Jag har köpt en valp! http://nogg.se/blogg.asp?idBlogg=103...ategory=127629
|
en så liten en! söt :)
|
Förra veckan köpte jag en pressarfot för frihandskviltning till min symaskin. Jag syr kviltar för hand men vill iaf prova att ngn gång utnyttja min symaskin.
Har även köpt ett par böcker om japansk vävteknik som jag sitter och "dreglar" över. Så mycket läckert det finns i de böckerna! Jag sitter just nu vid en nyinköpt dator så nu får ytterligare inköp dröja ett tag! :D |
Jag har köpt en massa härliga vintagetyger från Japan men det har fastnat i tullen. :( (usch, för tygerna var så dyra från början också) Ska bara gå och hämta upp det och betala lösensumman snart!
Om ni är nyfiken så är det härifrån: http://pinks-web.net/ fulöversättning till svenska: http://translate.google.com/translat...2F&sl=ja&tl=sv Det går att kontakta henne direkt så man slipper använda den svåra sajten. ;) |
Har köpt en ringmodulatorkrets (SG3402) till ett eventuellt synthesizerbyggprojekt.
Hämtade idag ut ett par nättrafar till en 15W rörförstärkare från England. Beställt ett kontrollerkort till mina hårddiskar (ligger på Posten/Kvantum). Beställt massa bra musik (CD): Centipede - Septober Energy Klaatu - Sir Army Suit/Endangered Species Michael Moorcock - New World's Fair Doves - Kingdom Of Rust Doves - Some cities - CD+DVD (Digipack) (vad det nu är) Gilmour David - Live In Gdansk 2006 Funderar på att sälja ett utlånat mönster och köpa ett nytt men inget bestämt. |
Tygerna landade! Köpte 1 order av denna här:
http://www.etsy.com/view_transaction...on_id=28586835 (men flera färger inom samma order, ungefär 1 yard var) Jag blev lite småbesviken eftersom det stod ingenstans i listningen att det är stickat och inte vävt. Jag kanske har fel men jag trodde chiffong var vävt... Men det kanske bara betyder att det är tunnt och genomskinligt, vem vet? Men för den som efterlyser sådant kan det ju vara bra istället, för det är ganska stretchigt! (envägs) Raspberry blev inte heller vad jag tänkt mig, det stod "hot pink" så jag trrodde det var mer nära till cerise, men nej. Färgen är också jättefin. Men jag efterlyser alltså fortfarande neonrosa haha. :) Och neongul också för den delen! |
Jag har på ett par dagar köpt på tok för mycket :D
Två par jeans, strumpor, softshelljacka, t-shirts, videokamera, pärlhalsband, siden osv osv. Men vad ska man annars hitta på när man besöker Peking? |
Jag har varit på mgtygers lager och köpt tre kassar med stuvbitar att sy dockkläder av, samt tyg till tunika och tights till lilltösen. Rena godisaffären där! Skulle behöva köpa mer tid också, någon som vet vart man kan få tag på det???;)
|
:) Då har jag shoppat igen, dock inget som har med sömnad att göra!
En tid nu har jag haft tankar på att lägga in nytt golv i köket och hallen. Nu kom jag precis hem och hade fulla bilen med klickgolv! Nu är ju den stora frågan,,, vem ska jag charma för att få det inlagt??? :p |
Vad roligt Aina, du får be din son såklart ;) / Bibbi
|
Bibbi, just min tanke att charma sonen! :D
Nu ligger det ju fulla hallen med material, och då kan det kanske vara lättare att få det gjort! |
Klart du ska charma sonen, det är så roligt att få det fint. Du får väl muta honom med dina goda bullar.
|
Bullar har jag inte provat att baka på drygt 1 år nu, jag är rädd att tummen och handen inte håller för det!
Men Sonen är suverän att baka själv, och han har fått mammas bullrecept! För säkerhets-skull så var jag iväg och köpte en cirkelsåg idag, om jag måste ta itu med det här projeket själv!! ;) |
Jag väntar på fyra "Likör in Tüten":
Zaunkönig. Köpte en påse havtornlikör-i-påse (gör-det-själv) i Tyskland förra året och lyckades beställa fler påsar nu. |
En till i dockfamiljen
1 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag köpt en docka till. Hon var så oemotståndligt söt så jag kunde inte stå emot. Ninni Sophie ska få vara min modell när jag syr mina dockkläder. Axel Emil och Signe heter de två jag köpt tidigare
|
De är så underbara dessa dockor jag förstår att det är svårt att stå emot henne. Var har du köpt dina dockor?
|
Häromdagen köpte jag Windows 7, och installerade det igår.
Embird är installerat och det funkar bra. Inga problem med Iconizer. |
Köpt en 1,5TB hårddisk jämte en rad olika IC för att bygga en mikrominimal mikrodator för att trixa med lite kul datorgenererat ljud.
|
Den senaste veckan har jag handlat alldeles för mycket tyg. Jag slank in på Tygaffären i Göteborg när jag ändå hade vägarna förbi och kom därifrån med 9 meter tyg och sedan var jag hos Lisa på LG sömnad och köpte ytterligare ett par meter. Jag är nog ensam i Sverige att längta efter regnigt väder så jag får sy en hel dag.
|
Jag har köpt 9 meter markisväv att använda till ett tillfälligt bomtält. Pris 69 kronor metern på "boutique koko" (boende på Orust med närområde kan nog lista ut ordvitsen). :)
|
Jag är så lycklig. Jag ska snart åka och hämta min Pfaff coverlock 4.0. Jag är som ett litet barn på julafton. Nu måste det bli lite sämre väder så jag får vara inne med gott samvete!:D
|
Flygbiljetter till London och tillbaka!
Har inte varit utanför Sverige sedan hmm, 90-talet? |
Äntligen, snart klart
1 bifogad(e) fil(er)
Min kusin lovade att lägga in mina golv!
Vecka 1, han tittade, och ville ha hjälp med att byta blixtlås i sitt båtkapell Vecka 2 Jag beställer blixtlås från Bibbi och byter, min kusin hämtar det dagen före midsommar, och ska börja med mina golv efter midsommar. Vecka 3, Jag väntar Vecka 4 Jag ringer och undrar när det ska bli, och får till svar: Kan Du vänta 4 veckor till??? Vecka 5, Jag hör med min son Patrik, och han säger javisst. I måndags började han lägga hallen, sedan jobbade han några dagar och jag var borta i torsdags på min systers 70-årsfest. Igår lördag och idag söndag har han lagt det mesta klart, det fattas en liten bit mellan kök och hall. Sedan är det golvlisterna som ska på plats. Så här är före och efter-bilderna Hallbilden är tagen innan det sista mot förrådet vart lagt |
Ja du Aina.
Jag vet en kusin som är skyldig di en tjänst. Tur du har din son som alltid ställer upp. Men så fint det blev :) Ljust och luftigt. Hur har du stått ut i över 1 månad med hela huset upp och ner? kram Bibbi |
Ja, Patrik kan jag verkligen lita på.
Inget väntande i flera veckor, på att få hjälp. :cool: Oh, kusinen får betala för blixtlåshjälpen, när han nu hade så fruktansvärt mycket att göra. Jag kan ju "göra lika" nästa gång han vill ha syhjälp! ;) Fulla vardagsrummet med symaskiner, överskåp till kylen och frysen, + 29 m golvlist.Specerierna i väskor lite här och var. Och inte har jag kunnat sy något under de här 4 veckorna heller. |
2 bifogad(e) fil(er)
Förvisso inte köpt, snara "knyckt" ur mammas stora samling mönster. Det mesta är gamla tidningurklippt men jag har även hittat annat smått och gott. Gamla barnmönster, även lite nytt och en hel brevskola "Skapa vackra kläder" som jag tror härör från 60-talet. Nu har jag inge brist på mönster i alla fall.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Idag har jag köpt en bänkskiva och bordsben på ikea. Sen hjälpte min sambo mig att snickra ihop en syhörna i köket så nu slipper jag sitta på matbordet i vardagsrummet och sy (plocka fram och plocka bort stup i kvarten, nu kan det stå där det står) :)
|
Nytt korsettmönster då jag sålt mitt gamla och en planschett med guldknoppar och en helsvart planschett. Den senare såg lackerad ut men lacken verkar sitta bra.
|
Pressarfötter
Jag har köpt pressarfötter till min Janome på e-bay från USA. Dom kostade med frakt en tredjedel av vad dom skulle kostar här. Kom på ungefär en vecka.
|
köpte nyligen tyg och tråd! =)
Köpte svart tråd, för min var slut. Tyget är svart med vita prickar och ska ha det till en klänning med smock =) Köpte även lite svart tyg, ska kanske ha axelband på klänningen så köpte de me =) |
Har köpt en massa noro-garn, men de har landat. Oj vad dyrt, men ja vad gör man. :) Har också köpt en nystmaskin, men har inte landat än, hoppas den inte är för kass för jag köpte en billig från en kinesisk försäljare.. haha
|
Massvis! Är inne i en period när allt går sönder för att det är gammalt och slitet. Säng, skrivbordsstol, blomkrukor, lakan mm. Det blev ingen resa på semestern utan storstädning och inköp istället.
Regnet häller ner ute så nu kan jag ta och sy något av mina tidigare inköpta tyger. Prioriterar inte att sy en ny sommarklänning just idag... utan det blir lappa och laga och nya mjukisbyxor. |
DVD-brännare. Två hårddiskar och en brännare har havererat senaste tiden.:mad:
|
Loppis igen
1 bifogad(e) fil(er)
Detta hittade jag idag på loppisen som vi har på torget var lördag hela sommaren.
En krypdocka (som fungerar) en skrållan docka, 2 par skor o 1par socker. Allt detta för ynka 35:- :-) |
En Janome 1200D (coverlockmaskin) blev det idag, är än så länge hur nöjd som helst!
|
Köpte trådrullar på bellevues marknad, gutermann-tråd. köpte 20 st. :)
Har också en stickmaskin på gång. haha |
Köpt brudduchesse, spetstyg och diverse annat till en korsett till en brudutstyrsel.
|
En ny overlock - Berninga 1150MDA. Hämtade den igår och har bara sytt nåon enstaka söm. Ikävll skall den få bekänna färg. :D
|
Beställde en applikationssax frå e-bay i förrgår samt en ny "extra trådrullehållare" till symaskinen. Barnbarnet satte sig på luckan (maskinen stod på golvet) så den gamla trådhållaren gick åt pipan.
|
Köpte en hel drös korsettstål från 24 till 35cm, de där nya korsettlåsen och allehanda annnat smått till (eventuellt) kommande korsettprojekt med skinnkorsett.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:33. |