Jeg ønsker mig at alle husene bliver forskellige (olika?), det ville være morsomt (roligt). Og jeg tycker, at "himlen" kunne være lys blå, lys grå eller lys beige/råhvid. Forgrunden grøn, hvis der er en forgrund, det er der ikke på alle hus-blocke. Det gør ikke noget, at det ikke er det samme.
|
Dette er nok for specielt, men her kan ni se, at en lys baggrund er god, og foran husene er grønt eller "sten".
http://www.kludekoner.dk/forside.php...sk&&vispic=268 |
Har fått adresserna från Lisbeth och Elisabeth nu. Förstår inte varför mailen inte funkar för dig Åsa? Jag mailade till din adress idag - gick det fram? Annars är det ju ingen panik med adressen om mailen fått en tillfällig knäpp. Du är uppskriven nu i alla fall!
Jag gillar tanken med att bakgrund och förgrund (gräs) ska vara i samma eller liknande färger och husen fria. Tror att det kommer att bli otroligt färgglatt och tjusigt det här! |
Jag har ett önskemål till!
Snälla, använd inte tvättmedel när ni krymper tygerna. Tyger tvättade med parfymerade tvättmedel komer jag inte att kunna hantera! Jag både nyser och kliar i händerna. Tycker ni att det känns besvärligt så får jag lov att hoppa av. Men tyg krymper även utan tvättmedel! Grön (eller sten eller jord) förgrund och ljus bakgrund låter bra tycker jag. |
Nej ingen mail från dig!!!!!!!!!!!
Knasigt är det iaf. Jag tycker att det är bra om det tex ljus(blå) himmel/bakgrun och grönaktig förgrund, om man vill ha förgrund. Barbro, går det bra med oparfymerat? Det är ju klart att du ska kunna vara med! |
Barbro, mener du sæbe? eller skyllemiddel? De stoffer, jeg har på lager, er alle vaskede ganske lidt i hånden, og skyllede i rent vand uden skyllemiddel. Jeg bruger ikke parfumerede vaskemidler (tvättmidler), kan du så ikke tåle det?
|
Hanne!
Det går nog bra. Jag undviker parfymerade tvättmedel och sköljmedel så mycket jag kan. Och det här är ju saker man ska hantera rätt mycket innan man kan tvätta det igen. |
Jag föreslog utan tvättmedel för att ni inte ska gå och köpa oparfymerat.
|
Barbro, går det att tvätta om tygerna? Jag har tyger som jag tvättat med parfymerat tvättmedel och några med oparfymerat och jag vet inte vilka som är tvättade resp tvättmedel.
Jag har även några tyger som ännu så länge är otvättade och kan använda dessa om det inte går att tvätta om de andra. Jag tycker definitivt att du ska vara med, det löser sig med tvättningen. |
Om du tvättar om går det säkert bra.
Men helst inte parfymerade direkt till mig. |
Vad bra, då ska jag vara uppmärksam angående tygerna i det block jag skickar till dig.
|
Hus låter som ett jätteroligt tema! Nu blir jag sugen igen ... (Sitter på händerna).
En fundering jag har är när ngn skrev om täcke för hängmattan; pärlor och sån lös dekor? Om någon syr på väldigt "lösa delar" så blir täcket väldigt fint, men kanske inte så tåligt. |
Hus i fri teknik låter himla kul! Jag som aldrig gjort vänskapsquilt förut undrar hur fritt "fri teknik" är, om man måste hålla sig till vissa material och om alla de block man själv gör måste vara identiska, eller om man kan få variera dem(lite grann bara) i detaljer och så?
|
Blocken behöver ju inte vara lika som man gör. Utan det är väl mest bakgrunden/himlen som kommer att ha liknande färger. Fattar jag det som.:D
Det viktigaste är ju att det är samma storlek på husblocken, om vi bestämmer oss för hus. ;) |
Min opfattelse er, at man kan bruge alle quilteteknikker: traditionel lapp-teknik, paper-piecing, applikation, maskinsyning og syning for hand. Hvis man kan sy et hus i japansk vikteknik, kan den vel også bruges :(
Materialerne skal være patchworkstoffer i bomuld og god kvalitet. Du kan sy alle husene olika, hvis du vil, eller du kan sy det samme hus 16 gange! Quiltene vil ikke blive ens alligevel. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:02. |