Syjunta i Uddevalla/Stenungsund!
Hej!
Vi är hittils fem st, tre härifrån sysidan som ska träffas och sy/handarbeta lite. När , hur ofta och var är inte helt klart. Men första mötet blir troligtvis (alla har inte bekräftat) ons 28 jan i stenungsund hos mig. Är någon mer intresserad så hör av er till mig! |
Hej bor i Munkedal och är gärna med och blir inspirerad. Jobbar ibland kvällar och har sykurs på torsdagar men därimellan försöker jag gärna vara med...
|
Hej Maria!
Ska vi försöka i år!
|
:)Gärna. Har haft sydagar med andra och det är jättekul också att träffas en heldag, hjälpa varandra och inspirera varandra...
|
Hallå syjuntan!?
Hej! Såg att senaste inlägget var i februari... Blev det någon träff? :)
Ska ni dra igång något nu till hösten igen, i Stenungsundstrakten? I så fall är jag på! /Sofia |
Citat:
|
Jag är också intresserad att vara med i er syjunta, har ni någon träff planerad? Bor i stenungsund.
/Maria |
Trådstartaren kanske inte finns kvar här?
Om inte får vi andra västkustbor arrangera något nytt! |
Hej
jag är också fortfarande intresserad bor i Munkedal men det är ok med både Uddevalla stenungsund eller inom den radien. |
Va skoj att det verkar finnas ett intresse!
Jag bor på Orust... tänker att det kanske är smidigare för er andra om vi har syjuntan på fastlandet... Någon som har en idé? :) |
Hej
Hur ofta skulle ni vilja? Det går ju alltid att fixa genom studieförbund eller om någon vet en bra lokal. Det krävs ju kontakter och bord. Jag vet att man kan hyra i tex Häggvallskolan (Tjörn)för 100 kr men det går säkert att ordna på någon annan skola eller studieförbundslokal. Har ni andra förslag:) |
Jag håller på och skaffa en lokal i Jörlanda som jag tänkt göra till en syateljé! Eventuellt kan vi vara där i framtiden, inflyttning 1 sep. Det skulle kanske kunna vara ett alternativ? (gratis!)
|
Hej!
Det var verkligen jätte länge sedan jag var på den här sidan. Men jag är fortfarande intresserad av att få träffas om jag får vara med. / Jennie |
Hej!
Jörlanda är ok för mej,Det här kan bli jättekul /Maria |
Hej. Helt ok för mig med. Kul!:p
|
Va roligt!
Vad pysslar ni helst med? Sticka är inte min starkaste gren... därimot är jag en hejare på att virka och nålbinda! :) Enklare lappteknik är också skoj. Har sett bilder från FORMEX-mässan i Stockholm att grejer sydda i lappteknik är väldigt poppis just nu.. :D /Sofia |
Citat:
|
Hej!
Jag syr mest kläder, till mej själv och mina barn.Även lite till andras barn på best. Virkar och broderar i mellanåt också. Har en annan hobby som jag också brinner för. decoupage gör mest på glas. har börjat göra ljus också. Ser framemot att träffas /Maria |
Hej jag syr helst kläder men är nyfiken på quilting. Stickat mycket tidigare
|
Trevligt!
När ska vi börja, kan vi samåka på något sätt kanske!
|
Citat:
|
Hej
vore kul att träffas innan så kan vi prata lite...Mirjana skulle ju kunna åka med mig om du vill och om jag kan dagen som planeras eftersom jag åker förbi ljungskile.... |
Bra idé Monica!
Jag går mest hemma och skrotar just nu i väntan på att få ta tag i fixandet med min lokal.. så jag kan träffas och fika när som helst :D Jag misstänker att vi är i ganska blandade åldrar! Vilket enbart är positivt enligt mig! Ni som jobbar får gärna bestämma tid och plats. |
Hej
Hur ser det ut för er måndag eller tisdag kväll i nästa vecka alltså 30 eller 31. jag slutar 16.30 men kan åka från Munkedal då så kan vi ses ca 17.15 i Stenungsund och vilket cafe ni vill säg baratill vilket så ... är det någon som kommer från kusten som vill att vi samåker från Munkedal eller är mitt första stopp ljungskile eller vill var och en ta sig dit själva första gången???? nu haglade frågorna men jag plockar gärna upp på vägen om någon så önskar:) passar inte dag eller tid föreslå ny....:p |
Jag kan båda de kvällarna du föreslagit. Jag bor strax söder Ljungskile men tar egen bil. Jag känner inte till Stenungsund så bra men letar reda på vilket café de än föreslås.
:) |
Hej
även om du vill köra egen bil så kan vi mötas upp om du vill. Jag har bott i Stenungsund och hittar....vi avvaktar dag till de andra svarat då...:) Monica |
1 bifogad(e) fil(er)
Det finns tyvärr ganska få "mysiga" caféer i Stenungsund... Men Eat Café har byggt ett ganska trevlig inglasat lounge-liknande rum med utsikt över hamnen. Kanske kan vara något?
Jag kan båda dagarna /Sofia |
Hej!
Måndag passar mej bäst. /Maria |
Hej
Sandbergs cafe är väl mysigt att sitta på som ligger på cw Borgsväg...men annars går eat bra med...ska vi bestämma oss för måndag och se hur många som kan?monica |
Javisst ja! Sandbergs café är ju jättefint! Glömde helt bort det. Tyvärr verkar de ha stängt mellan 29 aug till 7 sep...
|
Ok måndag kan jag. har cafét öppet på kvällskvisten?
|
de har iallfall öppet så länge affärerna har öppet de stänger 19
/Maria |
Hamnkrogen har öppet till 22 :D ;)
|
Jaha då kör vi på Eat nu på måndag vad tyckte ni om tiden blir 17.15 -17.30 bra eller är det för tidigt?
Hamnkrogen lät härligt men en annan måste ju hem =) |
17:15-17:30 låter lite kort? hihi ;)
Det låter jättebra! Va kul! |
Underbart är kort eller vad sjunger han...:D
|
Oki doki jag vet var Eat är så jag kommer. ska vi ha något kännetecken eller känner ni igen varandra?
|
Monica har ju en bild på sin profilsida, så henne känner man nog igen!?
Jag tar nog med mig en liten virkning, för rastlösa händer. Spännande blind-date det här! Ser fram emot måndag! |
Hej vill bara tacka för träffen ochser fram emot vår första tematräff.Monica:)
|
Pysseldax!
Hej syjuntetjejer!
Nu är lokalen så gott som klar! (ska åka och hämta två symaskiner i Borås i helgen och sen ska en reparatör titta lite på dem, men rummet är färdigt!) Så nu kan vi plocka fram våra kreativa sidor! :D Hur ser er måndag ut den 4 oktober? /Sofia |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:18. |