Citat:
|
Hej till allihopa. Nu har jag lite trista nyheter. Min mor är sjuk och jag reser till USA imorgon bitti. Jag kommer att vara borta i 2-3 veckor, jag få se hur det blir.
Jag har idag postat ZickZacks block till Trugen. Jag postar ElinMs block imorgon innan jag åker. Sedan om det kommer några block till mig får de vänta tills jag är åter ifrån resan. Jag kommer antagligen att kunna ha dator kontakt, men jag vet inte hur ofta. Ni har förstått gången nu och det verkar rulla på. Snälla, fortsätt att posta här när ni skickar resp. får ett block. Vi hörs igen om ett par dagar. Rae |
det var ledsamt att höra. JAg hoppas att allt går väl.//zickzack
|
Så tråkigt för dig Rae, Hoppas din mor repar sig snart.
Jag har nu gjort klart Elisabets block, lagt det i kuvert satt på frimärken och imorgon åker det ner i lådan för transport till Åsa Öckerman. Väntar med spänning nu på nästa block som kommer till mig. Alla block som kommer nu har ju mer garneringar. Kram. :) |
Ajdå.. :(
Jag fortsätter skicka till dig som vanligt. Hoppas det blir bra med din mor!!!! |
Hej Rae!
Så tråkigt att din mor är sjuk. Jag önskar er allt gott och ska tänka på er! Tack för att Du drog igång det här roliga! På återhörande! Trikken |
ZickZack´s block kom i min brevlåda idag.
Annika (trugen) |
Nu ar jag framme i USA. Mamma ar sodar....vi far se hur det utvecklar. Tack for era tankar och snalla ord. Fortsatt sy och ha det roligt. Jag ar uppkopplad nu och kan halla kal pa min RR-lista harifran, men har inte svenska bokstaver...Sorry.
Trevlig helg pa er. Rae |
Ojojoj Rae du har varit snabb. igår fanns även ElinM´s block i brevlådan.
Trikken´s har jag gjort klart.( jag skriver här om jag hinner få med den med posten idag eller ej) Zickzack håller jag på med nu. Annika. |
Igår kom Elisabeth S block i min låda. Nu är det redan klart och imorgon hämtar Elin det!
Jag har haft lunginflammation, inte riktigt allvarligt som tur är, men varit däckad. Nu är jag bara utmattad. Hoppas ni står ut med att det tar lite tid! Maskinen har jag inte orkat sitta vid, men mitt eget block är på väg. Kram till er alla glada i denna underbara swap, och allra mest till Rae som startade det! |
Crazy Quilts från Parthenos och ElisabethS finns nu mitt i syröran hemma hos mig. Jag blir så inspirerad av att se vad alla har gjort på era block men jag ska nog inte lägga ut foton än, utan ni får vara nyfikna ett tag till!
Undrans för övrigt hur det går för mitt lilla toktäcke, alldeles ensam ute i stora världen. Fast det är ju inte ensamt egentligen, det har världens bästa omhändertagare, så det så! Kram på er allihop! /Elin |
Trikkens block ligger i brevlådan och väntar på postis ska hämta det.
Senare i veckan skickar jag två till men då hör jag av mig. ElinM ditt fina block tar jag väl hand om här i Ljungskile skulle tro att det åker norr över på Onsdag. Till alla må väl. :) |
Undrans för övrigt hur det går för mitt lilla toktäcke, alldeles ensam ute i stora världen. Fast det är ju inte ensamt egentligen, det har världens bästa omhändertagare, så det så!
Kram på er allihop! /Elin[/QUOTE] Jag har skickar till lilla toktäcke till Rae. Så formodligen så är det där nu :) |
Nu är jag igång igen !
:)Nu har jag skickat Rea´s block till ElisabethS. Så nu är jag redo för nästa block om det ligger något och väntar någonstans ;).
Roligt att få nått att göra med jämna mellanrum. Det är så fina block som anländer, jag blir verkligen inspirerad av alla variatoner på brodyr.Fick ideer på sidenbroderi dels på mässan och dels av Rea som verkar vara riktigt duktig på det.Måste nog ta mej till sybehörsaffären och handla på mej lite sidenband och prova. // Villsy (Annica J) |
Hej. Gympaemmas block har varit klar några dagar men jag har jobbat natt och inte hunnit skicka det. Det ska på lådan lite senare idag. Skriver senare när jag skickat det.
I går fick jag Anna Karins fina block så nu har lite roligt pyssel framför mig igen. |
igår postade jag Elin.M´s block samt ZickZack´s block.
Kickelina får mer att greja med. |
Det ser jag fram emot.Gympaemmas block postade jag till Villsy i går kväll.
|
Nu var posten snabb. I brevlådan låg både Elin.m och ZickZack´s block. Så nu har jag lite att pyssla med framöver.Nästa vecka har vi sportlov här uppe men jag hoppas att det ska finnas lite tid över till att sy.
|
gynpaemmas block kom igår.Jag är klar med den nu så skickar den snart igen.
|
och jag väntar på nästa, är så nyfiken så jag tror jag spricker snart.//ann
|
Läget
Hej!
Min mor ar pa battringsvagen sa jag hinner lagga skriva lite. Läges kontroll Mars: ElinM............har Parthenos & ElisabthS:s block Zickzack............inga block Trikken.........har Pysseltant:s block Gympaemma......inga block Rae..............har inga block Trugen...............inga block Kickelina.......har ElinM, ZickZack & Triken:s block Villsy............har Gypmaemma:s block & har postat Rae:s block ElisabethS.....har Kickelina & Trugen:s block Parthenos......har Villsy:S block Pysseltant..........har inga block Syofta..........har Syofta:s block(far du ivag din block snart?) Stämmer det inte kan ni säga till. Jag kommer att försöka lägga ut läges kontroll med jämna mellan rum så att ni ser var era block befinner sig. Fortsätt att posta här när ni får eller skickar ett block. Tack. Rae |
det känns som att jag skulle vilja följa med mitt block runt i sverige så man kan följa vårens ankomst på så många ställen i landet.:)
|
Jag har nyss tagit en liten promenad i marssolen (som värmer lite lite lite) och ElisabtehS och Parthenos block ligger nu på lådan . Eller rättare sagt, så hoppas jag att de inte gör det, utan att brevlådan är tömd kl. 13 som de lovar och att brevet är på väg till zickzack!
|
Nu är Trikkens block postat och på väg till Villsy. Det var en perfekt sysselsättning under vasaloppet i förmiddags.
|
Det stämmer hos mig :) Jag längtar tills nästa blocki koller till mig nu :)
|
Ja Rae, det stämmer för mig med, jag har inget block men längtar oxå efter ett.;)
|
Et kommer snart,lovar =)!
Citat:
|
I morgon bitti lägger jag Pysseltants block på lådan.Det är frankerat o klart för avfärd! Och väntar med glädje på nästa!
Anna Karin Trikken |
Citat:
zickzack |
Citat:
Snön har rasat från taket och tagit med sig stuprännorna. Tur att vi böt tak för några år sedan. Men i dag så värmde solen och sinnet blev mycket lättare. /Elisabeth S |
Läget stämmer för mej med.
Jag är färdig med Gympaemmas block men väntar lite till jag ser att ElisabethS fått iväg något eller några block.Vill inte stressa på om det redan är mycket. Vårsolen skiner här också och vårvindarna tär på den 1.3m höga snödriva jag har på altanen.Familjen har hjälpts åt att skotta av en ruta så att jag kan sätta mej i lä av drivorna när vårsolen behagar visa sej. Väntar med spänning på nästa block :) |
NU..har jag skickat gympaemmas block till ElisabethS...
och i brevlådan låg Trikkens block. å nu kan jag börja fundera över vad jag ska skapa på detta block! Ha det gott alla!:cool: |
Syofta har lämnat sitt vackra block till mig.
|
Idag fick jag Ingrids block! :D
|
Idag damp Kickelina & Trugen:s block ner i brevlådan!
|
Hej
Va roligt att allt flytter pa. Roligt att se att du fick ivag din block, Asa. Hoppas du mar bra nu. Jag har varit tvugen att forlanga mitt visit har, 10 dagar till till att borja med. Mamma ar pa battrings vag, men tycks ha flera akommor sa vi maste nog till lakaren flera ganger innan jag kan kanna att jag kan lamna henne igen. En trost ar att har ar faktiskt Var. Inget sno kvar pa marken och jag har varit tvungen att lana en latt jacka och byta till skar istallet for min tjocka tackkappa och tjangor. Alltid nagot :-) Halsingar till er alla ifran USA Rae |
Hej. Tråkigt att höra att din mamma fortfarande är sjuk. Skönt med lite vår. Här där jag bor ligger snön kvar i drivor men solen värmer gott på dagarna. Idag har jag skickat iväg Elin.M och Zickzack´s block till Villsy.
|
Kära Rae!
Skönt att höra från dig att din mamma i alla fall är lite bättre! Hälsan är en dyrbar gåva. Just nu är det skönt för mig att få känna mig stark och frisk igen. Jag måste säja att detta är nog den roligaste "swapen" (vet inte om det räknas riktigt som swap) jag varit med i. Det är ju så spännande att vänta på blocken, en liten julafton, och sen får man vara med och skapa ett litet gemensamt konstverk samtidigt som man kan göra "som man vill". Är det någon mer som blivit biten av detta? Jag har ett eget litet CQ-projekt på planeringsstadiet, och Elin visade mig nåt jättefint hon höll på med. |
Nu har jag sytt på Ingrids block och lagt de i kuvert och tejpat ihop och så.. Så jag tror jag sticker iväg nu efter lunch och postar det. Annars så får de bli i morgon. Men jag tror nog jag ska hinna med detta idag :)
|
Hejsan hoppsan!
Ingrids block är på väg till dig Rae nu! Efetrsom dem har bestämt sig för att flytta min postlåda (HUR KAN MAN GÖRA DE??) så blev det tillsammans med en promenad som blevet lades på lådan! Men jag skulle ju gissa att den blev hämtad idag.. Fast ja.. Kan post-gubbarna flytta lådor kanske dem inte är så noga med de andra heller?.. Soliga kramar från Emma |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:35. |