Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Swap (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Crazy Quilt Round Robin (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=20303)

Syofta 2010-02-16 04:19

Partenos block har kommit! :)

Kickelina 2010-02-16 07:02

Citat:

Villsy skrev: (Inlägg 132989)
Idag skickade jag Kickelinas block
och i brevlådan kom Trugens block.

Det är så spännande att se vad ni andra åstadkommit på de rutor som dyker upp :D

Hej.Tycker att det tog lång tid för dig att få Trugens block.
Har jag skrivit rätt adress? Snart är Raes block färdigt och jag väntar med spänning på nästa block.

zickzack 2010-02-16 08:35

Halloj
Igår kom Pysseltants block från Elin.

Ni är så himla duktiga, jag känner mig som en ren amatör i sällskapet, men övning ger färdighet sägs det:-) Har aldrig sytt annat än korsstygn på väv....

Otroligt roligt och inspirerande är det iallafall

ann-zickzack

Rae 2010-02-16 09:50

Citat:

zickzack skrev: (Inlägg 133013)
Ni är så himla duktiga, jag känner mig som en ren amatör i sällskapet, men övning ger färdighet sägs det:-) Har aldrig sytt annat än korsstygn på väv....

ann-zickzack

Det är just det jag tycker är så roligt med en sådan här round-robin. Man får massor med inspiration och så får man en chans att prova nya stygn o sånt på en mindre yta.
Rae:D

gympaemma 2010-02-16 11:09

Citat:

zickzack skrev: (Inlägg 133013)
Halloj
Igår kom Pysseltants block från Elin.

ann-zickzack

Vi är två då.. Jag är ite heller någon van "FRISYARE" men vi får ju öva oss :)

Pysseltant 2010-02-16 11:29

Ja vi är då minst tre, då jag inte är nån fena på frisöm, men det känns inpirerande och roligt, dessutom lär man ju sig en massa nytt. Kul Kul!:D

MissAnpassad 2010-02-16 12:40

Håll i er nu!

Jag har aldrig sytt lapptäcken eller broderat tidigare, jo jag gjorde ett skevt korsstygnsbroderi i småskolan, men det räknas inte! Men jag har så kul nu, fått nya intressen!:)

Ska definitivt sy mig ett crazyquiltöverkast i sommar (bor i ett pyttehus, så ett arbete i den storleken får vänta tills jag kan vara utomhus).

Så jag ber er blunda för att allt inte blir så jämnt eller rakt!:p

trugen 2010-02-16 16:39

Nästa block

Nu har Emma´s (gympa-emma) block kommit till mig.
Annika

gympaemma 2010-02-17 08:54

I går kväll..

Jag fick två blev igår (som jag upptäckte på kvällen eftersom jag har två ingångar i vår lägenhet..) I det ena låg Elin Magnussons toktäcke och i det andra låg Ann Janssons block i. Nu ska här sys! :)

/Emma

Trikken 2010-02-17 16:31

Så glad jag blev att se hur fint du sytt på mitt block Rae!
Tack för det. När kommer nästa block till mig, börjar längta efter nästa broderi.
Hälsningar Anna Karin

Rae 2010-02-17 19:13

Citat:

Trikken skrev: (Inlägg 133115)
Så glad jag blev att se hur fint du sytt på mitt block Rae!
Tack för det. När kommer nästa block till mig, börjar längta efter nästa broderi.
Hälsningar Anna Karin

Roligt att du tyckte om det jag sytt. Jag tycker ditt block har så härliga färger. Det kan dröja lite innan nästa block kommer. Alla kanske inte hinner sy lika fort, och jag vill inte att folk ska känna sig stressade. Man har två veckor på sig för varje block. Syr man fortare är det jättebra, men inget krav.

Det ser ut som nästa block som kommer till dig kommer att vara Pysseltantens block. Men det kom till Zickzack bara i måndags, så, som sagt, det kan dröja.
Rae :)

gympaemma 2010-02-17 21:14

Jag har sytt klart Elins och Anns block idag :) Så jag ska skicka dom till dig Rae nu i morgon tror jag eller om det blir fredag.. Men jag skriver när jag har skickat dom ;)

gympaemma 2010-02-18 14:12

Nu har jkag skickat Ann´s block till dig Rae! :)

Kickelina 2010-02-18 14:39

Idag skickade jag Rae,s block till Annika(Villsy). Det går i perfekt takt. Det känns inte stressande utan bara väldigt roligt.

trugen 2010-02-19 14:49

rullar på...

Idag har jag postat gympa-emmas block till kickelina. så kul de är kan tänka mig att göra sånt här många fler gånger.:D
Annika

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:33.