Partenos block har kommit! :)
|
Citat:
Har jag skrivit rätt adress? Snart är Raes block färdigt och jag väntar med spänning på nästa block. |
Halloj
Igår kom Pysseltants block från Elin. Ni är så himla duktiga, jag känner mig som en ren amatör i sällskapet, men övning ger färdighet sägs det:-) Har aldrig sytt annat än korsstygn på väv.... Otroligt roligt och inspirerande är det iallafall ann-zickzack |
Citat:
Rae:D |
Citat:
Vi är två då.. Jag är ite heller någon van "FRISYARE" men vi får ju öva oss :) |
Ja vi är då minst tre, då jag inte är nån fena på frisöm, men det känns inpirerande och roligt, dessutom lär man ju sig en massa nytt. Kul Kul!:D
|
Håll i er nu!
Jag har aldrig sytt lapptäcken eller broderat tidigare, jo jag gjorde ett skevt korsstygnsbroderi i småskolan, men det räknas inte! Men jag har så kul nu, fått nya intressen!:)
Ska definitivt sy mig ett crazyquiltöverkast i sommar (bor i ett pyttehus, så ett arbete i den storleken får vänta tills jag kan vara utomhus). Så jag ber er blunda för att allt inte blir så jämnt eller rakt!:p |
Nästa block
Nu har Emma´s (gympa-emma) block kommit till mig.
Annika |
I går kväll..
Jag fick två blev igår (som jag upptäckte på kvällen eftersom jag har två ingångar i vår lägenhet..) I det ena låg Elin Magnussons toktäcke och i det andra låg Ann Janssons block i. Nu ska här sys! :)
/Emma |
Så glad jag blev att se hur fint du sytt på mitt block Rae!
Tack för det. När kommer nästa block till mig, börjar längta efter nästa broderi. Hälsningar Anna Karin |
Citat:
Det ser ut som nästa block som kommer till dig kommer att vara Pysseltantens block. Men det kom till Zickzack bara i måndags, så, som sagt, det kan dröja. Rae :) |
Jag har sytt klart Elins och Anns block idag :) Så jag ska skicka dom till dig Rae nu i morgon tror jag eller om det blir fredag.. Men jag skriver när jag har skickat dom ;)
|
Nu har jkag skickat Ann´s block till dig Rae! :)
|
Idag skickade jag Rae,s block till Annika(Villsy). Det går i perfekt takt. Det känns inte stressande utan bara väldigt roligt.
|
rullar på...
Idag har jag postat gympa-emmas block till kickelina. så kul de är kan tänka mig att göra sånt här många fler gånger.:D
Annika |
Citat:
Det tog kanske lite tid men adressen var rätt så vi får skylla på brevbäraren :) |
:eek: Rae´s block kom idag...och jag har bara kommit till hälften på Trugen´s block.
Imorgon ska jag på Syfestivalen i Älvsjö och få lite mera inspiration så Trugens block blir nog klart på söndag och sedan tar jag mej an Rae´s. Hoppas ni har tålamod med mej. Sällar mej till nybörjargänget när det gäller quilt och broderi.Jag lär mej massor av att se era broderier,idéer och fantasi.Det bäddar för inköp på mässan.Kanske någon mer ska dit? //Villsy |
Jag tycker inte att du behöver känna dig stresad.Sy i lugn och ro och jag lovar att ta det lite lugnt med nästa block och inte skicka det så snabbt.
|
Citat:
|
Ingen fara med nästa block.
Ska operera en fot i mitten på nästa vecka så efter det har jag all tid i världen att brodera :) Har räknat ut att detta kommer att bli ett efterlängtat nyhetsflöde i vår när man inte kan göra så mycket annat... Ska få iväg Raes block innan jag blir konvalesent. (Mitt eget val :) känner mej inte stressad av någon annan det har jag fått klart för mej genom att läsa alla foruminlägg i denna tråd.) // Villsy |
Idag kom Zickzacks fin block ifrån Gympaemma. Det blir att fundera i helgen på något passande.
Jag är så glad att alla tycks ha kul med det här. Det är precis så jag upplevde det när jag först var med i en RR. Det finns alltid något nytt man kan lära sig....något nytt att prova. Trevligt helg ifrån den insnöade västkust! :D Rae |
Jag sitter och kollar lite och undrar om du:
Pysseltant har fått ElisabethS block än? Parthenos skickade den till dig på den 15/2. ElisabthS, har fått Kickelinas block än? Villsy skickade den till dig den 15/2. Har du fått iväg Villsys block? Den kom till dig den omkring den 4/2, tror jag. Skriv gärna några rader här så vi vet läget. Tack! Rae |
Hej Alla, Jag har fått Elisabet S. block och håller som bäst på att brodera på den.:D
|
Citat:
Jag skickade iväg Villsys block i torsdags den 18:e Men jag har inte fått något nytt block skickat till mig. /ElisabethS |
Tack för att ni uppdaterar. Vi får hoppas att Kickelinas block kommer på måndag. Jag hade tänkt posta Trikkens block men är helt insnöad...hoppas komma loss imorgon.
Rae |
Citat:
|
Hundspann had jag behövt idag! ;-) Men, nu har jag kommit iväg och postat Trikkens block. Rae
|
Insnöad är jag inte, men insjuknad.
Det vill säja nu tillräckligt pigg för att skriva det här. Är uppe och gör varmt te för jag hostar. Har haft feber nästan hela veckan, och förra var det dottern...suck. Jag har så vackra trådar att titta på, men knappt orkat ta i dem, hoppas ni står ut att vänta lite till. Imorgon med barn i skolan hoppas jag ta i tu med det roliga och med Försäkringskassan. (ni skulle bara se tvätt och diskhögarna :D, men de får klara sig själva ett tag ) Ingen Syfestival blev det heller fast den var 1 km från mig :(. |
Idag fick jag gympa-emmas block.
|
Appro på insnöad.. Jag är elitgymnast och nu har Halland beslutat att stänga ALLA idrottshallar i hela länet! Det ända som är öppet nu är den nya arenahallen här i Halmstad, för den har dem varit och skottat på.. Är man van vid att vara i en gymnastikhall mer än 5 dagar i veckan blir det lätt tomt...OCh nu har jag inga block att sy på heller..Det kommer snart ett "toktäcke" till dig Rae. Jag ska bara våga mit ut och posta det..
Krya på er som är sjuka och om vi hoppas riktigt mycket så kanske de blir vår snart :) Även om det inte verkar som det med ca 110 cm snö... |
Citat:
Nu snöar det mera här! Rae |
Godmorgon! Igårkväll postade jag Annika N´s block och Rae´s är påbörjat.Ska försöka få iväg det imorgonkväll.
Hälsningar från ett görkallt, insnöat Hälsingland. // Villsy |
Idag lade jag på Pysseltants block på posten. Det är på väg till Ann-Karin nere i Malmö.
|
Idag kom Villsys block i brevlådan!
|
Idag fick jag ElinMs fina block. Så roligt att se så mycket varition i alla block!
Rae:D |
När jag tömde brevlådan i går kväll hade AnnaKarin´s block kommit.
Annika. |
Citat:
|
Nu är blocket iväg!
|
Elins toktäcke... de kanske skulle vara bra att skriva.. :)
|
Idag kom pysseltants block till mig från Zickzack.
Anna Karin, Trikken |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:37. |