Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Maskinbroderi (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Jag har shoppat tråd (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=11558)

Dahlia 2007-11-06 16:00

Jag har shoppat tråd

:D Nu har jag beställt brodertråd från ABC!
Med min dåliga engelska är det lite pirrigt "innan jag fått till det"!!!

260 st 1000 meters rullar har jag beställt, det vart i svenska kr 2869,-
Dollarn är ju billig just nu.

Det ska bli spännande att få hem dem, och om de går genom tullen, utan extra kostnad!

Frågan är just nu,,, var ska jag förvara dem?
Måste jag åka till Sundsvall och IKEA en sväng till, och köpa flera hurtsar? ;)

annan65 2007-11-06 17:48

Det var billigt!!

Vilken sida / var gick du in för att hitta detta? Jag har aldrig beställt någonting från nåt annat land... Hur gör man? Måste man ha betalkort och lämna ut en massa nummer, eller hur gör man?

Dahlia 2007-11-06 18:00

Härifrån har jag beställt tråden
http://www.abc-embroidery-designs.co...idery_Threads/

Jag har e-card, som jag betalar med.
Man får ett nytt kortnummer varje gång man använder det.
Kolla Din bank och läs om e-card! Ett säkert sätt att använda kortet vid Internethandel.
Eller så kan man använda Paypal.

annan65 2007-11-06 18:20

Ok, paypal har jag... talar den om vad man ska betala i svenska kronor då? Omräknat från dollar alltså? Är det paketet med 260 rullar du beställt? För 369 dollar?

Dahlia 2007-11-06 18:51

När Du gör din beställning där, så är det uträknat vad det blir i svenska pengar.

Hur det uträkning till svenska pengar med paypal vet jag inte.
Men det behövs ju inte i och med att det redan blir omräknat i beställningen.

Det är ju enkelt att räkna om själv också!

Ja det är paketet med 260 rullar jag köpt. Men med frakten till Europa blir det 433 dollar.

Dagen dollarkurs ligger på 6,38 kr, så lågt är det nog längesedan den var.

Sylena 2007-11-06 18:59

Lycka är,att köpa tråd.
Lena

Dahlia 2007-11-06 19:04

Lena, exakt! Nu hoppas jag att det "går undan" med att få hem dem.

annan65 2007-11-06 19:42

Det ska bli spännande att höra när du fått hem dem. Vilket märke är det? Usch, vilken blondin jag känner mej som...dumma frågor hela tiden, men men, spännande ska det bli i alla fall! Hör av dej när du fått hem och provat!!

tyskland 2007-11-08 20:59

Tråd???

Har du fått hem din tråd än?
Om du har det är du nöjd med den?

Inga-Lill

Dahlia 2007-11-08 21:12

Nej, än har de inte kommit! Det är ju bara 2 dagar sedan jag beställde än.

Jag hoppas att de kommer till veckan!

Sotis 2007-11-08 21:14

Det tar nog liiite mer än 2 dagar från USA! :D
Och se'n ska hon packa upp, titta, känna, sortera och dregla innan hon får den i maskinen! (Eller är det bara jag som blir sittande i hallen med den öppnade lådan på golvet och grejer över hela golvet?)

Delfintua 2007-11-08 21:31

Ghaaaaaaaaaaaa jag trösthandlade också tråd. Hoppas som du att tullen inte lägger beslag på försändelsen.
Förvaring :confused: hoops, det har jag inte haft en tanke på ännu. Vi ses på IKEA :D

Dahlia 2007-11-09 07:45

;) Jag bär nog in det till köksbordet, innan jag packar upp, förhoppningsvis!!!

Lena, tack för tipset ang hurts, jag "ligger just nu i förhandling" med en Son, om att kunna få hem den. De ska genom landet idag och imorgon, och passerar ett antal IKEA-varuhus.
De håller antagligen på att kolla så att de kan få in "paketet" i bilen just nu! (De har varit till Ullared bl a, och då kan det kanske vara smått om plats)!

Men den kommer inte att få plats i min syskrubb, utan den får stå i hallen strax utanför.

Tua, sånt kommer man ju på efteråt!! Var ska jag ha dem? Ja, om jag hade lite närmare till IKEA ändå! Närmaste för mig är Sundsvall 18 mil att köra enkel resa.

Men nu får vi se om jag kan få hurtsen från Göteborg!

Dahlia 2007-11-09 17:11

:D Hurtsen till mina nya trådar är nu inköpt i Karlstad och ligger i min sons bil. I morgon lördag beräknar de att vara här hemma i Östersund.
De sover över i Karlstad.
Hoppas att det blir hyfsat väglag för dem. Här har vräkt ner snö under natten och idag!!!:mad:

Dahlia 2007-11-14 12:39

1 bifogad(e) fil(er)
:D Nu har mina trådar kommit!
De kom utan att "fastna" i tullen.
Än har jag bara packat upp dem!
Jag har fulla köksbordet med trådrullar!

christel 2007-11-14 12:42

Ohhh ... vilken underbar syn ! Vad fick du ge för alla dessa trådar med frakt . Grattis till att du slapp tullen .

Delfintua 2007-11-14 12:44

WOW rena rama julafton och vilken tur att tullen hade skygglapparna på. Hoppas dom har det när mitt paket passerar också.

Quiltare 2007-11-14 12:44

Jag blir så avundsjuk........

Vill oxå ha så många trådar att välja på, tur att det snart är jul och i år har jag varit ovanligt snäll så tomten kanske kommer med lite tråd till lilla mej ;)

Det ser så härligt ut när alla trådar står uppradade på ditt köksbord.

/Eva

Dahlia 2007-11-14 12:58

:D Tack,visst är det en ljuvlig utsikt över köksbordet!
(var ska jag äta idag)?????
433 dollar, då är fraktkostnaden inräknad, i svenska kronor vart det 2869,32,-

På adresslappen stod Gift, de hade skrivit 96.90 dollar (totalt värde med frakt)

Tua, gick det så bra med mitt paket, bör det gå bra med Ditt med,;)

Delfintua 2007-11-14 13:03

Bulla upp middagen mellan dina favoritfärger och njut av mat och utsikt. Hoppas du har rätt angående min leverans.
Kram

Sylena 2007-11-14 13:41

Mysigt med alla färger.Vet hur det känns.
Lena

Dahlia 2007-11-14 13:52

De står fortfarande här på köksbordet!!!!
De blir nog kvar på bordet tills i morgon eftermiddag, då kommer min son med hurtsen, som jag ska montera då.
Jag bara njuter av färgprakten.

Vilken tur att jag var nästan klar, med syjobbet när paketet anlände!

Jag får säga som min yngste son sa när han var 2 år, och hade fått en jättestor Snobben i julklapp, han hade även sin Theo. Han sa: Åh så många Theoar jag har nu!

Lena, Du har ju lite mera än mig.

Sylena 2007-11-14 14:00

Ja Aina.Men min plånbok är mycket tunnare än din,Lite tröst kanske.
Lena

Dahlia 2007-11-14 14:10

;) Det kan den nog vara, men jag tror inte att Du bryr Dig så mycket om det, när Du tittar på dina trådar!!!!

Jag såg just att jag fick med en massa prover på alla olika underlägg också! Jag fick färgkartan också.

Rutis 2007-11-14 14:17

Oj va sugen man blev! Men då får min make hjärtsnörp om jag köper så många trådar... :p

annan65 2007-11-14 14:42

Ooohhh! Så avundsjuk jag blir!! Nej, det var dumt sagt, det är dej väl unnt! Jag vill också ha!!!!! Tänk om jag haft råd... suck! Grattis i alla fall till alla fina färger!!

Sotis 2007-11-14 16:09

Dregel dregel... Vilken vacker syn!!

beasfarmor 2007-11-14 17:12

Avundsjuk?? --- nej, nej .... inte alls!
Ska se om jag hittar några trådar i Thailand!
Mig kanske ni ser efter jul eller såååå...
Fast jag ska sy ett nattlinne och en T-shirt först!
Kan ju inte åka naken!

Sotis 2007-11-14 17:29

Aina, hur mycket väger ett sån't har stort kit egentligen? Åker till USA nästa år, och kommer förstås att handla en massa. Grunnar på om det är värt att fylla upp med en trådsamling (fast från ett annat företag, Marathon), eller om det är bättre att beställa hem dem.

Gidget 2007-11-14 17:38

Vilken härlig syn, det är så härligt med alla färger. Nu kan du verkligen få utlopp för din kreativitet och brodera. Du har verkligen gjort dig förtjänt av detta som du kämpar på.

Dahlia 2007-11-14 18:20

;) Vilken tur att jag inte har någon make som ska vara "med och bestämma" om min plånbok!

Så dyrt vart det inte, ca 11,-/rullen

Jag tror att det vägde runt 11 kg.

Jag kan nästan inte fatta att jag har den här trådprakten här hemma på köksbordet!
ja, det blir så mycket enklare att "hitta" rätt nyans nu.

Nu ska jag ändra lite i Embird, den här tråden, ThreadDelight, finns i Embirds trådlista

Delfintua 2007-11-14 21:39

Ohhhhhhhhh jag kanske får min tråd i morgon. Då vet jag ännu ett bord som inte har plats för middag :D

Vad blev det Aina, korv mellan de rosa eller fläsk mellan de blå :)

kulan 2007-11-14 23:17

Jag förstår att du är lycklig, det är ju som att komma in i en godisaffär.
Britt

Dahlia 2007-11-15 03:49

Tua, gårdagens korvgryta mellan de rosa, och blå!!!!
Hoppas att Dina trådar kommer idag"
Det var "skoj att kunna följa deras resa" med Track & comfirm.
När de var i Sverige gick det söka, genom den Svenska Postens sökfunktion.
Ja, jag är som ett barn på Julafton!!! :D

JohannaSoreke 2007-11-15 07:19

Vad härligt med så mycket tråd!!!

När det gäller förvaring har jag skaffat plastlådor med lock o svarta "spännen" (hammarplast) och skrivit "grundfärgen" på. Sedan är det bara att leta upp exakt färg bland dem!
De är ju ganska lätta att flytta till tyget istället för tvärt om, och framförallt så kan inte barnen härja med de lösa rullarna!

Jag har ju lite ont om plats för hurtsar mm...

Dahlia 2007-11-15 07:45

Hurtsen kommer idag, då ska jag montera den.
Den kommer inte att rymmas i min lilla syskrubb, utan får stå i hallen strax utanför. Det är hjul på den, att dra den mot dörren blir inga problem!

Delfintua 2007-11-15 13:37

:D Tråden kom idag och tullen blundade här med. Dom var bussiga och skrev ner värdet på försändelsen så det gick vägen. Så otroligt snabb leverans!

Nu återstår plats för tråden... Ikea nästa.

Dahlia 2007-11-15 13:49

:D GRATTIS, Du hade tur med tullen du med. Vart köpte du Dina, och hur många rullar?
För mig tog det 7 dagar efter beställningsdagen.

jag fick tips av Lena här på sysidan, om en hurts.
titta på en som heter ALEX, det är den jag har köpt, som min son ska komma med idag!

Delfintua 2007-11-15 14:03

Inköpsställe samma som du Aina och 7 dar i leveranstid från USA tycker jag är formidabelt. Jämför då med ett brev från Telia postat den 5:e framkom den 14:e :D

Hurtsen Alex verkar superbra, tror du alla 260 rullar går in i en hurts. Prova du först ifall jag behöver två hurtsar.

WinnieThePooh 2007-11-15 14:37

Hur höga är lådorna i Alex på ett ungefär?

//Kerstin

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:04.