Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Fritt Forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Köpt! (Dela med dig vad du köpt) (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=17345)

Ireth 2010-08-28 19:06

Blev en Expedit hylla (2x2 kuber) för 199 kr från ikea idag, samt lite lådor att ha i den. Nu har jag ett nytt bord för min symaskin :D

BodilN 2010-08-29 19:22

Pärlor! Jag har fått en släng av pärlsjukan :D

leningrad 2010-08-30 17:42

Beställt restskinn från Slöjd-Detaljer, jämte lite metallskrot.

gullum 2010-09-01 14:22

Har köpt en overlock Babylock imagine2. La en handpenning på en Bernina 1150mda förra veckan men upptäckte att jag kunde utöka budgeten lite. Så jag slog till på en babylock istället. Bra pris och 5 extra pressarfötter fick jag också:D.

ichigo 2010-09-01 15:15

Stickmaskinen har landat. (Ultimate Sweater machine)

Sophia 2010-09-01 15:23

Vad roligt med overlock och stickmaskin.

LisaLejon 2010-09-01 15:36

Kul Helena, att du har köpt en stickmaskin. Min har inte blivit använd på ett par år, men idag frågade dottern om jag kan sticka en klänning. Hon hade sett en tuff på Indiska och vill ha en liknande. Vi får väl sätta upp maskinen och hjälpas åt.

Du får rapportera hur det går med din maskin!

ichigo 2010-09-01 16:29

Ja min maskin är inte precis avancerad. Den har mycket egen vilja.. inte lätt att arbeta med. Men jag hoppas att jag får vanan in. Har postat en fråga om garner i stickforumet här.

zillaz 2010-09-03 20:51

Just beställt en Janome Decor 3160 QDC

Väntar med spänning på min nya maskin :) Hittade ett bra pris 4118:- med sybord och extra pressarfötter. Har sytt på min Husqvarna i 20 år och även min mammas gamla husqvarna som "orkar" de mesta. Men nu har jag äntligen unnat mig en ny maskin med dom finesser jag tycker jag behöver.
Återkommer så fort jag får hem den och provsytt.

Har även en Babylock Imagine Wave i min ägo som är underbar att sy på.

stenbeckan 2010-09-10 18:25

Garn

Nu har jag handlat igen....Denna gång. bidde det garn på tradera.
6kg garn i olika färg o form för 200:- Kan inte bli bättre. O nu kan jag sticka en massa dockkläder. Nästa inköp blir kanske en stickmaskin :-)

Platinum 2010-09-10 18:57

Har precis lagt in premiärbeställning hos Bibbis på en massa sytråd, universalnålar och lite annat smått.

leningrad 2010-09-10 19:03

Elektronikkomponenter till en mikrodator (anno 1976).

Ska titta på tråd som kan användas till dekorationssömmar på en korsett, samt kritstrecksrandigt till detsamma.

Platinum 2010-09-10 20:10

Senaste faktiska köpen gjordes för dryga veckan sen och var en begagnad dator och en ny mobiltelefon, tänk så handikappad man blir då det fungerande går ur funktion.

leningrad 2010-09-10 21:12

"Råkade" beställa en provdocka precis ...:rolleyes:

zillaz 2010-09-10 23:13

Köpt symaskin från England

Citat:

zillaz skrev: (Inlägg 142358)
Väntar med spänning på min nya maskin :) Hittade ett bra pris 4118:- med sybord och extra pressarfötter. Har sytt på min Husqvarna i 20 år och även min mammas gamla husqvarna som "orkar" de mesta. Men nu har jag äntligen unnat mig en ny maskin med dom finesser jag tycker jag behöver.
Återkommer så fort jag får hem den och provsytt.

Har även en Babylock Imagine Wave i min ägo som är underbar att sy på.

Måste verkligen rekommendera G.U.R. Sewing Machines Fick min maskin på fem dagar helt fraktfritt ända fram till dörren och till ett bra pris!!

ichigo 2010-09-11 20:17

När jag inte har pengar kvar alls, dvs bara 180 kr på kontot att klara mig till den 18:e.. Vad gör jag? Jo köper papper-stans-set hos Panduro... Det är verkligen farligt, de har öppnat Panduro i Frölunda Torg som jag ju brukar handla mat annars... Blir många "ska bara titta lite"-besök. :o

Om de också öppnar vettig tygbutik (sorry, sy/tygbutiken där är värdelös, bara gardintyger i tråkig snitt, synd för de som jobbar är snälla) samt garnbutik och ett par secondhandsbutiker då är jag RÖKT. haha ;)

atervo 2010-09-14 19:56

Jag har köpt en Barbiedocka. Ett av mina syskonbarnbarn har bett mig sy kläder till hennes Barbie, och för att vara säker på passformen ville jag ha något att prova på.
Det är bara 65 mil mellan oss så jag kan ju inte prova direkt på hennes docka.

leningrad 2010-10-03 16:45

Oj, det var ett tag sedan .... massor!

Från DealExtreme beställde jag en digital panelmeter och ett par iPoddockor (den där burken man ställer iPoden i för att ladda eller spela upp musik i något annat).

Från TubesAndMore beställde jag lite rör och en TubesAndMoreMugg. De rören jag SKULLE ha var slut så jag fick ta några jag egentligen inte ville ha ...

MUGG

Från Amazon beställde jag någon korsett- och underklädesbok jag sett omnämnd i ett korsettforum.

Från VenaCavaDesign beställde jag mönster, stål, planschetter och öljetter för 2500:- till höstens korsettkurs som går om tre veckor.

Från VT4C i HongKong ska jag strax beställa transformator, socklar och kontakter till ett litet rörprojekt.

PUH!

EvaHNordin 2010-10-03 22:28

Grattis!

Glad över att du nu fått tillgång till Diamond och 4D Prof. Nu har du att göra!!!:):)

Citat:

cattahallkvist skrev: (Inlägg 113768)
Jag vann lite på ett spel så jag åkte raka vägen och bytade in min D1 till en Designer Diamond!!! Supernöjd!!!!!!! och med 4D proff vid sidan!!! Här ska läras stygnsättning!!!:D

MsChilly 2010-10-04 18:39

Idag har jag shoppat...

... en glasflaska (del av julklapp)
... en glasburk (del av julklapp)
... 7 nya broderifärger
... 3 garn som ska bli halsduk (om jag lyckas med påtningen)

Sen gick det en hel del pengar på en lagning och en utdragning hos tandläkaren... inte lika roligt...

leningrad 2010-11-30 10:25

Fick äntligen hem min Lady Valet. Ser ju riktigt skaplig ut.

marianne58 2010-11-30 19:28

Måste nångång skicka rosor till google. hade ingen aning om vad du fått hem förrens jag googlat. Nu vet jag och jag skulle också vilja ha en.....provdocka.

ichigo 2010-11-30 20:15

Intressant! Fint med träben definitivt. Men själva dockan verkar ha samma konstruktion som den jag har. Men min är inte vacker. ;)

Men jag ska inte köpa fler dockor eftersom när jag köpte min så slutade jag plötsligt att sy människokläder... Och börja med dockkläder istället. dåligt tajmat kanske. :o Men den står där i hörnet med en vintageklänning på sig och håller en massa måttband och halsband så den gör åtminstone någonting. ;)

Och nu till trådens ämne: Jag köpte två sats pusselmattor (såna där av skumgummi barn leker på) 2x10 bitar. 99 kr/st (varje block är lite drygt 30x30 cm) hos Toys i Frölunda.. Nu ligger min stickade filt nålad och formas. Jag får nog limma igen siffrorna i blocken för de halkar ur vid hanteringen... Jag är glad över att jag hittade dessa där hos Toys. Jag letade ganska länge innan jag hittade. Bilfri som jag är är det jobbigt att åka ut till bilparadis a'la Ica Maxi, Rusta osv..

leningrad 2010-12-01 07:41

Innan jag fortsätter OT:t, jag har köpte Jerry Williams live till "svärsonen" som kommer hit över jul med vår dotter, DVDn Hur Man Angör En Brygga till hela familjen och en platta med Leonard Cohen åt hustrun. Dessutom dyker det upp obskyra skivor från USA snart.

Ska man preppa provdockan? Jag funderade på att drapera höft och byst med skumplast och kanske dra över lite lakansväv eller kanske bara en "strumpa" i stretchtyg.

stenbeckan 2010-12-08 13:35

Har köpt en julklapp till mig själv.
Det blev en Janome 1000 den kommer förhoppningsvis imorgon. Sen ska det sys en massa igen.
Vad jag längtar.....

MsChilly 2010-12-09 14:56

det senaste jag köpte var ett baksidetyg till mitt lapptäcke. Och innan dess, ett nummer av Burda.

monicka 2011-01-05 16:50

Industrimaskin

Glad idag. :) Jag och min dotter har fått köpa en industrisymaskin. Vi köper den ihop och till att börja med ska den stå i mitt syrum - dottern bor i en etta.

avslutad_20240812 2011-01-13 19:38

1 bifogad(e) fil(er)
Tillökning i huset från docklandet:

ichigo 2011-02-11 21:19

För ett par dagar sedan har jag lagt in order på lite sygrejer som inte är lätt att hitta i Sverige (eller dyrt i alla fall)...

30 st metallspolar för mina pfaffar (jag har tröttnat på plast för de har börjat gå sönder en efter en, plast är inte direkt evighetsmaterial och de börjar bli till åren nu...)
1 peang/forceps för att vända på saker
1 set om 6 "försvinna-bläck"-pennor
1 trådskärare som man kan sätta på symaskin om man har en gammal symaskin som inte har skärare
1 oljespruta i bättre modell som inte bara spyr ut olja utan precision..

Jag har kvar på min önskelista att köpa:
* Pincett som har mkt platt/låg profil framtill, tunn nog att kunna åka över med pressarfoten utan att den blockerar.

* en sån där verktyg som tandläkare har när de petar runt i med munnen, ungefär som virknål eller krok eller vad man kan säga... ;) En som är stark och bara vass på spetsen och inte på sidan.. Vet inte vad den ska heta, tyvärr. Skulle vara bra att ha för att dra bort håret på dockor t.ex.

* långa silkenålar, skittunna alltså.

* docktryckknappar, såna man nitar fast. (märke: Dritz for Dolls, alla 4 olika färger)

haha. :)

leningrad 2011-02-12 07:54

Jag har ju köpt massor men har bara glömt anmäla det pga av ... glömska och datorhaveri.

Köpte tyger på ladan: rosa bomull med vita prickar samt lite snuttar bomullstyger till att fodra korsetter.
På Birgits Stuv har jag köpt snedslå, spetsband, BH-byglar (för experiment med korsett med kupor), dragkedja (till Playboy-kostymen).
Från Röda Tråden fick jag i veckan tre planschetter.

Sedan har jag köpt (icke-textil) två hårddiskar som ska bära operativsystemet i min dator (det ska gå parallellt för att undvika framtida krascher), två rör - 2C39A - från Radiomuseet i Göteborg, två rör - 417A - samt lite motstånd, kondingar och en snygg ratt från Tubes And Moore i USA.

sy-sara 2011-02-27 21:48

en brother nv-1500 med Designprogrammet version 8 samt en coverstich allt i ett paket, väntar nu på att jag ska få en paketavisering.

Sen kan jag nog flytta in i syrummet några veckor...

leningrad 2011-02-28 11:52

Köpte en meter av vardera kritstrecksrandigt och skotsrutigt tyg. Egentligen inga riktigt "hurra-kvaliteter" men det får funka.
Skulle egentligen köpt någon sorts plast (PVC); hade varit spännande att sy en korsett av det.

Sy_Galen 2011-02-28 13:53

köpte tyg till nya vårgardiner! snart är den här, våren alltså <3

asa1970 2011-02-28 18:31

Ska hämta en ny symaskin i morgon, Jippi!
:D
Nu fattas bara ett eget syrum!
Förresten, jag hämtar en PFAFF Quilt Expression 4.0.
Någon som har något att säga om denna maskin?
asa1970:D

Dahlia 2011-03-07 13:46

Idag kom en leverans med undertråd från ABC-embroidery.
Förra veckan vann jag en auktion på e-bay, 144 stycken färdigspolade.
Totalt med frakt gick det på 268,17,-

Rene 2011-03-21 21:32

Lite ny tråd

1 bifogad(e) fil(er)
När maken åkte till Wales för en dryg vecka sen hade han lite blandat med sig i sydda presenter. Jag tyckte det bara var rättvist att han hade lite med sig hem också. I sista minuten, tyckte jag, mailade jag och frågade om företaget jag köpt brodertråd av två gånger tidigare, trodde att leveransen skulle hinna till makens dotters adress före fredagen. Detta var på torsdag em. den 3/3 och jag menade den 11/3. Jo, skrev de tillbaka, annars senast på måndagen. Det går nog inte sa jag, för han flyger hem måndag em. Ok, svarade de igen, lägg ordern inom en halvtimme så ska jag själv se till att den blr packad och kommer iväg! Tack sa jag och var lycklig!
När jag pratade med maken i slutet på veckan han var där, kom jag på, "du, har tråden kommit?" "Ja", sa han. Den kom på fredagen den 4, tre dagar före han kom dit! Jisses vilken service. Inom 20 timmar och portot var normalt. Så nu har jag en tredje omgång brodertråd från http://www.gs-ukdirect.com. Kommer inte sluta köpa tråd där! :-)
Tråden lite till vänster är sen turen i december och de till höger de som kom nu. Roligt att det börjar fylla på sig!

mariatherese 2011-04-12 10:38

Nya symaskinsbord som jag är nöjd med med tanke på priset.

Bifoga bilder verkar inte fungera längre så det får bli länkar för den som är intresserad. :)

Bord där min overlock och automatic trotjänare bor:
http://www.mnmhouse.com/filer/Bord1.JPG

Bord där min Pfaffmaskin skall bo vad det lider:
http://www.mnmhouse.com/filer/Bord2.JPG

amatören 2011-04-18 07:28

Nu är det gjort. Köpte Embird nu eftersom kursen var låg. Fick de delar av programmet som jag behöver fnv. för under 1800Sek.
Nu skall jag bara försöka lära mig det också :). Har lyckats få in bas och iconizer, men jag hittar inte font, fast jag har köpt det:mad:. Får fortsätta att leta.

Dahlia 2011-04-18 07:41

Har Du skrivit in nyckeln för Font Engine?

Sedan är det bara att gå till Editor.
Klicka på knappen Infoga, Font Engine Text
Du kan även sätta in text i Manager

Då har Du Font Engine öppen

Du har även en knapp till för att lägga in text, i Editor kanppen före "nyckeln" finns en knapp med bokstäver på.

sextiosexan 2011-04-27 20:24

Idag kom min lady valet, känns så mycket bättre än de Diana dockor jag känt på. :)

Beställde från sewingworld, inga problem alls, leveransen tog två veckor och posten levererade den hit hem.
Pris inklusive frakt, ca 1300, helt okej.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:36.