Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Tyger och tillbehör (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Efterlyser prisvärd velour o trikå. (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=12291)

Neba 2008-01-04 17:58

Efterlyser prisvärd velour o trikå.

Var hittar jag billigaste / mest prisvärda velour- och trikåtygerna? Gärna på nätet.Har bara en ordentlig tygaffär här i stan och de har otroligt dåligt utbud på just dessa tyger (och de som finns kostar skjortan). Har just skaffat mig en overlockmaskin och behöver träna. Vill därför inte köpa alltför dyra tyger, men ändå sådant som ska gå att använda om resultatet blir bra.

Ny här förresten; har sytt en hel del tidigare, men det är ett tag sedan och då på "vanlig" symaskin. Har länge funderat på en overlock för att kunna sy mer till barnen och har nu en på gång. Ska bli roligt att återuppta sömnaden!

Lisbethw 2008-01-04 18:44

Du bor inte nära Malmö?
stoff & stils affär
Säljer bitar ca 1-1,5m *1,5m för 30kr

Neba 2008-01-04 18:48

Oj, vad billigt!!! Tyvärr bor jag nästan så långt man kan komma från malmö (inom rikets gränser). Så synd :-( De skickar inte med postorder väl?

Lisbethw 2008-01-04 18:54

tror inte det , men maila eller ring och fråga, för de har alltid dessa bitar i olika färger och tjocklekar i affären.

gullum 2008-01-04 18:58

Du kan ju titta på www.mg-tyger.se

Jag hhar precis fått hem viskos jersey från dom för 69 kr metern. Tycker jag är ett bra pris och tyget verkar vara av god kvalitet. De säljer veour också men den har jag inte provat. Kanske någon annan här på sysidan som provat?

Snabb leverans hade de också :)

Missann 2008-01-04 19:22

Stoff och stil har postorder.

Gittes stuvkälla eller Gittes tygkälla (jag vet inte vilket de egentligen heter, ett på sidan och ett annat på huset! funkar att Googla på båda) har också postorder.

Tycker bägge har bra priser men har dock endast handlat i butikerna.

Neba 2008-01-04 19:29

Ska höra av mig till stoff o stil o se om de vill skicka även dessa "stuvbitar". Ska även kika på de andra länkarna som ni tipsade om. Tackar!

Nina78 2008-01-04 20:08

MG-tyger kan jag verkligen rekommendera, bra billiga trikåtyger, ett trevligt sätt och snabb leverans!

Kaja_gbg 2008-01-04 20:43

Jag har inte näthandlat från MG, men de har ju hittills haft butik i Göteborg så jag har besökt dem ett antal gånger. Kanonfin kvalitet på både jersey och velour. Kanske hade jag önskat mig ytterligare något tjockare velour, men kvaliteten är det inget fel på.

Stoff & Stil har ju prisvärd jersey, även för att vara ordinariepris.

//Kaja

minx 2008-01-11 14:48

Ohlssons tyger i luleå har faktist en hel del snygg och billig trikå. Nu har dom dessutom tygrea på massor med tyger.

Neba 2008-01-11 14:53

Sprang in där och köpte velour härom dagen och faktiskt; det hade kommit in lite mer i min smak. Ska ta en bättre titt nästa gång (hade lilldamen med mig och hon var väl inte så där jätte road av tyger *s*). Har nu ändå gjort en beställning fr Stoff o Stil då jag hittade (alldelse för) mycket hos dem. Tack för ditt svar!

Mijo 2008-01-12 11:10

[raderat av forumvärd]

Neba 2008-01-12 13:44

Tack för tipset!

sandgatan 2008-01-16 10:04

Om du vill kan jag köpa till dig på stoff och stil men tyvärr kostar ju portot en hel del så det blir kanske dyrare än att köpa på annat håll.

Annika

Neba 2008-01-16 11:12

Men å så snällt! Det får du gärna göra. Du kan väl kontakta mig via medlemssidan nästa gång du ska besöka Stoff o Stil? Tusen tack!!!

Kaja_gbg 2008-01-16 11:38

Citat:

sandgatan skrev:
Om du vill kan jag köpa till dig på stoff och stil men tyvärr kostar ju portot en hel del så det blir kanske dyrare än att köpa på annat håll.

Annika

Fast 45 kronor om man betalar för kort är ju inte SÅ illa, såvida man inte beställer 1 meter förstås.

Jag har en Stoff&Stil-lista där jag skriver upp allt som jag behöver och så gör jag en beställning med jämna mellanrum och lägger på allt som finns på den. Det är sånt som är "bra-att-ha", typ en extra ask knappnålar, en ny märkpenna, tråd osv. Sånt som man behöver med en gång får man ju handla i affären, men det blir oftast ganska mycket dyrare. Den vanliga affären tar 20 kronor för 200-metersrullar och Stoff&Stil tar 15 kronor för 1000-metersrullar. Lite skillnad
//Kaja

neurotica73 2008-01-21 00:48

Du kan ju testa
http://www.e-slojd.se/
Enligt hemsidan 85 kr/meter för alla trikåtyger och väldigt fina färger tycker iaf jag:) Ska ta en tur förbi och handla snart tror jag för det är i närheten av mina hemtrakter.

avslutad081031 2008-01-30 10:47

Har e-slöjd också stuvbitar som de säljer till bättre priser? Tycker att 85 kronor metern är lite att ta i, speciellt sedan man varit så bortskämd med MG tyger alldeles runt knuten. :) Stoff och stils priser borde också kunna vara lite lägre, speciellt med tanke på hur stora de är.

LovaDesign 2008-02-17 15:23

webbshop

Stoff och stil har ju öppnat en ny webbshop, mycket enklare att handla nu!!!

Petronella1978 2009-05-14 15:04

Citat:

Kaja_gbg skrev: (Inlägg 80992)
Jag har inte näthandlat från MG, men de har ju hittills haft butik i Göteborg så jag har besökt dem ett antal gånger. Kanonfin kvalitet på både jersey och velour. Kanske hade jag önskat mig ytterligare något tjockare velour, men kvaliteten är det inget fel på.

Stoff & Stil har ju prisvärd jersey, även för att vara ordinariepris.

//Kaja

Har MG-tyger butik i Göteborg? Jag vet att de har lagerförsäljning mot avtald tid i Alingsås. Är det den du menar kanske?

ichigo 2009-05-16 01:09

Det är nog så att det är i Alingsås. Jag minns att de hette Sybehörsbutiken o låg på kyrkogatan först, det gillade jag bäst eftersom jag älskar spets o sånt smått skit och tyckte att det var så bra som komplement till Knapp-Carlsson på samma gata. Sen la butiken ner och jag saknade dem stort. Efter ett tag fick jag veta att de hade öppnat i Bellevue, och bytt namn till MG-tyger med profil på trikåtyger. Jag blev lite ledsen över att man bytt profil, men insåg att tygerna är bra o prisvärda. Sen försvann de IGEN och ja som det är nu, onlinebutik endast och lagerförsäljning i Alingsås vid överenskommelse.

Jag har planer på att åka dit nu snart, eventuellt i slutet av månaden. Får bara se till att tajma rätt med att be någon köra mig dit och att få tid som passar båda dem och oss. Jag har sett så fina tyger på mässan tidigare men inte haft pengar nog att köpa. Och jag tycker att det är knepigt att köpa online speciellt när det är småusla bilder och absolut ingen angivelse om skala på trycket. (t.ex. hur breda ränderna är, hur stora blommorna är på tyget, osv)

Lapptäckstyger går ju bra att köpa online eftersom det är ungefär samma tyg det allihopa så man bara behöver skala. Men övriga tyger blir svårt... Kvalité? Hur det faller? Hur det känns.. Tjockt, tunt? strävt, lent, blankt, matt, ja ni förstår nog vad jag menar. :) Speciellt om man ska köpa någonting som man ska sy ihop med något annat tyg/material!

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:16.