Ok, vi ställer in. Jag skrev samtidigt som du Annika...
|
OK. Jag har nog förväxlat de olika Therese.
|
Imorrn är det dags igen :)
Vilka kommer? |
Jag har just flyttat till Gbg och vill gärna träffa andra handarbetsintresserade.
|
Vi har lagt träffarna på is tills i höst.
Uppslutningen var dålig och alla hade mycket annat för sig under våren.:) Du är välkommen att hoppa på i höst. Det kommer säkert en blänkare här när det blir dax. |
Okej! Ja, på sommaren blir det väl lite sämre uppslutning förstås.
|
Meeths i göteborg
Meeths är mötesplatsen för unga i city. Vi ligger centralt på Kungsgatan 35, brevid filmstaden mittemot domkyrkan. Vi har nästan 1000 m2 som du kan utnyttja!
Vi har öppet både helger och vardagar för alla mellan 16 och 20 år. Hos oss kan du gå på spelningar, ta en fika, lära dej radio eller helt enkelt bara träffa dina polare. Vi har också videoredigering, fotolabb, snickeri, kök, musikredigering i Logic, screentryck, filmstudio, playstation, internetdatorer och mycket mer. Kom till oss och kolla! Syrummet: Skapa eget, laga eller sticka. Allt detta och lite till kan du göra i syrummet. Vill du använda något av tygerna som finns i lokalen så kostar det 20kr/m. Har du med dig eget tyg eller garn så är allt annat gratis. För tjejer finns Syjuntan på tisdagar kl. 18-21. kan man inte använda för över 20år? vet någon om detta? annnars det ska bli kul att träffa andra! |
kanon - jodå, för dom som e unga ja... men jag skulle önska att man kunde strunta (för att säga det snällt!) i ålder o istället låta intresset o om man trivs tillsammans avgöra....
jaja en 52 års tjej platsar inte på metz förstår jag... |
ursäkta
ursäkta att jag bara läste första sida.
ni hittade annan plats. hösten, ska bli kul att träffa! |
Hej
Kollade lite i tråden och såg att juntan var lagd på is till i höst. Nu är det höst och jag skulle väldigt gärna komma med i en syjunta i Göteborg. Är ni fortfarande aktiva? Kram |
hej - kul att du hittade oss :D
men jag vet verkligen inte hur det gick /blir... vi får se om det kommer nåt klokare svar ! hilsen Birgitta |
hej, jag bor också i Göteborgs trakten så tycker vore roligt att komma hemifrån på nåt roligt!
|
Jag är oxå sugen på att få igång något! Vet inte om hon som var ansvarig för det hela ff är aktiv här på sidan??:confused:
|
Syjunta Göteborg sökes!
Jag vill väldigt gärna vara med om någon startar eller vet någon som redan startat en syjunta i Göteborg.
Jag är främst intresserad av att skapa retro modeller av gamla vintage mönster. Jag älskar Marilyns klänningar och jumprar, franska volanggardiner... Jag är inte särskilt sy- och stick/virkbegåvad, men kan om jag verkligen ger mig attan på det. www.ingridribelli.wordpress.com |
tjaaa jag vet inte vad som hände, det rann nog ut i sanden - tror vi var typ 4 på första träffen,,,, i en trång lokal ,,,
jaja klaga går ju :-) men det hänger väl eg på 1, hur många vi är ? och 2, vart kan vi vara då |
Syjunta Göteborg
Hej vi kan försöka dra i hop något i krokslätt där finns stor lokal med många möjligheter.vi kan göra allt från sy. Tova. Göra pärlor. M.m finns kök och även mys hörna med soff grupper
Med vänlig hälsning, kosmos6 |
hade verkligen varit kul med olika intressen som samlades ! kan man lära mycket av varandra
låter bra med lokalen :D för min egen privata del kan jag ju bara på kvällar /helger,,, |
Citat:
|
Det är en förenings lokal så det är inga problem att vara där kvällar eller helger.Det som skulle vara bra att vi gör det som en studiecirkel de gånger vi träffas bara.Hoppas inte det skulle ställa till förrycker besvär för er som är med.jag tror det skulle vara kul och byta av våra erfarenheter med varandra.
|
Nej det vore jättebra! Jag är helt klart på :D
Jag bor i Mölndal, så nära och bra. Alla kvällar utom onsdagar passar mig,då har jag annan pysselgrupp hehe. Den andra pysselgruppen är även den driven i form av studiecirkel genom Studieförbundet Vuxenskolan, och det är väl inte så mycket jobb (ska väl inte säga för mycket då det inte är jag som håller i det). |
Vad jag kan se så är vi fyra i dag som visat intresset.ska vi försöka ha en träff i sommar eller ska vi vänta till slutet av augusti eller vad känner ni för? Med vänlig hälsning,kosmos
|
Citat:
Det är ju skolavslutningar, studenter, midsommar och semester! Själv ska jag iväg på sommarkurs på Billströmska Folkhögskolan på Tjörn i juli :p |
Jag vill också gärna hänga på om jag har möjlighet :).
Om någon har möjlighet att hämta upp mig med bil på Guldheden kan jag bidra med min stickmaskin om någon skulle vilja testa på det. |
Också intresserad.
Tipsar även om "Tygbitarna" i Partille som är i studieförbundet vuxenskolans lokaler, kostar inget. Träffas var tredje lördag. Du kan göra vad du vill men de flesta gör lapptäcken. |
haha TYGBITARNA rules :-))
just hemkommen efter en träff där OCH vi vill gärna ha nya i gruppen ,,, kan det kanske vara ngt ? bra lokaler, gemensam fika, gott tjöt med jättetrevliga tjejer och vi syr lapptäcken,broderar,stickar,syr kläder osv |
Träff i Mölndal eller Tygbitarna låter trevliga....hur ofta träffas ni? Kanske något för mig. Bra med lite ny inspiration ibland.
:D Rae |
:p Vi ses var 3dje lördag i Partille Centrum, 9-15 ca. Visst - alla kan nog lapptäcke, men det är som sagt alla möjliga hantverk som utövas i rummet. Mycket snack, skratt o en del hantverk. Någon utflykt per termin hinner vi oxå med, försöker lära både till och av varandra, trivsamt gäng, verkligen.
Sista ggn för våren var igår, start igen 4-e augusti (fast då kommer inte så många vet jag) - hör av er till mig så får ni adressen. Går så bra så att komma o testa en gång |
Aha en till medlem som känner till partille. Jag vill gärna komma med där igen, varit där ett par ggr . Inget fel alls där men men efter ett avbrott har det blivit svårare ju längre tiden gått.
|
mm visst är det svårare när man varit borta ett tag - men du / ni är jättevälkomna !
pratade just igår om att vi ville ha fler tjejer med i gruppen ! |
Ok jag skriver in datumet i almenackan och hoppas jag är ledig.
|
Ja vad kul att att ni är intresserade jag ska kolla mitt schema och så lägger jag ut några datum så får vi se när vi kan som flest av oss så börjar vi så smått i slutet av augusti början av sept. Kosmos
|
JAAA :D Kul !!
för att det inte skulle krocka med tygbitarna,,, så är det alltså med start den 4-e augusti o sen var tredje lördag som gäller för partille. fanns det ngn lokal som du kände till ? och det hade ju varit kanon om vi kunde få in detta via vuxenskolan - blir en gratiskurs då och man kan tom få en mindre slant om man är tillräckligt många |
Jättekul!
Hej!
Jag vill också gärna vara med. Bor på Guldheden så annamajny du kan åka med mig om det passar. Låter spännande med stickmaskin! Jag är annars intresserad av det mesta men syr väl mest till barnen när jag hinner och ett eller annat plagg till mig själv. |
Jag hänger gärna med på syjunta till hösten om ni drar i gång något! :D
|
Va kul då är vi ju tillräckligt många för att kunna starta en studiecirkel! Åh va kul me nåt att se framemot i höst :)
|
Citat:
Cirkellärare via ABF kan jag vara på pappret,men hoppas att vi tilsammans löser de olika moment som kommer genom det vi håller på med. För mej är det gemenskapen och skapandet som är fokus och att vi hjälps åt och har det kul ihop. Med vänlig hälsning, koamos |
:D Men det låter väl jättebra med abf - eller vad säger alla andra ?
givetvis ska vi alla hjälpas åt med det administrativa/och allt annat/ - det är en del att skriva,,,, käthe - tar du kontakt med abf ? eller gör man det till hösten eller ? |
Tycker det vore kul jag också att vara med!
|
låter som om vi kommer bli en kanonbra grupp med olika intressen/åldrar o hantverk !
|
För min del behövs ingen lärare. Är det en lokal med symaskiner eller måste man ta med sig? Kan hända jag vet ett par till som är intresserade. Jag kan första lördagen i September.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:40. |