Jag är också jätteintresserad av att vara med. Handarbetar inte så mycket utan syr mest kläder. Skulle man ta med egen symaskin? Meddelar ni adress senare så man vet var i Krokslätt det är?
Viola |
Sjunga göteborg
Det finns tre sy maskiner men det är inte så bra.Beror på vad man ska sy. Så att ta med kan nog vara bra. Jag är inte hemma nu,men kommer att lägga ut datum här snart
Med vänlig hälsning, kosmos |
Väntar o väntar...tyvärr är vi väldigt tidiga på schemaläggningen på jobbet. Vore väldigt bra med datumen snart.
|
Ingen brådska än fel info jag fått.
|
hello tjejer - hur går det med våran blivande grupp ?
|
Jag väntar på datum. Hoppas verkligen att det blir nåt av den.
|
mmm ,, verkligen
men - allt är väl semesterstängt iaf , så ingen Vuxenskola eller så går väl att få tag i . men vi kanske skulle stämma av så man fick lite mer kött på benen : hur många är vi eg som är intresserade ? |
jag är intresserad, men helst ej torsdagar!
|
*Räcker upp handen*
Jag är också intresserad :) Helst inte onsdagar. |
Jag med hade räknat med lördag men kan även vardag. Menar ni kväll eller dag då? Gärna dag för mig.
|
ok - måndag,tisdag (inte fredag va ?) och så lördag och söndag är kvar då.
själv håller jag på lördagen men annat e oxå ok. |
Jag är också intresserad, men kan ej måndagkvällar. Jag kan på dagen de flesta dagar. Det här kommer att vara svårt att få en dag när alla kan.
|
Jag är gärna med kan alla dagar utan måndag.
|
mina damer: tisdagar lördagar och söndagar !
omröstning ! |
Verkar som tisdag är en dag som passar de flesta?
|
Citat:
|
jo kanske så,,,
fast lördag o för den delen oxå söndagar är inte fel alltså,,, i af för oss gamlingar som inga småglin har längre men tisdag typ 18-21 max kanske kan va nåt ? sen hänger det ju oxå på att det finns en lokal ledig den tiden, och det minns jag inte riktigt vem som skulle hålla i förresten; det ska bli jättekul att ses och se vilka ni är ! vi blir nog en bra blandning av åldrar o intressen. kort presentation av mig: 54 år, syr mest på maskin, 3 vuxna ungar, bor i västra frölunda, jobbar |
Dagtid under veckan är väl svårt om det är vuxenskolans lokaler? Jag föredrar dagtid framför kväll. Gärna Lördag för mig.
|
Dagtid funkar bara för mig på helgerna ! Arbetar under veckodagarna :)
|
Nu är jag för tillfället ledig dagtid (mittemellan jobb) men föredrar ändå kvällstid.
Presentation; 35 år, bor i Mölndal, gift och har 2 hundar. Gör väldigt olika pyssel; sticka, virka, kroka, nålbinda, scrappa, pärla, silverslöjd och sy. Säkert nåt mer jag glömt :p |
hej tisdag går bra för mig
|
åååkej - då ringar vi in tisdagarna , verkar det som ?!
|
Ja tycker jag låter bra. Sen är det väl beroende på om kosmos6
(käthe jonsson)kan då och lokal finns ledig? |
Hej alla mina vänner. Jag har semester nu och har tid att svara er alla nu? Jag ser att ni har kommit fram till tisdagskvällar skulle passa.
Men under agusti jobbar jag kvällarna till kl 19.Men efter kan jag isf.Men tror inte det ska vara några problem att vi har det på tisdagskvällar i sept och framöver.Lokalen är i stort ledig varjedag från kl 13.00 - 21.00. Men även helgerna är det inga problem. Men på måndags och torsdagkvällar dansar jag bugg. Vi kan väl komma överens om en dag här framöver och träffas och diskutera tillsammans m.m. Förslag på datum jag kan Den 22/8 och 24/8-26/8 29/8 31/8-2/9 Dansen börjar torsdag den 23/8 Jag kan nog någon datum inna dess men kom ni med förslag så kan vi nog få ihop något. Ursäkta det blev långt. Ha det gött vi hörs snart igen ska vara hemmma nu i Sverige Med vänlig hälsning, kosmos ( Käthe ) |
Tisdagar tycker jag också låter bra - men jag kan också dagtider de flesta helger.
Jag är en nybliven 70-åring, bor på Hisingen. Har sytt, som hobby, i nästan hela mitt liv. Har under åren gett mig på det mesta i "handarbetsväg". Med tilltagande ålder har händer och ögon blivit sämre så något finlir blir det inte längre. Men jag är fortfarande väldigt nyfiken av mig. Min andra hobby är att ge mig ut i världen då och då! Ser fram emot att träffas! |
47 år bor i Partille. Arbetar men kan både helg och vardag. 3 vuxna barn, syr både kläder, väskor, gardiner och annat, stickar ibland. Haft ett uppehåll med sömnaden men kommit igång igen och ser fram emot att träffa andra med samma intressen, inspirerande.
|
Jag är 48 år.jag har sytt myckter tidigare men också kommit bort från det. Men vill gärna börja igen, jag köpte mej en ny symaskin efter jag lovade bort min gamla till dottern när hon flyttade Hemifrån. Så det blev en brodyrmaskin jag är fortfarande ny inom det området men vill lära mej mera
Det finns gott om plats att göra olika saker i lokalen. Jag ser med framemot att träffa er med. jag har Någon kompis Som också vill gärna vara med men har inte tillgång till internet. Med vänlig hälsning, Käthe |
Kan alla datum utan den 22 aug. Hur var det nu, det fanns några maskiner där?
|
Hej!
Jag är 61 och har sytt och pysslat sedan jag var barn. Jag älskar att prova nya grejor. Fast mest nu syr jag kviltat. Jag kan vara med på 22/8, 24-26/8 eller 29/8. Det ska bli kul att träffa alla. Själv bor jag på Onsala. :DRae |
Blir det tisdag-kvällar blir jag hemskt glad och dyker upp!
28 år på Guldheden som nuförtiden mest stickar på stickmaskin och syr kläder. Inga kompisar eller bekanta som textilar, skulle vara så kul med en cirkel! |
Hejsan alla
Tillbaka från semestern och ser att ni kommit fram till tisdagskvällar. Låter jättebra tycker jag. Är 49 år, gift, 2 barn, bor i Kungälv. Syr varje ledig stund, mest kläder. Har tyvärr inga kompisar med samma intresse så detta att träffas ett gäng med samma intresse ser jag verkligen fram emot. Viola |
Hej vad kul vi kommer att bli många. Ca 10- 14st. Det är nog inga problem att vi blir många.som vi vill ev hålla på med olika saker, men det finns gott om plats i lokalen. Och skulle det vara så kan vi fixa så vi träffas två gånger i veckan så alla har möjlighet att vara med.
Första träffen tänkte jag bara att vi träffas och diskutera tite och lära känna varandra. Se vad vi vill göra m.m Om lokalen kan fungerar till vårarar träffae.(jag tror att den gör detta ) Kom gärna förslag om vi ska ta första träffen en helg eller vardag av de dagarna jag har läget upp. Ps jag kan även dessa datumen 8/8-9/8 och 11/8-12/8 Med vänlig hälsning, Käthe |
Hej!...jag kan inga av de extra datum du skrev. Tyvärr.
|
Mitt förslag är att vi träffas den 22/8 kl 18 eller den 26/8 kl 15. Hoppas vi blir många som kan. Med vänlig hälsning, Käthe
Ps Jag fixar fikat |
Kan den 26/8 bara.
|
26/8 funkar bra för mig, dock inte jättetidigt :p
Vore bra om vi kunde bestämma veckodag innan dess dock. Jag har tänkt anmäla mig till lite andra kurser, och väntar jag tills slutet av augusti så är det stor risk att allt är fulltecknat. Jag tycker de flesta verkar eniga om tisdagar. |
Jag ska nog kunna den 26/8 också.:D
|
Jag kan också 26/8. Behöver en adress var vi ska träffas, det här ska verkligen bli jättekul.
Viola |
den 26 aug sitter jag i solen på Skiathos hihi,,,, så då kan jag inte komma, men jag kan iofs aldrig innan 18 på vardagar ändå
|
Usch då..vi kan ju tänka på dig som måste svettas i solen. Hur är det, är det nu på lördag ni ska träffas i Partille?
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:50. |