Stygnsättningar av Clipartorama-bilder
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Startar en ny tråd för stygnsättningar av bilder gjorda i Clipartorama. Här är "Partybruden". En riktig pingla ;). Kommer både med och utan konturer. Kram/Gunilla |
Jättetack för pinglan, hon är jättesöt. Tackar även för de andra godsakerna jag har laddat ner,mycket generöst av dig./lapplotta
|
TACK Gunilla.
Å TACK för alla dina råd o framför allt för din tid som du så generöst delar med dig av. Sambon sitter o försöker o försöker få till det i Embird. Det kommer nog bli han som sköter den biten. Tror helt klart att det kommer bli ett Embird prg snart. MAn måste börja nånstans ju. |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Ja, man måste börja någonstans :). Själv började jag med Janomes EasyScan, men gick efter tre år över till Digitizer. Det var 2002, och det håller måttet än! Här kommer en sjörövar(s)katt... och jag har bara lagt in en text på skoj på skylten. Den som vill kan ta bort denna text och lägga till en egen text. Jag funderade även på texten LÅT BLI S...KATTEN. Eller så kan man ha ett personligt namn istället? Kramiz /Gunilla |
Tack Gunilla för att du delar med dig så frikostigt av dina stygnsättningar. Man kan också vara säker på att det är broderier som är bra kvalité på. Tusen tack och kramar.
|
Tack för att du vill dela med dig av dina broderier som är av fin klass. Väldesignade.
|
Tusen Tack !!!
Tusen tack, Gunilla för att du delar med dig av ditt arbete, jag vet hur mycket tid det tar, en tid som jag inte har tillräckligt av just nu, hoppas det blir lite mer av stygnsättningar så småningom. Jag har laddat ner både Partybruden och Sjörövarkatten. Jättefina bägge två.
/ Ingrid ;o) |
1 bifogad(e) fil(er)
Tack :)!
Här kommer en liten pool med en bäbis. Tyckte det kunde passa bra i värmen. Mina barn har simmat i poolen hela helgen... 25 grader varmt, såväl i luften som i vattnet :D. kram /Gunilla |
Tack så jätte mycket Gunilla för att du ger oss alla en möjlighet att få ta del ut av alla dinna fina stygnsättningar. Kram Karin
|
Tack så mycket Gunilla,
Va söt den va, jag har oxå laddat hem Babypoolen. / Ingrid :) |
Tack för alla underbara designs, förstår att du tycker det är kul! Och du är urduktig!! / sommar hälsningar Inger
|
Tack, tack! Nu har jag laddat ner några av dina broderier. Jag blir så glad och tacksam för er som delar med oss som inte kan stygnsätta själva.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Tack :). Nu har jag experimenterat och gjort 3 varianter av samma bild - 1 redwork, 1 med svarta konturer och en utan dessa outline (denna har istället lite tunnare, manuella konturer samt en satinkontur runt korgen). Katt igen... fast denna gång med en garnkorg. Ska försöka lägga in en bild i nästa foruminlägg. Färger och färgordning är lite olika i dessa stygnsättningar. Redwork är förstås bara rött... ;) Trevlig midsommar! /Gunilla |
1 bifogad(e) fil(er)
Här är skärmdump på dessa tre.
/Gunilla |
TACK
Dina stygnsättningar är underbara. Nån gång så kan man kanske göra lika fina. Det är vad jag hoppas på. Tack för att du delar med dig till oss andra. Kram / Stenbeckan |
Vad är Clipartorama? Ett program för stygnsättning, eller? Speciella bilder?
|
Hej!
Det är ett program från www.clipartopolis.com, där man kan sätta ihop och komponera egna clipartbilder. Bilderna man sedan exporterar blir lätta att stygnsätta. Det finns flera format att välja på beroende vad man ska ha bilden till (allt behöver ju inte stygnsättas :)). Det finns tidigare diskussioner och lite bilder: http://www.sysidan.se/forum/showthre...threadid=13159 http://www.sysidan.se/forum/showthre...threadid=13404 http://www.sysidan.se/forum/showthre...threadid=13677 /Gunilla |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Här kommer en lustig skallerorm (i dubbel bemärkelse :)). /Gunilla |
Tackar Gunilla han var söt.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Här kommer en liten teddybjörn på utflykt. God natt :o /Gunilla |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
En söt groda som jag sneglat på länge fick bli till ett enkelt applikationsbroderi. Kram/Gunilla |
Tack
Hej Gunilla och tack för alla mönster du laddar upp här på sysidan. Grodan var väldigt söt.
Eva |
Tack för alla fina broderier de är så fina alla och så välgjorda. Du är så snäll som delar med dig till oss som inte kan det där med stygnsättning. Kramiz
|
Hej gunilla
Nu har jag varit och hämtat katt i korg. Jag ska ta in den i mitt program och kolla stygnen. Lena i virkvarn |
snyggt
Vad jag blev lycklig att hitta dina fina mönster
Det är så väldigt fina stygnsatta mönster du gjort Jag har varit och lånat två stycken av dig som skall bli på mina barnbars kläder Har mailat dig ang programet du har katarina |
Hitta stygnsättningsfel.
Puffar upp denna tråd lite. Jag har köpt lite bilder på från denna sida och undrar om nån som är duktig på att stygnsätta, ville provbrodera min sovande nalle? jag vet med mig att jag inte har understygn på hela. Det finns säkert flera fel. Hjälp mig med tips!
|
jaha jag klarar tydligen inte att bifoga en fil här, hur gör jag :confused:
|
Hej!
Du kan väl zippa filen eller filerna (först konvertera till HUS eller JEF..) och sedan lägga in i rätt forumtråd... För har du gjort bilden i Clipartorama? Annars tycker jag kanske att det är litegrann fel forumtråd, för den här tråden handlar om stygnsättningar av bilder som är gjorda i just Clipartorama. Det finns kanske någon annan forumtråd som handlar om stygnsatta clipartbilder från Clipartopolis. Här t.ex: http://www.sysidan.se/forum/showthre...threadid=14136 /Gunilla |
Oj, så mycket kul du har gett. Jag kan knappt bärga mig att testa de olika figurerna. Tyvärr är klockan alldeles för mycket i kväll. Jag får hinna med det i morgon istället... nä just det måste jobba lite först... men sen kommer symaskinen få gå varm. tack i alla fall
:) Sköna hösthälsningar Mari |
Hej!
Men det är inte jag denna gång (länken i mitt förra inlägg), utan Yvonne Bergqvist som har gjort stygnsättningar. Det är fler här som kan stygnsätta :). Fast du kanske menade just denna tråd som vi är i nu :D? /Gunilla |
Clipartorama till redwork
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Har satt ihop en kul, avlång bild i Clipartorama och stygnsatt som redwork till att börja med. Trevlig helg! Själv ska jag försöka sy täcke eller påslakan till docksäng, och tänkte att den här stygnsättningen kanske skulle passa. /Gunilla |
1 bifogad(e) fil(er)
Här är en liten skärmdump på de små sötnosarna.
I den nedre bilden har jag så smått börjat färglägga underifrån. /Gunilla |
Vad duktig du är på att stygnsätta. Proffs må jag säja. Tack för alla broderier det är så härligt att det finns sådana som du.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tack ska du ha :)
Nu är hela gänget färglagt. Har dock inte hunnit göra några kvalitetskontroller ännu, dvs justerat eventuella skavanker. /Gunilla |
Åhhh vilka sötisar!
Ville bara passa på att tacka dig för alla fina och vägjorda broderier som du så generöst bjuder på :)
här på Sysidan. Katarina |
urgulliga
Tack snälla för alla söta broderier:p
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tack :).
Här kommer ett passande broderi till hösten. Ett par små hundar omgivna av höstlöv. Ni ser att den ena hunden är samma som på bilden ovan. Jag har alltså stygnsatt samma hundbild två gånger... haha, fast med olika omgivningar. /Gunilla |
Så gulliga!
Hur hinner du få ihop allt så fort? |
TACK snälla Gunilla. Dina stygnsättningar är kanon......
|
Tack Gunilla
;)Tack Gunilla för alla fina mönster du låter oss få.
Jättebussigt MVH Kristina |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:34. |