Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Quiltning (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Göra vänskapsquilt? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=2579)

Rae 2005-10-05 14:01

Kerstin, jag har lagt till dig på listan. Nu är vi 13 stycken. Någon annan som vill med? Sista anmälningsdatum 14 oktober.

Malin.J 2005-10-05 15:36

Hej hej.

Är jag med eller inte. Ni har inte kunnat se vad jag gjort i mitt album, är det ett krav? //Malin

Rae 2005-10-05 18:03

Malin, du är med. :D Rae

skylthaxan 2005-10-06 07:24

Jag tycker det är helt okej med snedställda rutor bara inte måttet överskrider 10½inch inkl. sömsmån!Malin, även om du inte lagt ut några bilder på dina verk är det väl klart att du får vara med. Jag tar för givet att du gör det bästa du kan!Dessutom får vi ju förmånen att se vad du kan före alla andra medlemmar på sysidan.!

Hizzan 2005-10-06 09:05

Hej! Jag har inget album här på sidan men är någon nyfiken och vill se vad jag sytt å kan ni kika i min webshot
http://community.webshots.com/user/hizzan100
/Liselotte

Lingling 2005-10-06 13:30

Känner mig tyvärr nog som om jag måste avstå just nu, tror inte jag ska ta på mig mer just nu, även om det är väldigt frestande ... och Lillans täcke har gått fort framåt sista dagarna :)
(Ska lägga in en bild på ett problem bara jag laddat över från kameran.)

Beth 2005-10-06 14:02

Väldigt fina saker du gjort Liselotte.

Rae 2005-10-06 17:01

Lingling, menar du att jag ska ta bort dig ifrån listan för Vänskapsblock-bytet? :confused: Rae

Lingling 2005-10-06 17:11

Vad jag vet står jag inte på listan? Jag har inte skickat ngn adress, men jag det känns tveksamt just nu, tänkte se hur mkt jag får undan närmsta dagarna.
Har ju också en idé om ett blomblock (förresten hur är det med trädblock:) såg några roliga ...;)) som jag iaf måste testa ... men frågan är om det är just nu. Hur många är det i nuläget?

Rae 2005-10-06 17:50

Förlåt, det stämmer, du har inte anmält dig. Jag hade fel. Just nu är vi 13 stycken, så det blir 12 blocks som var och en får sy och skicka iväg. Men, du har nästa vecka på dig att tänka på saken. Jag vet själv att man vill inte ta på sig mer an man har tid och ork till. -Men det är roligt om du kan vara med. :o Rae

Malin.J 2005-10-06 19:44

Jag ska se om jag inte kan fota något som jag gjort, tyvärr verkar det som om det mesta har blivit presenter. Har aldrig tidigare tänkt på att lägga in mina alster, men det är klart att det säger lite om vem man är. Nu känns det lite tokigt att jag bara tittat på andra och inte bjudit tilllbaka... Men lite komplex kan man ju få av allt fantastiskt som alla gör!! //Malin

Lingling 2005-10-06 21:13

Vet vad du menar Malin! Sitter då och då och går igenom allt fantastiskt som lagts in, och blir kanske inte rent stum - måste ju ropa på maken eller någon och visa och dela min förundran:)

Alla kan ju inte lägga in så mkt, inte skaffat digitalkamera förrän nu i år själva.

Malin.J 2005-10-06 21:13

Album

Nu har även jag bilder att visa.

Birgitta-L 2005-10-07 06:59

Ja, visst blir man imponerad av alla vackra arbeten! :p
oxå kaxar JAG (som ännu bara gått 3 ggr på nybörjarkursen ...) mig i det här duktiga sällskapet...
:(

men kul ska det bli ;)

skylthaxan 2005-10-07 07:48

Ja ni tjejer, jag kan bara säga att ni gör jätte fina arbeten allihopa och jag är så glad att ni har lust att göra denna quilt med mig.Om vi känner tidsnöd framemot våren så är det väl inte värre än att vi får säga till så får väl slut- datumet skjutas på en vecka eller två (vad som behövs).Men det är ju bra att ha ett datum som mål eller! Vi ska ju trots allt ha detta projekt som nått roligt att se framemot och inte känna oss som att vi har nästlat in oss i nått hörn och bara känner press.
Så tycker iallafall jag.Bara för att jag kallas för skylthäxan på jobbet betyder inte det att jag är elak.Vi måste naturligtvis vara lite lyhörda. Vi kan ju åka på influensa eller nått annat och då orkar man ju inte sy.Dela gärna med er av era åsikter om detta, så löser det sig!
Mvh/Skylthäxan.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:30.