Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Swap (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Höst Swap (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=10311)

ElisabethS 2007-09-20 19:47

Citat:

maritirene skrev:
om jag skall hinna med denna swap så ber jag er sända mig reglerna.
Välkommen till swapgänget "flitiga fingrar" :)
Jag har skickat reglerna till dig nu

avsl0203 2007-09-21 07:41

Citat:

ElisabethS skrev:
MonikaW, blocken har kommit och jag blir som vanligt helt stum över hur vackra kombinationer det finns. Mycket fint arbete du gjort.
Tack!
Skönt att höra att de kommit fram.

quiltmani 2007-09-23 15:17

Skickade block

Har nu skickat blocken (söndag eftermiddag).
När du får kuvertet kommer du att märka att det är uppklippt och sen igentejpat.Det är jag som gjort det då jag glömde att fotografera dom.

joolzbenner 2007-09-23 15:35

nu är jag klart :) bara 6, men bättre än inga!
ska köpa kuvert senare och skicka dem imorgon :) jag trodde att jag skulle inte hinna, för det har hänt ganske mycket hemma. nu är det spännande att se vad vi ska få :)
kram till alla
joolz

Birgitta-L 2007-09-24 17:07

Så där - äntligen kommer mina på låddan imorgon tisdag !(2 veckors snörförkylning har satt käppar i sy-hjulet ;)
Som vanligt är det jättespännande vad ni ska tycka om mina block .... och att vänta på att få se alla era läckra block dimpa ner i brevlådan !!!
PS har jag sagt kanske men dessa blocken ska bli en kasse/väska

Anjan 2007-09-24 22:05

Imorgon postar även jag mina block. Jag hann klart i tid! Bild finns i mitt album. Nu väntar jag med spänning på att få se vilka block som blir mina i utlottningen!

Men jag längtar efter min nya symaskin som är på reparation - är det rimligt att jag ska behöva vänta i två månader bara för att de ska ta hem en reservdel från Schweiz?! Det är inte alls lika kul att sy på min gamla Huskvarna...

ElisabethS 2007-09-24 22:37

Citat:

Anjan skrev:
Imorgon postar även jag mina block. Jag hann klart i tid!
Dina block kom i dag så då kan du ju inte posta dom i morgon (tisdag) ??? Eller???

Härliga höstfärger och fint sydda, men två st var inte enligt reglerna med en ljusbeige botten. Är det kanske någon av er där det inte spelar någon roll.

ElisabethS 2007-09-24 22:52

Citat:

Rae skrev:
Nu är jag färdig med mina block...bilder finns i min album...de postas idag.
Glad a höst hälsningar,
Rae:)

Dina block kom i dag. De är som vanligt bra och välarbetade. Tänk så fint vi kommer att få nu med alla vackra block.

ElisabethS 2007-09-24 23:28

fel

ElisabethS 2007-09-24 23:30

Anjan- jag har fått tillfälligt hjärnsläpp.

Oj oj. jag har blandat ihop blocken totalt. Jag vill att du bortser från detta inlägg.
Dina block har inte kommit. Varför jag trodde det kan jag inte säga. Jag har kollat i ditt album och måste haft det i huvudet när jag satt här och kollade inläggen. Sen kom dottern och avbröt mig och då blev det en krash i min databas (hjärnan). Två koppar kaffe och man är tillbaka på banan. Hoppas jag. Uj uj så trött jag är nu. Vi har varit på Ikea i dag och sådant tar både fysiskt och psykiskt.

Anjan 2007-09-25 07:51

Elisabeth, jag tyckte väl ditt svar var lite konstigt - jag höll ju i kuvertet alldeles nyss! Och ja, jag vet att två av blocken inte är helt enligt reglerna och det beror på att jag upptäckte att jag hade väldigt ont om ljusa tyger och hann inte handla mer... Men du kan "lotta" dem tillbaka till mig om du vill, det är helt okej för mig. :)

Rae 2007-09-25 08:23

Tack! Altid bra att veta när de kommer fram. Du kan swapa någon av mina med Anjas, jag har inget emot en annan bakgrundsfärg. -De här blir spännande.
Rae

quiltmani 2007-09-25 09:07

Hoppas att mina block har dykt upp.
Även jag kan byta med Anjas block.
:) Ankie

hannes 2007-09-25 10:05

Jag har lagt billede ud på et album af de förste 6 blokke i höst swap 2007.
Jeg syr 6 blokke mere i et andet mönster, de skal komme frem til Elisabeth mandag, hoppas jag!

Pysseltant 2007-09-25 10:22

Samma för mig jag kan även ta mörkare bakgrund i blocken.
Vad jag sett hitills är alla blocken så otroligt vackra med alla färgerna. skall bli så kul att se vad man får. / Ingrid:D

quiltmani 2007-09-25 14:12

Nu har jag lagt in foton på mina block.:)

Anjan 2007-09-25 21:43

Det gläder mig att ni är flera som säger okej till mina mörka block! Tack! Det blir verkligen spännande att se vad man får hem i utbyte och klura ut vad man ska göra sen. En väska låter som en jättebra idé, Birgitta L.

ElisabethS 2007-09-26 00:31

I dag kom det block från AnnChristine Karlsson (mejeriet) och från Joolz Benner.
Så fina och så höstliga. Jag gillar höstens mustiga färger.

Birgitta-L 2007-09-26 07:01

Jo det var ju lättare tyckte jag att få till bra färger med lite mörkare bakgrund... så jag sydde (som vanligt ;) ) dubbel uppsättning o behöll de mörkare själv o skickade de med ljus bakgrund..
Ja ja - hoppas ni gillar mina block ändå !
Har inte kunnat lägga in bild - någon (quiltspökena) har förlagt kameran:rolleyes:

Kickelina 2007-09-26 08:18

Skickade mina block igår. Bild finns i mitt album. Tack för alla fina kommentaren jag fått på mina block.

ElisabethS 2007-09-27 02:52

I dag kom det tre st kuvert med godisinnehåll, för ögonen och själen.
Det var från Kicki Lindmark, Birgitta Lindström och Anja Pudas. Denna swap kommer att få glänsa i många hem har jag en känsla för. Det är så otroligt fina arbeten ni gjort. Välarbetade och med färger som verkligen är synonymt med hösten.
Anjas och Kickis härligt mörkröda äpplen och Birgittas ekblad med ekollon blev mina favoriter i denna dagens brevskörd. Jag skulle kunna sitta här och ta emot swappar framöver. Dom ger mig en sådan glädje som många nog inte förstår.
Nu ska jag kolla hur många som fattas innan jag och grannen sätter igång med swappandet

tack snälla goa syvänner för de fina lapparbeten ni gjort.

Birgitta-L 2007-09-27 09:30

Visst, Elisabeth,är det kul när man får se allas lappar!
Jag höll ju i påskbytet (tror jag det var) o som jag njöt o sprang o kollade hela tiden på allt som låg på bordet - o drog in vänninor att se :D

mollan 2007-09-27 13:09

Postat!

Hej! Har precis kommit in,har varit ute och postat brevet med mitt bidrag.Lade in en bild på min sida innan jag gick ut och såg nu så många kommentarer. Tack Tack. Min plan är att göra en duk till köksbordet av alla lapparna. Det är mycket spännande tycker jag att vänta och vänta på vad som ska komma. Kram Fr Eva

hannes 2007-09-28 21:50

Det gik så godt, at jeg fik syet 12 blokke mere inden slutdatum, altså 18 ialt. De er skickat til dig Elisabeth sammen med en FQ som erstatning for porto.
Så nu kan jeg slappe af lördag på Quiltefestival på Fanø (en liten ø på vestkysten af Danmark)
Jeg har lagt billeder ind i et album: "Höstswap".
Hvad er det näste? Jeg vil komme med et forslag på forum.
Jeg gläder mig til at se, hvad jeg modtager!
/Hanne

Birgitta-L 2007-09-29 10:23

Hanne - som vanligt :D är dina block urläckra !!!
ser verkligen fram emot vad som hamnar i min brevlåda - ett är säkert; bra lär det blir när man sett allas kanonfina block !!!!
Ja - kom gärna med nån ideé - nu har vi ju gått året runt, sas, då kanske man kan ta tema färg, figur, eller nåt annat

ElisabethS 2007-09-29 12:37

Re: Postat!

Citat:

mollan skrev:
Hej! Har precis kommit in,har varit ute och postat brevet med mitt bidrag.
Dina block kom i går och som alla andra så är de fantastiska. Vilka härliga färger och de små broderierna var som pricken över i:et
Härligt och kreativt tycker jag.

iamia 2007-09-29 18:12

Oj så fina alla block är.
Jag är jättesen med mina block. Från förra fredagen och hela den här veckan har det varit väldigt jobbigt för en av mina kompisar så jag har helt enkelt inte hunnit att sy.
Och nu när jag ska sy så hittar jag inte mitt bakgrunstyg:eek: men jag har hittat annat tyg som jag får ta i stället. Om mina block kommer fram på måndag så hoppas jag det är OK med er andra, annars så får jag mina block i retur.
ÅsaS

iamia 2007-10-01 16:30

Nej det gick inte med det andra tyget, det var för lite tyg. Så den här gången får jag hoppa över. Mvh ÅsaS

ElisabethS 2007-10-03 12:58

-Hanne Dina block kom i dag. Så underbart vackra och färgerna, Mmmm, det är exakt mina färger. Jag njuter och vill ha "alla" själv :)

Nu tror jag att jag fått in block från alla deltagare så i början på nästa vecka så börjar det droppa ned kuvert med så otroligt vackra block i era brevlådor.

Sen väntar vi väl med spänning på hur vi komponerar ihop blocken. Dukar, väskor, bonader, grytlappar..... så spännande det ska bli.

hannes 2007-10-03 15:23

Jeg troede inte, der ville gå så mange dage, det er nästan en vecka! Men jeg er glad for, at de er kommit frem. /Hanne

ElisabethS 2007-10-04 19:33

Ibland så är posten så snabb men vissa gånger så verkar det som om de skickar breven/paketen runt halva sverige innan de kommer fram till mottagaren.
Vi får hoppas att det inte tar så lång tid för swapparna att komma fram när jag skickar iväg dom.

ElisabethS 2007-10-11 01:47

Nu är alla blocken postade. De skulle läggas på lådan i helgen men jag har inte mått så bra. Det är astman som spökar och den blir mycket värre när det är sådant här fuktigt och rått väder.
Men i dag så åkte jag in till byn och skildes från alla fina block som jag haft förmånen att få njuta av nu i en veckas tid.

Fick lite panik också då det ska bli snö och jag som inte hunnit ta reda på mina blommor än. Så det slutade med att jag gick i trädgården med en ficklampa och en massa filtar. Det gäller att bädda ner mina små raringar så dom inte fryser sönder nu i natt. I morgon (läs torsdag) så åker dom in i garaget och sen på fredag så tar jag dom till vintervistelsen.
Det blir till att göra vinter i trädgården nu och sen så blir det min andra hobby som kommer att roa mig under flera månader. Kan ni gissa vilken hobby det är :) Just det, handarbete av alla de slag.

Rae 2007-10-11 07:07

Elisabeth...hoppas du mår bättre nu...jag har också varit ute i trädgården denna vecka och börjat göra i ordning för vintern....en timme max kan jag jobba...sen blir det värktabletter på EM. Det tar ett par veckor för mig att bli färdig.....men jag njuter när det är färdig. Tack igen för att du hostade swappen...nu väntar all ivrigt för sina små mjuka paket.
Ha' det så kul i trädgården!
Rae
:)

Pysseltant 2007-10-11 07:15

Åh vad härligt Elisabeth, att du mår bättre nu, ser verkligen fram emot de fina blocken.
Fast som du säger nu slits man mellan trädgården och symaskinen.
Kramar från Ingrid

Birgitta-L 2007-10-11 09:03

Trädgård hette det sa ni ;) den ligger i träda , väntar på att vintern skall lägga sitt barmhärtiga täcke över allt så man inte ser blad,ogräs mm
Man får sej en tankeställare ibland: först kan jag bli lite avis på er som är hemma av olika anledningar o har all tid till sömnad/trädgård/socialt liv mm, men ser man sen till orsakerna så har jag tur som (nu, har varit vidbränd ett år tidigare) är frisk o har jobb som jag trivs med.
I mitt fall är det allt det andra som tar tid(från sömnaden o gymmet) o jag har väl mig själv att skylla när man skämmer bort familjen o gör allt åt dom.....

avsl0203 2007-10-11 09:06

Jag ser min trädgård som ett andningshål i tillvaron likaså tiden vid symaskinen. Det är mina andningshål där jag bara gör sådant som jag tycker är roligt. Nu när jag även fått upp intresset för lappar och dess oändliga ihopsättning så känner jag att jag får inspiration i trädgården vad det gäller färger osv. Nu på hösten är det ett härligt färgspel på bladen.

mollan 2007-10-11 10:07

Yeees!!! Idag har jag fått ett stort kuvert med mycket fint innehåll. Tack till Anja, Birgitta, Åsa,Jools,Ingrid, Hanne och inte minst Elisabeth för era fina välgjorda arbeten.Elisabeth har ju haft "besväret" nöjet att dela ut till oss andra. Jag förstår att det är ett nöje att få gotta sej åt alla vackra block.Jag är jättenöjd.Kram fr Eva

Birgitta-L 2007-10-11 10:12

AH så kul ! då vet man vad som väntar i låddan i kväll :D

Kickelina 2007-10-11 13:31

Jag har också fått mina block idag. De är jättefina. Som av en händelse så hittade jag ett fint hösttyg idag på stan som kommer att passa jättebra i hop med blocken.
bild kommer så småningom i mitt album.
Tack alla som vari med i den här swappen och tack till Elisabet som swappat den här gången.
Christina

Pysseltant 2007-10-11 16:42

Jag har oxå fått mina block idag, de är sååå fina. Vet ej riktigt vad jag ska göra men det lutar åt en duk/löpare. Det kommer väl någon bild så småningom. Kram Ingrid.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:42.