Allt om handarbete
Är det någon som har fått tidningen Allt om handarbete? För den brukar komma den 20:e varje månad, men nu är det den 25:e och den har fortfarandes inte kommit. Så har nån annan fått den?
|
Allt om Handarbete
Nej, jag har inte heller fått den.
|
Enligt Pressbyråns hemsida så skall nästa tidning komma 6 okt.
|
Jag var inne på deras hemsida och den har ersätts av en svensk/dansk webshop...?
|
Jag prenumererar också på "Allt om Handarbete" och har saknat den i brevlådan. När jag ringde "Allt om Handarbete" för ett par dagar sedan fick jag reda på att tidningen är försenad och kommer till prenumeranterna i början på nästa vecka.
NYHET: Tidningen kommer från och med det kommande numret vara uppdelad i en sytidning OCH en sticka-virka-tidning. I och med denna uppdelning får man sedan välja vilken tidning man vill ha, eller om man vill ha båda. |
Det var ju en bra nyhet, jag sa upp tidningen därför att det , i mitt tycke, var alldeles för mycket stickat i den. Så nu kanske man ka fundera på en prenumeration igen ....vill säga om de också kommer med lite nyare modeller...
|
Jag tycker som du Elise. Det är länge sedan jag var inne i en sticka-virka-period, så det är bara symönstrena som är intressanta för egen del. Enligt Allt om Handarbetes kundtjänst är det många som har haft synpunkter på detta med en tidning som till hälften är ointressant, och därför blir det nu en uppdelning.
Det tycker jag låter jättebra, OM sytidningen kvalitetsmässigt bli bättre. Jag blir ju inte gladare bara för att allt "sticka- och-virka" försvunnit. De sidorna kan man ju bläddra förbi. Precis som du så har jag alltså nu förhoppningar om att de tagit tag i sitt allvarligaste problem med symönster som måste kännas nyare och fräschare. Det skall därför bli lite extra spännande med nästa nummer... |
Jag fick de nya tidningarna idag och välkomnar detta att de delar upp det eftersom jag inte heller stickar så mycket längre. Jag tyckte om sömnadstidninggen och kommer att fortsätta med den ett tag till. Det fanns lite förbättringar på mönsterarken och jag hittade några kläder som jag blev sugen på att göra. Man ska välja senast den 5 oktober hur man vill ha det i fortsättningen om man är prenumerant. Den 24 oktober kommer nästa sömnadstidning och den 5 november nästa sticktidning.
|
Jag fick också tidningen idag och det kanske inte är helt fel att dem delar upp sömnad och stickning på två tidningar.
|
Är det nån som lyckats få en bekräftelse på tidningsvalet på den angivna hemsidan? Jag hamnar bara tillbaka på samma sida fast med bägge tidningarna markerade istället för bara sömnad.
Hoppas verkligen de skärper till sig...för det här var ännu ett sömnpiller. Mia |
Jag fick dessutom med en annan persons räkning, förutom min. Denna person lär ju inte heller ha fått sin tidning.
Redaktionen går inte att nå per mail, jag har svårt att ringa dagtid och jag tror inte att jag har lust att hjälpa dem med "kundnöjdheten" genom att informera dem om detta genom att sända ett brev. Innehållet i den nya sömnadstidningen var nog inte alls i min smak, men det brukar ju variera så jag hänger kvar ett tag till. |
Jag fick den också idag o vet inte vad jag tycker... Jag har ju betalt premuration för "gamla" tidningen men vill jag ha allt nu så måste jag betala mera....
Känns lite som om man blivit lurad på en del... |
Nej, jag fick inte heller någon bekräftelse på tidningsvalet. Jag gjorde säkert om proceduren 3 ggr så nu hoppas jag att de har fattat vilken tidning jag vill ha.
Jag tycker det är stenåldern att inte kunna nå dem via mailen. |
Jag tänkte jag skulle ta med svarskortet och posta det i dag via snigelposten...rev av det och upptäcker att det inte fanns någon annan adress på svarskortet än min...vilket innebär att jag förmodligen skulle få tillbaka det...eller skicka det i ett kuvert som jag frankerar själv?
Kanske har de haft för mycket med att göra om hemsidan! Får väl prova gå in där och se...fast det verkar ju svårt... |
Ang svarskortet så har dom tryckt fel...deras adress är på baksidan av inbetalningskortet, Med plats för frimärke!!! Helt otroligt.
Sen försökte jag logga i på "mina sidor" på hemsidan för det stod att jag kunde utföra mina ärenden där, kanske även detta, men där kunde jag inte logga in heller. Suck Så nu funderar jag på att faxa in lappen...att kunna maila får vi nog vänta ett sekel till på. Jag vet jag klagar hela tiden..men jag tänker behålla tidningen iallafall. |
Lättförtjänta pengar?
Jag är också prenumerant sedan flera år och hade också undrat var min tidning tagit vägen Sedan hann jag läsa här igår och idag fick jag mina två "nya" tidningar.
Jag vet inte vad jag ska säga, men det första som jag kommer att tänka på är vilken genial idé att tjäna mera pengar, suck... Jag ser att den nya sömnadstidningen kommer kosta 56,50 precis som innan och att den nya sticktidningen kommer kosta 59.50. Varför prisskillnaden förstår jag inte... Den är ju dessutom tunnare och har färre modeller än sytidningen. Nog för att jag kan få den till 39.50 om jag är prenumerant redan, men det innebär ju att jag ändå får betala mer! Nej, det var ändå bättre förut tycker jag. Nu känns det som de fyller ut tidningarna med ointressanta modeller. Vem behöver tex 5 olika sorters sydda benvärmare för barn? Om jag inte hade betalt för ett år så skulle jag sagt upp den idag. |
Flytta disskusionen ????'
Jag vet inte hur jag ska göra får se prenumerationen ut.. Men jag håller med Tygtokig...
Hur jag än väljer att göra så känns det som om jag är den som förlorar på det.. Kanske dags att flytta denna disskusionen till Leverantörsforumet så Allt om Handarbete kan svara!!! Men med tanke på att ni inte kommer i kontakt med dom via mail så tror jag inte vi kommer få svar här inne i alla fall. /Lena |
Det gick faktiskt bra att klicka tidningen på deras hemsida (som jag för övrigt inte tycker är så snygg...)
Konstig som jag är och trots att jag inte gillade hemsidan, hmm, så nog lyckades jag hitta tyg jag ville ha och beställde :o Tog det på faktura, har ju läst att det kan ta tid med leveransen ibland. (Egentligen behöver jag inte mer tyg, utan mer sy-tid...) /M |
Bekräftelse på tidningsvalet
Citat:
Jag har också försökt att skicka en bekräftelse på den angivna hemsidan. Fick ringa dit, satt länge i kö. Väl framme fick jag beskedet att man skall inte slå in punkterna i prenumerationsnumret. Det kunde de ju meddelat. Tjejen hjälpte mig så nu får vi som om det fungerar. Har bestämt mig att endast att ha sömnadsdelen, men det känns inte riktigt bra eftersom tidningen känns tunn och man betalar lika mycket som innan. Skall man ha sticktidningen också så blir prenumerationen mycket dyrare än vad det varit tidigare. Ha det bra. |
Jag lyckades också alldeles nyss få bekräftelse, men inte förräns jag tog bort bindestrecket i telefonnumret. Jag hade heller inte punkterna med i prenumerationsnumret, för det kom jag ihåg från när man loggade in på hemsidan förr.
/Mia. |
Även jag har fått min "nya" tidning. Modellmässigt, vet jag inte om jag tycker det var sån stor skillnad, men jag tycker deras modeller ändå är rätt ok... Tycker det är helt ok, att dela upp tidningen i två varianter.
Angående tidningsvalet, så hade jag inga som helst problem med att välja variant. Jag skrev t o m in punkterna i pren-numret, och fick ändå en bekräftelse...:confused::D |
Halva tidningen + Full betalning = Lurendrejeri
Jag måste säga att jag också tillhör skaran som är besviken på "Allt om Handarbete". Under ganska lång tid nu har det klagats på tidningens ganska trista och ofta omoderna symodeller. De har under en period samlat in åsikter om vad folk tycker om en del av de modeller som publicerats. Alla prenumeranter som avslutat sin prenumeration har uppmanats att tala om varför. Jag hade därför ganska stora förväntningar på en förbättring när det ramlade ner TVÅ specialtidningar i brevlådan istället för EN. Det här skulle då vara resultatet av klagomålen.
Och vad blev då resultatet...? Enligt min mening, ingen som helst skillnad. Kanske till och med lite sämre än vanligt, eftersom jag denna gång inte kunde hitta ett enda klädmönster som jag skulle vilja sy. Jag brukar kunna hitta ETT mönster i varje tidning som jag tänker att detta skulle jag gärna sy någon gång. För mig känns det lite konstigt att den enda synliga förändringen man har gjort med tidningen efter alla dessa klagomål, är att göra layouten lite annorlunda samt dela på tidningen men ta betalt för varje del som om den vore "hel". Det här känns faktiskt som ett fall för Sverker. Halva tidningen + Full betalning = Lurendrejeri. OM de verkligen hade gjort en märkbar förbättring av sina klädmodeller hade jag kunnat ta denna otroliga prishöjning, men det här är verkligen inte ok. :( Hade de varit smarta så hade de sänkt priset lite grand på vardera tidningsdel, så att om man bara är intresserad av den ena tidningen skulle det i alla fall bli en aning billigare varje månad. Att ta ett sådant beslut har de tydligen varit alldeles för näriga för. |
Vet någon om de tar bort kreativ stickning nu eller hur kommer det bli?
|
Ändra prenumeration på den danska sidan
Jag lyckades heller inte göra mitt val på den svenska sidan, men gick jag in på den danska så fungerade det bra och jag fick en bekräftelse.
http://www.ingelise.dk/Forside-DK.1844.aspx För övrigt så tyckte jag att detta nummer var riktigt tråkigt. Hittade inget jag ville sy till mig själv, och barnmodellerna var för stora för min lilla och för intetsägande för min stora... Undrar för övrigt var min rabattkupong är som jag skulle fått när jag testade en prenumeration till att börja med... för typ ett halvår sedan! Synd att man inte kan maila :( |
Anna Handarbeten 05
Hei
Jeg er en dame som holder på med Frivoliteter,men har lite mønster på dette. Jeg fikk et utklipp fra Anna Handarbeten 05/88 med nydelig Frivoliteter. Det viser seg at det i dette bladet har vært en Handarbetsskola på Frivoliteter.Denne skolen skal vist ha vært i flere nr av Anna Handarbeten, over flere år. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Har prøvd å finne adresse til bladet,slik at jeg kan skrive til dem - men finner ingen adresse eller E-post. |
Nej nu är jag riktigt sur. Jag skickade in mitt val med snigelpost eftersom jag inte lyckades logga in på sidan. Vilket jag för övrigt fortfarande inte kan.
Men jag lyckades i alla fall komma in på "min prenumeration" och där står att min prenumeration är uppsagd! Givetvis var telefontiden slut när jag upptäckte det idag. |
Är det någon som fått nr 11 än? Jag hade ingen fått igår i alla fall, men den finns att bläddra i på nätet nu.
De hade ju tagit bort min prenumeration vilket jag ringde och ändrade. |
Jag vet inte om jag kapar tråden nu...men en liten undran ang Allt om Handarbete: Har dom ingen E-post adress?
Hela veckan har jag försökt komma i kontakt med kundtjänst men inte lyckats. Jag har säkert provat 20 gånger per dag, endast upptaget ton. Är det nån som har nån aning om hur man kan komma i kontakt med dom? :confused: |
Nej de verkar inte ha någon e-postadress så att man kan skriva till dem direkt utan man kan bara logga in och sköta sina prenumerationsärenden på den här sidan: http://www.somnadsmagasin.se/Kundservice.2125.aspx
Annars hänvisar de bara till telefonnummer. |
Svåra att kontakta!!
Jag har också försökt att kontakta dem idag. Jag har fått två sticktidningar hemskickat, fast jag anmält att jag vill ha sytidningen. Det är värdelöst att det inte går att kontakta dem. Telefontiderna är ju när man jobbar!
|
När jag ringde ang att min prenumeration upphört fast jag bara skickat in mitt val av tidning, passade jag på att fråga varför de inte har någon mailadress.
Hon svarade då "nej det har vi tyvärr inte" jag svarade att jag redan visste det och att min fråga var varför. Det vet jag tyvärr inte blev svaret. Jag bad henne framföra att det är ett starkt önskemål. Frågar igen har någon fått sömnadsmagasinet denna månad? |
Nr 11 har jag fått.
|
När kom den? Jag anade att det skulle bli problem då de avslutade mig.
Jag sökte just på mitt saldo och fattar ingenting. Senaste 6 leveranser Nr 12 levererad/obetald Framtida leveranser Nr 11 inte levererad/obetald :confused: |
Jag har fått nr 11 av sömnadsmagasinet och det var ett tag sedan, men igår fick jag ett nytt nr av Stickmagasinet med inbetalningskort som jag inte beställt. Jag försökte ringa till dem och det var upptaget men jag gav mig inte eftersom jag hade tid och till slut kom jag till kön och där satt jag i 20 minuter innan jag fick prata med någon.
Jag var nog inte så trevlig när jag undrade hur de kan envisas med att skicka tidningen och med räkning dessutom när jag avbokat, talat om för dem varje gång de ringt till mig att jag är inte intresserad samt att jag inte kan logga in på det pren.nr som de påstår jag har. Nu är det kanske inte den stackars tjejen som sitter i telefon som gjort fel men hon får ju ta "shiten". Hon sa att jag kunde slänga inbetalningskortet och inte skulle bli besvärad mer eftersom hon inte kunde hitta mig någonstans i deras register. Man kan ju undra hur och vem som skickar ut detta. |
Jag får titt som tätt samtal från dem att de vill att jag ska bli prenumerant hos dem igen men när jag läser om alla problem här så känns det väldigt skönt att jag inte nappat på något av deras erbjudanden igen. Prenumererade i över tio år men sen fick det vara bra.
|
De ringer mig också, rätt ofta faktiskt. Jag har tackat nej till att prenumerera men kan mycket väl tänka mig att köpa lösnummer ibland.
|
Jag har tydligen samma problem som flera andra....har fått stickmagasinet, som jag avbeställde med nummer 10 av Allt om Handarbete, tillsammans med en räkning på 474 kronor..som till råga på allt skall vara betald senast den 17 november....(tidningen kom den 11 november):confused:
Har provat deras hem sida men kommer inte in varken på symagasinet eller på stickmagasinet.....Hur kan en så pass "stor" tidning inte ha bättre kundtjänst kan man undra. Hur gör man? Skickar tidningen i retur? |
Dags att bojkotta?
Usch så trist att en så pass stor tidning som Allt om handarbete tar så dåligt hand om sina läsare! Det är ju under all kritik att man inte ska kunna komma i kontakt ordentligt med dem och att skicka en räkning med så kort varsel, som solingnes skrev, är ju uselt. De måste ha stora problem med sin administration... Eftersom tidningen är dansk så hade det varit intressant att få reda på om de har samma problem i Danmark eller om detta är något som har att göra med att tidningen översätts och kanske har en för liten redaktion i Sverige?
Bortsett från detta, efter två nummer med det nya "Sömnadstidningen" är jag allt annat än nöjd med innehållet. Vad det gäller "förnyelse" ser jag inga direkta förbättringar. Tidningen känns bara tunn! Det nya att man dessutom ska passa ihop mönsterpappren innan man ritar av tycker jag är helt vansinnigt. Jag skulle sy klänningen/tunikan i senaste numret (11/09) och fick först passa ihop mönsterpappren så att jag kunde rita av dem korrekt och sedan dessutom förlänga mönstret på frihand 25 cm! Förstår inte varför de helt enkelt inte kunde göra mönsterarken större. Burda har ju lyckats med detta i massor av år, så hur svårt kan det vara? När tiden är knapp för att ens hinna sy, vill man ju inte behöva lägga en massa tid på att rita av mönstret. De har länge haft en annonsdel längst bak i tidningen med deras varor, men som åtminstone jag oftast struntat helt i eftersom jag oftast sytt av mina egna tyger. Men nu känns det som det blivit ännu mer fokus på det de säljer, med reklam direkt under mönsterbilderna. Är tidningen numera bara ett sätt att marknadsföra deras tyg och garn? De lockar dessutom med att som prenumerant får man 3(!)% rabatt i Shop Handarbete. Känns ju som ett skämt bara det. När min prenumeration går ut kommer jag inte förnya den om inget drastiskt händer! Kanske om fler gjorde det samma att de äntligen skulle förstå? Utan läsare, ingen tiding!:mad: |
Hittade denna från en äldre tidning. Kanske går att använda istället för mail.
http://www.alltomhandarbete.se/postlåda |
Jag har sagt upp min prenumeration, blir så jävla förbannad på att inte kunna maila dem, försökte ringa dem men det var bara upptaget eller vem har tid och råd att sitta i telefonkö (mobiltelefon) hur länge som helst mellan kl.10 och 14.Jag bojkottar dem.....
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:33. |