Vacker vinterdag
1 bifogad(e) fil(er)
Se så vackert vi har det här i Östersund idag.
Träden fulla med rimfrost och - 11 grader just nu. |
Oh nu vill jag hem, vad vackert!
Här är bara grådask och elände. |
:D Visst är det vackert idag?
Det är "väl bara" att åka hem, |
Inte utan att man blir lite "avis"
Här är grått som vanligt kram Bibbi |
På med hurran så kommer jag Aina :)
|
Bibbi, du får låna lite vackert.
Tua, jag sätter på hurran nu, och tar fram lite goa bullar ur frysen. Det känns väldigt kallt ute, jag kom precis hem nu. |
1 bifogad(e) fil(er)
Det ordnar sig nog.
Det har just börjat snöa. Tog just denna bild i min trädgård :) /Bibbi |
:D Nu börjar det likna något hos dig också Bibbi
|
här är det vinter i dag med. Ska ta kort när jag kommer hem, visst är det så mycket vackrare med snö ute och ljusare:cool:
|
Snackade med Bräcke idag och dom hade -19 grader och en meter snö :confused:
Inte långt från Östersund. |
Bräcke ligger 6 mil söder om Östersund.
Så kallt har inte vi,bara lite drygt - 10 nu. En dryg halvmeter snö har vi nog fått. |
Jösses,Aina,så grant.
Lena |
Vet du Aina, jag var ut en sväng för att leta efter ena katten (har två stycken) som inte varit hemma sedan i går morse. En gammal skruttig liten krake så jag är ju orolig som en hönsmamma. Hoppas han inte blivit överkörd och ligger i nåt dike jag inte hittat. Fasen man ska inte ha djur...
Nu kommer det lappvantar här också :) men vi har varmt så det ligger nog inte kvar. |
Rimfrosten ligger fortfarande kvar i träden.
Tua, huvva stackars kisse, hoppas att han kommer tillrätta! Nu när det snöar och allt.Jag vet att man är som en "hönsmamma" när man har katt eller hund |
Aina jag har på känn att kissen aldrig mer kommer hem. Det känns i hjärtegropen och det brukar aldrig slå fel. Jag har nog förlorat en kisse tror jag. Jag går hela tiden ute och lockar och kikar i nysnön men inte en liten kissetass någonstans, Tror hoppet är ute. Han kände nog att hans tid var över och gick ut och la sig att dö. Han brukar aldrig lägga sig i Görans knä men det gjorde han det sista innan han gick ut. Han strök sig och tryckte sig mot honom och det gjorde han aldrig annars. Göran sa idag att det var ett tecken på ett farväl så ikväll brinner ett ljus för honom om det är så illa att han gick iväg och gömde sig och dog ensam. Det är det sorgliga med djur och fram för allt katter som går fritt. Man vill ju veta deras öde ändå. Suck... jag är ledsen nu och kan nog inte sova inatt. Ligger nog bara och tänker på min lilla Julle som finns nånstans jag inte vet. Tänk om han fryser!
Jag sätter på en sorglig låt och gråter en skvätt. |
1 bifogad(e) fil(er)
Så lessen jag blir, men man brukar ju kunna känna på sig. Det gör katter med, och som du säger "så tog han kanske farväl"
Jag förstår att du gärna vill veta var han är! Vi får hoppas på det bästa |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej mitt vinterland :)
Även här kommer det nu snö. De har lovat en vit lucia men grön jul. Jag hoppas snön får ligga kvar. Sänder även en tanke till Tuas katt. |
Vilka härliga vinterbilder, hos mig regnar det.
Åh så sorgligt med katten. |
1 bifogad(e) fil(er)
Här hemma är det fler än jag som gillar att det snöar :)
|
Skänker en tanke till dig Tua. Hoppas att du hittar honom på ett eller annat sätt. Det är så ledsamt när man inte vet.
Är lite avis på era fina vinterbilder. Här är det bara lite kallt och då menar jag i Halmstad. Ha det gott |
Ingen vinter och ingen kisse heller. Nu är nog hoppet ute och min magkänsla var nog inte fel. Tror min kisse gått till sälla jaktmarker.
|
Jättevackra bilder ni visar.
Här är det så j-a blött och grått och tråkigt, att usch - det är lika tråkigt som med din katt, Tua! /M |
Hittade det här inslaget på Svt:s hemsida.
Sådana här dagar älskar jag, det är så vackert! Jag har grav hemlängtan nu!! |
Hela stan ser ut så här.
Ja, vi har fortfarande all rimfrost kvar i träden, visst är det sagolikt vackert? |
Det är helt underbart! Pappa har skickat flera mms, men det är ju inte samma sak som att se det "på riktigt"..
|
Man ska ju se det, jag var ute en sväng idag, det känns magiskt att köra runt idag, och lite snö kom det också.
|
Men det kommer ju inte vara kvar när jag kommer upp vid jul.. :mad:
Det är nästan så det blir ett annat stadsljud med när det är såpass mycket i träden. |
Håller det sig vindstilla och den temperatur vi har nu, då kan det vara kvar ett tag till.
Ja, det blir ett helt annat ljud när det är så här. |
Å, är allt liite avis på er som har
vackra vinterlandskap utanför! Inte sett ens en enda riktig snöflinga här än ju... |
Eftersom jag blandade in min kisse i den vackra bilden så kan jag tala om att han kom hem i kväll. Han satt där på bron och sa sitt vanliga pjupp, han jamar inte som en vanlig kisse den här filuren. Jag blev så glad att jag stortjöt.
Trevlig advent på er alla! |
åhh så skönt att han kom hem. Han har kanske varit ute och lussat med nån söt fröken,hihi:p
|
Skulle inte tro att han varit ute på lusseäventyr, han är snöpt sen 11 år. Nä något annat har hänt och i morgon ska jag lusläsa honom och kolla skavanker. Nu sover ahn så gott och det ska jag också göra utan oro.
Suss gott alla |
1 bifogad(e) fil(er)
Tua, så skönt att Kisse är hemma igen.
Vi har fortfarande lika vackert här, rimfrosten hänger kvar i träden och lite mer snö har det kommit. Inatt har det varit - 14,5 grad kallt, just nu är det - 12 grader |
Vilken härlig vinterdag. Fått ca 2 dm snö den senaste dygnet. Nu solsken och 6 minusgrader. Min dotter i Duved har ca 5-6 dm snö och -10.
Tua,: Vad skönt att din kisse kom hem igen. Min Lotta försvann för 3 år sedan så jag har förlorat hoppet. Linus var många gången borta ca en vecka och kom hem och tiggde mat och mådde bra. Det är charmen med katter att kom kommer hem om det inte hänt en olycka. Läste igår om en katt som kom hem efter nästan 3 år. |
Fortfarande lika vackert!!
Vad skönt att få tillbaka sin kisse efter 3 år. Jag väntar fortfarande på min Buster som försvann för över 20 år sedan. Julle var desvärre skadad så idag har han utegångsförbud och måndag veterinärbesök. Påkörd eller slagsmål? Men han haltar och har en stor bula på ena bogen så det måste kollas upp. Men hemma är han och det är det bästa. |
1 bifogad(e) fil(er)
Så skönt att din kisse kommit hem Tua, hoppas han blir hlet ok.
Här är en vinterbild som jag tog för ca 5minuter sedan, vad säger ni är det dags att ta in trädgårdsmöblerna lr??:D |
2 bifogad(e) fil(er)
Jag blir mmsbombad med bilder hemifrån :D
Det är så vackert!! |
Jag tycker det är underbart att se dessa snöbilder, MEN jag får hålla mig till att titta på bilderna, för jag kan bara vara ute 5-10 min i taget nu, fullt påpälsad. Här har kommit lite snö,som nästan smält bort igen. Längtar intensivt efter vår o sommar, för jag fryser konstant även inne trots fleece shal om axlarna och vadderade dunskor om fötterna, och då har vi ändå 22 grader inne.:(
|
Vilka otroligt vackra vinterbilder ni visar. Jag älskar vintern och kan bara beklaga Chery att du inte kan njuta av denna underbara årstid. Allt är ju så ljust och rent i naturen när snön ligger kvar. Det är inte fel på vår eller sommar heller.:cool:
Tua jag håller tummarna att din katt blir frisk. Hade en katt som duvhöken tog men orkade inte lyfta med den utan tappade honom men Ådi (katten) fick fula inflamerade bulor av fågelklorna. Efter veterinärbesök blev han hur frisk som helst. |
Nu har det börjat blåsa här, så nu är frågan hur länge det dröjer innna allt det vackra "trillar ner"
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:50. |