NU ÄR DET DAGS.................
Kassen är klar och kommer att postas i morgon.
Någon i mellansverige kommer att få en överraskning på torsdag.............vem kan det vara?:confused: //Birgit |
Jag svarar på min egen fråga här :-)
Jag hittade komposterbara avfallspåsar (Skona) på ICA idag. Värt att prova, men jag är tveksam. De är väldigt tunna och lär inte hålla att tryckas fulla och sedan bäras ut. Och en nedbrytningstid på 10-16 dagar? Med varannanveckashämtning av soporona. Kanske inte... |
Kassar på hjärnan...
Helt galet!
Tog en sväng förbi Myrorna på väg hem från jobbet. Såg bara kasse-material överallt: Stormönstrade gardiner, rutiga kökshanddukar, gulliga påslakan. T.o.m. en blus som jag fingrade på och tänkte hmmm... men jag köpte den inte. /Merja |
Har också anmält mig nu och fått mönsret. Sambon får skriva ut det på jobbet åt mig imorgon, har ingen skrivare hemma. Sedan ska jag börja testsy. :)
|
Tänkte bara skriva att jag har gjort en variant på hantaget min maskin har lite svårighet o sy tjockt visst det blir 2 sömmar extra men syr det 3 ggr så blir det starkt ......
|
Citat:
/ Ingrid :) |
Hej igen alla kasseswappare!
Idag fick jag min kasse från ÅsaS. Den var jättefin och helt i min smak med härliga höstfärger. Den här swapen var jättekul, hoppas vi kan genomföra fler vid ett senare tillfälle. Man måste ju ha fler än en kasse när man skall handla. kramar från Ingrid :D |
Hej! Idag fick även jag min helt underbart fina kasse med vidhängade lilla pung, till att ev ha nycklar eller stoppa i kassen när den inte används....Min kasse kom ändå från Agneta på Åland..Jag blev så jättenöjd eftersom jag inte hade något önskemål om vilken stil jag ville ha!
Än en gång TAck till Agneta och till Merja för mönstret... |
Jag fick också min kasse idag, från Merja och den är så jättefin. Fick även en matchande liten näsduksväska till. Kassen är helt underbar och man blir glad bara av att titta på den. Tack Merja :)
|
Tack Emilia! Det var ett nöje att sy den, och jag hoppas du får mycket användning för den.
Foto finns här: http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=45288 Och fler detaljfoton här: http://www.flickr.com/photos/symamse...7606614433021/ /Merja |
Jag fick också kasse idag! Den är så fin, randig med inköpslista på och en liten extra ficka inuti. Stort tack Åsa!
Vad alla är snabba. Jag har bara hunnit planera. Det har varit lite mycket här i veckan, men nu till helgen ska jag sätta mig och sy. :D Det här är roligt! Nina |
Nu har jag fått iväg min kasse. I sista sekunden, för postkillen dök upp i samma ögonblick som jag stoppade i den.Nu är jag nervös!! Har upptäckt att den skiljer sig ganska radikalt från övriga jag har sett,kan bara hoppas att min mottagare gillar den. Det är ju lite av tjusningen trots allt med en swap att bli överraskad.Stort tack till Mejra för initiativet. Hoppas det kan bli en julswap med.
|
TACK Ingrid för den jättefina, roliga o välsydda kassen jag fick igår ! (bild finns i mitt album)
Nu blir man ju glad av att släpa hem mjölk hihi Nu ösregnar o åskar det här så... tyvärr ingen promenad men väl att sy klart min väska till min hemliga kompis ! PS håller med alla andra - det här är en verkligt rolig swapp ! |
När jag kom hem väntade ett tjockt kuvert på mig på hallmattan! Det var min kasse som Heidi skickat till mig. Tack igen för den mycket stiliga och läckra skapelsen!
Ni ska få se hur tjusig den är när hon lägger ut sitt foto! /Merja |
Nu har jag lagt ut bilder på kassen med tillhörande pung som jag skickade till Ing-Marie.
|
Nu finns kassen jag sydde till Merja i mitt album. Väntar med spänning på min kasse...
|
Citat:
|
Nu har anmälningstiden gått ut, och alla har fått sin partner. Vi blev - håll i er nu -
[SIZE=4]43 deltagare!!![/SIZE] Är det inte fantastiskt?! Här kommer lite kuriosa... Fördelning av vald smakkategori: Enfärgad/Rutig/Randig - 3 st Modern/Tuff - 9 st Romantisk - 6 st Vad-som-helst - 25 st Kassar har sytts/håller på att sys från Skanör i söder till Jokkmokk i norr. 2 deltagare är från Åland. Ett STORT TACK till alla er som engagerat sig så i denna swap! Utan er hade det inte blivit nåt! Nu ska det bli spännande i slutet av augusti, att se alla färdiga kassar! Jag håller på att samla ihop era foton, för att göra en samlingssida. Lägger länken här senare. Och, utan att gå händelserna i förväg, så har jag en idé om en annan aktivitet. Inte en swap... |
Nyfken ÄR jag :p
Vad har du nu hittat på !? |
Jag är inte med i swapen, men är imponerad av de bilder jag sett hittills. Snälla, kan även vi som inte är med i swapen få länken till mönstret?
|
Ett STORT TACK till alla er som engagerat sig så i denna swap! Utan er hade det inte blivit nåt!
Nu ska det bli spännande i slutet av augusti, att se alla färdiga kassar! Jag håller på att samla ihop era foton, för att göra en samlingssida. Lägger länken här senare. Och, utan att gå händelserna i förväg, så har jag en idé om en annan aktivitet. Inte en swap... [/B][/QUOTE] Här är en till som blev vansinningt NYFIKEN / Ingrid:D |
Citat:
OJ vad många vi blev:D Jag är nyfiken jag med, jag undrar vad det kan vara denna gång:) ÅsaS |
jag är också med!
Har precis sytt min första kasse för att testa mönstret.
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=45342 Nu ska jag sy en åt någon av er... |
nu har jag fått min jättefina påse som pia har sytt. katter är ju som gjort för mig. bild finns i mitt album.
|
Då var mitt bidrag till swapen postat!
Nu har jag varit till brevlådan och postat kassen jag sytt. Hoppas att den passar mottagaren! Väntar med spänning på hennes "mottagit-mail" :)
|
Oj vilka massor vi blev, men jag förstår att det var svårt att låta bli att vara med när man fick se alla kassar som började dyka upp. Det roligaste är ju att se alla olika kassar. Merja vilket fantastisk arbete du gjort som skickat mönster och pusslat ihop ihop oss. Klart att man blir nyfiken på vad du hittar på härnäst.
Idag har jag skickat iväg min till min partner så nu väntar jag bara på min kasse. |
Nu är min provkasse sydd!! Men jag tycker den blev så bra att jag skall dekorera den och skicka den till min mottagare. Det blev en något annorlunda "romantisk" färg men mönstret är väldigt "hjärtligt" Det finns heller inte något rosa i den även om de tygerna också skärskådades.
Alla de fina kassarna som jag sett är färdiga och mottagna är fantastiskt fina. Särskilt den med kissarna på! Jag skall försöka posta min i morgon så min mottagare får den på fredag förhoppningsvis. Den skall norrut. Jag väntar också med spänning på nästa aktivitet!! Du är superduktig symamsell! |
Tack Annette, nu blir jag generad... :o
Jaså, ni är nyfikna? :D :D :D Jag tänkte att aktiviteten skulle pågå under september månad, så att kasse-swapen kan avslutas helt och hållet först. Och som sagt, det är inte en swap jag funderar på. Inte heller nåt på väsk-temat... Vi får väl se, det kanske inte finns nåt intresse när jag presenterar min idé, och då får jag väl ta det med en klackspark. |
Merja nu är ju jag ännu nyfiknare på vad det kan va för något:) Och jag är säkert inte ensam om att va nyfiken på din nästa idé.
ÅsaS |
Klart vi är nyfikna ....Alltid kul med nya projekt Väntar med spänning.....
|
Skickad!
Igår, torsdag kväll lade jag min sydda kasse på brevlådan. Med lite tur kanske den hinner fram till helgen, annars säkert till måndag. Den var kul att sy. Tack Merja för ett bra mönster
. Sy kram fr Eva |
ÅÅÅÅ - ska det vara i september...
vi ska till Rhodos (9 pers :D ) en vecka i slutet - du MÅSTE skicka ut innan så jag hinner vara med!!! nu - kära du, i mellan-sverige som fortfarande väntar på din kasse, är den klart - skickas i helgen. |
Min kasse har kommit fram till mottagaren!
Nu har min kasse hamnat hos mottagaren, så jag lägger upp bilderna så gott jag kan! (Första gången jag försöker, så vi får se hur det går).
|
Nu har jag fått min kasse!
Blev så glad, den är hur fin som helst! Tack Eva! :) Kram en glad Monica PS.(Å jag har äntligen hittat tyget till den kasse jag ska sy - långledig helg nu och tänkte skapa! Så du där ute som väntar på en kasse - den kommer!)DS |
en "tuff/modern" kasse färdigsydd
Ska försöka posta den imorgon. Hoppas mottagaren får nytta av den!!
|
Nu har även jag fått
ett mjukt kuvert i postlådan.
Jätteroligt. Blev som en liten födelsedagspresent eftersom den kom på min födelsedag (i går)...Tusen tack. Den var verkligen perfekt för mig och har i dag varit med och shoppat på IKEA Marieberg i Örebro. Rymlig o härlig. 2 små innerkuddar, 1 fleecepläd, min egen jacka, en katalog o en nyinköpt keps hade jag i den o det hade säkert gått i lite till om jag försökt. Tusen TACK Kramis Anki |
Nu finns bild på den kassen jag sytt i mitt album.
Tack alla som varit med och gjort det här till en så stor och snabb swap. Jättekul tycker jag. |
Tack Merja för den här roliga swappen, nu när det börjar ramla in bilder på de olika kassarna så är det en högtidsstund. Det ska bli så roligt att få se alla på din samlingssida när det är klart. Det är nog bland de första åren jag ser fram emot att det ska bli september, dels för att få se alla kassarna och också för att få höra om din nya idé.
|
Samlingssida
Nu har jag lagt upp de foton som kommit in hittills på min samlingssida. Länken är
http://www.symamsell.com/swap0808.html De ligger i den ordning som de kommit in. Jag har bara tagit med de kassar som sytts för swapen. Sen har ni gjort en MASSA andra kassar också efter mitt mönster. Det är så läckert att se alla! Så olika, men alla vackra på sitt sätt. För att alla foton ska få rum på en sida (det blir ju 43 st så småningom) valde jag att göra dem små, men de är länkade till originalstorlekarna i era album. Om jag skulle ha missat någon, hör av er! Annars håller jag koll på "Nya foton" och ser när det kommer in nåt. Här är ytterligare en ledtråd till min september-aktivitet... Det kommer att handla om broderi på nåt vis! |
Så där!!! Nu har min kasse också gått iväg till sin mottagare, som förhoppningsvis får den imorgon. (Eller kanske på tisdag).
Nu förstår jag varför många var så snabba. Det gick ju jättefort att sy kassen när jag väl satte mig vid maskinen. Då var den klar på ett litet nafs. Såg att någon gett bort en kasse med livsmedel i. Det fick mig genast att börja planera julklappaskassar med något i. :D |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:44. |