9 valpar födda på kanelbullens dag
1 bifogad(e) fil(er)
Ja nu har Ylva fått sina valpar och pappa Bamse är inte intresserad, men det kanske kommer när dom blir större.
Jag är så glad att allt har gått bra, 8 killar och en flicka. Bifogad fil 1980a. |
Man får grattulera :)
|
Grattis till dina sötnosar.:D
|
Mamma ser ju glad och pigg ut så grattis till den nya små liven i valplådan.
|
Helt underbara. :p
När man ser sådana där små knyten så önskar man att man hade en, men det måste tid till det också. Hur gammal ska en hundvalp vara när man köper den ? Gosa med dem lite från mig med... Mari |
Om 8 veckor är dom leverans klara
Citat:
|
Grattis till alla de nya små grynen. De ser så gulliga ut
|
Åh min gud så avundsjuk jag blir. Har ju haft golden så jag vet ju hur underbart det är. Just nu har jag en hormonstinn Flat coated retriever på 13 månader. Man längtar tillbaka till när han var liten och behändig men han är underbar på sitt sätt nu också. Snäll som få är han. Stort Grattis till den fina mamman och jag ser fram emot fler bider så vi får se dom växa. Önskar jag kunde boka en hos dig för jag ska ha en golden men har tänkt mig om ett år ungefär när Malte blivit lite mognare.
|
Grattis till valparna; både till tik och matte! Antar att ni har fullt upp! :D /M
|
Små blir stora....
Grattis till alla "mjukisarna". Kommer inte att bli lätt att vara ensam tjej bland alla killar.
Undrar om det blir lätt att skiljas från dem om 8-10 veckor? Kanonsöta är dom. Shania:) |
Grattis till alla söta valpar! Kul, men en hel del jobb för er nu!
Måste berätta att jag satt och tittade på bilden och räknade och räknade och kom hela tiden till 10 valpar, tills jag insåg att jag räknat med mammans vänstra framtass som en valp! Ooops! Hoppas vi får se bilder när de blivit lite större också! |
Oj så söta dom är :)
|
Åh vilka söta krabater och vilken stolt hundmamma. Nu blir det full sprutt hemma hos dig... :D
|
Ylvas valpar 1 vecka gamla.
1 bifogad(e) fil(er)
Ylva är en jätte fin mamma. Valparna äter och frodas, dom har nästan dubblat sin födelse vikt. Honan är såld.så nu är det bara 8 hanar kvar.;)
Bifogad fil 1999 |
Åhhhhh helledud så fina dom är och så sugen man blir. Jag får nog gå och tvångspussa min Malte nu, han brukar inte ha något emot det hi hi. Pussa på dom små från mig.
|
åh vad ljuvliga dom är! grattis!!
|
Mordes kärlek....eller hur?
1 bifogad(e) fil(er)
|
Åh min gud, det är inte rättvist att du har så många små och jag bara har en ett-åring. Kan du inte lukta lite på dom åt mig, valpar doftar ju ljuvligt. Älskar att sitta i valplådan och bara snuffsa på dom.
|
Gudomligt söt och nu gör dom minst sattyg också :)
|
Oh sött! Jag önskat att skaffa en hund, men är allergisk :(
|
Citat:
|
Nu är valparna 2 veckor
1 bifogad(e) fil(er)
Dom väger 800- 1200gr nu.Vi har stödmatat den lilla tiken.Hon slutade gå upp i vikt, men har kommit igång igen. Det är tångt vid tuttarna och hon är ju minst så henne hjälper vi. Dom börjar få upp ögonen nu och kravlar runt i bedden och ramlar ur. Och luktar så gott.
.Bifogad fil 2018 |
Bedårande söta!
Men snart ryker soffkuddarna :D |
Åh så underbara dom börjar bli och vilken fin mamma dom har. Förstår att dom luktar gott nu också. Oh vad det suger i magen efter en liten en.
|
Så söta. Så trevligt att du lägger in bilder allt eftersom dom växer.
|
Här kommer en bonus bild
1 bifogad(e) fil(er)
|
Åhhhhhhhhhh!
|
Åh vad söta de är. Vad skoj att vi får följa valparna.
|
Åååå, såååå söööööt....:) /M
|
Här är en till alldeles sjuk när man ser dom :) Men jag har sagt att jag inte skall ha fler nu (har en kvar nu) Men man vet aldrig, när man väl blir frisk igen så sitter man väl där med en ny valp :) Lycka till med dom
|
Charmtroll
Vilka underbara charmtroll. Dom blir ju bara allt mer härliga att se på. Tack för att du låter om ta del av deras utveckling. Önskar att alla får underbara familjer.
Shania:) |
Så underbart söta dom är. Jättekul att fåfölja med i deras uppväxt.
|
24 dagar gamla
1 bifogad(e) fil(er)
Nu är valparna 24 dagar, Dom kan:gå, äter välling, skäller, kissar i floder, ramlar ur sängen och ylar. Vilken utveckling.
Dom väger 1725 gr.- 2570. Alla har fått halsband för att vi ska kunna skilja dem åt. Hundem är männskan BÄSTA VÄN. Bifogad fil 2066 |
Oh, tack för ny bild!! Nu börjar de se ut som hundar! Små supersöta hundar!!
|
ÅH vilka små knubbiga godingar. Jag blir ju bara så avundsjuk på alla dina godingar. Tack för bilderna. Ser fram emot fler för jag kan inte få nog.
|
Åh vilka sötnosar! De växer så det knakar tror jag bestämt :) Vad kul att få se hur de växer och frodas.
|
Åhhh vad dom är gosiga! Kan riktigt känna hur mjuka dom är. Det är så roligt att du lägger ut bilder på dom. :)
|
Ja dom är så gosiga så man vill ha dom allihop. Kan tala om att jag träffade gammelmatte till min odåga idag och hon hade en 9 veckors liten brun Lagottotjej i knät. Tror du man blev kär eller :)
|
De är sä söta och så goda skulle vilja pussa på dem mums
|
4½ vecka
1 bifogad(e) fil(er)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:36. |