Partille: nej första gången blir den 25-e - det finns folk där från 9 !
|
Hej
Jag kan meddela er att vi kommer att träffas på tisdagskvällar till att börja med.Som det verkar nu så skulle vi kunna träffas den 28/8 kl 18.00- 21.00 men dock senast kl 22.00. Den som kan och vill får gärna komma kl 17.00. (Jag har bet om att inte jobba den kvällen) Men jag träffas gärna er fösta gången. Söndagen den 26/8 ca kl 15 eller vad tycker ni.(vill ni ha senare så går det jätte bra för mej med. Där vi träffas och pratar lite och kollar lokalen och tar en fika ihop m.m Med vänlig hälsning, Käthe Jonsson |
Tack Birgitta jag dyker upp den 25.
Den 26 och 28 blir bra för mig, både dag och tid. Ser fram emot detta Käthe. |
Citat:
|
Hejsan
Jag kan den 26/8. Men var i Krokslätt ligger lokalen? Har ni någon gatuadress? Viola |
Hejhej! Jag kan båda dagar tror jag....är ute och seglar just nu och har inte almankan med. ;-) Ja, behöver veta var lokalen är, också. Ser framemot att träffa alla. :D
|
Kan också båda dagarna!
|
Jag har kommit på att jag ju inte alls kan den 26/8 :o
Då är ju jag och hälsar på min kompis Karin i Stockholm för att bla. gå och titta på Hemslöjdsutställningen på Liljevalchs :) Men jag kan sen på tisdagen. Och tror att ni säkert kommer fram till vettiga saker utan mig ;) |
Träff 28agu
Hej igen alla!
Vi träffas den 28 aug. Kom till lokalen mellan kl17.00 - 21.00 Lokalen ligger på krokslättsparkgata 57B gavel ner en trappa på utsidan mot hökegårdsgatan.(samma hus som pizzerian men motsatsa gavel) Buss nr 19 och 755 hållplats hökegårdsgatan. Jag fixare lättare fika tillsjälvkostnad Med vänlig hälsning, kosmos Käthe Ps Om något är oklart hör gärna av er igen |
Hej
Vad roligt, det är ju mina gamla barndomstrakter. Är född på Hökegårdsgatan. Vi ses 28 augusti Viola |
Vad skoj att äntligen komma igång men jag undrar om det är träff både söndag och tisdag eller är söndagen struken som första träff?
|
Får man komma med?
Hej alla! Av en lycklig slump hittade jag denna tråd. Jag har nyligen börjat sy igen och har tänkt att det vore roligt att kunna träffa likasinnade (men antagligen duktigare). Jag är 42 år, bor i Johanneberg. Har en liten dotter och en sambo. Kan ta med egen symaskin. Är det OK att jag kommer den 28? Hälsningar Nadine
|
Hej allihop
Jo jag strök vår fösta träff på söndagen. På grund av att jag fick ledigt på tisdagskväll. Då blev det så nära varandra. Alla får vara med bara att komma ner på tisdagarna. Jag tycker det ska bli jätte roligt att vi snart träffas Det finns tre symaskiner, men inte av bästa kvalitet men fungerar hjälpligt. Ni får gärna ta med egna,men jag ska kolla med ABF om de hyr ut symaskiner Ha det så bra så länge Med vänlig hälsning, käthe |
Träff Göteborg
Hej på tisdag kväll den 28 aug kör vi igång kom till lokalen krokslättsparkgatan 57B gaveln mot hökegårdsgata 2
Jag fixar lite enkel fika till själv kostnad. Jag finns i lokalen från kl 17- framåt Med vänlig hälsning, käthe |
ha det sååå trevligt, tjejer !
hoppas ni kommer fram till att vi ska fortsätta - skriv här på sidan så vi som inte kan komma första gångerna vet vad som gäller ! ps - ska någon till quiltköping ? på fredagen ? |
Ps var är det någon stans kan vara intessant
Med vänlig hälsning, Käthe ps kan ev hänga på beror på vilken tid |
sy träffen i Krokslätts
Hej alla
I morgon drar vi igång våra träffar på tisdagskvällarn på krokslättsparkgatan 57B gaveln på utsidan av huset mot hökegårdsgatan 2 Jag är i lokalen från kl 17-21. Fixar lite enkel fika till oss. Är det något ni undrar över så kan ni ringa mej på telefon Mobil 070-1736253 Med vänlig hälsning,Käthe Jonsson |
Jag kommer...men först vid 18.00
Camilla |
Jag kanske också kommer lite senare än 17:00 för jag slutar antaglingen då.
|
Hej ni är jätte välkomna när ni väl kommer.
Jag är i lokalen från kl 17- 21 så det är bara ramla in. Med vänlig hälsning, Käthe |
Sygruppen Göteborg
Hej alla
Var jätte kul att så många dök upp i kväll. Jag är jättnöjd och ser redan framemot till nästa tisdag kväll. Med vänlig hälsning, Käthe |
Citat:
|
Sorry jag inte kom idag, men det blir inte alltid som man tänkt sig :mad:
Vad har ni bestämt? Ok att hänga på nästa vecka? |
Sy gruppen
Hej! Det blir så för oss alla att man inte kan varje vecka. Men bara att komma ner de tisdagarna man kan.
Vi kom överns om studicirkel Tisdagar från kl.18 - 21 ni får gärna drop in runt kl.17 Jag fixar enklare fika typ:kaffe/te,bröd och pålägg till självkostnadspris. Det finns tre symaskiner men är ej så bra, men ska försöka se om det går att fixa flera till studiecirkeln. Man tar med sej det man vill göra exempel:sy,sticka,virka, m.m Med vänlig hälsning, Käthe |
Hej!
Kommer ni att träffas nästa tisdag, dvs d 11 september? Får man hänga på? Sitter mest och virkar och stickar hemma i soffan, men hade vart trevligt att få lite inspiration o träffa andra samtidigt:) Anna |
Sy gruppen
Hej vi träffas på tisdagar varje vecka. Du får gärna dyka upp. Som du kanske sett så är det dropp in från kl 17.
Bara kul att vi kan byta erfarenhet med varandra. Jag fixar fika till självkostnadspris: typ smörgås och kaffe eller te Med vänlig hälsning, Käthe |
Sytråffarna Göteborg omed
Hej alla glada
Nu har vi träffas ca 5 gånger på tisdagarna mellan 17-22 vi är runt ca 7-8 varje gång i vårt härliga gäng. Vi tycker det skulla vara kul om flera hoppar på och vill vara med oss.Vi gör olika saker som: sy,sticka,virkar,Tova,m.m Vi tänker bilda en grupp som kan tänkas vara med och göra glassmycke om ca tre gånger med lärare, sen försätta själva genom hjälpa varandra. Skulle detta vara något så hör gärna av er eller var varför inte komma ner till oss på tisdagarna se hur vi har det. Kan nå mig Käthe på telefon nr 0701736253 Ps finns stora möjligheter att göra olika saker ilokal. Vi har fika till självkostnadspris i lokalen som jag fixar till varje gång. |
Kommer ni att ses nästa tisdag (13:e) också? Är det bara glaspärlor som gäller numera, eller kan man ta med sig sina virkprylar och kanske få lite tips och råd om den tekniken?
|
Jag kommer på tisdah och tar eventuellt med en vän till mig som håller på att lära sig nålbindning:). själv tänkte jag sticka:) :D
|
Sy juntan
Citat:
Om glassmycke var ett utsläng om några skulle vara intresserade av att vi bildar en grupp.om detblir så så startar vi det nästa år nornor kväll utöver våran sy gruppp Med vänlig hälsning, Käthe hoppas vi ses på tisdag |
Citat:
Med vänlig hälsning, Käthe |
Sy möte inställt
Hej allihop
Pga. Att vi inte kan vara i lokalen i morgon, 20/11, är symötet inställt. Om intresse finns så kan vi vara hemma hos mig. Ni kan ringa mig på 0701736253. Beklagar det sena beskedet. Med vänlig hälsning, Käthe |
vad synd! jag som var på väg dit:P. jaja, sånt e livet! vi ses nästa vecka!
|
Nu börjar vi igen tisdagen den 8 januari
Hej alla nu startar vi igen efter jul och nyårs uppehållet.Hoppas ni alla har haft det bra och har fått träffat tomten som jag har fått gjort.
Vi fortsätter på Tisdagar ca 17.00 - 22.00 med fika kring 19.00 tillsjälvkostnadpris. Jag hälsar alla gamla och nya som är intresserade att vara med i våran härliga grupp.Ni kan göra det ni vill och är intresserade av vi hjälpsåt och har kul. Vi är hemma hos mej i Göteborg. Slå en signal om ni vill hänga på eller om ni undrar något. Telefon mobil 0701736253 Med vänlig hälsning, Käthe:) |
Bilder på det vi gjorde hösten 2012 samiba
1 bifogad(e) fil(er)
Bifoga filer
Giltiga filtyper: gif jpe jpeg jpg pdf png psd txt zip image.jpg (24.7 KB) |
Flera
1 bifogad(e) fil(er)
[ATTACH]http://www.sysidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=4232&stc=1&d=135730167 0[/ATTACH]
|
1 bifogad(e) fil(er)
H]
Hantera bifogade filer image.jpg |
1 bifogad(e) fil(er)
|
Projektet samiba
Hej all nu har jag lagt ut lite bilder på det vi gjorde tillsammans i höstas jag är inte så duktig på att lägga upp bilder men lär mej det med
Med vänlig hälsning, kosmos |
Syjunta Göteborg
Hej alla!
Jag såg här inne att det ska finnas en syjunta i Göteborg? Jag är intresserad av att lära mig sy. Just nu är fokus på gardiner typ gräddbakelsegardiner eller "austrian shade" och amerikanska priscilla volang gardiner etc. Jag har aldrig sytt gardiner innan, bara enkel klädsömnad, och är inte särskilt händig (mest kreativ). Undrar om det finns någon som är duktig i er grupp som jag ev kan fråga lite om råd? Förutom gardinsömnad är jag intresserad av historiskt hantverk. Undrar också var och når ni ses och hur många ni är? Jag bor i centrala Göteborg. Här är tråden där jag frågat om råd kring detta här inne på Sysidans forum: http://www.sysidan.se/forum/showthre...728#post174728 |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:22. |