| 
 Var finns den att köpa? 1 bifogad(e) fil(er) :mad: Min bästa sax gick sönder!  Jag klarar mig inte utan den här, den är så bra att ha i handen, och klippa trådar med! Någon som vet var jag kan få tag på en ny? | 
| 
 Vilken lustig sax! Har tyvärr aldrig sett någon sådan tidigare. | 
| 
 Man trär ringfingret genom öglan och sedan ligger saxen inne i handen. Man behöver inte lägga undan den utan den "sitter" där hela tiden! Jag har haft den här sedan i början av -70 talet! | 
| 
 Fiskars har en liknande modell men jag vet inte riktigt vart man kan köpa den http://www.fiskars.com/SE/Skola+och+...ontentId=85203 | 
| 
 Jag har sett den när jag har sökt. Jag vill ha en likadan som den jag "hade". | 
| 
 Jag vann en liknande från www.maskinbroderi.se i en tävling här på sysidan | 
| 
 Alvan, det ser inte ut som de har någon sådan nu! Den här har varit så bra, helt i metall, inga plastdelar som kan gå sönder! | 
| 
 Om den har gått sönder där de två delarna sitter ihop kanske du kan lämna den till någon som kan sätta ihop den igen. | 
| 
 Det är fjädern som har gått av, så det blir nog ganska svårt att laga den. | 
| 
 Vad trist. | 
| 
 Ja, jag är ganska lessen nu! Den har som sagt varit "min sykompis" i väldigt många år nu. | 
| 
 Swelogent I deras katalog finns en liknande trådsax 12 cm med ögla plasthandtag kostar 22 kr | 
| 
 Har köpt en rött plasthandtag på Stoff& stil | 
| 
 Swelogent dom har en till trådsax som heter KAI kostar 45 kr samma storlek. | 
| 
 Jag som privatperson får väl inte handla hos Swelogent? | 
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:30. |