:) Jag får väl forska lite i det, om det här blir väldigt långvarigt!
Än så länge funkar det hyfsat för mig. Aina |
Idag är det återbesök på Ortopeden kl 13.
|
Hoppas på bra besked då. Veckorna går även om du tycker att de går långsamt. Till slut läker det.
|
Håll ut, var ute i vårvädret så mycket du kan.
Tur det inte hände mitt i vintern. Då hade det blivit ännu långsammare. /Bibbi |
:D Jag är av med gipset!
Jag har också varit till Arbetsterapi-sjukgymnasten, och fått instruktioner hur jag ska träna upp min hand. Om en dryg vecka ska jag tillbaks till henne. Kram till Er alla som stöttat och peppat mig de här 6 veckorna med Klumpen. Nu känns det mycket lättare. |
Åh, vad skönt, vad glad jag blir för din skull!
|
Häääärligt. Jag gör vågen. :D
|
Allt nu genast och helst igår... glöm det. ta det nu piano så du inte förvärrar nåt. Du får snegla på maskinen och längta lite till. Glad att klumpen är bort!
|
Så skönt!!!!
Jag gläds med dig. Många kramar /Bibbi |
:D Tack, så goa Ni är.
Jag SKA bara snegla på mina maskiner,,, jag lovar Kram |
Vad skönt att ha blivit av med gipset. Härligt!
|
Ja, det är så skönt att vara av med gipset!
Men jag har så ont. Jag hoppas att det beror på att jag inte har kunnat röra på handen. Aina |
1 bifogad(e) fil(er)
:D Jag fick precis en Mors Dags present, av min son Patrik och svärdotter Jessica. Lite tidigt, men de jobbar hela helgen.
Nu ska det väl ändå inte klättras på "fel stol"? |
Perfekt present! :D
|
Kan ju inte bli böttre! Hopfällbar med! :D
|
Helt perfekt som inte rullar runt. Goa omtänksamma ungar du har.
|
:D Ja, visst har jag härliga omtänksamma "ungar"!
Inte tar stegen någon plats när den är hopfälld!. |
Åh så bra. Nu är det slut med klivande på stolar med hjul, nu behöver jag inte oroa mig :p
|
;) Japp, nu behöver du inte oroa Dig mer Bodil, färdigklättrat på stolar med hjul på!!
Den här är provklättrad under överinseende av Svärdotter och Son. (Svärdottern har förbjudigt mig att ens klättra på en köksstol :confused:)!! |
Mycket passande present :)
De är väldigt användbara dom där stegarna. /Bibbi |
De visste precis vad de skulle ge mig!
Ídag ska jag prova den i Skrubben, jag ska leta fram en liten tygbit på hyllorna! En väninna vill ha ett par broderier, som hon själv ska sy fast på barnbarnens shorts. |
Jag var till Arbetsterapin igår, och jag har skött träningen väldigt bra, jag har fått tillbaks mycket rörlighet.
Men än "fattas" det en hel! :D Idag har jag provat att köra bilen, den var fruktansvärt svårstartad, efter 8 veckor i garaget! Det gick bra att köra! |
Så bra att du skött din terapi så du blir fit for fight igen. Att pärlan behöver luftas fattar ju vem som helst och det låter bra att du klarde köra. Då slipper du gå nu!!! fast det skadar ju inte :p
|
Hur mår armen nu?
|
:) Det går framåt med handen, men jag får vara lite försiktig och inte "ta i för hårt".
Men än fattas det det mycket styrka och motorrik, jag är klumpig tappar det mesta, har svårt att greppa med tummen. Men skam den som ger sig,,, DET ska bli bra!!! :D |
:) Det blir nog bra till slut även om det tar tid. Ge inte upp bara.
|
:) "Kärringa" är envis!!!! Det ska bli bra.
Men sjukgymnasten "har lovat" att det kommer att ta tid! |
Det blir bra, Jag lovar! Ett tips som jag fick av min sjukgymnast när mina händer tappade styrka var att skaffa en lagom mjuk och lagom stor boll. Krama bollen i handen ett par gånger om dagen. Det övar upp styrkan och greppet igen. Det är otroligt effektivt. :D
|
Nu har det gått 1 år efter min "vurpa", och tummen och handen är inte bra.
Lite "plåster på såren" får jag på mina olycksfalls-försäkringar. Invaliditetsersättning. Igår fick jag en summa från en av dem. ;) Nog hade jag hellre haft en till 100 % fungerande tumme och hand! |
Så trist att handen och tummen inte vill fungera helt som den ska. Både händer och fötter märker man ju av rejält om/när de inte fungerar helt 100. Hoppas iaf att det kommer att bli bättre.
Och vis av din erfarenhet så ska jag nog ta och ta upp en pall/stege eller stol utan hjul till övervåningen. För nog är det mer än en gång jag ställt mig på min stol med hjul. Man vet ju aldrig när oturen är framme. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:51. |