Julswap - Presentpåsar
Alla tänker vi väl att just i år ska jag minsann vara ute i god tid att förbereda julklappar som ska sys, stickas, virkas eller tillverkas på annat sätt.
Jag tänkte att man skulle komma igång genom att ha en swap med små påsar som man kan använda istället för presentpapper? Eftersom de är ganska små tar de inte lång tid att sy. Så jag tänkte att man skulle kunna göra 2 var, och skicka till 2 olika swapkompisar. Inget speciellt mönster att sy efter. Fodrad eller inte, vad tycker ni? Det blir NÄSTAN fritt fram för skapande på jul/nyårs temat! Men en liten utmaning vill jag ge er... Påsarna ska ha - Förslutning av nåt slag: dragsko, knapp, kardborreband eller annat - Färdig storlek så att inget av måtten Bredd/Längd/Höjd är större än 30 cm - Något som börjar på bokstaven L* *) Detta kan du tolka precis hur du vill! Ett tyg köpt i Luleå, en Lila rosett, ett broderimotiv av en Lykta... När du publicerar din bild berättar du var L'et gömmer sig! Om du vill vara med, maila mig. Ange din hemadress att posta paket till. Du får sen 2 swapkompisar av mig. SISTA ANMÄLNINGSDAG: lördag 4 oktober. Alla får sina swapkompisar under helgen 4-5 okt. Påsarna ska postas: måndag 20 oktober (= i god tid före jul...) Fotona publiceras TIDIGAST torsdag 23 oktober och SENAST söndag 26 oktober. Ser fram emot en jul-kulig swap! Hälsningar Merja |
Låter roligt. Har du någon bild på en färdig påse? Är gärna med bara jag vet vad jag ska sy.
|
Jag är också gärna med! Vill gärna se en bild för inspiration!
|
jätte kul
jag vill vara med/wowa
|
Vill nog vara med
Jag vill nog vara med ,om man får lite mer hur de ska se ut Kristina
|
Skitkul, jag hänger med. Ingrid :)
|
I brist på eget foto (än) kommer här några länkar med både mönster och inspiration:
http://www.madebyyou.se/w_/pageid/fr...e/Default.aspx http://www.husqvarnaviking.com/se/507_8624.htm http://www.sewing.org/html/chic_velvetbag.html http://www.allpeoplequilt.com/projec...ft-bags_1.html http://www.allpeoplequilt.com/projec...ift-bag_1.html Rent generellt: En rektangel ihopsydd till påse och nåt som gör att den går att stänga till. /Merja |
Å vad kul, en swap till! jag ska anmäla mej!:) /M
|
Jag vill också vara med:D
Kram ÅsaS |
Jättefina och inspirerande länkar. Jag har anmält mig nu.
|
Jag har oxå anmält mig nu :D
Min allra första swap..... |
Hi, hi redan 12 anmälda! :)
Fler är välkomna! /Merja |
Måste dessvärre hoppa över denna swapen.:( jag kämpar för fullt med grejorna till marknaden 15-16 nov.
LYCKA TILL:) |
Nu har jag också anmält mej det skall bli jättekul då jag fick en jättfin kasse, 2 jättefina näsduksfodral.
|
jag vill också vara med swappa är ju så himla kul
|
Jajjamen
Jag vill oxå vara med....toppen roligt med swap
|
Ja jag ska anmäla mej bums....
|
Hej
jag vill också vara med |
Jag har gjort mina presentpåsar Hi Hi.
För en gångs skull, så är JAG ute i god tid.
Jag är klar med mina presentpåsar. Så då är det bara att vänta till 20 oktober när jag skall skicka iväg dem. Spännande oxå att se vilka som skall ha dem och om stilen passar. Framför allt är det spännande att se vad man får själv. :D Vad man sett på sysidan så är uppfinningsrikedomen stor. / Ingrid :D |
Måste bara fråga... modell och storlek är fri så länge den inte överskrider 30 cm åt något håll. Har jag fattat rätt då?
|
Ja, fri modell, men med de riktlinjer som finns i mitt första inlägg i denna tråd: storlek, förslutning, bokstaven L.
Lite senare la jag också upp några länkar till mönster på några modeller, men man behöver inte alls använda just dem. /Merja |
Är nog lite trög i knoppen idag :D
"- Färdig storlek så att inget av måtten Bredd/Längd/Höjd är större än 30 cm" Ska den vara 30 cm alltså? på längden, eller bredden eller? |
Ingen fara Tua...
Vad jag menar är att 30 cm är max. Bredden får vara max 30, Längden max 30 och Höjden max 30. Vilken bredd/längd/höjd som helst under 30 cm är ok. Exempel Bredd 25 / Längd 15 / Höjd 30 Bredd 18 / Längd 20 / Höjd 28 /Merja |
Tack, blev lite vilsen i pannkakan men får väl skylla på förkylningen :)
Jag mailar dig och hoppar på tåget. |
Det här verkar kul.Jag hänger på, lättlurad :D
|
Citat:
ÅsaS |
Jag har aldrig varit med i nån swap förut, men nån gång ska väl va den första:) så jag har också anmält mig :D
|
Nu har jag också anmält mig. En kul idé tycker jag. Jag la faktiskt undan tyg redan efter förra julen för att sy förpackningar eftersom jag blev så irriterad på allt papper som bara använts en gång och som sedan slängdes.
rebecka |
Just nu är det 24 anmälda till denna swap!
Om fler vill vara med går det bra att anmäla sig senast kl 24.00 idag lördag 4/10.
Jag kommer att maila ut swapkompisarna under morgondagen. /Merja |
Citat:
Idag har jag en ledig dag; har letat julpresentpås-inspiration på nätet...druckit kaffe...skrivit ut lite mönster...druckit kaffe...letat tyg i tyghyllan...lagt ut dem på köksbordet...ätit lunch(i v-rummet, inte köksbordet,hihi)...skurit mej i fingret(!)...satt mej vid datorn...dricker kaffe. Ibland tar det tid, ibland går det undan! /M |
Nu har jag sytt några.....
Det blev några provpåsar innan jag blev nöjd, men nu så är en färdig.
Det är inte det lättaste att få ihop en knäppning....hahahah....men skam den som ger sig....hihihihi |
Klara
Nu har jag lagt dom på postlådan dom tömmer inte förrän på måndag. Så nu hoppas jag att mina 2 swapkompisar blir nöjda. Ser fram emot att gå till postlådan tisdag eller onsdag spännande.
|
*L* Ja här är en som inte har börjat sy ens men där är gott om tid *L* Liten utmaning för mej själv sammtidigt att måndag MÅSTE dom vara klara o skickas ....Spännande .....
|
åh nej denna swap har jag missat! den lät rolig!
kram patricia |
Mina är också klara! Nu ska jag bara fota dem innan de åker ner i kuverten och iväg på måndag!
/Merja |
Nu är jag oxå klar!
Hoppas att mina hemliskompisar blir nöjda :eek: //Nina |
Mina är färdiga och ligger nerpackade, de väntar otåligt på att det ska bli måndag.
Rebecka |
nu är oxå mina klara och fotade
I sista minuten kan man säga , de blev klar igår kväll.
Jgg hade ju glömt bort det ,men de var ju snabbsytt. Min ena påse blev lite korkad kan man säga hi hi. Skall bli så roligt att se alla andras . |
Nu är mina också klara. Egentligen var de klara för länge sedan men jag fick hjärnsläpp och råkade klippa fel. Då var det bara att börja om från början. Men skam den som ger sig, man lär av sina misstag.Ska blir otroligt roligt att se vad alla har skapat för fina påsar.
|
Jag har postat mina kuvert alldeles nyss och är så himla nyfiken dels över reaktionen från mina påskompisar och vad jag kommer att få själv. Ser verkligen fram mot att titta i postlådan. Ingrid :D
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:05. |