Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Allmänt om symaskiner (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Ska jag eller ska jag inte...? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=7313)

xxx 2007-04-04 16:55

Jag är nyfiken på hur det har gått med era maskiner ni köpt från utlandet är ni nöjda, har det varit några problem eller har det fungerat toppen? Funderar själv på hur jag ska göra
köpa eller inte.
Skulle vara roligt att veta hur ni har det med era nyförvärv.

GLAD PÅSK!

avslutad081031 2007-04-04 16:59

Min maskin är nu strax över året gammal. Den tuggar och går.

Det är väl om jag hade haft problem som jag hade kunnat säga något om servicen. Just nu är det likvärdig service nivå mellan min svenska och engelska återförsäljare - dvs jag har inte utnyttjat den. :)

Rutis 2007-04-04 17:29

Jag är nöjd, det lilla jag kört med den... min halvårsgamla dotter tillåter inte att jag sliter ut mina symaskiner direkt! ;)

avsl0203 2007-04-04 18:00

Även jag är nöjd med min maskin. Den tuggar och går den med :)

Säger som Maria, jag har inte behövt någon service.

catla 2007-04-04 20:03

Drygt 1 år sen den kom & min Janome 300E
tickar på hur fint som helst!:D

Monia 2007-04-04 20:32

Jag är också nöjd med min maskin. Det enda som jag inte gillar riktigt med den är att den inte står så stadigt när jag syr riktigt långa längder i hög hastighet. Men om tur är gör jag inte det så särskilt ofta:D Det var bara när jag sydde ihop 10 2,5meters längder till ett draperi till mannens lilla hemmabio.

xxx 2007-04-04 20:39

Tack för era svar det var kul att höra jag kommer nog också att slå till med en här framöver.

FruJ 2007-05-16 19:51

Hej, är ny här, läste i tråden att ni köpt overlock från england, sewingmachinesdirect, vilka tillbehör valde ni?

axyzvslut 2007-05-16 20:22

Jag köpte coover pro 1000 och x fötterna clear view stitch fot,center guide fot. allt från England

Rutis 2007-05-16 21:07

Jag hade ingen tanke på att köpa till extra pressarfötter, vilket jag nu ångar, för £35 för porto för några pressarfötter känns saftigt. Får kolla om det finns någon bra svensk leverantör på fötter kanske... :(

FruJ 2007-05-16 21:16

Citat:

Rutis skrev:
Jag hade ingen tanke på att köpa till extra pressarfötter, vilket jag nu ångar, för £35 för porto för några pressarfötter känns saftigt. Får kolla om det finns någon bra svensk leverantör på fötter kanske... :(
Vilka pressafötter hade du valt?

Om någon betäller så kanske du kan beställa med pressafötter, eller tror du ev frakt inom sverige blir för dyr?

axyzvslut 2007-05-16 21:37

Dom som jag köpte är rätt små lite papper om och i ett brev går bra.

sacira 2007-05-16 23:16

hur trivs du med din nya maskin?

Citat:

Lithia skrev:
Jag hämtade ut min overlock igår hos shenkers ombud.
Maskinen var bra packad och allt utlovat var med.
Nu skall jag bara byta stickpropp så jag kan sy.

/L

Läste genom diskussionen och du har inte svarat vad du tyckte om maskinen du beställde. Jag har varit och kollat på overlockmaskiner på olika butiker. Det blir för mig kanske också Janome från utlandet. Har inte pengarna nu men kanske senare. Äger en gammal Husgvarna 2000 och en industrimaskin, raksömn. Min fundering är hur gör man med overlock om kniven blir slö? Det blir inte lika snyggt längre när kniven inte skär vasst.

avslutad081031 2007-05-17 06:52

Blir kniven slö så byter man den. Jag fick med två extra knivar med min.

sacira 2007-05-17 09:53

Tack Maria. Är det någon som försökt att slipa kniven själv i stället att beställa nytt sedan alla knivar blivit slutkörda? Är det så att Janome också har flera knivar med i försändelsen när man beställer maskin?

Rutis 2007-05-17 10:50

Citat:

FruJ skrev:
Vilka pressafötter hade du valt?

Om någon betäller så kanske du kan beställa med pressafötter, eller tror du ev frakt inom sverige blir för dyr?

De jag funderar på är Adjustable Seam Guide, Centre Guide Foot, Clear View Foot.

Jag mailade och frågade om portot verkligen blir £35 för så små saker... får se vad jag får för svar. Annars får jag väl hitta någon att sambeställa med, eller någon trevlig engelsman att skicka dem till som sedan kan skicka vidare till mig :p

FruJ 2007-05-17 21:05

Tack för alla svar!

avsl0203 2007-05-20 19:00

Citat:

hienohelma skrev:
Är det så att Janome också har flera knivar med i försändelsen när man beställer maskin?
Jag fick med en extra kniv när jag beställde min 644D

sacira 2007-05-22 18:48

Pfaff hobbylock 4764?

Har någon erfarenhet? Tittade på Janome maskiner här hos återförsäljaren och fick inte så bra råd och stöd. Jag värdesätter den personliga informationen jag fick hos den lokala säljaren av Pfaff och det tekniska stödet jag oftast behöver på alla nya maskiner i början. Tänker hämta hem maskinen på torsdag om inte någon lyfter "varningens finger" som har erfarenhet av just den maskinen

Sophia 2008-04-10 18:20

Jag vet att den här tråden är gammal men jag måste få skaka liv i den. :) Jag sitter här och funderar på om jag ska beställa en Janome 1000CP från England. Det är ju stoooor skillnad i pris men väldigt krångligt om något är fel på maskinen...

aliquis 2008-04-11 03:53

Varför skulle något vara fel på maskinen? Du får väl väga in vad fraktkostnaden vid ett eventuellt fel är på relativt hur mycket du tjänar på köpet, men orka oroa sig om att något kanske är fel?

Beror väl lite på hur mycket den kommer användas och hur stor risken för att ett fel uppstår är antar jag.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:47.