo m rullar istället för som jag då gjorde några rullar här o där i olika storlekar och fabrikat. //Agneta |
Citat:
http://e-line.acgnystrom.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=1&wts.ACTION=log inguest&p=H |
Neon brodyrtråd o andra o annat
http://guldager-symaskiner.dk/produkter/show_traad1.htm
Här har jag köpt tråd från de är också väldigt bra i leveranstid o så... |
Tråd neon
Jag köpte tråd nu på www.djurdesign.se dom har erbjudande nu på trådar till bra priser.:D
mvh fanny |
Gällstad säljer Royal tråd
Kolla här: http://www.symaskinservice.nu/defaul...wCategory&id=1
Billiga priser, men frakten är dyr, så det är en fördel att slå sig samman när man beställer. Har för mig att de har neon också. |
Tack för svaren om var jag kan köpa metalltråd.
www.symaskinservice.com där blev jag en lång stund. Många nyheter för mig där. Nu har jag en lång go lördag framför mig så då ska jag sitta och pyssla med brodyrer. Ha det gott alla //Symyra |
tråd
Citat:
mvh fanny |
Nu måste jag lägga in en brasklapp. Jag har köpt royal tråd i flera år från symaskinservice. Har även fått med mej flera vänner som också köpt därifrån. Har nästan bara broderat på handdukar och dessa tvättar jag i 95 grader och de har ALDRIG fällt eller varit några som helst problem med! Däremot köpte jag en röd tråd från Robison-Anton, som ju ska vara ett supermärke. Den fällde på 40 grader och förstörde en jacka för min kund!
|
Tänk på att tvätt i låga temperaturer inte är någon garanti för att färgen inte ska fälla. Tvärt om, vissa moderna färger (som är mer miljövänliga än de gamla) fäller i låga temperaturer men ej i höga. Så om en tråd tål att tvättas i 95 grader så kan den fälla i 40 grader. Kolla vad tvättråden som står på varje fabrikat.
Samma sak med tyger. |
Citat:
|
Nej tyvärr har dom höjt priset ganska rejält, vilket är väldigt synd, för åtminstone jag väntar ju med att beställa tills vi är 2 eller helst 3 som kan gå ihop och beställa tillsammans. Tror tyvärr dom förlorar kunder på detta sätt. Nu har jag en hel del tråd hemma redan, men jag funderar starkt på att köpa någon annanstans p g a frakten, absolut INTE för tråden
|
Ja, det är ju skrämmande högt i frakt. Inget jag betalar. Tror som dig att de förlorar jätte mycket på det. Men förhoppningsvis sänker de den igen.
|
Svar på trådar för brodyr.
ROYAL finns i 2st kvalitet:
1) 100% Viscose RAYON tråd som är den gamla typen som alla brodyr trådar med cellulosa fibrer i kärnan. Detta är en färskvara och lagras därför alltid om möjligt svalt och gärna mörkt. (Gäller alla brodyrtrådar oavsett märke!) Lagra aldrig tråd över en värme källa, eller i ett fönster = här tappar man snabbt hållbarhet på tråd! Tvätt 40 grader rekommenderas! Tråd skall inte "blöda" färg, jag har bara på många, många år i branchen stött på detta fenomen 1 gång tidigare, då med clorin i tvätt. Finns som 1000m & 5000m / rulle. 2)100% Polyester är en starkare tråd, denna klarar 60 grader. Används av dom som broderar på arbets kläder och liknande material. Finns bara som 5000m / per rulle. 3)Frakten sker från Finland som har Central lager för Svcandinavien på Royal trådar, finns i 400st färger. Frakten är ett DPD Tjänst avtal i postverkets avtal upp till 30Kg i försändelse. Pris i avtal = 302:- / Här bjuder Finland´s lager på 2:- På SWF Sverige AB / eller Symaskinservice i Gällstad AB finns en liten, mycket liten lagerhållning. Tråden är ingen affärs idé, bara en service. Hans-Olow |
Var tillverkas Royal tråden ? Jag har köpt tråd i Indien som heter Royal,
men på 600 m rullar. Men det finns kanske fler tillverkare? Mvh |
Royal brodyrtråd,
Tillverkning i Chongbang / Seoul i S. Korea. Det finns mindre 400m spolar även från fabriken, med inget vi jobbar med. Det finns så många sybutiker som säljer tråd på 400m / och även på 200m spolar. Inte alls omöjligt det finns fabrik i Indien, men inget som jag känner till!
Hans-Olow |
Jag tycker ÄNDÅ att frakten är för dyr!! Det borde finnas något alternativ som är billigare och bättre än detta, för oss småförbrukare! Sen står jag fortfarande fast vid att Royal är bäst.
|
Hej Anna, Ja ingen blir gladare än jag om det finns ett billigare frakt / porto från Finland för brodyr tråden! Den som hittar något bättre / billigare är hjärtligt välkommen till mig med information.:)
M,v,h Hans-Olow |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:38. |