Trevligt!
Jag är ledig och har det skönt. Tar en promenad med hunden i snön. Kollar brevlådan när jag kommer hem. Å två tidningar :) en med sy (Allt om handarbete) och en med mat (Elle). Kaffe och en liten sparad chokladbit, soffan och en stunds njutning!
Ibland är lite Lycka! /M |
Det låter som den ultimata lyckan :)
|
Det låter som en härlig dag! Just nu håller jag på med en lathund på hur man dikterar in i datorn.
|
Som ny medlem undrar jag lite smått om denna "tråd", kanske är en tråd där man kan skriva precis vad som helst inom området "trevligt"...??? ;)
Iså fall så vill jag bara tala om att min man meddelat att min nya symaskin kommit in till butiken...Han hämtar den i eftermiddag!!! Jag är sååå glad! ( och om inlägget inte passar här, kanske någon kan hjälpa mig med att berätta om det finns någon bättre plats att bara "snacka" på...:D) |
I ett annat forum hade de en glädjetråd, detta kanske kan bli vår glädjetråd, vi skriver om något trevligt/roligt i den här tråden :p
|
Låter som en underbar idé att spika fast den här som en glädjespridare. Så ska Perlemor vara varmt välkommen till vårt forum. Här dryftar vi det mesta ska du snart upptäcka :)
|
Å vad trevligt! Att det blev en "glädjetråd"!! Precis som BodilN, sa så känner jag också till såna här trådar som "surrtråd" och "positiva tråden"... Och nu fick vi en här också!:D Å tack för välkomnandet, Delfintua. Jag är en sån som kan snacka en hel del om allt å inget, så det blir nog en del inlägg...;)
|
Så härligt med mys och ny maskin!
Då fortsätter jag på glädjetråden... Fick ett mail igår från en person i USA, helt okänd för mig. Personen ville tacka mig för att jag delat med mig av ett mönster till en lättsydd necessär. De sydde sådana på "löpande band" i en frivilligorganisation där man gav bort dem till hemlösa med lite toalettartiklar i :) Kul när saker kommer till sådan användning! |
Vad roligt Alvan!
Måste fråga, var har du lagt ut dn necessär? Blev lite sugen på att göra likadana. Blommorna har jag ju redan och använder flitigt. |
Välkommen till sysidan Perlemor och grattis till den nya symaskinen.
|
Jag har två på min hemsida:
http://www.alvthin.se/somnad_tips.htm Den som jag gjorde till pyjamasen skulle jag dock behöva skriva om för den är inte så tydlig som den skulle kunna vara (var finns all tid...). Men du klarar nog av att sy den i alla fall :) |
Tack Cecilia!
Hur kunde jag missa den?? Har ju kollat in din sida många gånger. Vore trevligt med lite nya motiv också.... |
Gjorde ett underbart kap idag då jag hittade en massa handarbetsböcker för 10 kr styck (finns en egen tråd om detta) och min dotter har varit här och vi har hjälpts år att komma på modell till hennes balklänning. :D
|
Eventuellt ska jag också sy balklänningar, till mina tvillingdöttrar som går ut nian, i vår. Vi har inte kollat in så mycket tyg och mönster än, men de vill ha en ganska enkel lite kortare modell, så det ska nog inte bli alltför svårt...:D (Har aldrig sytt balklänning tidigare.)
Idag är jag hemma med en sjuk dotter, så jag ska försöka hinna med att bekanta mig med min nya symaskin!:) P.s kul att fynda , chery!:) |
Hurra hurra! Sverige är världsmästare i bandy! :p Det är jätteroligt tycker i alla fall jag som är lite bandygalen :D Det blev 6-1 mot Ryssland.
|
Välkommen Pärlemor !
Jag håller på och barrträlutar paneltaken vitableka i trappen, det är ett kladdgöra, då luten rinner som vatten.... Katterna får vara inlåsta på två rum med lådor mat vatten samt sovplatser, men trots det lider jag av att de inte får vara i hela huset just nu. Frugan tycker jag är larvig med katterna. Jag ska måla väggarna trappräckena listerna dörrposterna ochså. Förut har väggarna inte varit släta, så jag köpte fem rullar "Easy Cover" 400:- st, som jag limmar på väggarna istället för gips, och det blir kanonbra ! Så det är en del att göra, Men det är roligt, jag tar det lugnt o fikar, kollar på datorn, det ska inte vara någon sån där home make remover som i tv med stress o fusk. Ha det bra med era sköna hantverk ! Peter med 5 tillfälligt om-placerade tissar...:( |
Mycket snö och solsken hela dagen idag. Solen har börjat tära lite på snön och jag har sett de första snödropparna stå hukande intill en husvägg. Första vårtecknet för min del :)
|
Känner att denna tråden gott kan puffas upp lite! ;)
Fredagkväll, mätt och belåten sitter jag här med ett glas sherry. Vädret har varit underbart och jag har glädjen att jobba på förskola, vilket innebär att man får vara ute mycket på dagarna! det är TREVLIGT! :D Hoppas ni andra haft en lika bra dag! :) |
Har solat på balkongen. Hittat ett nytt ställe som har mycket godare och billigare kyckklingkebab än förra favorithaket. Somnat i en soffhörna, medan min kompis somnade i den andra. Det kan man väl kalla en skön fredag!
Och så har jag fått en present från oväntat håll! |
skatteverket är just nu min bästaste kompis....;)
|
Trevligt med värme!
Åh, så härligt att det varma vädret höll i sig även idag, när man är ledig efter första arbetsveckan!!! :D
Nu ska jag slå mig ner i solstolen å lyssna på ungarnas plaskande i poolen. Eventuellt tar jag mig ett dopp, jag med...;) |
Jag har sovit hela långa dagen! Så skönt!! :)(Jo, jag jobbar natt)
|
vilken dag...!!!
...då första inägget skrevs om en underbar dag...19/1 -08 14.00 hade jag 2 timmar kvar av min förlossning tills min lille jack kom!!!...så ja!!...det var en underbar dag...hårt arbete men mödan värt!!!:D
|
arbetsträning
Jag har äntligen fått plats för arbetsträning. I tygbutik!. Jättekul :D.Har varit där i fyra veckor nu och stortrivs.
|
Citat:
/M |
Glad
Jag är så glad idag för jag har fått jobb. Jag ska laga mat på dagis och börjar i morgon! :D
/M |
Grattis !:D
|
Efter många helger som har varit inbokade med måsten och nöjen utanför huset var det skönt att ha en helg helt fri från krav.När jag kom hem från jobbet i fredags bestämde jag mig för att inte lämna min lilla by förrän det var dags att åka till jobbet idag. Det blev en underbar helg med svampplockning och sömnad. Några liter svamp (kantareller och blek taggsvamp),två tunikor och två långärmade T-shirtar samt ett halvfärdigt linne blev resultatet av helgens nöje. Om man får några helger av det här slaget har man snart fyllt på batterierna med lycka.:D
|
Igår rensade jag lite ogräs i rabatten med jordgubbsplantor, min ene son hjälpte mig och vi blev jätteglada när vi hittade en mogen jordgubbe. Vi delade på den och den smakade underbart!!! Första gången jag har ätit färsk jordgubbe i Sverige i slutet på september...
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:37. |