off toppic
Jo Birgitta det är du , kolla i arkivet, hittade jag det så...
Jag lägger ner detta nu, jag har sagt mitt, företagare handla dina råvarorsom alla andra företaare. o nej jag hotar inte med att lämna forumet,sorry A9 |
Nej Annie, det är inte jag, du får lägga in en kopia på det fullt synlig så alla ser. Eller ge mig adressen så kan jag lägga in det själv. Om inte måste jag ta kontakt med moderatorerna för att få veta vad som blivit fel.
Kom igen nu, upp till bevis!!! Här är tråden där vi pratade om döskallar, det handlar inte om det du skrev igår, eller hur? http://www.sysidan.se/forum/showthre...1204#post51204 Mitt svar där grundade sig på hela ditt inlägg, som du bevisligen har redigerat... |
ja
och vad frågade jag då
jo om det gick att få tag på dem, ny som jag var frågade jag om man kunde köpa eller byta till sig döskallarna.. istället för att förklara förmig vad som var fel så kommer det goddag yxskaft,jag fick flera vänliga varnings mejl om detta så jag ändrade till att jag bara var på jakt efter dem, så att jag inte skulle råka illa ut. tack alla som hjälpte mig att förstå att man inte fick byta freebies... Tack o lov finns det hjälpsamma bland alla dagisfröknar |
Så var det, och inget annat!
Ja Annie, precis så var det, det stämmer! Inte som du skrev igår:
"Svaret du gav mig om döskallar, var just att man minsan får betala för sig, tänk på stygnsättarna mm." Det har jag inte sagt, jag vet väldigt lite om just stygnsättning, och det var därför som jag inte alls kände igen det. Då har vi rett ut det, tack för det! Det är för övrigt bra att du inte tänker gå ur forumet, det är alltid synd när folk försvinner även om jag kan förstå det också, vid olika konflikter. Tillägg: Jag hade säkert kunnat förklara för dig lite om Copyright regler som jag nämnde då, men tyckte inte att det var nödvändigt eftersom du redigerade ditt inlägg direkt efter mitt svar. Jag tog det som att du redan hade förstått det. |
jösses att ni orkar..............:eek:
|
nu tar jag.....
För en ny på sysidan känns detta verkligen obehagligt, undrar om jag vågar fråga om något eller??? Måste jag lägga in bilder på mina alster, jag kanske inte kan åstadkomma sådant som jag vill visa... eller???
Som ny känns detta obehagligt, känns som jag skall dra mig ur sysidan, för tänk om jag svarar eller frågar fel saker, och får dessa knivhugg, fy sjutton!!!:confused: :eek: irene 28 |
Som det står i medlemsreglerna...
"Var beredd att ta kritik. Om du laddar upp en bild eller skriver ett inlägg, så måste du vara beredd på att få viss kritik. Kritik kan svida och du måste vara beredd på det". |
Irene
Det är inte så farligt som det kan låta... För det mesta så är vi ganska snälla här på sidan, men ibland hettar det till här precis som i vanliga livet:D :) |
Tack Birgitta
Citat:
Jag tror inte att reglerna behöver ändras överlag utan jag vill fortfarande hävda att i och med att man ansöker om medlemskap så förväntas man ha läst igenom reglerna och accepterat dem. Frågor gällande regler och ev. regelbrott skall skickas till Ulrica och inte stötas och blötas här (tycker jag) Annette |
regler för inlägg
är det mig du har svarat Birgitta???
Jag är inte ett dugg rädd för kritik!!! Men att köpa en webbkamera för att tillföra bilder på vad jag åstadkommit, står det i reglerna att detta är ett krav eller? Förresten tycker jag att man kan svara lite trevligare, är du någon som bestämmer hur medlemmarna skall vara ELLER??? Du gjorde mig faktiskt rent ut sagt förbannad!!!!!!! Det verkar som DU får bre ut dig på sidan men inte vi andra!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad är detta för sida!!! Det märks att man inte får fråga va man vill. Snart är det tack o adjö!! irene 28 |
Hoppsan, varför blev du så arg? Jag bara kopierade en del av medlemsreglerna, det var väl inte så farligt, eller...
|
Till samtliga
Jösses.....
|
nu tar jag.....
Nähä, det var inte så farligt, men stilen verkar var "jag kan o vet bäst stil" Jag fick inget svar på Är du "chefen" som bestämmer hur denna sida skall skötas och vad jag skall svara ELLER.? Tyvärr är inte din ton behaglig!!!!
Irene 28 |
Annette
Du skriver att det kan vara så att det är kvinnodominerande sfärer alla dessa tre, sy, häst och hundvärlden. Att det lätt blir jobbiga diskussioner.
Visst är det säkert sant, men samtidigt verkar det vara likadant på t.ex. forum för pelletseldning, som min man är med i. Där går det hett till ibland också. Problemet som jag ser det är att det är alltför lätt att missförstå varandra när man skriver, det är mycket lättare när man pratar med varandra, då hör man direkt om något har missförståtts och det kan förklaras direkt och behöver inte bli några ytterligare problem. Det är en stor konst verkar det att skriva så att man blir förstådd och förstå det som skrivs. I ett forum är det många människor och alltid någon som inte förstår och/eller känner sig påhoppad. Ett annat problem är nog att människor ofta är så skräckslagna för kritik, har ofta svårt att bemöta den på ett lugnt sätt, och minsta sak kan ses som kritik ibland. Trots allt så tror jag att dessa forum är lärorika på många sätt, inte bara vad gäller det som forumet handlar om utan minst lika mycket den sociala biten. |
Så sant Birgitta
Dina inlägg har jag i alla fall inte lyckats att missförstå ;-)
Om man skriver sakligt om själva frågan och undviker personangrepp kommer man långt. Men det, kanske som du säger, att det inte spelar någon roll i vilket forum man än läser så går ibland vågorna höga. Annette ps måste säga att jag flinade lite över "hett till på ett forum om pelletseldning" ds |
Irene
Förlåt om jag inte svarade dig på det du frågade om, men jag tyckte frågan var lite konstig...
Läs mitt förra inlägg i den här tråden så förstår du hur jag menar med att missförstå saker som skrivs. Min ton är inte behaglig, skriver du, ja inte vet jag hur min ton ska vara för att passa dig. Inte skulle jag heller vilja tala om för dig hur din ton ska vara för att passa mig. Det är sådant man får ta bara. |
Visserligen är det påsktider men nu tycker jag det har blivit lite väl mycket hönsgård med mycket kackel.
Det svåraste med en diskussion är konsten att kunna avsluta den så att alla blir nöjda med avslutet. |
minna
Kul att även du kommer med oss här och kacklar lite, nu var jag lite elak kanske, men det var inte illa menat.
|
regler för inlägg
DU har fortfarande en otrevlig översittarton,
och den tycker jag inte om!!! Är det du som bestämmer här på sidan!!!!! ELLER?????? irene 28:mad: |
Annette
Precis som du skriver står det ju också om i medlemsreglerna, "skriva sakligt om själva frågan och undvika personangrepp".
Det är väldigt viktigt, tyvärr är det ibland lätt att komma ur spår kanske, för vem som helst, när det hettar till, men då får man påminna sig själv om reglerna. En annan viktig sak som jag tycker är att om det hettar till och blir hårda och sårande ord så bör man försöka att återställa balansen med att hjälpas åt att reda ut begreppen, en ärlig ursäkt kan ibland vara på sin plats också. PS: Att det hettar till bland pelletseldarna är kanske mer naturligt, ha ha. |
Irene
Nu är det nog dags att avsluta vår diskussion tror jag, innan den urartar totalt, det är bara så onödigt.
Glad Påsk |
nu tar jag
Du ,,,det tycker jag oxså!!!!! Detta var en mycket otrevlig upplevelse på Sysidan..
Hoppas att det blir trevligare toner i fortsättningen.!!!!! GLAD PÅSK!!! IRENE 28 |
Irene28, lugna ner dig nu....!!
Det här är ett forum som har väldigt god stämning och den vill vi ska fortsätta! Du är ganska ny här och har inte skrivit så många forumsinlägg ännu och då kanske inte upplevt det fantastiska med sysidan.. Jag har ställt massor av frågor av varierande karaktär, från de mest enkla och till synes dumma frågor till mer avancerade och jag har alltid fått hjälp och aldrig någonsin blivit idiotförklarad. Och det är sysidans styrka!! Ta vara på det istället och leta inte fel och framförallt: sysidans fokus ska ligga på sömnad och handarbete, inte huruvida man upplever personer hit och dit. Detta gäller alla sysidans medlemmar. Om vi inte månar om vår kajplats i etern kommer den att dö ut och då har ingen nytta av den... Återigen, sysidan är fantastisk och jag hoppas på mer inspiration och hjälp i framtiden. Lägg ner stridsyxan nu, fira påsk och fokusera på det roliga i livet istället!! Och misstolka inte mitt "medlarförsök" nu...:D Såg precis att ni hunnit hissa den vita flaggan under tiden jag skrev mitt inlägg... HURRA FÖR ER!! |
Nu har jag suttit här och läst igenom hela tråden. Jag har ingenting att säga om trådens egentliga ämne, men.
För det första förvånar det mig att den copyrightdebatt som förekommer i början på diskussionen överhuvutaget förekommer. Varenda bild på loggor, seriefigurer, märken etc. är copyrightskyddad. Det finns också en sak som kallas upphovsrätt, och den går att applicera på allt som Du inte skapat själv (Exempel. Ritat en EGEN logga, utan förlaga). Detta gäller såklart inte "freebies" och broderier som Du betalt för. Mer att läsa om upphovsrätt: http://sv.wikipedia.org/wiki/Upphovsr%C3%A4tt För det andra så förfäras jag på Er totala brist på någon som helst forumetikett. Det är inte brukligt att uppföra sig så som Ni gör. Dessutom har tråden totalt spårat, och den borde genast rensas upp av moderatorerna. Alternativet är att flytta tråden till det allmänna forumet (Finns det ett som heter Skitsnack? Jag kommer inte ihåg.). F.ö så kan jag också passa på att ventilera ett annat bekymmer: Människor i alla åldrar som stavar som krattor, använder capslock och tusen utropstecken. Det finns regler för skriftspråk, och en av dessa reglers funktion är att se till att text blir läsbart. I nuläget så är den förvisso läsbar, men bara om man bortser från alla de mängder av stavfel som görs. Nu hoppas jag bara att moderatorerna städar upp lite här. Ha en fortsatt trevlig kväll. |
NU TAR JAG
Hej Camilla!!!
Synd att jag vart så för....., men nu har det gått över, jag vet att det finns många, många, trevliga medlemmar på Sysidan, så jag skall vara med ett tag till, så lätt blir ni inte av med mig!!! Jag är annars en fredlig person!! Hoppas att vi får ha trevlivgt i fortsättningen och att man får ställa kloka o framför allt dumma frågor!!!!! GLAD PÅSK TILL ALLA MEDLEMMAR!! irene 28 |
skriftspråk
mm
jag tar ju åt mig direkt då jag e dyslktiker med engelska som modersmål..dessutom skriver jag med ett finger. sorry ta skiten, för det är en del av mig, det är som att be mig resa mig ur rullstolen och börja springa... så hemsk är sanningen ibland att även hur mycket man än vill en sak så går det inte alltid att utföra. Annie som stavar som en kråka o skriver talspråk |
Annie, du skriver inte alls illa! Jag vet att du har ett annat modersmål än svenska och har förvånat mig över hur välformulerat du uttrycker dig!! Finns inget om rättstavning i sysidans regler. Denna diskussion börjar gå helt överstyr.
|
tax
åååh det var snällt sagt.
jag älskar det svenska språket med sina roliga ord,min man påstår att jag samlar på ord fniss men att de ska vara så svåra o stava, fast jag stavar engelska lika illa fniss |
Huvudsaken är att budskapet går fram och sen om det är ett utrpopstecken för mycket här och där det sk.... vi i. Glad påsk alla glada, och ni andra åxå!!!!!Å ät MASSOR (hoppsan) av godis.
|
I mitt inlägg hänivsar jag inte någonstans till sysidans regler. Däremot så uppmanar jag till bättre forumetikett, och där inkluderar jag även rättstavning. Och jag är också säker på att även i engelskan så är capslock och 10 utropstecken efter varandra att betrakata som inkorrekt.
Ta åt sig den som ta åt sig bör. |
Om man nu inte är så duktig på att stava och inte gått kursen i forumetikett, får man inte vara med då?
|
åååå
ennu en som bara måste leka dagis fröken snälla kan jag få den röda spaden??? |
GLÖD PÖSK på er alla:D :rolleyes:
|
Nu stängs denna diskussion och påskpysslorna får ta vid!
Mvh Ulrika |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:49. |