Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Syfestival Sollentuna 2-4 november 2007 (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=11224)

krippe 2007-10-13 13:05

Syfestival Sollentuna 2-4 november 2007

Någon som vet om medlemsskapet gäller som inträde till syfestivalen i Sollentuna.

KlaramedK 2007-10-13 13:57

åååå, hoppas att det gör det...så kan man köpa tyg för inträdespengarna!! =))

JoCarinaWolff 2007-10-14 11:25

Vilket medlemsskap då??

Skumnorpan 2007-10-14 11:28

medlem

Ja du är ju medlem på sysidan?`när man har hemsida här så är man medlem. ibland får man rabbat om man är medlem här .kramis suss

asa1970 2007-10-14 17:18

Någon som vet om man kan få rabbat eller något?

Pssst 2007-10-15 09:40

Det hade varit roligt, dessvärre blir jag bara irriterad på att gå omkring där och hitta massagefotöljer, skinnjackor, glasögonputs och scrappböcker! Jag går dit för två åteförsäljare som brukar stå där och som inte har verksamhet i stockholm. Frågan är om man inte lika gärna kan köpa deras varor via intenet.

annemarlen 2007-10-15 14:29

Citat:

Pssst skrev:
........Jag går dit för två åteförsäljare som brukar stå där och som inte har verksamhet i stockholm. Frågan är om man inte lika gärna kan köpa deras varor via intenet.
Ja, då verkar det vara onödigt att gå på mässan. Försök ta kontakt med dom på annat sätt eftersom du redan känner till dom.

Nefertari 2007-10-16 12:07

Rabatt vore ju trevligt, men hur visar man att man är medlem? Printar ut någon sida?

Skulle gärna gå på mässan, men har inte gått de två senaste året pga att det blivit så mycket annat än sy....(smycken, scraping...etc) Om de ska ha med sånt tycker jag de ska döpa om mässan till hobbymässan för nu stämmer det ju inte längre med namnet....

Jag "brukar" gå dit för att det är vissa återförsäljare som är svåra att handla av via nätet som finns där, och det är "samlat" så man inte behöver åka Sverige runt för att kolla in dem...

Jag vet dock att en del företag inte längre är med bara för att det har blivit så mycket annat än sömnad...trist, men visar på att det är dags att göra något åt mässan, som jag ser det.

krippe 2007-10-16 12:42

Jag mailade till mässan och frågade om rabatter men vi har ingen rabatt. Men ett samarbeta kunde var bra framöver. Kanske något som Ulrika kan ordna.
Kristina

freja71 2007-11-02 15:15

Någon som varit på syfestivalen idag? 2007

Hej alla glada

Är det någon som varit där redan? Var det som vanligt? Var något bättre? Sämre?
Jag ska själv dit imorgon med en orange tröja på mig.
Kom fram och hälsa vetja!

Glada hälsningar
Ann

agnwil 2007-11-02 15:37

Jag åker också dit i morgon. Jag har en blå ryggsäck. Kanske vi ses.

ichigo 2007-11-02 16:04

Jag vill, men det är för dyrt att åka till andra sidan Sverige. ;)

Speciellt nu när jag beställt en ny symaskin!

BodilN 2007-11-02 18:37

Jag var där idag och tycker att symässan var ungefär som vanligt. Mycket scrapbooking denna gång med. Mer roliga garner än vanligt kanske - melerat och såna varianter. Jag köpte bara garn, pärlor och scrapbookingpapper, inte speciellt symässigt. Jo, jag hittade ett minibroderi också.

Erika 2007-11-02 19:00

Var där i dag också. Köade i över 20 min för att få komma in (obs, var då INTE där innan det öppnade och dörrarna var stängda). Då kan man ju räkna ut att det var mycket folk, men det var faktiskt framkommligt i stort sett hela tiden och då zikzakade jag mig fram med en barnvagn.

Utbudet var väll som annars, men vad gör skoputs, massage kuddar och golvmoppar på en sy mässa :confused:

Hoppas ni som skall dit i helgen får en trevlig dag.

sparv 2007-11-02 19:03

haha jag var varit och jobbat...
det var MYCKET folk i alla fall! och imorgon lär det bli ännu mer.

asa1970 2007-11-02 19:40

Jag måste bara berätta!

Jag har varit där och blitt med symaskin!:D :D
Jippi vad jag är glad och pirrig!:D
Jag ska få hämta den på fredag:D ! Undrar om jag kommer att få sova något denna vecka som kommer:confused:
Och Trollet!
Jag hittede tyg med varghuvuden på hos Quiltstationen! Jag tänkte du ville veta!

Åsa

avslutad141023 2007-11-02 19:45

åh

tax för tips ska dit i morgon

vinkar glatt o glad åt tips

WiKa 2007-11-02 19:49

Grattis Åsa!

Vilken symaskin blev det? Åhh vad du måtte längta.

KatarinaWidell

asa1970 2007-11-02 19:58

Det blev en Brodher 4000D!
Jag tror att jag fick mycket maskin för pengarna!
Så är det någon som har denna maskin och har något tipps så låt mej veta det!
Åsa

avslutad141023 2007-11-03 17:09

jag köpte inga vargar

men nog blev det en hel massa annat oxå..

fast jag tyckte nog allt det var liite dyra tyger, men overlocktråden var ju överkomlig tycker jag..

oj så mycket maskiner man kan dräggla över, fina tyger, oannat smått o gott.
men visst är det konstigt att lite band mm kan bli så många hundringar???

HAGABRODYREN 2007-11-03 18:21

Jag var på syfestival igår och blev med en som jag hoppasska ge mig många kreativa stunder. En Xpression ingen tråd inga knappar bara en gaspedal och 5 nålar. Det ska bli spännande att se vad man kan åstadkomma efter en träningsperiod,En leksak som man kan unna sig som pensionär.

sotlugg 2007-11-03 19:30

Får man vara lite gnällig över symässan? Instämmer i att det blivit för lite sy och för mycket annat. Kläder, vaxdukar, Kiviksförsäljare av smörjmedel, scrapbooking, salta mandlar, smycken m m. Vore bättre om det blev en konsthantverksmässa i stället. Lite falsk marknadsföring. Sen var det väldigt dåligt med mässpriser. Fast en del billiga fina tyger fanns förstås. Trots allt gnället handlade jag duktigt sånt man har svårt att hitta annars. Men vete 17 om jag betalar 120 kronor för detta nästa år. Om jag inte ska köpa en ny symaskin förstås då vore det bra att ha alla märken på plats för att låta försäljarna svettas lite.

freja71 2007-11-03 22:29

Hejsan alla.

Jag var också där idag och måste tyvärr också gnälla lite. Det var lite väl mycket annat och lite dåligt med mäss-priser.
Jag kunde, förstås, inte låta bli att handla lite i alla fall.
Jag kom hem med
1 stickbok, en ny Burdatidning, 3 korsstygnsbroderier,lite skottsk konfekt :)
samt lästar för tovning (ska försöka lära mig att tova) och lite garn.
Jag tycker inträdet är lite högt (120 kr), då priserna för att ha en monter där, tydligen är väldigt höga.Då tycker jag att inträdet borde vara lägre.

Mvh
Ann

avslutad111024 2007-11-04 08:11

festival på fredagen

Jag var där i fredags.
Milly , Ingalill och jag åkte med en buss från Hudiksvall dit.Jag fick sittplats i bussen bredvid en trevlig tjej från Hudik.
Så vi diskutera broderimaskiner och hantverk hela vägen ner.Jag tipsade henne om sysidan oxå.
kanske köper hon en maskin, när hon kommer in här o får se allt man kan skapa med en sådan maskin.

I alla fall verkar folk tro man e tokig som har så dyra symaskiner,Så som vanligt fick man ju säga att brodyr-symaskin kan man sy året om på,,till skillnad mot en skoter.

Jag handlade mindre än jag brukar göra,,å inget tyg skulle jag köpa.( för jag har ju redan så mycket tyg. Men mitt inköp blev en ny broderisax,
ett lappteknikmönster på appliqationskatt, och en japansk bok med massor av fina mönster.sist så blev de tyginköp i alla fall, 1,5 meter vitt quilttyg.

Lithia 2007-11-04 10:18

Jag har aldrig varit på symässan och varje år läser jag recensionerna och de säger alltid samma sak.
För mycket "annat".
Ni som gått ofta, har ni funderat på att maila era åsikter till de som anordnar mässan ?
Jag tycker det vore bra om vi fick en renodlad konsthantverksmässa istället för knallemarknad...
Och då kan jag även tänka mig att gå på den...

/L

ichigo 2007-11-04 10:30

Jo, det vore bra om de delade ut enkätpapper som man kan fylla i, då får de se vad folk tycker egentligen.

Men maila dem får man nog göra. Inte jag, jag har inte varit på mässan. Men jag vet hur det kan vara på mässor.

Arrangören vill förstås ha mycket pengar så de tillåter saker som inte hör hemma. De kanske tänker "moppar, tanter brukar ju städa, så det passar ju bra"

Stinas 2007-11-04 12:28

Varit där

Jag var där i fredags...det var mycket folk på plats. Ungefär samma utbud som förra gången..lite mer papper och smycken än förut. Det kanske borde kallas hobbymässa i stället. Det blev ingen symaskin den här gången..men har tittat ut vad jag vill ha..den Janome Easy Jeans....nog skulle jag vilja ha en cover-maskin också och byta min Janome MC300 till MC350 så man slappa springa fram och tillbaka mellan datorn och symaskinen.
Men det blev sybehör och tyger för dryga tusenlappen. Skulle ha en broderiram...men de hade inga till försäljning.....dåligt.
Var det någon som såg om Singer hade någon monter???? Jag kunde inte finna dem i alla fall.

greta1 2007-11-04 17:45

hej det kommer en hantverksmässa i december.
Där finns det mesta som även visas på symässan
+ mycket mera.Jag tänkte gå på den,det blir som två mässor i en.

millyudden 2007-11-04 18:44

den mässan har jag aldrig varit på kanske dax att besöka den också nån gång. Men vilken dum månad december flyger ju bara fram och pengarna går till julklappar. men men nästa år kanske.

HelenD 2007-11-04 19:06

Jag var där igår och tycker också att det mer liknar en hobbymässa än symässa. Några planerade inköp av joggingtyg, sybehör som nålar och blixtlås, mönster och sedan blev det mönster och tyg till trosor och BH.

Bästa av allt är att jag sedan slog till på en Janome brodermaskin 350E efter att ha längtat, tittat, pratat om en sådan i 3 år. Ska ringa försäljaren på onsdag för att höra om den har levererats till butiken. Passar på att städa, packa för nästa helgs dansäventyr och sy så långt det går på träningsoverallen som jag klippte till förra helgen. Tänkte att jag ska brodera något på den på torsdag kväll innan jag åker och dansar på fredag. Hoppas att jag hinner och att det inte är så svårt att fixa till det första broderiet.

greta1 2007-11-04 19:54

hantverksmässan är den 6-9dec
på sollentuna mässan

ManMade 2007-11-05 11:14

Ja va där i fredags, mycket folk. Kan bara instämma i mycket som redan sakts. Det var min första symässa & blev lite besviken, ag hade velat se mer tyger till bättre mässpriser. Handla dock änndå :) Blev trikå tyg från MG-tyger och E-slöjd, och strech-frotte + lite annat småplock. Kommer troligt vis gå igen i mars, nu vet jag iallefall vad jag ska förväntamig.

Elisabeth73 2007-11-05 13:04

Jag var på symässan i fredags.

JAg köpte sidentyger av Simbra siden som jag ska sy korsetter av. Jag hittade härliga färger torqus, röd och cerice.
Jag hittade även en monter som sålde underkäldes mönster.
Jag köpte två olika mönster och matreal till att sy BH. Ska bli mycket spännand att sy dessa då jag aldrig sytt BH Förut.
Försäljarna i denna monter var mycket trevliga och hjälpsamma.
Dom har även kurser att erbjuda som jag är mycket intreserad av att gå på.
JAg hade en mycket lyckad dag på symässan då jag hittade det jag ville ha:D.
JAg tycker att det är tråkit att symässan har fåt så dålig kretik.
JAg hade i allafal en mycket trevlig dag.
Kram på er från lilla häxan

Fru_Julin 2007-11-05 23:38

Jag var på mässan i fredags

Hittade lite allt möjligt smått & stort Blev med symaskin en härlig JANOME Memory Craft 11000 tror jag att den heter...Missade tuvärr Workshoppen på denna maskin, men kommer gå kurs på den den 24/11...gissa om jag är LYCKLIG:D Jag hade underbart sälskap och en toppen dag livet leker igen.....har fått hem maskinen i kväll och har gjort mitt första broderi:D det tog 4 timmar innan jag fick till det....alla är barn början någon som vill dela med sig av häftiga motiv?

ha´re gott allesammans!

En base kram till Häxan...tack för att du finns och stöttar mig....kramizzzzzar

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:10.