Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Fritt Forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Fegt mail från skitless (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=17192)

Delfintua 2009-03-08 11:53

Fegt mail från skitless

Fick ett mail idag som gjorde mig ganska förbannad och ledsen. Det är postat från min hemsidas kontaktformulär så avsändaren kunde vara anonym. Det enda stället jag numera har synpunkter att skriva är här på sysidan så jag misstänker att det är en medlem här som postat det. Min egen hemsida har jag inte uppdaterat och aktualiserat på flera år så ursprunget kommer härifrån. Din jävla fegis som inte vågar maila mig privat eller underteckna med ditt namn. Blir skitförbannad.

Kan du inte stå för vad du säger i egen person så håll käften, på ren svenska.

Email: skitless@hotmail.com
Meddelande
--------------------
Du måste vara en otroligt gnällig människa.
Har du inget annat att göra än att klaga och gnälla över allt du kommer åt.
Skaffa ett liv är du snäll. Då kanske du får lite annat att fokusera på och vi slipper ta del av ditt förbannade klagande hela tiden.
Vi är som sagt jävligt trött på att höra ditt gnällande och klagande över allt och inget.

hälsning från en som är skitless på dig

--------------------
Namn: skitless

Dahlia 2009-03-08 12:03

Det där var något av det "fulaste" jag sett!!
Hoppas att Du kan "komma över" det fula påhoppet, en sådan människa är inte ens värd att bli förbannad på!
De som inte kan stå för vad de säger och skriver, är inte värda "skiten under skorna"

Kram
Aina

Delfintua 2009-03-08 12:09

Ja det var skitfult och jag blev förbannad och ledsen över fegheten. Men jag har bett mitt webhotell ta reda på IPadressen så jag kan spåra vem det är. Man är ju aldrig hemlig på nätet. Spår finns alltid.

Hade uppskattat ett mail jag kan besvara från en fysisk person! Det här är höjden av feghet.

Dahlia 2009-03-08 12:13

Bra, att Du kan försöka få fram vem det är!

Det är ju de som gapar mest, som är fegast!!!

HeleneB 2009-03-08 12:14

Det säger mycket mer om den som skrivit mailet än om dej Tua!
Du står för dina ord till skillnad från det fega kryp som har anonyma åsikter, dålig stil tycker jag. Nä stå på dej Tua, annars gör någon annan det :D

Delfintua 2009-03-08 12:31

Tack!
Jag fick en rejäl adrenalinkick av det här mailet och det behövdes kanske. Uppriktiga ärliga människor uppskattar jag och högaktar men sånt här gillar jag inte. Då går jag i taket. Det värsta är väl att människan snackar i viform, en hel grupp!

Varför jag misstänker någon härinne? Jo det är det enda stället jag är aktiv. Så det är inga hjärnspöken och jag tror mig veta innan IPadressen är spårad vem det är också. Om du ser detta så maila mig din fega råtta.

ask 2009-03-08 13:14

fy, vad hårt att bli utsatt för, bra att du reagerar

Safia 2009-03-08 15:02

:eek: usch så otrevlig mail!

Ja lustigt att skriva i vi form och sen hälsa från EN :confused:

Delfintua 2009-03-08 15:12

Otrevligt ja i allra högsta grad.
Tror att vi och jag är lika som i tal man och jag när man inte vågar stå för det man säger. Den här personen gömmer sig bakom vi. Eller så är jag så förbaskat otrevlig så det är befogat.

BodilN 2009-03-08 15:47

Nä fy vilket trist mail (trist är för svagt ord). Hoppas att du får tag i avsändaren.

Delfintua 2009-03-08 21:11

IPadressen är på G så snart vet jag vem det kommer från.

Addes 2009-03-09 01:40

Herregud! Fy fan! :eek:

Vi emailade lite om malaysia siden genom våra privat email. Det känns förjävligt... jag är rädd för! Nu förstår jag varför du inte hört av dig sen precis efter det.

Hoppas att det fixar sig.

Stå ut! Jag tycker att du är trevlig och bra. Men jag fattar inte den fega råttan skrev så elakt om dig... Ofattbart! Det är personsangrepp. Förtal.

Psykopatiskt, Fy hemskt säger jag.

Stå ut! Strunta i det, fortsätta det som du är.

/Addes

Delfintua 2009-03-09 07:50

Vad gulligt av dig Addes.

Nu vet jag IP adressen och jag vet vart datorn står :cool:
snart vet jag vem Du är också.

gullum 2009-03-09 08:04

Fy vad fult och fegt gjort!
Förstår verkligen inte att någon kan kalla dig gnällig. Och inte tycker jag att klagar särskilt mycket heller.
Hoppas att du får tag i vem det var som skrev.

PrinsessanRosa 2009-03-09 08:11

Här är vi för att ha roligt med vår hobby, få inspiration och se andras glädje och kreativitet. Den som mejlat dig är en fegis. Det säger mer om personen som mejlat än dig. DU är toppen som du är! Ska bli intressant att höra fortsättningen.

120404 2009-03-09 12:15

Inget förundrar mig på den här sidan...Alla här är då rakt inte trevliga....Avensjukan växer här.....Jag har både vänner och ovänner här. Men Tua räknar jag som en vän. Jag hoppas att du får tag på den rackaren OCH HOPPAS ATT DEN BLIR AVSTÄNG FÖR ALTID FRÅN SYSIDAN.Jag tycker det skulle var straffbart att hoppa på andra människor på det sättet.

ask 2009-03-09 13:38

Citat:

wowa skrev: (Inlägg 112493)
Inget förundrar mig på den här sidan...Alla här är då rakt inte trevliga....Avensjukan växer här.....Jag har både vänner och ovänner här. Men Tua räknar jag som en vän. Jag hoppas att du får tag på den rackaren OCH HOPPAS ATT DEN BLIR AVSTÄNG FÖR ALTID FRÅN SYSIDAN.Jag tycker det skulle var straffbart att hoppa på andra människor på det sättet.

håller med!

Birgitta-L 2009-03-09 13:50

NÄÄÄ fy faen rent ut sagt !

Stå på dej - man ska INTE behöva ta skit , speciellt inte
anonymnt.
Men det är väl typiskt, den fega uslingen vågar inte stå för
sin "åsikt"

strunt i detta - o kram på dej !

Delfintua 2009-03-09 13:57

Tack, vad gulliga ni är!

Sotis 2009-03-09 14:30

Fy så trist och dessutom orättvist! Du är väl inte en som gnäller och klagar värst mycket??? Tvärtom skulle jag vilja påstå!

Har du någon IP i din besökslogg på sidan? Inte för att det säger värst mycket, men kanske en fingervisning...

Sotis 2009-03-09 14:34

Läste mailet en gång till och blir väldigt fundersam, för jag fick ett liknande påhopp för ett par månader sedan, men liknande formulering. Där hette det "vad är det du saknar i ditt liv? En riktig karl?" eller något i den stilen, och jag antog då att det hade med en annan hobby och de forum som hänger ihop med det. Har inte ens tänkt tanken att det skulle vara förknippat med Sysidan, men nu blev jag riktigt fundersam...

Pysseltant 2009-03-09 14:41

Fy sjutton, vad besviken man blir!!!
Vad är det för kräk som inte kan stå för sina ord.
Tyvärr tycker jag det har blivit mycket trista saker
på sysidan på sista tiden.
Synd när vi har så många gemensamma intressen.
Stå på dig du Delfintua!!! / Ingrid:)

Delfintua 2009-03-09 14:57

Det värsta är att människan inte vet vem jag är och ber mig skaffa mig ett liv. Hon/han vet ju inte ens vilket liv jag har att tackla. En familjebunden neurologisk muskelförtvining som kanske gör att jag snart inte kan gå. Ögon som sakta men säkert snart slutar fungera. Det gjorde mig så jävla asförbannad rent ut sagt att jag gick spinn. Du skitless borde ställa dig i skamvrån några år och få en permanent skäm-mössa.

Sotis, jag har IP adressen och vet vart datorn står, saknar bara namnet till ADSL uppkopplingen via Telia.

Sotis 2009-03-09 16:25

Thua, jag funderade en del på det här när det hände mig och kom fram till att det nog handlar om en spegling av den andras situation, mer än din. Känner man behov av att angripa någon på detta vis tror jag det är ett tecken på att man är missnöjd med sin egen tillvaro, och genom att "dra ner" någon annan skulle man på något vis #åka upp" själv. (Vilket naturligtvis är totalt nonsens!)
Alltså, när man antyder att jag behöver en "riktig karl" gissar jag att man själv möjligen har problem med motsatta könet.
När man säger åt dig att "skaffa ett liv" tror jag att man upplever sitt eget liv som innehållslöst.
Så tror i alla fall jag att det är!

Delfintua 2009-03-09 16:43

Du har förmodligen helt rätt i det du säger Sotis. Jag köper det rakt av!

Shania 2009-03-10 07:54

Vad är det som händer med oss människor som måste göra livet till ett helvete för andra. Jag beklagar dig Tua att du får utstå så mycket skit bara för att du , som jag upplever det, är en rakryggad person som vågar ha en åsikt och stå för den.
Jag har genom åren blivit utsatt för fula påhopp bakom min rygg och fått lära mig att inte lita på alla "fina" ansikten man möter.
Att säga att man skall glömma är lättare än att göra det. Men den anonyma personen mår uppenbart mycket dåligt. Stå på dig och jag ser fram emot fler "häftiga" inlägg från dig.
Kram Shania;)

ankan 2009-03-10 07:54

Ja suck, vad skall man säga. Det verkar ju vara "skitless" som skulle behöva skaffa sig ett liv.

Trist är det i alla fall.

chery 2009-03-10 10:35

Man kan inte bli annat än förbannad på sådana fega kräk som inte tycks ha eget liv. Personen tycks ju dessutom ha skaffat mailadress enbart för detta syfte eftersom adressen är samma som avsändaren. Kan man inte lägga kraft på något vettigare?? SUCK.
Jag tycker inte att du är gnällig i alla fall.

Birgitta-L 2009-03-10 10:45

ja - nu när man börjar fundera så ... jag fick ju en ruggigt påhopp i samband med en swap här för några år sen.. o det kom ju från en person som blev avstängd sen tror jag eller om den gick ur, minns inte.
men i vilket fall som ....fy för fegisar !

tillis 2009-03-10 10:45

Jag instämmer med så många andra här på sysidan om att jag inte alls har uppfattat dig Tua som varken gnällig eller något annat som "skitless" beskyller dig för. Tvärtom anser jag att du ofta kommer med bra och konstruktiva inlägg i forumtrådarna och verkar gärna vilja hjälpa oss andra här på sysidan!

Det här visar ju på kanske den största nackdelen med internet, möjligheten att anonymt kunna anklaga och förstöra för andra människor (även om man med visst krångel kan fixa fram ip-adresser mm). Jag trodde verkligen att vi var mer välvilliga på det här forumet...

Jag hoppas att det här inte kommer påverka stämningen i forumet ytterligare utan att vi som faktiskt trivs här kan fortsätta med att hjälpas åt och utbyta tips och idéer så som vi gjort förut.

Delfintua 2009-03-10 11:01

Det fega mailet ska inte på något vis påverka stämningen i forumet. Och jag tänker fortsätta som vanligt att försöka hjälpa till där jag kan. Jag tycker faktiskt stämningen blivit bra mycket bättre på senaste tiden. Vad det beror på har jag en egen teori om men den yppas inte offentligt :)

Tack för ert stöd och förståelse över min lätta ilska över det fega mailet!

En sak är då säker... fegisar göre sig icke besvär i min brevlåda.

HeleneB 2009-03-10 15:51

Än så länge är det bara "vi" som håller på dej Tua som skrivit här. Undrar lite vart tog dom andra "vi" vägen? Eller, om dom nu finns, är dom som lika fega som "skitless"????;):D

Delfintua 2009-03-10 16:02

Ha ha, jag tror inte dom andra i gruppen vi finns. Det är en önskedröm bara så skitless kan känna sig ganska ensam. Nu var jag kanske kaxig men jag tror det :)

Konstigt att det bara blivit positiva inlägg om nu "vi" finns och står bakom "skitless" hi hi. Hade förväntat mig en mailbomb av hemliga avsändare nästan med taskiga mail. Så jag blir glatt överraskad. Alltid nåt sa han som såg Åmål :)

annan65 2009-03-10 16:52

kan inte göra annat än att hålla med de andra som skrivit i denna tråd. Bry dej inte om det/den som skrivit detta mejl till dej! Får absolut känslan av att det är "skitless" som behöver en drastisk förändring i sitt uppenbarligen trista liv!!

Blev också påhoppad för ett antal år sen nu, och den gången tyvärr av en person i min närhet. Hon vågade inte säga någonting till mej personligen utan gick via mina barn, som ju inte visste riktigt vilket ben de skulle stå på. Tack och lov kom det ju fram till mej och jag kunde ju dementera och faktiskt bevisa att det den andra sagt faktiskt var rent och skärt elakt förtal.......

Tycker det är så tragiskt att vissa människor bara går in för att skada andra. Så jag säger som många andra här på sidan: stå på dej Tua!! Vi vill ha dina goda råd och kan även stötta i blåsväder.

kladnypan 2009-03-10 17:33

Jag håller med alla! Tua är en tillgång här på sysidan. Hjälpsam och kunnig! Personen som kallar sig "skitless" måste ha uppenbara problem med sig själv och sin omgivning eller så är personen full när den skriver.. fniss... och blir aggressiv! Sådana finns faktiskt! Men att inte våga stå för sina åsikter visar bara vilken ynklig och patetisk figur det är. Men som man säger.. det är bara att bryta ihop och krypa vidare.. vara som en gås och låta det rinna av en. Lätt att säga och skriva men jag tror att man inte ska ta till sig sig anonym kritik, den kan inte vara värd någonting eftersom personen inte kan stå för sina åsikter som den medborgare den är i det samhälle vi lever i med yttrandefrihet. Och det går ju inte att kontra in public heller. Avslutningsvis- barnsligt och omoget beteende eller hur.... TUA - THE BEST!!!:D

iamia 2009-03-10 17:39

Nä fy så elakt.:mad:
Så får man ju inte bete sig, speciellt inte mot någon som man inte känner. Jag vet bara att Tua är en otroligt hjälpsam tjej. Så många som du hjälpt med svar på frågor här.
Det är som flera skrivit någon som är otroligt avundsjuk på dig och din kunskap.
Hoppas du snart får reda på vem det är.

STOR KRAM till Tua
ÅsaS

kladnypan 2009-03-10 20:16

Ett ordvrängeri! Gör om skitless till engelska... shitless... fniss :):):) Kan översättas till annan svensk variant som kanske stämmer bättre!!!

monicka 2009-03-11 06:07

Det är väl den som skrivit mejlet som inte har något eget liv...

Hoppas du får reda på vem det är! /M

Delfintua 2009-03-12 11:10

Citat:

kladnypan skrev: (Inlägg 112638)
Jag håller med alla! Tua är en tillgång här på sysidan. Hjälpsam och kunnig! Personen som kallar sig "skitless" måste ha uppenbara problem med sig själv och sin omgivning eller så är personen full när den skriver.. fniss... och blir aggressiv! Sådana finns faktiskt! Men att inte våga stå för sina åsikter visar bara vilken ynklig och patetisk figur det är. Men som man säger.. det är bara att bryta ihop och krypa vidare.. vara som en gås och låta det rinna av en. Lätt att säga och skriva men jag tror att man inte ska ta till sig sig anonym kritik, den kan inte vara värd någonting eftersom personen inte kan stå för sina åsikter som den medborgare den är i det samhälle vi lever i med yttrandefrihet. Och det går ju inte att kontra in public heller. Avslutningsvis- barnsligt och omoget beteende eller hur.... TUA - THE BEST!!!:D

Vad gulligt av dig och er andra också. Jag bestämde mig just för att bli en gås ha ha. Varför spilla energi och bli nerdragen i träsket fegisar pga detta mail. Som sagt så hade jag högaktat en rak kommunikation. Fegisar... håll er borta från min brevlåda.
Kram alla sykompisar för det har jag några också hihi. Trot eller ej "Skitless", jag har det :)

Tesanfesan 2009-03-17 17:24

mera Tua

sicken sorglig idiot skitless är. Nej fram för mer människor som du. Utan folk som du som hjälper andra som mig så vore ju sysidan inte vad den är idag. så fram för mer Tuor
Kram Therese

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:21.