Jag är på! Har precis upptäckt hur roligt det är med handarbete, men det finns ingen i min omgivning som delar intresset. Vore kul att umgås med några likasinnade :)
Man skulle ju kunna starta en studiecirkel hos ABF, som någon skrev ovan. |
Vi var ju några stycken som träffades hemma hos min syster ett par gånger, tyvärr rann det tydligen ut i sanden, men det var kul så länge det varade :) Hoppas ni får ihop något.
|
Syjunte-lokal
Hej, Jag har tillgång till en lokal på Hisingen där vi skulle kunna vara och ha syjunta. Om det fortfarande finns intresse dvs.. :)
|
Jag är med! Jag missade tyvärr de mötena som Myggorna höll i, men vill verkligen vara med. Hoppas att ni kan i veckorna snarare än på helger! :)
Sticka/sy eller virka, spelar egentligen ingen roll för min del! |
Jag är som sagt gärna med under förutsättning att det blir kvällstid så jag har dagtidsarbete.
|
Jag vill gärna vara med, jag syr virkar stickar. Roligt att träffa likasinade ingen av mina vänner är intreserade av handarbete.
//Emma |
bump på den här tråden! vill jättegärna träffa folk i GBG för fika o syjunta :D
|
Fortfarande intresserade?
Om jag skulle ansöka hos ABF om att få starta en studiecirkel, vilka skulle vara intresserade? Det behövs som minst tre personer.
//Hanna |
:D jag hänger på !
|
Citat:
|
Jag är med, om det blir på kvällstid.
|
Ja, jag tänkte nog främst kvällstid.
|
Jag är också intresserad! :)
|
jag skulle också vara intresserad!
|
najs - det här tar sej ! abf eller studieförbundet vuxenskolan oxå brukar vara pigga på att starta grupper - är själv med i en som vi inte betalar nåt för, men bara får ett mindre bidrag per termin pp för gemensamma inköp eller så och så får vi låna lokal.
så kul! tror kanske att vi är en blandad skara i åldrar / hantverk så då kan man ju lära sej massor... och snacka strunt hehe ja - det är kvällstid som gäller för mej med |
Jag är också intresserad! Det är lite beroende på vilken veckodag vi väljer, men stämmer det, så är jag jättegärna med!
|
Åh, jag vill vara med!
|
Oj jisses! Det var ett tag sen jag var inne, men detta verkar ju arta sig. Nån tanke om när i tid det skulle vara bra att börja? Jag skall höra mig för med studieförbunden, återkommer med mer info.
Ha det fint! |
kanon !
by the way - nån av er som ska till symässan på kviberg på fredag eller i helgen ? vi kanske ses där ? med en röd nejlika i tröjan då eller hehe... |
Hej igen!
Jag hade gärna gått, men kan inte... Nu har jag iaf mejlat Studieförbundet Vuxenskolan, ABF, Medborgarskolan, Folkuniversitetet samt Studiefrämjandet. Någon som har nåt annat tips på studieförbund? //Hanna |
Sensus finns också. Men jag tror inte att det ska vara några problem att starta en cirkel hos något av dem du mailat. Orkestern jag spelar i har ett samarbete med Folkuniversitetet, det funkar bra.
Det här blir spännande! /Therese |
Hej allihop!
Nu har jag fått svar från studieförbunden: Studiefrämjandet - har lokal, ger ersättning 20 kr/lektionstimme. Studieförbundet Vuxenskolan - har lokal ABF - har ej lokal Medborgarskolan - kan hyra ut lokal för 150 kr/timme, alt ersätta utlägg om vi väljer att vara hemma hos någon eller på café Det som behövs nu är att alla som är intresserade skriver upp sig på en deltagarlista. Jag tror att Studieförbundet blir bra, skall höra mig för om detaljer kring lokal etc. Om ni känner er bekväma med att lämna ut för-och efternamn, adress inkl. postadress, telefonnummer, personnummer (12 siffror) samt e-post så kan jag administrera. Min mejl är hanna.sirdalen@hotmail.com Ha det fint// Hanna |
Jag skulle gärna vilja vara med!!:rolleyes:
|
låter ju jättebra! min erf är att Studieförb är kanon o funkar bra - bara att fylla i listorna osv. lite admin jobb men det kan vi väl dela på , eller hur !
jag skickar mina uppgifter till dej ! |
Studieförbundet Vuxenskolan - har lokal
Jag är intresserad men undrar var i stan det är? :) Och det är alltså helt kostnadsfritt? |
Hur går det med fixandet? är det många intresserade? hoppas!!:D
|
Jag är intresserad - om man får pärla :cool: och beroende på var det är!
|
:D klart man får pärla ! tycker iaf jag.... vi ska väl kunna lära av varandra o få nya ideer !
|
ja det är väl roligast om alla får göra det dem vill:)
|
Hej! Är själv med i en syjunta och jag tycker inte att ni ska haka upp er på lokal eller inte. Vi är hos den syjuntemedlem som har lust att ha det, och det kan bli allt från 1or till villor. Finns det hjärterum... Det funkar i alla fall väldigt bra för oss, och jag ser inte varför det inte skulle funka för er också! Lycka till!
|
Vad glad jag blev!
Jag har länge velat lära känna lite människor med intresse för sömnad, stickning o.s.v. Detta har varit min stora passion i många år, men under en period tog "ekorrhjulet" över. All tid har gått åt till jobb, barn, idrottsaktiviteter, föreningsansvar etc. Nu vore det toppen att få träffa lite människor med samma intresse och inte minst längtar jag efter att komma igång igen...
Blev lite oroad eftersom det har gått en tid sedan senaste inlägg. Händer det något? |
Citat:
Klart det händer något, vi har nämligen första träffen ikväll kl 18-21 i Studiefrämjandets lokal Big Ben på Falkgatan 7, nära Redbergsplatsen. Du är så välkommen så! //Hanna |
Citat:
|
Citat:
/Therese |
Hoppas att många fler anmäler intresse och kommer på nästa träff. :D
|
Imorgon är det dags igen. Häng på nu!
|
Kommer tyvärr inte denna gång, tråkigt!
Men å andra sidan ska jag åka till Köpenhamn där det kan tänkas bli en del tygshopping! :D Nästa tillfälle ämnar jag dock dyka upp! |
Är det någon av anmälda och icke anmälda som har för avsikt att komma ikväll?
Av oss som var förra gången blir jag visst ensam. Jag har ingen lust att åka buss och spårvagn tvärs över hela stan på vinst och förlust!:confused: |
Inga svar varken här eller på mail så nu ställer jag in kvällens träff.
|
Oj, såg detta nu. Jag är den Therese som var där förra gången, men nu undrar jag hur jag ska göra ikväll...
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:50. |