Tack Hanne! Nu är dom i väg med posten.:D
|
Uj uj, jag här sen med mina block. Hann inte iväg till posten i dag. Så mina block blir en dag försenade. Det kanske inte gör så mycket får jag hoppas?
|
Mjaaa Elisabeth - det får jag tänka på.... OK - det går
Nä - skoja bara - klart det blir bra!!!!!!! Swappar ju i helgen efter koll med er Igår kom de fina blocken från Hanne (och tack för det jätteläckra jultyget) och från Eva. |
Det ska bli kul å spännande att se vad ni får för olika block här framöver och inte allra minst de färdiga grytlapparna. Tyvärr så har inte min tid räckt till att vara med denna gång men kanske nästa blockbyte :)
|
För en som aldrig varit med på någon Swap, Hur går det till? Låter kul att vara med.
|
Åsa - blocken har landat !!! vackra färger - att så många gjort fem-kanter - det blir spännande att få ihop blocken sen ;)
en SWAP - i runda slängar; ett antal tjejer (inget bestämmt antal behövs) syr block i set om tex 2 st(vi har haft 6 nån gång), skickar dem till den som ska swappa = byta tillsammans med ett frankerat kuvert till sig själv. sen när swapparen (denna gången jag) fått in alla bytar jag runt. Alltså om Anna har sytt 2 set ska hon ha tillbaka 1 set från Britta och 1 set från Cecilia. osv. Rent praktiskt så lägger man ut alla block på bordet med lappar om hur många respektive hade från början, beundrar, vänder , vrider, byter, tejpar o skickar tillbaka i returkuverten. Buskul ! du kanske vill hänga på nästa gång ? |
Har inte mina lappar kommit fram?
Postade dem i söndags så de borde gått iväg i måndags. //Kerstin |
undrar även jag om inte mina har kommit fram då jag postade dem för en vecka sedan
|
Är inte hemma nu så jag kan inte kolla förrän på lördag, men det är säkert lugnt !!!!!! vi brukar inte bli av med post, - jag skriver då igen
|
AVSTÄMNING JULSWAPP !!!!!!!!
ok - sitter här i ett "hav" av underbara, välsydda, färg och fantasirika, olika julblock :D o har nu fått från Jenny O, Åsa S, Eva K, Kerstin Asp, Hanne S, Therese K, Lehna A, Rae, Ingrid W, AnnaLisa B, Ester O alltså 12 stycken, varav 3 från Danmark - jättekul ! Snälla - om du skickat eller vet nån annan som gjort det , o inte är med i listan ovan - HÖR AV DEJ på studs. Är allt ok så swappar jag runt i morron söndag em o lägger allt på lådan måndag. |
Har inte mina kommit fram?
Postade dom i torsdags. |
nix - men då vet jag - väntar tills jag fått dem o säger till då !
|
Oj så spännande det ska bli att se blocken som kommer dimpa ner i brevlådan:D Rena rama julfaton.
|
Å då var det klart !!
Vrida,vända,sucka,byta,räkna,beundra,fundera... jäpp - två intensiva timmar vid köksbordet är klara och jag hoppas verkligen att alla blir nöjda. Tror o hoppas jag dels swappat så alla som sytt "kantiga" block fått sådana igen och att färgerna stämmer någotsånär överens. KUL är det i alla fall att swappa ! Lägger dem på lådan imorgon onsdag |
Tack för det, Birgitta!
Ska bli spännande att kolla posten på torsdag :-) |
Tack Brigitta för allt arbete. Och tack Esther o Annalise...jag fick era fina block! Nu att fundera på vad jag ska sy av de.
:D Rae |
Nu har även jag fått mina block. Fast jag blev lite besviken. Trodde man skulle få block av samma sort som man skickade.
Jag skickade tre set med fyrkantiga block och fick tillbaka ett av mina egna samt två stycken hexagonblock (varav det ena inte ens var riktiga hexagoner och inte heller samma mönster på de två blocken). Skulle de inte vara två och två, eller har jag missuppfattat nåt? Hade tänkt sy en löpare av blocken, men nu vet jag inte vad jag ska göra med dom =) De passar ju inte ihop med varandra de 6 block jag nu har *s* Tack dock till Birgitta som gjort allt jobb. Förstår att det inte är enkelt att fördela så att alla blir helt nöjda. |
Det var ju verkligen synd att du känner dej missnöjd och nej det är inte lätt att fördela blocken.
Dock hade de flesta gjort kantiga block vilket ger att det är flest av dem att swappa, dels är jag ej ansvarig för vad/hur blockens utformning o design är och tycke o smak är ju olika - som tur är. Även om det är VÄLDIGT roligt o intressant att vara den som swappar allas FINA och väl genomtänkta block, känner jag nu att jag gjort mitt på den punkten - det finns säkert någon som vill ta över "mitt jobb "nästa gång. |
Hej swap-ladies!
Idag väntade ett härligt vadderat överraskningsbrev i brevlådan. Det var kul att få så rolig post (bland alla bankbesked och reklamblad)!! Tack Birgitta för swapande och Birgitta (igen), Ingrid och Hanne för spännande block. De är så annorlunda mot vad jag gjort, och kan tänka ut, och det är ju det som är så kul med att byta idéer och inspriation med varandra. Även jag fick ett par kantiga (hexagoner?) utan att ha gjort några själv. Först blev jag förvånad, sedan lite småskamsen (hade någon fått mina mer simpla fyrkanter i utbyte mot dessa super-avancerade?) men till slut blev jag bara glad - snacka om inspiration på ny nivå. De är dessutom handsydda (Hanne - amazing!) så jag får tänka ut nåt riktigt fint att göra av dem. Och av de fina fyrkantsblocken också såklart. Grytlappar känns lite för slösigt med så här arbetade block - någon som har bra idéer att dela med sig av? Julstämningshälsningar från Jenny |
Hej Jenny
Blocken fra mig er tänkt som grytlapper. Se på www.hanneshjemmeside.dk (det er ikke min affär, men en anden Hanne! :) ), der er så mange fine grytlapper, se både under nyheder, galleri og på netbutikken. Og det med handsydde, det er jo det, jeg likar bedst! God jul til jer alla, jeg har inte fått mit brev endnu, men det er klart, at det tager längere tid. |
Ok! Tack för tipsen, Hanne! Det kanske ska bli "lyxgrytlappar" då :-) To be continued...
Nu är det dags för lite kvällsglögg, ja jag har fått lite julinspriration som ni kanske förstått. Må gott//Jenny |
Birgitta: Det var absolut inte riktat som kritik mot dig, utan vi hade ju faktiskt satt upp regler för swapen. Alla som deltar ska väl följa dem då?
Att det inte fanns tillräckligt med fyrkantiga block att byta, accepterar jag helt som förklaring till varför jag fick hexagoner istället. Det ena hexagonblocket var jättefint. Men att jag fick ett set block som var för små (enligt swapreglerna) och inte korrekta hexagoner och dessutom olika färger/mönster tycker jag är trist. Jag trodde vi hade reglerna just för att alla skulle kunna göra något med det man får tillbaka. |
Hej Kerstin!
Jag skickade 2 set hexagonblock of fick åter 1 set hexagon o 1 set fyrkantiga....(alla fina)...vill du byta 1 set hexagon block för min set av fyrkantiga kan du höra av dig till mig...jag har inget bestämd projekt i tankarna så storlekarna spelar ingen roll. Jag kan tänka mig ett extra swap om det underlätter för din projekt. Rae |
Tack för erbjudandet Rae, men det behövs inte.
Jag får väl försöka göra nåt annat med blocken =) |
Kära Swappare,
Vill tacka Therese Karlsson, Kerstin Asp,Lehna Agnesson och Hanne Schröder, för era fina block. Men främst vill jag tacka dig Birgitta för att ha utfört swappen, jag lämnade 2 set hexagoner och 2 set kvadrater och fick fyra set kvadrater tillbaka. Det var väldigt väl genomtänkt och matchat tycker jag. Jag har sytt ihop dem till en duk som skall quiltas, tycker själv att den blev vacker. Kommer en bild så småningom. Ett stort tack från supernöjd Ingrid. |
Tak til Ingrid og Jenny for 2 fine sätt kvadratiske blokke! Og tak til Birgitta for swappandet!
Hilsen, Hanne |
Jeg kan ikke forstå, at jeg ikke har modtaget nogen jule-swap blokke :confused: endnu, for det ser ud til at alle har fået nu, også de andre fra Danmark.
Mvh Esther |
VojVoj... ja vad kan jag säga annat än att alla kuvert lades i samma låda i centrala Göteborg med rätt frimärken på...
Vi må hålla tummarna att det är på "G", nåt annat kan jag inte göra nu ! |
Jag fick mina block i dag så det tar olika lång tid för posten att komma. Förlåt Birgitta att jag glömde frimärken på mitt retur kuvert:o Pinsamt :o :o :o
ÅsaS Jag måste ju tacka för min block jag fick från Winniethepooh och från två som jag inte vem som gjort. |
Jeg har netop fået mine blokke meget fine , tak til Rae Johansson og Åsa Sturegren det er spændende hvad jeg får ud af dem tusind tak:D
|
Det var såå kul, mina block kom e förra veckan. De var så fina och kommer antagligen att bli lyxiga grytlappar/ underlägg. Detta var första gången som jag var med och swabade - tyckte det var jättekul.
|
Jeg har stadig ikke modtaget noget fra jule swappen. Det er en trist debut at have på blokbytning. Det giver ihvertfald ikke lyst til at deltage en anden gang.
Jeg sidder og læser at nogen har modtaget blokke, som slet ikke passer til de regler, som er sat op. Hvordan kan det være, at den, som har syet blokke, som ikke overholder reglerne, ikke får sine egne blokke retur. Det er da ikke rart for andre at modtage sjusket arbejde. En trist hilsen fra Esther |
Kära Esther,
Så tråkigt att du inte fått dina block ännu, vi får hoppas att de dyker upp när som helst. Det är ju väldigt tråkigt om det skulle ha kommit bort i posthanteringen, vilket händer ibland. Men det kan man ju inte belasta sysidan för. Hur det än är så tror jag att det kommer att fungera nästa gång. För det är otroligt roligt att swappa med de andra och få utbyte av nya ideér. Kram från Ingrid |
Jeg vil skynde mig at sige tak Birgitta for de smukke blokke, som jeg har fået, i dag med posten.
Nej Ingrid det var ikke Sysidan jeg ville bebrejde at posten var så sen til at aflevere mit brev. Jeg var bare trist over det og havde brug for at fortælle det. Mvh Esther :-) |
Vilken tur Esther, att dina block kom till slut.
Skall bli spännande att se vad det blev av dem. / Ingrid:) |
Det var skönt att dina block äntligen kom fram :)
sen måste även JAG få säga något i det här ärendet.,... nä det är baske mej inte lätt att swappa rättvist; somliga block är helt enligt reglerna, somliga inte, vissa välsydda, vissa slarviga (även om de håller "måtten"...) har varit med i en hel del swappar hittintills och tyckt att det varit väldigt kul ! ibland har man tyckt blocken var jättebra, ibland lite mindre jättebra ;) men jag skulle aldrig få för mig att klaga.. ' Vi är ju alla olika som tur är o skulle vi bara tillåta de som syr alldeles perfekt att vara med så är väl i alla fall jag utesluten, ursäkta mej alla tjejer och det är inte menat som att någon speciell ska ta åt sej NEJ NEJ och jag HATAR tjafs o skitsnack, men jag behövde oxå få säga ifrån vad som låg mej om hjärtat och jag är väl lite slutkörd just nu,men visst kan tanken o glädjen över swappandet komma i skymundan ibland för allt runt i kring... // Quilthälsningar från Birgitta |
Ja, selvfølgelig skal der være plads til, at alle kan deltage i swappen, men jeg kan godt sætte mig ind i skuffelsen over at modtage blokke, som ikke overholder reglerne, hvis man selv har godt sig meget umage med sine egne blokke.
Det handler vel også om at bevare lysten til at være med. Det kan være svært, hvis man bliver skuffet, allerede første gang man deltager. Mvh Esther |
Jag känner mig träffad eftersom det var jag som "klagade" över att ha fått block som jag inte var nöjd med. Att själva swappandet inte är enkelt förstår jag mycket väl och det är inte Birgittas arbete jag var missnöjd med på något sätt.
Menar absolut inte att blocken måste vara perfekta, men de ska iaf följa reglerna vi satt upp så att mottagaren kan göra något vettigt av dem. Precis som Esther skriver så är det trist när man själv lagt ner en massa jobb på sina egna block. Jag är absolut inget sömnadsproffs, men för att göra mina block så lade jag ner en hel del arbete och slängde en del innan jag var nöjd. När det dessutom var första gången jag var med och swappade så tar det bort lusten att vara med igen. Nästa swap kanske man ska hålla sig till EN blocktyp så får man iaf tillbaka likadana block som man själv gjort. Dessutom kanske den som swappar kan kolla att blocken är enligt reglerna. Om inte - skicka tillbaka till den som gjort dem. |
Äh - nu lägger vi ner
GOD JUL :D |
Vi kan hele tiden lära af de fejl, vi laver! Også her!
Rigtig god jul til jer allesammen. Hanne |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:50. |