Följande glada damer (var blev ni av killar ;) )
är med på påsk/vårswapen Maria H, Fiffi, Eva K, Åsa S, Rae, Elisabeth och så jag själv. Är det fler som är intresserade - så är det bara att hänga på :p |
Jag är intresserad och hoppas hinna sy alla blocken :)
|
patrick S: "gisade nog det men har av prinsip tagit på mig att altid påmina om att det okså fins killar med"
Jättebra att du gör det! Fortsätt med det. Du behövs! :) |
Jag skulle gärna vara med och byta, men jag får nog vänta med att anmäla mig tills jag ser om jag hinner sy sex blocks. Ett "block" är alltså en tygbit 15x15 cm, som t.ex. är dekorerad med applikationer eller sammansytt i något trevligt mönster av flera olika bitar, ett sådant man använder till ett lapptäcke/quilt? Har aldrig bytt quilt-blocks förut...
|
Hej Sara - man behöver inte anmäla sej innan, utan det räcker iofs med att jag har fått blocken på sista datumen (all infon om mått, returkuvert osv finns lite längre upp på diskussionen)
Sen är det ju kul o veta vilka som är med, tycker jag :D Det vore jättekul om du hinner få till 6 block o vara med - the moore the merrier ! Om du vill se hur det blev på julswapen kan du kolla i albumen för Rae, Åsa S eller mig. |
:D Så var det fler som är med på swapen: Annica och Maria H och så kanske (?) Sara oxå
och Monica ! Tipsa gärna om ni hittar några roliga mönstertips |
Svårare att hitta påskmotiv än vad det var att hitta julmotiv tycker jag. Å andra sidan så finns en hel del tuplanmotiv som väl borde gå in under vårmotiv, eller?
|
ja - tuppar o höns är det ont om ! konstigt, borde väl vara en bra helg att göra dukar mm till, eller hur ?
men själv älskar jag tulpaner så :p |
Jag har hittat ett roligt mönster på en kyckling, men jag säger inte var:D För då blir det många lika dana kanske;)
men quilterscach (osäker på stavningen) har, mias quiltbod har länk till paperpicing mönster i alafabetsordning. tita under länkar för att hitta rätt webbaddres. Men det går ju att sy en tulpan i ett tyg med kycklingar på:p hittar jag fler så skriver jag in det här. Åsa |
|
|
|
Mina första block
Nu har jag sytt två tulpanblock, måste bara lägga ut dom här å skryta lite då jag är så nöjd eftersom jag aldrig gjort nåt liknande tidigare ;)
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=23118 |
Hej!
jag vill också vara med i Påsk-vårswapen. Hoppas det går bra?... |
Javisst Pia ! du är så välkommen :D
All info finns tidigare i diskussionen om mått, tider, returkuvert osv. Fick nya fiiina tyger från LappElisa igår så nu ska jag sätta igång att sy själv - först ut blir lite höns,;) |
Birgitta...mina block är på väg till dig. Vill någon titta finns en bild i min ablum. :D Rae
|
Så nu är även mina block färdiga :) Ska bara sätta en lapp med mitt namn på baksidan och sedan lägga på brevlådan. Bild i mitt album för den nyfikne :D
|
RAE - dina block kom igår ! försöker hålla mig till sista dagen o inte öppna o tjuvkika i kuverten;)
|
Då hoppas jag att mina block kommer fram idag :) Förstår att du är nyfiken. Det är jag med.
|
Monika - ditt kuvert låg i lådan igår :D
PS idag har vi snö + blåst här i Göteborg, fy o usch ..... Tur man sitter inomhus o jobbar ;) |
Ja de varnar nu för trafikkaos. Här var det -16° på morgonen. Skönt att höra att blocken kommit fram som de ska :)
Håller med om att det är skönt att vara inomhus och arbeta. |
Längtar efter vecka 11 :) Är så nyfiken på vad som ska komma i brevlådan för påskblock.
|
Pia- dina block har kommit genom regn o snö :D
Hur går det för er andra ? själv har jag lite näbbar kvar o så sy två nya (tyckte inte de första dög) men dryga veckan kvar så det är ju lugnt :p |
Jag hinner inte sy mina block just nu, :( så jag får vänta och ev. vara med nästa gång.
|
OK Annica - det var synd, men man hinner ju inte allt ;) Hoppas verkligen du är med nästa gång o glöm inte o kolla bilderna vi lägger in sen:D
|
Nu är jag klar med mina block. Det blev blommigt och vårigt i stället för påsk. Lägger dem på lådan i morgon.
|
Nu har mina block blivit postade. Det blev blommor och höns.
Åsa |
Hur många blev vi i slutändan som var med på påskswapen?
|
Mina block postas nu på tisdag eller onsdag.
Beror på om jag känner mig kry nog att sitta i bilen. Har haft ryggskott och då är det svårt att sitta både i bilen och vid symaskinen :( |
Stackars dej Elisabeth - du skulle ha ett höj o sänkbart bort, he he ;)
Hur många vi blir, tja , det är ju inte bindande anmälan sas, men de som anmälde intresse är: Maria H, Monika, Elisabeth S, Rae, Åsa S, Eva K, Josefin (fifi), Sara o så jag. Annica C hade ju inte möjlighet denna gången, men nästa så (kanske en höst-swap, om inte tidigare :rolleyes: ) Kollar lådan med spänning varje dag o på tisdag nästa vecka tänkte jag "swappa" runt o få dem på lådan senast onsdag fm, så ni har dem innan helgen då. |
Det här med swap-byten låter intressant.
Jag vill gärna vara med. Hälsningar Ingrid:) |
Du är hjärtligt välkommen Ingrid :p
Det är dock lite ont om tid... på måndag den 11 mars är det sagt att jag skall ha blocken hos mig.. Om du ser på sidan 2 i denna tråden står riktlinjerna där. Hoppas du hinner vara med - the more the merrier :D Vill du vara med så skickar jag min hemadress till dig via mailadressen på "din sida" |
Ja jag skall försöka hinna med skulle vara kul,är det lika som sid 2 (julswapen) att det skall vara 6 block 15 cm inklusive sömsmån och påskmotiv eller påskfärger?
Mvh Ingrid |
KUL :p
Jäpp - det stämmer, och så skickar du det till mig (adressen kommer "privat") tillsammans med ett frankerat o adresserat kuvert till dig själv, som jag använder vid returen. |
Citat:
Men nu FÅR snön regna bort:D Hoppas att alla har det gott i väntan på alla block som kommer nästa vecka. Åsa |
Det sista blocket!
Nu har jag just sicksackat bitarna till mitt sista block!
Ska sy ihop det, stryka bitarna å gå lägga dom på posten. Äntligen! *suck* Så går det då man alltid ska spara allt till sista minuten :) Men om jag skickar dom imorgon så borde dom ju nog hinna fram till måndag tycker man. |
Annica C
Jag är fortfarande med hoppas jag. Är lite stressad, blir inte nöjd med det jag gör. Det blit nog nåt "vanligt" block med påsktyg. Duger det tror ni?
Det var Annica B. som hoppade av om jag förstått allt rätt. Lägger mina på lådan snart. |
Hej,
Är nu klar med mina block, de blev ca 14,5 cm hoppas det är okej. Om så är fallet skickar jag dem till dig Birgitta imorgon. kram Ingrid. |
Hej tjejer ! här kollar man på kvällskvisten o det finns massor med svar!
Ingrid - det blir jättebra ! snabba ryck ;) Annica - oh dear - 2 Annickor ... sorry sorry sorry att jag blandade ihop er, det var absolut inte meningen :( , men får väl skylla på att jag är blondin ..... Fifi - kanon - det löser sig - vet ju vilka som skickat så jag har koll på att alla blocken hinner fram o kommer med. |
Japp! Då var allt klart :)
Mina bitar blev lite större än 15 cm och lite ojämna i kanterna (men inte såpass mycket att man inte kan jämna till det dock...). Men jag ids inte klippa till dom å så. Tänkte att det kanske är lättast att den som får bitarna gör det själv så får man klippa så som man vill ha det. Hoppas det är okej? Birgitta: har du läst mailet jag skickade dej angående portot? |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:44. |