Nu har jag laddat ner nästan alla era fina stygnsättningar, och jag TACKAR så väldigt mycket. Det är så kul att kunna få ta del av era alster, och inte bara köpa från de stora sidorna som säljer broderier. Det finns så mycket fint ute bland medlemmarna här på sidan. tack än en gång
Agneta amatören |
Hjälp!
Åh, varför ska man alltid vara ute i sista sekunden!? Skulle använda den här fina grillgubben till att brodera på ett förkläde som jag ska ge bort om 4 timmar!!!!!
MEN, det står bara att det blir fel på filen hela tiden =/ Har Janome - så det ska ju inte va nå problem!!! Har testat att spara om filen - funkar utan problem till .hus, men inte från hus -> jef, å blir inge bättre om jag bara döper om filen =/ Å symaskinen vill bara ta bort filen när jag försöker få in dem från kortet... Är det NÅN som är inne i det fina vädret å vill/kan hjälpa mig!!?!??! Tacksam för all hjälp!!! Citat:
|
GrillTime i enbart jef-format
1 bifogad(e) fil(er)
Åhhh va synd att jag inte suttit vid datorn tidigare idag DelaTezz!
Hoppas att du fixade något annat, och så kan du kanske använda detta broderi en annan gång. Lägger upp GrillTime i rent jefformat. Hälsningar WiKa |
DelaTezz
Jag har provat att lägga in broderiet i jef-format på mitt usb-minne Det går bra att lägga in det i My Design, men i maskinen syns det inte. Jag undrar om det kan bero på att broderiet har dubbla jef? Det står nämligen jef.jef som format |
Hej Dahlia!
Nä det är jag som döper den till jef + att den sedan får jef i slutet som filformat. Att jag döper den till jef , vip eller pes, är för att jag kan spara den med samma namn i olika format. Skulle jag bara spara om den med samma namn och byta filformat, ersätts den som är sparad innan. Ha det gott! WiKa |
I Embird kan jag konvertera samma broderi till flera olika format.
Originalbroderiet försvinner inte, utan det blir flera broderier med olika format. Janome 300 och Janome 350 ska ha jef-format, jag vet inte vilken av Janomes maskiner som läser jef+ Just det här broderiet funkar inte i min Janome 350, det finns inte på usb-minnet, när jag sätter det i maskinen. |
Jag tror att det här broderiet är för stort för Janome, ialla fall skulle inte jag kunna brodera det med min maskin. Det går utanför både A-hoopen och B-hoopen. Jag får upp broderiet på skärmen i Digitizer, men ser alltså där att det är för stort. Jag kan minska ner det till lagom storlek bara genom att markera broderiet och dra i ett hörn, så att det passar hoopen. Får dock inte lägga ut detta här, utan stygnsättarens tillåtelse :).
När jag tänker efter så har jag ju också stygnsatt ett litet grillmotiv någon gång för länge sedan. Ska se om jag hittar det på min hårddisk. |
2 bifogad(e) fil(er)
Här kommer en super-simpel stygnsättning med korvgrillning. Jag sydde det längst ner på ett par mörkblå jeansshorts till min man för ett par år sedan. Gaffeln försvann in i sidosömmen på byxorna.
|
Gunnsan - ah - ja, då är det ju troligtvis därför jag inte heller får in det i maskinen då! Vad synd - jag som tyckte dte var sånt roligt mönster!!
WiKa - yes, hittade (eller rättare sagt köpte) ett nytt mönster så det löste sig ändå!! *sparar Gunnsans mönster* |
Tack Gunilla,
Vilken läcker grillbrodyr du gjort. /Ingrid;) |
Kulpåse till barnen
1 bifogad(e) fil(er)
Ja så har det då kommit igång en gammal fluga på barnens skola, kulor! Massvis med olika kulor att spela med och att byta med varandra.
Skulle ju givetvis sys kulpåsar och gärna med något passande broderi på. Jag har gjort detta i en storlek som även ska passa i en liten mindre båge. Hoppas att någon få nytta av den. WiKa |
Åh tack snälla WiKa!
Jag är mitt uppe i att sy kulpåsar till barnen och har letat med ljus och lykta efter ett liknande mönster. Får jag lite tid över i morgon ska jag sätta mig och sy en kulpåse med ditt fina mönster :D |
Kulor!
Tack, kulorna kommer med all säkerhet komma till användning!
|
Åhh vad glad jag blir! Alltid kul om man får possessiva och glada kommentarer!
Yeliqa, jag hittade heller inga kulbroderier, så bra att detta passade dig. Ha en skön helg alltihopa! WiKa |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:01. |