Stickat/Virkat byte till sytt...
Stickat/Virkat byte till sytt och tvärt om.
Vill kolla bara om det finns intresse för en sådan swap?? Kanske om vi syr tex. leksak el. liknande.. Kom med ideer. |
Tyckte jag lät skoj... jag virkar helst!!
|
Tycker jag också låter skoj. Kan nog sy nåt... får tänka ut något.
|
tycker jag var en jättebra ide, att få något man kanske inte kan göra själv. Leksak tycker jag personligen är en rolig sak men det kanske begränsar antalet swapare? Fast de flesta kanske har någon i sin närhet att ge en fin leksak till?
|
Låter kul! men man kan ju också låta bli att bestämma det närmare i förväg. De som vill vara med kan ju skriva dels vad de helst vill göra (virka/sticka eller sy) och dels vad de gärna gör för sorts sak. Och så får man samtidigt önska vilken sorts sak man vill ha och sedan paras personerna ihop beroende på vad de önskat.
|
Personligen tycker jag att det behöver inte vara så komplicerat.'
Ex.jag virkar eller stickar något och får något sytt tillbaka. Vad det är spelar för mig ingen roll, det blir en glad överraskning.Vill jag inte ha det blir det en fin present till någon jag känner. Ju mindre regler dess bättre, tycker jag som gillar överraskningar.:D //B |
Citat:
|
jag håller med sara, att det är en bra ide att man själv får avgöra om man har önskemål/ vill veta lite om personen. Men samtidigt vore det roligt med en så fri swap som möjligt.Vem vill ha ansvaret??? Jag har aldrig swappat förr så nån annan kanske???
|
Jag tycker att om man ändå har kontakt med sin swapkompis så kan vi väl skicka direkt till denna person, istället för att någon ska samla in och sen skicka... Tycker jag känns smidigare. Man kan ju ändå säga ett datum när alla ska skicka och ett datum när alla ska lägga upp ett foto på det man har fått!! Kanske i en egen tråd som bara är fotona från swapen?!
Men om ni vill kan ni anmäla er till mig så kan jag göra en dragning vilka som får vem i swapen! Jag tänkte att man kanske bara kan lotta vem som får vem, så får man kontakta sin swapkompis sen? Om alla tycker det är ok? Ska vi säga sista anmälningsdag den 8 mars så får alla sina swapkompisar den 9 mars. Sen kanske 4-6 veckor på sig att producera. Vad tror ni?? |
Citat:
Men vi ska väl ändå styra lottningen så att den som syr får något stickat/virkat och den som virkar/stickar får något sytt, eller? Tänker att det är hela poängen med swappen... |
Jo det klart... men det är ju faktiskt så att det kanske är fler som syr än virkar eller viceversa... hur löser vi det i så fall?!
Är det lika många av varje är det ju lätt!! :) |
Citat:
|
Ja det var bra förslag, alla önskar vad de helst vill ha så ska det nog gå att trixa ihop det! :)
|
Om alla deltagare placeras i en ring, t.ex. genom att man skrivit allas namn på en lapp och lägger dom i en ring då, och så varvas stickare/virkare med såna som syr. Sen är det bara att "hoppa ett steg fram", så att säga. Den du har framför dig SKICKAR du åt, den du har bakom dig FÅR du av.
Då blir deet ju rba blandning i bytet stickat/sytt + att det blir en rodentlig blanding i swapen, så att man inte bara är par... Då kvarstår ju förstås problemet med att det kan finnas fler av den ena sorten än den andra :) Men om någon som stickat kan tänka sig att ta emot stickat också, och vice versa, så är det ju inget problem :) |
Det låter kul. Men man får väl försöka para ihop sytt med stickat/virkat så långt det går bara.
|
hejsan. jag är ny här på sidan men lyckades hitta in på er swap och tycker det låter jätte rolgt.
jag skulle gärna vilja vara med å swappa om jag får. jag är inget proffs men ingen nybörjare heller.;) |
Har det blivit något bestämt???
Ska vi anmäla oss till krumelur och tala om vad vi gör syr/stickar/virkar och uppger önskemål vad vi vill byta med. Sen fixar hon en dragning efter bästa förmåga. Hur har jag förstått det? någorlunda rätt eller helt galet? :p |
Jag anmäl er till mig!! Jag har redan fått en anmälan... förutom min såklart!! Jag ska göra så gott jag kan och hoppas att alla blir nöjda!!!
anmäl er till carolina.enberg@gmail.com och ange swap som ämne!! Senast den 8 mars!!! Skriv gärna vad ni vill helst vill ha och vad ni ska använda för teknik. Jag kan ju tyvärr inte garantera att alla får precis vad de vill ha... men ska göra så gott jag kan!!! Skriv också gärna om det inte spelar roll vad ni får för teknik tillbaka!! |
Har nu anmält mig till swapen...
så kom igen nu alla så vi blir många :-D |
Jag har också anmält mig.
|
Hur många blir vi???
|
hittills är vi 5 anmälda... hoppas fler vill vara med!!!
|
Skicka iväg en anmälan jag också:)
|
puffar upp tråden lite bara!!!
|
Hur stora saker är det tänkt att man skall göra? Är det något litet som typ en leksak, necessär, vantar eller liknande?
|
Citat:
****************************** -Several swaps have size or point requirements listed. Below is a general guideline on sizes/points. Please remember this is a general guideline only, and you must use your own judgment on this. If it takes you three hours to make a simple paper bookmark, you're not going to want to count that as a large item! By Time -Big/3 points = 3 or more hours -Medium/2 points = 2 or more hours -Little/1 point = 1 or less hours By Size -Big/3 points = A shawl, a shirt, a skirt, a set of jewelry with four to five items, a purse -Medium/2 points = one single necklace or bracelet, a scarf -Small/1 point = Earrings, stickers, wallets, pouches, bookmarks, magnets By Price -Big/3 points = $30 or more -Medium/2 points = $10-$30 dollars -Small/1 point = $10 or less ****************************** Vet inte om vi vill vara så detaljerade, men det kan ju vara värt att fundera på. |
puffar upp lite här bara... anmälan tills den 8 mars... välkomna!!!
|
Jag skulle gärna anmäla mej men undrar ännu hur stor sak man skall göra :confused: Om jag skickar t.ex. en liten necessär och min swap kompis skickar en sjal så skulle det ju vara lite orättvist (och jag skulle känna mej lite dum...).
|
Jag tror att vi var mer inne på att skicka en leksak eller dylikt!!
|
Citat:
|
Jo jag förstår hur ni menar... men nu börjar det kännas krångligt... hur admin detta?? vilken värdeskala ska vi ha, inköp, ev försäljningspris, storlek?? Att virka något som är stort tar ju rätt lång tid i jämförelse med att sy något tex...
|
okej. Inte behöver det vara så precist bara så jag vet att det är frågan om något litet (enligt craftster typ medium eller small). :)
Det kan ju kanske vara nåt att tänka på till framtida swapar. |
Citat:
|
Idag ska jag försöka para ihop alla!!! Det kommer mail till er ikväll eller senast imorgon!! Har en kinkig 7 månaders här idag.... :/
Blir sista skick dag lagom till påsk??? |
Citat:
|
Hej alla!! Nu har jag försökt få till detta... blev lite sent eftersom jag har en sjuk liten tjej här hemma... Men nu så!!
Jag skickar mail till er om vem ni har fått som swapkompis! Nu är det ju så att väldigt många fler syr än virkar/stickar så jag har gjort så gott jag kan med att para ihop det här. Hoppas alla blir nöjda ändå! Sen så tänkte jag ni vill väl inte veta vem som skickar till er utan att det blir en överraskning, och alla har inte skickat sin postadress till mig så jag kan vidarebefodra den så det måste ni göra! Lycka till!! |
undrar nu när swappen dragit igång om det var leksak vi skulle göra eller något annant
|
hej alla
jag undrar bara om det är nått bestämt om hur mycke/vad man ska göra? jag har alldrig varit med i en swapp förut å skulle känna mig jätte dum om jag gör för lite. mvh helene |
Alla som vet att ni inte har skickat er adress till mig kan ni göra det snart så jag inte glömmer bort att vidarebefodra dessa. Jag åker dessutom bort snart och vet inte när jag har tillgång till internet, sen blir jag borta över påsk och nästan hela veckan efter!!
|
det som gällde var väl ngt litet i storlek av en leksak? Fast det är ju svårt för storlek behöver ju inte ha med hur mkt tid man lägger?
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47. |