Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Fritt Forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   aceonline varning (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=12520)

christel 2008-01-21 18:51

aceonline varning
 
Jag blev uppringd av en försäljare från företaget aceonline ,han berättade hur bra hjälp jag skulle få med hemsida webbhotel support m.m. Tvekade men lät mig skriva på en beställning med muntligt löfte om att jag kunde säga upp beställningen inom 90 dagar .Därför skrev jag på i god tro och jag skulle aldrig skrivit på om jag visste att jag inte kunde bryta beställningen på ett år . Som konsument har man massor av rättigheter med i detta fall är jag enskild firma och då gäller inget , får inte bryta kontraktet.Det värsta är väl hur jag blev bemött när jag ringde upp ifrågasatte kontraktet.Blev kallad dum och senare slängde han även på luren i mitt öra . Hur behandlar men en kund ? Nu vet jag att man inte ska vara godtrogen och tro allt man säger . Vill bara varna andra för detta företag och att man aldrig ska skriva på något.
www.aceonline.se heter företaget .

myggorna 2008-01-21 20:02

Jaha och dom skulle väl ha bra betalt oxå? Kompisen startade firma för ett tag sedan och blev oxå uppringd av nåt företag som skulle ha hutlöst med pengar bara för att saluföra henne på nätet. Blåögd som hon är höll hon på o tacka ja men ångrade sig innan det var försent. Fy för sådana "försäljare"

Bibbi 2008-01-21 20:09

Jag har en princip.
Jag köper aldrig något av en telefonförsäljare.

Skulle något vara intressant får de skicka
ett vanligt brev med info till mig.

Kan dom inte det är dom inte seriösa anser jag.

Oftast tar dom adressen men man hör aldrig av dom.
Det säger en del.

Tråkigt att man som företagare ofta blir uppringd av envisa försäljare.

Man blir störd i sitt arbete :mad:

Beklagar dig verkligen

/Bibbi

Delfintua 2008-01-22 06:31

Men menar du på fullt allvar att alla lagar sätts ur spel bara för du har enskild firma :confused: :confused:

Låter inte riktigt klokt i mina öron.

Du är ju fortfarande Christel och privatperson. Då borde väl du åtnjuta samma rättigheter som vi andra dödliga utan enskild firma....

Nä fasen, ge dig inte. Skicka ett brev och säg upp avtalet!!! Upp till kamp Christel!

christel 2008-01-22 06:45

hej !
Jag har skrivit och sagt upp avtalet,jag har ringt flera gånger och pratat md dem .De har som grundregel att inte säga upp kontrakt de har ingen trovärdighet om man bara kan säga upp kontrakt med dem hur som helst ,tycker en mycket aggresiv person där. Han har visst gjort ett undantag en gång -personen dog ! Hur osmidiga som helst att ha och göra med. Den tonen han använder mot sin kund använder jag när jag läxar upp en mycket otrevlig kriminell person .De borde gå en kurs i hur man bemöter kunder och talar i telefon. Har varit i kontakt med en jurist och tyvärr har de tydligen rätten på sin sida , men seriösa företag har en del godwill men detta företag har endast badwill om man går emot och vill lösa en beställning . Man får sig en läxa men jag vill varna så många jag kan om dem.

Sotis 2008-01-22 08:06

Men det muntliga löftet då? De ska ju kunna visa att du tackat ja genom inspelning eller liknande har jag för mig. Gäller inte det hela samtalet? I så fall finns ju det muntliga löftet med.

christel 2008-01-22 08:28

Nekar till de muntliga löften ,de spelar inget in . Endast det skriftliga gäller . ifrågasatt allt de säger men han svarade mig att jag var dum som inte kunde läsa innantill och trodde på muntligt avtal. Han t om sa att om han lovade dig en Ferrari skulle du tro det också ? Nej,dessa otrevliga unga killar ska man akta sig för ,undrar hur de sover om nätterna .

Delfintua 2008-01-22 08:43

Ja herre jisses vilken soppa du hamnat i Christel. Faktiskt så tror jag dom sover gott om nätterna också för dom saknar skrupler och samvete.

Jag skulle bli skogstokig i dina kläder och riva himmel och jord för att få rätt. Men sån är jag :p

Hoppas det inte blir en svindyr läxa för dig.

Gidget 2008-01-22 08:46

Jag blir så ledsen och arg. Man blir galen på dessa lurendrejare, mitt recept är att de får återkomma efter 19.00 på kvällen då min gubbe är hemma. Han är suverän på dessa, han får dem t.o.m. att berätta om vädret. Häromdagen var det en som ringde till hans firma och erbjöd samma tjänst som nix gör till privatpersoner. Då frågade han vad det var bra för och fick till svar att han skulle slippa en massa, konstiga försäljare, idioter och lurendrejare som ringer. Du menar sådana som ringde precis nu var hans kommentar, den killen sa inget mer.
Ett annat kan ju vara Plus, där brukar ju kunden få rätt.
Stå på dig!!

christel 2008-01-22 08:47

enda trösten är om jag kan varna alla andra för dessa,vidarebefodra gärna denna erfarenhet till andra .
Ska jag nu ändå sitta fast hos dem 1 år så ska de få göra en himla bra hemsida och jag ska vara en mycket krävande kund . han kanske drömmer mardrömmar om mig till slut .

Gidget 2008-01-22 08:52

Behöver du hjälp med att vara jobbig så vet du var den finns.

Lithia 2008-01-22 09:01

christel >>

Jag googlade lite på aceonline och de har lurat flera. Här är en länk till en diskussion, kanske kan du hitta någon att gå ihop med och starta en tvist ?

http://www.cint.se/debatt//ShowPostF...x?PostID=25343

/L

Sotis 2008-01-22 09:10

Låter bra att bli en riktigt besvärlig kund!

Vilka s-tstövlar!!

christel 2008-01-22 09:13

Tack för er hjälp ,
har också varit inne på denna sida och försökt komma i kontakt med henne som la ut mailadressen.Men hon svarar inte.

Delfintua 2008-01-22 09:18

Du vet att vill du ha förstärkning att bli den jobbigaste kund dom haft så.... ställer upp :)

Tycker faktiskt du ska göra en polisanmälan och kriga som bara den. Dansar redan krigsdansen :)

avsl0203 2008-01-22 09:53

Vilken tråkig sits du hamnat i. Jag blev så urless på alla dessa telefonförsäljare som ringde stup i kvarten å tyckte att har du tid fem minuter? Å värst var killen som ville sälja mig hinkar med tvättmedel som själv aldrig i hela sitt liv hade tvättat. Jag löste det hela med att anmäla mig till nix. Nu kanske det ringer en försäljare en gång om året å då jag påtalar att jag är med i nix så ber de om ursäkt och avslutar samtalet. Så mitt tips är att bli med i nix, det är kostnadsfritt. För den som vill veta mer kan titta här: http://www.nix.nu/

Bibbi 2008-01-22 10:06

Nix fungerar inte för företag.

Har testat.

Företag gäller under andra regler som vi förstått

här :mad: /Bibbi

avsl0203 2008-01-22 11:14

Men så trist :(

Penguin 2008-01-22 11:20

Om du nu har uttömt alla möjligheter att säga upp avtalet så kan du skriva en varning om företaget på din hemsida om hur du har blivit behandlad. Var saklig bara.
Kanske de väljer att låta dig bli fri från avtalet. Hellre det än dålig reklam.

Ni har ingen konsumentvägledare på din ort som kan hjälpa dig annars? Du är bombsäker på att du inte kan häva det?

Jag hoppas du kommer finna en väg ur detta.
Kram/Lena

christel 2008-01-22 11:51

Har pratat med konsumentvägledare - ingen hjälp att få av dem när man har enskild firma . Har även påtalat att det är bättre att släppa en kund än att få en missnöjd kund kvar . Han hävdar bestämd att inga avtal bryts . Han påstår att det finns rättegångar de har vunnit men kan inte hänvisa till någon sådan . Inte hans problem om jag citerar honom.
Hade jag varit konsument kunde jag häva avtalet inom 14 dagar. Vet att flera borgliga partier har påtalet det rättsliga problemet en enskild företagare har mot andra företag.Har läst en del på nätet om detta nu .

Alice 2008-01-22 13:32

Det var ett helt program på tv om det där i höstas. Just dom där bolagen som erbjuder webbhotell och hemsidestjänster och vilket lurendrejeri det är. Kommer inte ihåg vilket program det var men säkert nåt likande uppdrag gransking eller nåt sånt. Stod mycket om det i tidningarna då också. Synd att du missade det, det hade nog varit till stor hjälp när du fick det där samtalet. Det var just små nystartade enskilda firmor som du som råkat illa ut och det finns ingen väg ur det.

HeleneB 2008-01-22 13:40

Hejsan
Många av telefonförsäljarna köper föratagsnr hos UC-select, du kan ringa dit och begära att dom tar bort dej från listorna
tel: 08-670 90 00
Det kan ta ett tag men sen ska du slippa försäljare..

christel 2008-01-22 14:11

Vad bra !
Ringde men detta är det nya nr man ska ringa .
019 - 176240
Då får man prata med en vänlig person som upplyser att det är bra om ens telenr står kvar i registret men man kan anmäla skriftligt till
jan.ronqvist@scb.se
man anger sitt firmanamn , org.nr.
adress , telnr, skriver att man vill bli borttagen från registret för reklam till ens företag ,reklamspärr !
Hoppas detta fungerar bra.

Alvira 2008-01-22 15:43

Hej Christel!

Jag har råkat ut för samma sak för 2 år sedan när jag hade eget företag. Det var jättejobbigt! Jag hade många tvister med dem. De hette då Yrkesregistret men har sedan bytt namn flera gånger. Jag blev lovad gratis hemsida etc, men ingenting hände. Slutsumman blev att jag fick betala över 10 000 kr för ingenting! Jag kontaktade också konsumentvägledare, men jag hade ju som sagt eget företag, så det fanns ingenting att göra. Det är så tråkigt att sånt här får hända.

Bibbi 2008-01-22 15:44

Citat:

HeleneB skrev:
Hejsan
Många av telefonförsäljarna köper föratagsnr hos UC-select, du kan ringa dit och begära att dom tar bort dej från listorna
tel: 08-670 90 00
Det kan ta ett tag men sen ska du slippa försäljare..

Vet du om det kostar något ?

Har blivit erbjuden att prenumera på liknande tjänst. Till en ganska hög summa :(

/Bibbi

Alvira 2008-01-22 15:44

Kom precis på att det kanske inte är samma företag som du råkat ut för, men metoderna verkar likadana, och tjänsterna de erbjuder är ju desamma. Det finns kanske alltså fler såna företag...*suck*

Delfintua 2008-01-22 15:58

När ni ändå är inne på företag och hur man luras så kan jag varna för en annan sak.

Ringer någon upp och du har en hemsida med domän.se. Företaget vill att du ska skydda .com och .nu för det finns andra som tänker registrera domän under ditt namn. Gå inte på det för det är rena lurendrejeriet. En bekant till mig gjorde det och blev tusenlappar fattigare. Dom är så fräcka så du behöver inte ens godkänna något skrifligt. Dom registrerar .com och .nu i ditt namn och skickar fakturan. Rätt av rätt ner i brevlådan utan att skämmas.

Kan säga att det gick till polisanmälan och rättssak av det hela. Men vilket onödigt trassel för att man råkar lyfta luren.

Nä fy fasen för telefonförsäljning i alla dess former. :mad:

christel 2008-01-22 19:19

Hej!
Jag har nu mailat min mans och mina företagsuppgifter till

jan.ronqvist@scb.se

tror inte att det kostar något att spärra sitt företag för reklam .har inte fått svar från honom men fått meddelande att han läst mitt mail.

HeleneB 2008-01-23 16:15

Nej vad jag vet så ska det inte kosta nå't, men det kan ju finnas dom som nyss köpt listor så det kan ta ett tag innan du slipper..
Sen vet jag inte om det finns att köpa listor på andra håll..

nettan2 2008-01-23 17:48

http://svt.se/svt/road/Classic/share...961502&d=72067

Hej. Här kommer länk till Uppdrags Gransknings avsnitt om "Order by Fax". De jobbar på samma sätt som Aceonline, tror jag.
Har en väninna som råkat ut för Aceonline...ett tips: Skicka iväg din uppsägning av avtal i god tid, och rekommenderat. De skyllde på att de inte fått uppsägningen, att de inte tömmer sin postlåda så ofta mm, och sen var hon fast i deras avtal i 2 år till!
De har även ringt till mig, och började då samtalet med att fråga om jag klädde om båtdynor, (vilket jag gör), och för att få mig att tro att han hade dynor som behövdes kläs om. Tack o lov hade jag redan börjat på min hemsida, och ville inte alls ha ngn hjälp av honom....så det blev ett kort samtal.
Lider med dig Chrístel.
/Anette

christel 2008-01-23 19:45

Skönt att läsa era inlägg.
jag har redan sagt upp mitt avtal och fått bekräftat att det går ut om 12 månader. Nu lägger jag inte mer negativ energi på det hela utan ska utnyttja mitt abonnemang så mycket det går .Har idag pratat med dem igen och denna gång var det "VD" själv . Berättade för honom hur illa jag blivit behandlad av hans anställda , hur man kan göra så mot en kund . Även om de förnekar inför honom vad jag har sagt så ska han ändå tänka till att något måste ju hänt då jag känner mig så illa behandlad.Han höll med om att så behandlar man ingen kund. Kanske sått ett frö i hans huvud i alla fall att det lönar sig att ha nöjda kunder i stället för kränkta och missnöjda.Nu får jag en annan handledare och han och jag får starta om från början . Han får anstränga sig extra mycket för att reparera allt hans kollegor ställt till med.
Jag meddelar er när "nya" sidan fins uppe.

Sotis 2008-01-23 20:05

Rätt tänkt! Låt inte den negativa energin ta plats!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.