Kräfta i datorn :)
Hittade igår en liten krumelur som ilar runt i min dator. En spindelliknadekräfta med getingrandig kropp. Undrar om det är den rackarn som trycker på fel grejjer. Nyss kilade den in under R. Frågan är ska den få leva eller döden dö. Ut i kylan med den kanske :)
|
Skämtar Du!!?? Börjar bli smått orolig för Dig!!!:D/Ann
|
Nu är den rackarn på skärmen också och spiknykter är jag. Han/hon har 8 ben stor getingrandig bakkropp och huggtänder :D
|
Har du ingen flugsmälla eller en tidning eller nåt??? Du MÅSTE göra Dig av med den. Släpper Du ut den kommer han säkert inflygande igen!! Var försiktig bara!! Har Du kollat vad det är för ohyra? Spraya annars med Radar och skicka in till Anitcimex så får Du svar. Hoppas att det går bra//Ann:(
|
Den verkar trivas i min dator. Den har knallat runt den i två dar nu. Jag får nog kolla va det är för krumelur. Ohhps, den kan hoppa med. Säkert datavirus Ha ha.
|
Jag visste inte att man kan se datavirus. Måste nog kolla om jag har nån sån där hoppjerka oxå eftersom min burk är lite knasig oxå.:rolleyes:
|
Låter som en otäck rackare, tänk om den biter dig i tån när du skall sova hihi. Kan du fånga in den och visa upp den för Anticimex? Oj, det blev en variant av Radaridén. Den gillar nog din dator för det är varmt och gott där eller så är det ett nytt sorts datavirus som håller sig utanför datorn istället för innanför som de andra små datavirusarna.
|
Jag hade den på kornet men den rymde. Jag tror den ramlade ner i springan där locket stängs. Sitter och blir lite nojjig när jag inte vet vart den är.
|
Kanske ska skicka in hela datorn till Anticimex och få den virusrensad ha ha.
|
Låter som en bra idé, virus både på ut- och insidan försvinner i ett nafs :D
|
För din egen säkerhet tycker jag faktiskt att du ska skicka hela datorn till Anitcimex. Sånt där är ruskiga saker - värre än älgbett!!//Ann:eek:
|
:D:D:D Älgbett!
Jag får nog göra det, hela burken in på avlusning. |
Kan det vara en sån här?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bokskorpion Helt ofarliga, även om man hickar till när man får syn på dom...:D |
Nix, en bokskorpion var det inte. Nån annan kuse som nu är försvunnen in i datorn.
|
Ha ha... den kröp fram nu och är dräpt.. totalt oigenkänlig. Spindeln är död, sov i ro!
|
Gud ske pris känns som om skatteåterbäringen är här:p. Hoppas helgen blir lugn!
|
Vad skönt men hoppas att han inte har en kompis som bor under l :D
|
Nämen.... Skräm inte upp stackars Delfintua nu. Hon har gått igenom en svår period! Hon behövs här på sysidan!!:(
|
Förlåt, kunde inte låta bli att skoja lite :p
|
Hej BodilN!
Jag hoppas att Du inte tog illa vid Dig av min kommentar. Var ABSOLUT inte meningen. Den här tråden har ju varit "skämt/trög/töntstämplad. Roligt att få spåna lite ibland och vara lite oseriös.:D |
Yes här tar ingen illa upp. Tråden är nörd stämlad med allt vad det innebär :)))))))))
Finns där en komis så går den samma väg, en blöt fläck :D |
Hej Traktor!
Absolut inte, jag förstod att du skojade med mig, jag bara skojade vidare :D Åh det är så härligt att bara få skoja till allting ibland :D |
;):pPust!!! Vad skönt!!! Ja kul har vi haft tack vare ohyran som Delfintua släpar runt på. Undrar vad det blir härnäst...hihi:D:D:D
|
Detta var en urkul tråd, jag väntar med spänning på nästa... :D
|
Vi kanske ska be om en Skojtråd :)
Påverkad av kräftan i datorn så förköpte jag mig igår. Herregud vilken krabba och då var det bara 5 ben. Dom mätte 30 cm vardera och var grova som en toarulle som tat slut. Vad i hela friden ska jag göra med den, menar dom bena? Det var en djävulskrabba som knallat ända från Ryssland ner till Norge för att sen hamna i min frys. Lång promenad det så det är inte konstigt bara 5 ben var kvar :) Tips på anrättning tack! |
Gör som Du gjorde med den andra... EN BLÖT FLÄCK!!:mad:
|
Håller med föregående talare :p
|
Nä men det är väl synd på den delikatessen. Tanken var att äta den och inte skicka den till Anticimex för utredning :)
Köpte för övrigt Gambas, bläckfisk, räkor ... mums vad jag ska frossa i skaldjur. |
Åh vad mumsigt med skaldjur. Tyvärr har jag inget recept på djävulskrabba att erbjuda.
Jag har startat en skojtråd, hoppas ingen tycker illa vara. http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=16589 |
Ger en annan dimension på begreppet bug i datorn:D
|
Ja tametusan det var en bugg :D
Tänkte inte på det.. hemma på vår gata i Sundyberg...:p |
Uttrycket bug för problem i datorer kommer faktiskt just från ordet från insekt. Jag har hört två varianter, men båda går ut på att förr när datorena var stora rum fyllda med elektronrör så var det faktiskt ett problem för att det kröp in så mycket insekter som gillade värmen, vilket ledde till diverse kortslutningar och liknande.
|
Det var lite det jag tänkte på när jag skrev inlägget.:)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34. |