aha, tack Gunilla för påskkärringen. =)
|
Fjärilsbroscherna
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Här kommer min stygnsättning (i JEF) för att göra fjärilsbroscherna som finns på bilder i mitt album. Använd med fördel en melerad tråd i mitten av fjärilen. Sätt enbart ultrasolvy i ramen och låt den första sömmen sy fast en vlieselineförstärkt tygbit. Klipp bort allt tyg utanför konturerna och fortsätt broderiet. Riv sedan loss fjärilarna försiktigt. Gör 1 eller 6 st. Ha det gott! :) /Gunilla |
Instruktionsbild
1 bifogad(e) fil(er)
Här är bild på hur man går tillväga.
Broschnålar kan sedan limmas fast med Stenlim på baksidan. /Gunilla |
Tack snälla, helt underbara.
|
tack snälla ! Jag har suttit och önskat mig dessa när jag tittat på dina fina fjärilar.
TACK ! |
Tack så jättemycket Gunilla, du är så snäll med alla dina broderier och de är så fina. Dessa kom precis rätt, mina barnbarn som kommer hit idag ska få göra ett par till mors dag.
|
Jag har också beundrat dina underbara fjärilar så tack snälla Gunilla.
Kram / Lillemor |
Hjälp !
Jag skulle sy ut dessa nu men märker att jag inte kan öppna jef-filer .Någon som kan hjälpa mig till hus- vip - eller något annat format jag kan öppna i vipprogrammet. tack på förhand. |
Christel, du kan väl konvertera till HUS-fil i Ditt program.
Aina |
Det har gått förrut vet jag men är det datorn eller jag som inte kan? Får inte till det så att jag kan öppna dessa.
|
Jag har samma problem som Christel, det är helt tomt då man försöker öppna filen för att konvertera. Jag lyckas varken i VIP eller PE Design!????
|
Fjärilar
Tack Gunilla för dom vackra fjärilarna!
Hälsningar Gerd:) |
Mitt PE-program kan inte heller öppna JEF-filer, men det gick bra i Embird.
|
Prova Embird,där har jag öppnat dom Annars skicka mailadress så får ni dom av mig!
mvh anna :D |
Hej
Tack så jätte mycket Gunilla kram suss
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:22. |