Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Swap (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Ttk=cqrr (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=22426)

Elin.M. 2010-12-18 07:42

Jag passar på att tjata lite innan jul och kommer sedan hålla en låg och kravlös profil till efter nyår ;)

Nu är det hög tid att Syoftas block kommer i rullning. ElisabethS har ju lite respit med att ev. sy ett nytt block, men Trikkens block (hos ElisabethS), Villsys block (hos Syofta) och Trugens block (hos Caija) bör skickas vidare snarast.


Goda Helger önskar jag Er Alla!

Villsy 2010-12-22 19:59

:D jag har fått det första blocket idag :D
Trikkens block har tagit sig fram trots ett herrans snöväder här.
Nu har jag nått att pyssla med i julhelgen. Ska bara läsa på om denna saga, en jag aldrig bekantat mej med tidigare faktiskt. Men tänka, man får lära sig nått nytt varje dag :).

Ha en GOD JUL ALLA!

Villsy.

Elin.M. 2011-01-07 18:14

God fortsättning på det nya året!
Nu är det dags att spotta ut julskinkan, kavla upp ärmarna och komma igång att brodera! Den enda som har almanackan på sin sida och kan ta det lite lugnt är Villsy, fast du vill nog hellre sy...

Kom igen!

Nuläget:
Trikken-------------- 1 block: har ELIN.M.s block
Elisabeth ------------ 1 block:har RAES block, ELISABETHS är försvunnet på posten…
Villsy----------------- 1 block: har TRIKKENS block
zickzack------------- 0 block: har INGET block
Syofta--------------- 2 block: har sitt SYOFTAS block, har VILLSYS block
Elin.M.--------------- 0 block: har INGET block
Trugen--------------- 1 block: har ZIZKZACKS block
Caija----------------- 1 block: har TRUGENS block.
Rae------------------- 0 block: har INGET block

Rae 2011-01-07 22:15

Hoppas det kommer igång snart...längtar efter ett nytt block att sy på.:)

Trikken 2011-01-09 16:18

Hej och god fortsättning på det nya året!
Nu ska jag ta tag i Elins block och brodera, medger att det varit mycket att stå i under helgerna. Hoppas att kunna få iväg blocket innan veckan är slut.
Syhälsningar till er alla!
Trikken

trugen 2011-01-09 16:42

Hejsan! Jag postar till Rae i morgon. men försäkerhets skull skriver jag när det väl är gjort.

Annika (trugen)

trugen 2011-01-10 18:25

Hejsan!
Tyvärr måste jag erkänna att jag glömde lägga blocket i brevlådan idag.:(
Jag gör ett nytt fösök i morgon.
Annika

trugen 2011-01-11 11:32

Hej Trugen här!
nu har jag lagt Zickzack´s block på "lådan" för att gå vidare. Hur går det? det verkar lite trögt eller?
Ha de gott alla!

ps har ni sett de blir längre dagar:D ds

Annika

Rae 2011-01-12 17:07

Otroligt! Zickzack's fina block kom idag. Nu att tänka till lite.
Rae

Rae 2011-01-15 19:41

Och, nu är mitt arbete på ZickZacks block färdig. Jag har laddat upp en bild, så om du inte vill se, ZickZack, får du blunda :p

Den går med posten imorogon. Jag kommer att resa bort några dagar, så jag skickar den med en gång.

Hälsningar
Rae

Elin.M. 2011-01-16 09:03

Lördagsutdelning!

Igår fick jag Villsys block.

På det finns några av de avsnitt/företeelser som ger denna "berättelse" sin stora charm nu broderade. Och det finns så mycket kvar att inspireras av!
Nu ska här sys!
/Elin

Syofta 2011-01-16 14:20

Ja, jag tog en lördagspromenad igår ända till Elins brevlåda :)

Skönt att kunna promenera igen, fast jag hade både krycka, knästöd och broddar på skorna!
Jag har ju varit så krasslig så jag är lite försenad med allt, hoppas ni står ut med det! Nu är det bättre, men inte helt bra, allt tar längre tid.

Nu ska jag kolla om jag kan hitta senaste fotot från Toktäckeskarusellen :)

Trikken 2011-01-20 06:34

Hej
Igår kom Zick Zacks block till Skåne. Jag ska nu ta mig själv i kragen och jobba på under helgen så att bägge blocken kan flyga vidare så snart som möjligt.
Trikken

zickzack 2011-01-20 11:18

Jag har bara haft ett enda block på besök hos mig, och det var jättelänge sedan! Nu börjar jag bli riktigt orolig...

Villsy 2011-01-21 07:47

Citat:

zickzack skrev: (Inlägg 149347)
Jag har bara haft ett enda block på besök hos mig, och det var jättelänge sedan! Nu börjar jag bli riktigt orolig...

Nej,nej var inte orolig det kommer alldeles snart!!!
Villsy

ElisabethS 2011-01-23 12:46

Jag har sytt ett nytt block åt mig själv då mitt andra tydligen är på en rejäl rundresa i vårt avlånga land. Eller så har den hittat ett annat hem någonstans.
- Villsy, Jag postar det om någon dag. Raes block har jag bara några stygn kvar på, så det postar jag i mitten på veckan.
Sen har jag tomt hos mig.

Det har varit jobbig tid här med så mycket snö att skotta, både från marken och från taken så jag har inte orkat brodera något alls. Har sommat sittandes vid datorn på kvällarna. Slog huvudet i skärmen en kväll. Det gjorde ont faktiskt.Jag fick tom en liten bula i pannan.
Men nu ska det väl bli bättre. Det blir ljusare och solen skiner och inspirationen spirar i kroppen.
Hälsar ElisabethS

Elin.M. 2011-01-23 14:09

Jag har postat Villsys block till Trugen idag. Pilutta er!

Rae 2011-01-23 21:37

Citat:

ElisabethS skrev: (Inlägg 149480)
Jag har sytt ett nytt block åt mig själv då mitt andra tydligen är på en rejäl rundresa i vårt avlånga land. Eller så har den hittat ett annat hem någonstans.
- Villsy, Jag postar det om någon dag. Raes block har jag bara några stygn kvar på, så det postar jag i mitten på veckan.
Sen har jag tomt hos mig.

Det har varit jobbig tid här med så mycket snö att skotta, både från marken och från taken så jag har inte orkat brodera något alls. Har sommat sittandes vid datorn på kvällarna. Slog huvudet i skärmen en kväll. Det gjorde ont faktiskt.Jag fick tom en liten bula i pannan.
Men nu ska det väl bli bättre. Det blir ljusare och solen skiner och inspirationen spirar i kroppen.
Hälsar ElisabethS

Hoppas du får lite vila ifrån snön snart och kan ängna dig åt roligara ting....som Crazy Quilt!
Ha det bra!

:D Rae

Villsy 2011-01-24 17:23

Nu har jag klistrat igen kuvertet med Trikkens block och ska gå och lägga det på brevlådan nere i byn.
Jag lägger upp en bild på "min patch" under kvällen så den som inte vill se kan ju vänta en stund med att kolla bilderna!

Nu har "oxveckorna" börjat och vardagen infunnit sig på allvar efter all ledighet så nu blir det bättre struktur på dagarna och lugnare med snöskottningen - hoppas jag. Väntar med spänning på nästa block - som inte ska dröja så länge som detta.

Ha det gott alla syvänner!
// Annica:D

Elin.M. 2011-01-28 08:39

Hej!
Ska lägga ut en lägesrapport i morgon tänkte jag. Då undrar jag om Villsys och Trikkens block som nyligen skickats har kommit fram? Är det några andra som skickat i dagarna?
/Elin

zickzack 2011-01-28 12:25

Hej

Jag fick Trikkens block igår. Så himla fint!

Nu blir det ett par dagars eftertanke, sen skrider jag till verket.

ann-zickzack

Elin.M. 2011-01-29 14:02

:(
Hej!
Nu har jag tråkiga nyheter. Trugens block verkar ha kommit helt på villovägar. Jag har sökt Caija flera gånger de senaste veckorna men bara talat med telefonsvarare. Trugen; Skulle du hinna/vilja sy ett nytt block? (Och har du fått Villsys block som jag skickade i måndags?)

Vänliga hälsningar
/Elin


Nuläget:
Trikken-------------- 2 block: har ELIN.M.s block, har ZICKZACKS block
Elisabeth ------------ 2 block:har ett nytt ELISABETHS block på gång, har RAES block,
Villsy----------------- 0 block: har INGET block
zickzack------------- 1 block: har TRIKKENS block
Syofta--------------- 1 block: har sitt SYOFTAS block
Elin.M.--------------- 0 block: har INGET block, har postat VILLSYS block
Trugen--------------- 0 block: har INGET block
Caija----------------- ?
Rae------------------- 0 block: har INGET block

Trikken 2011-01-30 16:54

Hej syvänner!
Jag är ledsen att jag blivit så sen med framförallt Elins block, men nu är det klart och går med posten i morgon måndag. Brevlådan är tyvärr tömd för idag.Det var verkligen ett roligt och fint block, ja det är alla föresten!
Skånehälsningar till er alla!
Trikken

Elin.M. 2011-02-01 19:40

Den 7 januari postade Caija Trugens block. Det har ännu inte nått Rae så vi får förmoda att det snurrar runt därute tillsammans med ElisabethS block. Jag som hittills har litat fullt och fast på posten, tom skickat pengar i kuvert utan att oroa mig särskilt, inser nu att jag har haft en väldig tur… Vi får väl höra nu vad Trugen säger om hur hon vill fortsätta. Just nu finns Villsys block hos henne.

God Kväll!

Syofta 2011-02-02 01:05

Angående Posten:
För några år sedan fick jag ett brev 3 veckor senare än alla andra från en förening, fast det var ett tjockt och fint kuvert.
Jag har också fått brev som gått runt i Sverige, kunde man se på flera olika stämplar från olika landsändar.
Jag har läst info från Posten att de inte längre bryr sig om att dela ut post som är felfrankerad. Därför väger jag nu varenda litet brev noga, det är pilligt men jag vill inte riskera nåt, och så tittar jag efter flera gånger att jag satt på frimärket. Tycker de är alltför hårda i detta, mänskliga faktorn gör att man kan missa saker, tänk på gamla personer...

ElisabethS 2011-02-03 02:11

Jag fick ej iväg mitt block som jag skrev. Hade för avsikt att lägga det på lådan men det hände något som gjorde att jag aldrig kom iväg. Sen har brevet legat i bilens baksäte och jag glömde av det totalt. I dag åkte jag och handlade och då såg jag ett vitt litet kuvert och blev röd om kinderna. Uj så fräckt av mig att lura er så där. Och du stackars Villsy som gått och väntat och väntat. Men nu är det iväg och du har det säkert senast fredag. Får jag hoppas. men jag vägde brevet och portot ska vara rätt.
Däremot så har jag fått ett block i lådan i dag. Det var nog den häftigaste hittills. Jag älskar alla kreativa människor.
Så härligt och så stimulerande Fortsätt skapa, sluta aldrig.

Elin.M. 2011-02-03 15:56

Hej!
Det är roligt att vara kreativ tillsammans. Trots att vi inte ens träffats så funkar det...

Trugen hälsar att hon gärna fortsätter sy på blocken som kommer farandes i karusellen men att hon står över att sy ett nytt eget.

Elisabeth: Kul att du är "på banan" igen. Fattade jag rätt om jag tror att det var ditt eget block du skickade vidare, eller var det Raes?

Åsa: Hur ser dina planer ut?

Solong!
/Elin

Villsy 2011-02-04 15:17

:D ElisabethS block låg i lådan idag!
Jag dyker ner i sysskrinet och fantiserar villt ;)
Nu ska här "sömas".
Hälsningar från ett mycket snöigt Hälsingland!
// Villsy

trugen 2011-02-04 17:08

Hejsan!
Idag kom Villsy´s block i lådan för sin resa vidare till Rae.
Ha de gott allihop.
Annika (Trugen)

Elin.M. 2011-02-05 14:54

Nuläget:
Trikken-------------- 1 block: har ZICKZACKS block
Elisabeth ------------ 2 block:har ELIN.M.s block, har RAES block
Villsy----------------- 1 block: har ELISABETHS block
zickzack------------- 1 block: har TRIKKENS block
Syofta--------------- 1 block: har sitt SYOFTAS block
Elin.M.--------------- 0 block: har INGET block
Trugen--------------- 0 block: har INGET block, har postat VILLSYS block
Rae------------------ 0 block: har INGET block

/Elin

Rae 2011-02-08 14:20

Villsy's fina block har anlänt här idag. Va' härligt den är. Ska se om jag hinner få den färdig innan jag reser iväg på måndag.
:)

Rae 2011-02-09 17:46

Jobbade hela EM på Villsy's block som nu är färdig. Den åker med posten imorgon.
:)

Elin.M. 2011-02-14 18:12

Hej på Alla hjärtans Dag!
Jag har skickat ett gemensamt mail till alla i karusellen.
Kram/Elin

Trikken 2011-02-16 06:51

Hej! Igår fick jag Villsys fina block, och senast imorgon skickar jag zickzacks block vidare.
Hälsningar Trikken

Villsy 2011-02-16 11:28

Nu har ElisabethS block vandrat vidare till näste man - som är en kvinna.Hoppas det landar säkert hos nästa brodös :)
// Villsy

ElisabethS 2011-02-16 12:07

Jag postar Raes block till Willsy i morgon torsdag. Sen sätter jag igång med det häftiga blocket jag fick men som jag inte nämner vad det är för det ska bli samma effekt till er andra som jag fick när jag öppnade kuvertet Jag log i timmar efteråt.

Sömnad är härligt och de här swaparna ger mig sådan glädje.
Man startar lite enkelt med nål och tråd. Lite tyg och en rejäl dos fantasi. Tänk vilka härliga resultat det blir sen.

Trikken 2011-02-17 14:42

Nu har Zick-Zacks block farit vidare på sin resa, från Malmö till Skutskär.
Trikken

zickzack 2011-02-23 11:41

Idag åker Trikkens block från Södertälje till Åsa i Bandhagen.

zickzack 2011-02-23 11:43

Och just ja. Elisabeth S block kom häromdagen, det är i säkert förvar.

Trikken 2011-02-23 15:53

Hej Elisabet! har du inte fått Zick-Zacks block som jag skickade till dig i förra veckan?
Anna Karin


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.