Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Träffar (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Träff i Skåne? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=14356)

Madame 2008-07-25 08:32

Träff i Skåne?

Hej alla glada vänner!
Jag har en känsla av att vi är många skånska damer här på Sysidan. Via Sysidan har jag fått mycket tips och goda råd som är otroligt värdefulla men jag har en idé.... Finns det intresse för att vi skånska damer träffas någon gång? Jag tänker att då kanske vi kan utbyta ännu fler erfarenheter, låna mönster av varann, samåka vid inköp m m och naturligtvis ha det mycket trivsamt t ex en gång i månaden. Vad säger Ni andra och är det en bra idé?

KerstinL 2008-07-25 08:37

Det låter väldigt kul! Men jag kan inget om maskinbroderi, kanske ska man dela upp ´lite i intresseområde?? :)
Kerstin

Madame 2008-07-25 08:48

Ja det kan vara en idé. Själv syr jag mest kläder och heminredning och maskinbroder ibland. Vi spånar vidare!

chery 2008-07-25 09:27

Jag är med!! Har själv suttit och tänkt samma tanke.Jag är nog ganska bred i intressena och alltid pigg att lära mig nya saker, och att er träffa andra härifrån ska bli jättekul.

Madame 2008-07-25 09:34

Jag bor i Käglinge, ca 1 mil utanför Malmö och vi kan om det finns intresse ha en första träff här.

mkel 2008-07-25 10:04

Det låter jättekul. Men jag har ett problem jag har inget körkort:( . Men det finns kanske någon vänlig själ som kan plocka upp mig någonstans.
Kul om många nappar på idén. Skåne är ju så lagom i storlek, inte så långa avstånd till något. Jättekul ifall det blir något:D

Winberg 2008-07-25 10:52

Hej de låter jätte trevligt om man får vara med på ett hörn, själv bor jag 1 mil utan för Ystad. Kram Karin

Madame 2008-07-25 11:02

Vad kul att det verkar finnas intresse. Hur går vi vidare? Är det en idé att vi alla träffas t ex hos mig för att spåna vidare och berätta om intresse osv Kan alla dagtid? Vi har bra förbindelse både med tåg och buss.

chery 2008-07-25 13:16

Jag kan både dagtid och kvällstid. Har inte heller körkort, men det brukar lösa sig.

LisaRoos 2008-07-25 13:35

Jag är också intresserad av att träffas.:cool:

stenbeckan 2008-07-25 15:41

Låter kanon. Tyvärr har jag lite problem att ta mig till andra ställen runt om i Skåne men kanske kan vi ordna en åt Ystad hållet också. Bor själv i Tomelilla.
Ska göra allt för att kunna ta mig dit där träffen är.

KANONIDE

/Lena

classe 2008-07-25 16:27

Lena, de fixar vi du kan ta tåget till ystad kanske eller till Svarte där jag bor så kan du åka med mig om jag kan den dagen som bestämms så de är nog inga problem. Kram Karin

Winberg 2008-07-25 16:29

Sorry Lena de är jag Karin som skrev ovan men hade min mans sida uppe hoppas att du int emiss uppfattar de hela kram Karin

Madame 2008-07-25 16:49

Tips! Om vi skall träffas hos mig så stannar pågatåget inte långt från mig så jag kan hämta där om det underlättar. Är det Ok att vi träffas hos mig första gången så jag skall fundera på dag?

chery 2008-07-25 16:57

Helt ok för min del:)

stenbeckan 2008-07-25 17:41

Helt ok med mig.
Karin, jag åker gärna med dig för till Svarte går ju tåget.

Beppe 2008-07-25 19:39

jisses detta höll jag på att missa

är nybörjare på maskinbrodyr men vill gärna vara med

bor i Höganäs och kan plocka upp några på vägen ner om behov finns

KerstinL 2008-07-25 21:17

Jag bor i Höör och kan ta med folk från den trakten!
Hälsn, Kerstin :)

Lisbethw 2008-07-26 07:36

Här är en till som sitter och smygläser men är också intresserad, alltid kul att träffa likasinnade. Bor i Malmö.Jobbar oregelbundet och syr det mesta, men har ej broderimaskin..... men vill lära mig!

Winberg 2008-07-26 08:41

Hej igen, jag kan gärna på dagtid, vissa kvällar även så. Hoppas på en trevlig höst framför oss. Kram Karin.

sandgatan 2008-07-26 13:27

Hej
Om jag bara kan så hänger jag på:)

Annika

LisaRoos 2008-07-26 14:55

Jag kan också dagtid, vi är två stycken som är intresserade. Vi både syr och broderar, för tillfället mest broderar.:cool:
Lisa & Thua

stenbeckan 2008-07-26 21:41

Glömde skriva att jag syr kläder, maskinbroderar och syr tavlor av korsstygnstavlor men använder pärlor istället för garn. Så vilket som passar mig som ämne för träffen.
HAr ännu inte lärt mig stygnsätta men ska köpa prg så snart ekomomin tillåter så jag kan komma igång ordentligt med det också. (Har bara ett gammalt Embird som jag fått låna)

Jag kan nästan när som dock ej mån, ons kväll då sonen har judoträning. Men men man ska aldrig säga aldrig. Kan kanske ordna om det skulle bli dessa kvällar.

Ser verkligen fram emot att få träffa andra i närområdet för att utbyta ideer o tankar.

En ide jag har är att vi kasnke kan mötas på olika ställen så blir det inte så långt för samma personer var gång.
Tex 1x runt Malmö, 1x runt Helsingborg, 1x Kristianstad o 1x Ystad. Naturligtvis om det finna intresserade runt dessa orterna.

/Lena

mari1e 2008-07-27 08:21

Hej
Jag är också intresserad av syträff, men är bortrest tom 14/8. Om ni hinner ha en före så hoppas jag att det blir fler. Jag bor i Ystad har oftast tillgång till bil, kan både dag och kväll.

Mariette

dunderlina 2008-07-29 22:42

Här är en till som är intresserad kan hela dagen fram till mitten av sept.Kul att träffas fast jag maskinbroderar inte men gillar tyger syr lite kläder när andan faller på.....Jag har bil o körkort och bor i Perstorp o kan oxå ta någon med om det behövs.....

LisaRoos 2008-07-30 07:07

Hej Annika!
Tyvärr får jag inte köra bil än, så jag åker gärna med dej om det finns plats.
Lisa:cool:

smurfen50 2008-07-30 07:25

Jättekul

Jag bor i Eslöv, hade verkligen varit jättekul med något sådant. Har bil och körkort om det skulle behövas när vi ska "shoppa".'Smurfen

Madame 2008-08-04 08:08

Välkommen till träff...

Hej syvänner!
Det verkar finnas stort intresse att utbyta erfarenheter här i Skåne så Välkommen hem till mig nu på TORSDAG DEN 7 AUGUSTI KL 13.30 så kan vi spåna vidare.VÄLKOMMEN! Hör av Dig senast onsdag em om Du kommer.

stenbeckan 2008-08-04 11:38

Tyvärr så kan jag inte på Tors men hoppas att det kommer bli många fler framöver.

/Lena :mad:

Lisbethw 2008-08-05 08:36

Kan tyvärr inte heller den tiden/dagen. mvh. lisbeth

smurfen50 2008-08-05 09:46

Sorry jag kan inte heller komma från på den tiden i och med jag arbetar. Jättesynd hade verkligen varit kul. Men har jag tur så kommer fler tillfällen

dunderlina 2008-08-05 10:44

Tänkte att man kan framöver ha både eftermiddags och kvällsträffar så ni isom jobbar oxå kan vara med *L*

smurfen50 2008-08-05 17:00

Låter perfekt :-). Var i Skåne bor du ??

dunderlina 2008-08-05 17:32

Jag bor i Perstorp.....

Birgitta1 2008-08-06 11:34

Forum

Hej mitt namn är Birgitta Karlsson och bor i Alestad Sjöbo har flyttat från småland jag undrar när forumet är min mail är
birg.len@3mail.se det skulle vara trevligt att vara med på forumet

dunderlina 2008-08-06 21:46

Jag och Tattaren ska dit ska bli kul o ses....

Birgitta1 2008-08-11 14:15

Jag såg att du svarat på min e mail har haft fel på datorn vill gärna vara med p träffarna älskar att sy
min tel är 070-7410099

Hälsningar
Birgitta

dunderlina 2008-08-11 22:12

Nu har Skåne haft sin första träff efter ett initiativtagande av Madame och det kom 8 tjejer med glatt humör Och vi kom från Höganäs-Perstorp-Landskrona-Vellinge-Käglinge-Kävlinge-Svarte-Lund. Eftermidagen bjöd på sol så vi satt ute. Vi fick kaffe och tårta och firade vår nyfödda syklubbs första träff. Efter en kort presentation av oss alla blev det en livlig diskussion om hur vi skulle lägga upp det hela. Det vi kom fram till var att man inte kan vara för många deltagare i temat Maskin Broderi. Och vår tanke är att kan bildas många små grupper i olika teman och att någon tar samma initiativ som Madame gjorde. Skåne är stort Och att vi sen kan vi ha vår och höstträffar där vi sammanstrålar o träffas allihop. Och även då byter tankar och idéer En kul grej är kanske att man bjuder in en sk vip person som kanske är duktig på något och kan visa upp och dela med sig. Vi i denna grupp ska nu träffas regelbundet. Lite ex på tema-träffar vi ska ha är Maskinbroderi---Lace----Underkläder-----Quilt/Lappteknik--mm. Vi håller på att enas om ett namn på vår grupp Under tiden ser vi fram emot att se fler presentationer på Tema grupper på Sysidan.
Text o Foto/ Dunderlina

stenbeckan 2008-08-11 22:57

Tyvärr så kunde jag inte vara med denna gången. Enda resan denna sommarsem blev ju just den dagen.
Hoppas att det kommer bli fler så jag också kan var med.
Hur många runt Ystad (Tomelilla)området finns det som skulle kunna tänka sig en träff lite då o då???
Avundas er som kunde o tänkte på er hela dagen fast jag hade det trevligt jag också. Var hos en väninna jag träffat genom en pärlklubb på nätet. Så många nya bekanta kan man träffa på detta sätt.

/Lena

dunderlina 2008-08-17 08:47

Hej alla syvänner....
Nu är Skånes första sygrupp döpt och Det blev Symadamerna.Namnet har anknytning till vår intiativtagare Madame.Så nu väntar vi med spänning vad kommer nästa grupp att heta

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.