Citat:
jag trodde du fått min mailadress förut så jag skickar den nu. / Ingrid. |
Det er OK, Birgitta. /Hanne
|
Låter Bra, stressa inte.
Rae ;) |
Ta det lungt o stressa inte. Min mail adress har jag nu sänt i väg till dig.
ÅsaS |
Hej!
Ha en skön semester, Birgitta!! Här pågår hjärt-skapande för fullt. Fråga: får man göra redwork med lapptäckekant? Hjärtliga (!) hälsn Jenny |
TACK tjejer för alla snälla tillrop ! Ska skänka er en tanke när jag (förhoppningsvis) doppar tårna i Fontana di Trevi :D
o kanske hittar man en tygbutik ...... |
Åh va härligt det låter, ha det så skönt.
Kramar från Ingrid. |
Citat:
|
Hej Ammi
Jag har kopierat från Hannes inslag.
/ Ingrid Nu er reglarna rettet, hvis der er fel, skal I markera NU! BEMÆRK: hvis du deltager, mailer du til Birgitta. Hoppas, at der ikke er sprogliga misforståelser! /Hanne Regler för JulSwap 2007: - Tema JulHjärtan med fri teknik. - Materialet är enbart tvättade bomullstyger i jul-färgar - Ingen bestemt bottenfärg på blocken. - 1 Block är 21 cm x 21 cm (20 cm + 1 cm sömsmån). Blocken är kvadratisk = fyrkantig, eller hexagon = sekskantig - 1 set är 1 par = 2 stk ens block. - Der swappes/bytas sätt = 1 sätt = 2 stk ens block, gerne flere sätt. Så vidt möjligt får man hexagons, hvis man har bidraget med hexagons, og kvadratisk, hvis man har bidraget med kvadratisk. Sy bara själva blocket. Den som får blocken kan sy ihop de till vad de vill med vadd och bakstycke och kvilta efter eget tycke. - Signera Markera varje block med en lapp med namn (tex. en adresslapp men klistra bara på baksidan) så de som får blocken vet vem som har sytt de. - Slutdatum är den 20 november 2007 Adress på deltagare mailes til Birgitte, som swapper: birgitta.lindstrom57@hotmail.com Ett frankerat kuvert med er egen adress skall skickas till Birgitta tillsammans med de JulSwapsset som ni gjort. Slutdatim 20. november 2007. Hvis man ikke bor i Sverige, sender man 1 FQ = 1 stk tyg 55 x 50 cm med for porto. Birgitta sorterar om dom och skickar sedan tillbaka motsvarande set till er. Block som kommer för sent blir returnerade utan byte. Skulle du ha skickat fler block än vad som kan bytas så får du tillbaka några av dina egna block tillsammans med dem, som er bytat. |
Re: Hej Ammi
Citat:
Risken att få spam ökar då med 100 % och läget är ju redan oacceptabelt med all oönskad mail som dräller in och gör mailboxarna överfulla. Risken att viktiga brev försvinner i hanteringen är ju också oroande. Något att tänka på tycker jag innan man blottar sin mailadress. |
Citat:
|
Tillbaka i verkligheten !
Jag har precis mailat ut regler + min adress i en bilaga till er alla (det var mååånga denna gången -:D ) så ni som INTE fått nåt mail från min hotmail idag - var snälla o hör av er snarast , tack Och - ja - jag doppade fötterna i Fontana di Trevi - hi hi fast man inte fick , vi hade det jättetrevligt och helt ok väder och trött i benen blev man! |
Citat:
|
jag måste tyvärr hoppa av den här gången. jag hinner inte. jag pluggar på halvtid och jobbar ca 85 % och har hus och familj. det fungerar inte att sitta i källaren och sy då.
hoppas att jag kan vara med i framtida swappar. Det ska bli roligt att se vad ni andra gör för fina saker. Christina |
Vid en snabb genomräkning blir det 13 st ! rekord eller ???
|
Citat:
|
har meddelat till swap:aren vi mail förut att jag inte kan vara med...men vet inte om det gått fram
så tyvärr så kan jag inte va med denna gång//Åsa Ekekrantz |
Jodå Åsa - det har gått fram! synd - men tyvärr är ju tid en bristvara o man får alltid välja vad man hinner ....:( men nästa gång hoppas jag du kan vara med :D
|
Nu har jag lagt up bilder på mina Jul block som jag skickar till dig, Birgitta, imorgon. Ville få iväg de innan något annat kom i vägen! Titta inte om ni vill vara överaskad, ni andra!
Det ska bli spännande att se vad jag får i November. Rae:D |
Wow - snabbis !!! o jag som bara har hunnit lägga fram tyger för att välja ;)
Ursnygga!! - o det gav mej fler ideer Skriver här till dej - och er alla andra - när jag fått blocken så ni vet att inget kommit bort på vägen ! (puh - tur att det är långt kvar till 20 nov) |
RAE-dina välsydda o ovanliga block kom igår !
och tack för hälsningen (alltså-var inte meningen att jag skulle öppna kuvertet men det var min man (!) som promt ville se... ):D |
Nu är mina block färdiga, jag skickar dem till dig, Birgitta i morgon.
Ifall ni är nyfikna så finns de inlagda på min sida. Så nu är det nästa väntan på blocken, det är alltid lika spännande. Kram från Ingrid:) |
Hej Birgitta
Jeg håber, at du har modtaget mit bidrag til Jule SWAPPEN og at du kan lide portostoffet. Mange hilsner fra Esther :) |
Esther o AnneLise - era vackra block kom idag ! (åh vad det är kul att kolla brevlådan när man är swappare :D )
o TACK för tyget i portobyte (har ni pratat samman er om färgerna eller ? för de passar väldig bra tillsammans ) |
Dejligt at høre Birgitta, at du kan bruge porto stoffet. Heldigt at vi har ramt rigtigt, uden vi har talt sammen.
Venlig hilsen Esther |
har nu skickat mina block bild finns i mitt album
|
Ingrid ! -dina kanonblock kom idag !!
|
Godt at du har modtaget juleswaperne jeg er spændt på hvilke der kommer retur.
knus Annalise:D |
Nu är jag färdig med mina block. Kommer att posta dem nu i helgen.
De finns att se i mitt album om nån är intresserad. //Kerstin |
Nu är också jag klar - postar på söndag (när jag är tillbaka från Spa...mmmm...) Det blev tre motiv, hade ambitioner om fler, men man får inse sina begränsningar. Blocken ligger i mitt album i en särskild mapp. Det ska bli jättespännande att se vad jag får tillbaka - och vad det blir av alla våra block i slutändan!!
|
Jeg har sendt 2 sätt blocke til Birgitta i dag, de kan ses i mit album "Jule-patchwork"
|
Lehna - nu har jag fått dina block oxå - jösses vilket jobb ! gäller att inte nysa när man har så små lappar ;)
Alla tjejer - det närmar sig ju swappningsdax. tror vi satte den 20é som sista dag. Vis av skadan (fick sprätta upp kuvert förra gången, ni som var med då minns väl mängden av tejp ha ha ) av att swappa "för tidigt" efter sista datumen, tänkte jag höra med er om det är ok att jag skickar tillbaks blocken under helgen som kommer. Jag är på jobbkurs tors/fredag, så antingen blir ju bytet redan på onsdagen,o då kanske inte alla hunnit komma med snigelposten, eller så får det blir på helgen. |
Det er OK, Birgitta, lyder som en god idé at vente til helgen, jag vet, at det tager nogle dagar fra DK, men så må de være kommet frem.
|
Ja, det är nog bra att vänta några dagar. Betyder den 20 sista ankomstdag till dig eller sista postningsdag?
Jag har tolkat det som sista postningsdag. //Kerstin |
Tja - bra fråga ! men vi kan väl säga att det är sista postningsdag den 20e, så skriver jag här på sysidan upp alla vars block kommit in, så kan man ju
hojta till om man ser att man inte är med. (å vilken bra förklaring, men ni förstår väl vad jag menar) ps har just kommit hem ifrån syträff - mmmmmm en hel söndag med symaskiner o 8 trevliga tjejkompisar !! |
Oooh, en sådan syhelg låter jätte roligt! Block bytet går bra för min del när det passar dig...hade nästan glömt av at de kommer snart....oooh...det ska bli kul!
Rae |
glömsk?
Ja det har jag varit idag. Skulle posta mina block, lade dem i ett kuvert plus ett kuvert med min adr, klistrade igen och kom på att inget frimärke satt på mitt egenadr kuvert. Tog upp ,fixade frimärket och tejpade igen brevet. När det hade lagts på lådan kom jag på att det inte är på satt några namnetiketter på blocken, nu är det försent och jag ber om ursäkt för det. Jag lägger in en bild på blocken så kan ni ju på så sätt se vem som är "skyldig".Vem glömsk jag?
Kram fr Eva |
attans
Såg inte tråden förrens idag. 19 november och insåg snabbt att det var i senaste laget att va med å swappa.
Men nästa gång. Då jag med! Fast jag kan inte ett spår om qviltning. Har nog skapat min egen teknik :-D Vika fina grejer ni gjort ! |
Hej Kan någon maila mig Birgittas Adress, snigel mailen. Jag hittar den inte bland mina mail utan jag hittar bara ett blankt svar så det har väl blivit nått tok anatr jag. Har även mailat Birgttta men det kanske går fortare om jag ber så här för jag måste posta brevet senast 16,45 för att det ska komma iväg i dag.
Attans vad det är svårt att skriva o läsa med ett andvändbart öga:) har en ögon infektion i ena ögat., Blää Kram till alla quiltvänner Åsa S |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:24. |