Sysidans forum

Sysidans forum (http://www.sysidan.se/forum/index.php)
-   Fritt Forum (http://www.sysidan.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hur har ni valt era användarnamn? (http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=9033)

mollabolla 2007-04-26 13:50

Min morfar kallade mig molla och när min lillasyster ville reta mig skrek hon : molla bolla.

sacira 2007-04-26 15:22

kul!

Jag har valt "hienohelma" när nu forumet handlar om sömnad, är ateljesömmerska och eftersom finska är mitt modersmål och ordet betyder någonting som har med att "man är finklädd" att göra. Vet faktiskt inte översättning till ordet. Vet någon? Mitt mål och passion flera år har varit att utöka min samling av bal- och bröllopsklänningar.

millsing 2007-04-26 19:03

Återigen - åååhhh, jag fullkomligt frossar i era svar!! Det är så jättekul!!!

Njut av sommarvädret och sköt om er!! :D

DowncastEye 2007-04-26 19:17

Jag läste Catch 22 på engelskan, och jag hakade upp mig på downcast eye.. vet egentligen inte varför, kanske för att det lät bra. Ända sen dess har jag hetat DowncastEye på internet.

Alvan 2007-04-26 19:27

Alvan är ett hopkok av mitt efternamn Alvthin och mitt andra namn Anna sen gillar jag ordbilden, ser liksom snygg ut. Alvan har blivit som ett nytt smeknamn.

Renvaktar 2007-04-26 19:41

Mitt namn Xado tog jag från en serietidning, Stål-Kalle. Jag fick några ex av en kompis -97 och sen dess var jag fast. Xado är min favorit men hon kallades för Xadhoom mestadels eftersom hon är en utomjording som blev en superhjälte typ. Xado var hennes namn innan.
När jag skulle registrera mig på lunar var alla namn med Sara upptagna. Även renvaktar var upptaget, av min kusin. Då fick jag en ide att testa Xadhoom, vilket var upptaget. Men så kom jag på att i de senaste numret av Stål-Kalle nämdes namnet Xado och tänk, de var ledigt! Det har hängt med sen dess. Xado är kort och är allid ledigt när jag behövt ett namn. Undantagen är hotmail och ebay men dem xado där är inte tagna från serien. Jag har frågat.

linafelicia 2007-04-27 06:11

Mitt användarnamn har hängt med sedan jag skaffade min första e-mailadress och det är helt enkelt mitt förnamn + mitt andranamn och det är jättebra som användarnamn på olika ställen för det är väldigt sällan det är upptaget :D

Alvira 2007-04-27 08:16

Mitt användarnamn är helt enkelt från min dåvarande favorittvserie "Battlestar Galactica"...:-)

avsl120706 2007-04-27 08:39

Jag kallar mig Storasyster... därför att jag är Storasyster helt enkelt... och det är ett namn som väldigt sällan (nästan aldrig) brukar vara upptaget... :)

avslutad141023 2007-05-01 08:40

jag är ett Troll

helt enkelt., har kallats för Troll eller Trollet sedan jag var liten, fast då hette jag Goblin. och för att jag e lite korkad typ pulver. hehhehe
nej skämt o sido, så är jag utbildad innom naturmedecin, och mina vänner brukar skämtsamt säga gå till pulvertrollet så geggar hon i hop pulver på en flugsamp åt dej.

Ett pulvertroll

trine 2007-05-01 08:54

Min mamma kallade mig som oftast för Trine. I Danmark är det ett rätt så vanligt namn.
Mvh. trine

swingkatten 2007-05-02 17:05

till helena!

varför inte skriva om det till Aneleh!:rolleyes:

letw83 2007-05-02 17:33

bokstäverna står för första bokstaven i alla mina namn. siffrorna är det år jag är född.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:29.