Tack för ditt fina husblock Oddny, jag gillade ditt block.
Jag har fem block kvar att sy, och ska sedan signera dem, troligtvis blir det under de närmaste två veckorna, beroende på vädret. Men det känns skönt att ha en månad till på sig. |
Hej Oddny och tack för ditt fina hus. Det föll mig i smaken.
Tänk vad spännande att få post i sommar. ;) |
Hej Oddny! Vad roligt det var att öppna kuvertet och hitta ett hus i det. Himla fint var det och kul att det faktiskt inte var just ett "hus".
|
Äntligen blev det fart på Barbro!
Började storstilat i mars och skulle sy 15 olika block + kopia av vart och ett till mig själv. Sedan slog livet en bakåtkullerbytta och jag hann aldrig fram till symaskinen. Nu börjar jag ha hunnit i fatt och när jag tittade efter hade jag mer än 16 block klara! Ikväll har jag sytt på initialer så nu är det frimärken och kuvert som saknas. Tack Oddny för att du skickade dina hus tidigt. Annars hade jag kanske blivit sittande sista dagarna. |
Hej, jättekul att få det första huset igår! Tack Oddny, det var jättefint.Mina block kommer inte att vara färdiga att skickas förrän den 31/7, eftersom vi kommer hen från semestern den 30:e. Jag har planerat att ta med mig blocken och sy en del på dem i bilen.Jag har sytt applikationer den här gången, så det blir ett bra handarbete att ta till under resan.Egentligen hade jag tänkt att sy alla blocken på maskin, men min kära symaskin har inte varit helt kurant sista tiden. Den går att sy på men den låter något förskräckligt,så jag "sparar" den till sånt jag måste sy på maskin.Sen får det bli en tur till symaskinsdoktorn efter semestern. Nu får ni ha en härlig sommar med mycket roligt handarbete framför er!
Hälsningar Annika |
Blev också glatt överraskad av att det låg ett hus i posten, tack så hemskt mycket Oddny!
Själv har jag snart gjort klart sex stycken hus så det är en bit kvar. Rivstartade också i mars men sen kom det en massa annat emellan. Men nu så ska jag sy igen. Glad sy-sommar på er! |
Hej på er!
Blev jätteförvånad när det damp ner ett block från Oddny med posten. Tack Oddny! för spirituell komposition.Nu ser verkligen fram emot alla olika block. Kommer nog att bli väldigt fint har jag på känn. Själv kan jag bara säga att här har sytts olika förslag och äntligen har jag hittat rätt vad gäller motivet, är nu på gång. Men jag tar det som det kommer, det är ännu en bra bit till den 31 juli. PS. ser att måttet inte var helt rätt, hoppas att resten av blocken inte har samma syndrom, hellre lite för stort i så fall, än för litet. DS. |
Tack Oddny! Fick också din fina block igår. Tycker verkligen om den. Jag är också sjukpensionär och har sytt färdig mina block. Ska bara lägga till signaturen så är de klara att skicka. :D Trevlig sömmar/sommar till alla!
|
hej oddny!
tack så jättemycket för ditt fina hus! :) det var en stor överaskning. jag har ett, som är färdigt! men jag försöker sy lite varje dag. hoppas att er alla hade en skön midsommarsqväll. kram joolz |
Barbro! Tusen tack för blocket! Den var definitivt en "nödvändighet". Mina barn tyckte också den var fin.
"Hjärtliga"-hälsningar, Rae |
här sitter man o sliter övertid innan semestern:( så får jag se att det troligen ligger ännu ett fint "hus" o väntar därhemma - måste skynda mig o kolla :p
|
Tack Barbro, vilket fint "nödvändigt hus".
|
Hej Barbro, vilka fina små fiskelägen. Vad roligt det är att vittja brevlådan.
|
Snääälla, lägg upp lite bilder allt eftersom, vi andra som inte är med, blir också nyfikna och vill se...:) :) :)
|
Odney! Jag skickade en block till din ny adress och idag kom den tilbaka...."Adressaten OKÄND". När börjar den nya adressen gälla?:confused: Rae
|
Jag har lagt upp bild på alla mina block.
|
Jag har också lagt upp några bilder, men har inte skickat iväg alla kuvert än...jag ville inte stressa någon. Men jag ska nog posta de nästa vecka. Det är så spännande att vänta på posten nu när blocken börja komma. /Rae :)
|
hej barbro!
tack så jättemycket för det fina husblocket :) jag är på gång med mina, bara några dörrar att sy på, och sen namnet! ha det så bra alla! kram joolz |
Nu har jag postat alla kuvert (förutom den till Oddny). Hoppas ni tycker om mina borg.
:D -Hälsningar, Rae |
Jag håller på att städa ur ett stort hus på "landet". Under flera somrar har jag och mina barn byggt en borg-ett dockskåp. I dag bestämde jag mig för att skänka bort det.
När jag kom hem till Uppsala låg det en borg i brevlådan! Lite mindre, framförallt plattare och mer lätthanterlig. Men ändå liknande. Tack Rae! |
Hjälp, nu börjar jag få lite småpanik. När vi bestämde detta tänkte jag att detta blir väl inte så svårt att få ihop 16 block ända fram till sista juli. Nu är vi snart där och jag har fem block kvar att sy. Vart tog tiden vägen? Nu får jag skärpa till mig lite och sluta vara ute i solen så mycket.:D
|
Tack barbro för ditt fina block.
|
Tak til Oddny og Barbro for vældig fine huse, det er roligt med så olika huse!
Jeg vil i dag oprette et album, hvor jeg sætter de første 3 huse ind, som jeg har modtaget, og derefter resten, efterhånden som de kommer, så kan I se dem. Barbro, det er en fin idé med huset, der spejler sig, en spændende idé! Hanne |
Tack Rae för den fina borgen.
|
Jag har nu fått mitt tredje block med posten. Motivet var även denna gång mycket speciellt och väl genomtänkt. Jag tackar så hemskt mycket!
I glädjen finns dock även denna gång smolk i bägaren.:( Blocket är inte lika stort som det skulle ha varit. Det betyder att jag nu fått TVÅ av TRE block som inte överensstämmer i mått med det vi kommit överens om. Sedan kan jag inte låta blir att undra och som får tolkas hur gnälligt som helst! - Eftersom ni nu varit ute i så god tid och det är långt till att blocken skall vara poststämplade= 31 juli, förstår jag inte varför det inte hunnits med att ta bort allsköns tåtar,trådar,trådöglor och ofästade saker som sticker ut lite här och där mm. Som det nu är kommer det att kräva en arbetsinsats från min sida för att kunna använda blocken, vilket gör mig lite ledsen faktiskt! - Jag hoppas att resten av blocken inte skall bjuda på denna mindre trevliga överraskning. Eftersom jag tänkt använda dessa block i ett sängöverkast,fordras det att det går att tvätta blocken, utan att de faller isär eller att sömmar lossnar odyl. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det är bättre om blocken är något för stora än för små! |
Tack Rae för den fina borgen.
Mina tre block som jag har fått är alla 10,5" skulle dom inte vara i den strl? Åsa |
De 3 blokke, jeg har fået, er også 10,5" x 10.5",
Hanne |
Uj uj uj...
Här gäller det att sy på som en liten tok för jag har "bara" gjort klart åtta block och så är det tre som är halvklara. Men att det numera trillar in lite hus är en mycket god motivation! Och att alla husen är så kollosalt olika är bara trevligt. I nuläget har jag inte renskurit alla husen till rätt storlek och funderar på att lämna det åt mottagaren. Tanken med detta är så att sömmar inte ska gå upp eller att jag ska råka klippa för litet. |
hej rae!
tack för din jättefina dreaming castle :) jag har inte gjort nånting så annorlunda! mitt hus är bara ett hus! ****I nuläget har jag inte renskurit alla husen till rätt storlek och funderar på att lämna det åt mottagaren. Tanken med detta är så att sömmar inte ska gå upp eller att jag ska råka klippa för litet. ....det ska jag också göra! happy quilting alla. kram joolz |
Tack Rae, blocket var jättefint och i rätt storlek. Det block som Oddny skickade var faktiskt lite för litet ser jag nu när jag kontrollmätte. Jag renskär inte mina, det är aldeles för lätt att slinta med kniven så det får ni göra själva:D
|
Jag har också fått två för små block.På ett block finns det "hack" i kanterna på två sidor, och det gör att hela sömsmånen försvinner på dessa sidor.
Det andra är ej kvadratiskt, sidorna har måtten från 10 1/4" till 10 3/4". Det tredje har rätt mått. Det blir att renskära och kanske lägga till en ram eller något. Eller så får jag renskära alla till mindre mått om jag ska ha ihop dem i ett arbete. Eller dela upp dem till olika arbeten, de mindre blocken för sig och de med mått 10,5" för sig. Men de är fina trots detta, och jag ser fram emot att få fler block i postlådan. Själv har jag fem block kvar, varav tre är pågående. |
Tak Rae, for den fine borg, den er flot, og den har de rigtige mål, så jeg er glad! :D Hanne
|
hej alla!
nu är vi klara! min granne, ingrid esch, och jag har delat listan, och jag ska skicka iväg alla blocken över helgen. oddny, har du en ny adress? jag läste att blocket från rae kom tillbaks, så kan du bekräfta din adress? tack :) jag vill också säga att jag och ingrid är inga quiltproffs! vi är båda nybörjare med mycket lust att sy. blocken är alltså inte perfekta! vi gjorde vårt bästa, och hoppas att ni är nöjda med dem :) det här täcket heter väl vänskapsquilt, eller?! det här är min första block swap, och det är så roligt att ha kontakt med olika kvinnor som älskar att sy, och jobbar tillsammans för att göra ett täcke :) tack så mycket! kramisar! joolz |
Jodå adressen stämmer den, men jag tror att Rae skickade till den nya adressen innan den hadde kommit igång.
Ny adress: Stjärngatan 5, 2tr 661 32 Säffle Tack Rae för ditt jätte fina slott och Barbro för din fantastiska trädkoja, fick bara lust att klättra upp. Mvh Oddny |
hej oddny!
tack för det, jag ska skicka ditt block idag :) ha det så bra kram joolz |
Tack för ditt block Joolz. Det är så kul när jag lägger dom blocken jag fått bredvid varandra och ser att alla är helt olika. Jag har fått en hydda, en borg, en sjöbod och nu ett svamphus (jag kallar det svamphus för det har en form som påminner mig om en svamp). Det är så kul att att gå till brevlådan och se om det ligger något hus däri. Alla är lika fina.
Åsa |
Tack för ditt block Joolz, gillar ditt svamphus.
|
Tack Joolz, instämmer, "svamphuset" är jätte fin!
Rae |
Tak Joolz for det søde lille svensk-røde hus! Vi har familie i Värmland og holder semester der, så vi holder meget af de røde huse.
|
Nu är det dags för mig att fortsätta med mina sista block. Jag har varit i Grekland och hälsat på min dotter och laddat batterierna regält.
-Barbro. Tack för det fina "hemlighuset" -Oddny. Tack för det fina "fågelhuset" -Rae. Tack för den fina "borgen" Joolz. Tack för den fina "röda stugan" ElisabethS |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:57. |